söndag 7 december 2014

TIPS PÅ JULENS FESTKLÄDER

 Till jul och nyår vill man ju vara lite
extra fin. Inte som här, fel tröja och hastigt
ihopsnott hår.

 Jag har köpt nytt linne och en kjol.

 Färgen på kjolen skulle vara beige så jag
beställde ett matchande linne. Linnet kommer
från Ellos. (Finns under festkläder)

 Nu var kjolen grå! Här ser den ut och ha en
rosaton men i verkligheten är den grå. Den
kommer från KappAhl, serien Wear it like a star.
Finns HÄR.

 Stövlar till passar bra, fast det har jag ju inte inne
hemma. Men till julbord och shower.

 Foto: taget från nätet
Har beställt en tröja som ska tona ner fluffet
på kjolen och göra den tuffare. Beställde tröjan
under Black Friday så den har inte kommit än.
Finns hos Bonaparte, och det är fortfarande bra
pris. Finns HÄR.

Girlang av hyacintblommor. Och på onsdag är
det sista chansen och vara med i utlottningen,
missa inte. (Inlägg 23 nov)
Ha en bra andra advent och vecka
Kram och hej
AnnaMaria






37 kommentarer:

Hannis sa...

Kjolen ser fantastiskt fin ut tycker jag! Är ju kär i grått=))
Coolt med bootsen till blir det garanterat.

Fin andra advent till dig /Kram Hannis

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Snyggt! Jag skulle behöva lite snygga kläder, men nääär ska man hinna handla dem? Skulle nätshoppa om jag vågade men orkar inte skicka tillbaka bara för att det inte passar. Gaah!

Hanna sa...

så mycket fint
Hanna

House and Garden by Bia sa...

Wow så snyggt....passar dej bra tycker jag ;))...coolt med stövlar till. Nä nu måste jag äta lite och sticka iväg till loppisen...hoppas, hoppas att det går bättre den här sist ggn för i år ;)
Ha det gott!
Stor kram Bia

Meta sa...

Ja du kläder har jag i massor ändå har jag aldrig nåt att sätta på mig. Kollade lite när jag läste ditt inlägg och blev full i skratt, jag behöver inte handla nåt det fanns redan i garderoben nästan lika. Det är snyggt ihop och skönt med en grövre tröja till också
Ha en fin söndag
Kram Meta

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååå vilken fin kjol!
Å linnet med förstås...å tröjan.
Fel tröja och håret hastigt hopsnot...haha så ser jag oftast ut..;)
Kram Katarina

Lyckoslanten sa...

Tack, tack för all härlig inspiration du ger! Kläder och textilier och annat fint! ♥︎

helle sa...

Du bliver garanteret festens dronning i dit nye tøj AnnaMaria, men jeg synes nu også du er fin i hverdagstøjet. Hvilken fin ide med hyacintguirlanden, den er både julet, duftende og sød!

Kram Helle

lisashus sa...

Som alltid - fyndiga och fina klädtips! Jag tar dem till mej, som ska på trettonaftonsbal på ett slott! Jag funderar och funderar här! :)

Så fint du har gjort med hyacinterna!

Ha en fin adventssöndag!
Kram
Lisa

It's me sa...

Beautiful clothes Anna Maria....love them..!!...enjoy a happy sunday....love Ria...x!

angie sa...

wow, anna maria!!! liebe grüße zum 2. advent von angie

G:a Affären sa...

Du kan fynda du, snygga kläder! Stövlarna och tröjan gillar jag till det fluffiga och tylliga.

Önskar dig en fin andra advent!
Kramar /Cia

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken snygg outfit! Du kommer vara så fin på alla julens fester:)
Nu ska jag försöka hitta någonstans jag kan tända andra ljuset i adventsljusstaken:)
Fin söndagskväll till dig
Kram Maria

Jenny sa...

Fina kläder, jag är jättedålig på sånt. Var in häromdagen på Kappahl och slet åt mig en långärmad svart blus som jag kunde ha till gammal blå kjol.

Jenny

Hos Jorunn sa...

Så fine klær du har kjøpt, du kommer garantert til å se flott ut i dette antrekket:) Morsomt å unne seg noen nye klær til jul! Girlanderen med hyacinter var veldig dekorativ...så flink du er!

Ha en fin søndag i 2 advent!
Klem
Jorunn

Annika Christensen sa...

Fin färgskala och inte visste jag att man kunde hitta sådant fint på Ellos???
Ha en skön kväll
Annika

OddStyle.dk sa...

Smuk kjole i et dejligt materiale, sikke da en dejlig tid med mange hyggelige jule sysler :-) Rigtig glædelig 2. advent - kram fra OddStyle

Tinas bo sa...

Oj vad fin du kommer att bli i de snygga kläderna! :)

Ha en fin kväll
Kraam Tina

Vardag och flärd sa...

Snygga kläder och jag tycker det är roligt att se annat än svart och tomterött (har faktiskt köpt en svart klänning men ska ha en aprikos tröja till den).
Alltid lika roligt när du tipsar om kläder och vackra saker.
Ha en fin ny vecka!
Kramar Eva

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Så mycket fint du köpt och så härligt att du valt det ljusa. Det är mycket finare än allt rött och svart som nästan alla väljer i dessa tider.
Jag har också en grädvit klänning med silverdetaljer på som jag tror att jag ska ha på julafton i år.
Ha det så gott och sköt om dig!
Kram/Maria

Blommiga Rutan sa...

Godkväll!

Ser fint ut det där! Vackra färger.
Lite nya kläder är alltid lika roligt.
Javisst är det härligt med ett riktigt gott vin, här blir det ofta också halvflaskor, fast vi är två som dricker.

Ha det så gott i decembermörkret
Kramar Anncathrine

HWIT BLOGG sa...

Ser fint ut! Fluff och ändå jordnära! Det gillar jag...annars är jag dålig på att köpa kläder! Verkligen dålig!
Önskar dig en skön kväll...
Kram Titti

Frida sa...

Vilken fin kjol, gillar färgen och vackert med hyacintblommorna på tråd. Sånt gjorde man under min floristutbildning när vi skulle göra brudbuketter.
Ha en fin vecka AnnaMaria :)
Kramar Frida

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Jätteläckra plagg, stövlarna till blir pricken över i:et!

Kraam Jenny

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Such a beautiful skirt and top and will be a great outfit to wear for the holidays. The hyacinth garland is really pretty.
Happy new week
hugs
Carolyn

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Åh vad fin du kommer bli på till de stora helgerna. Kjolen vart bliv allt fin även som grå och stövlarna till gör det ju lite tuffare.
Ha de gott, kram Ing-Britt

LantlivsAnette sa...

Ohh vad fina kläder !! Och kjolen är såå fin och fluffig..passar till mycket.
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Så fina kläder helt underbara fin färg, så fin du kommer att bli!
Härlig vecka till dej!
Kram Kathrine

Ann Kåge sa...

Ååh så mycket fint. Verkligen något att känna sig fin i och snyggt också att tona ner det skira med något stickat ibland. Tycker allt att du ser jättefin ut på översta bilden.
Ha det så gott!
Kram Ann

Mittgodastefinaste sa...

Vilket fint inlägg!

Vilka underbara glas, är de gamla?

Kram Jenny

anettan sa...

Du kommer att bli hur snygg som helst oavsett färg. Kram Anette

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
I love the color of your new outfit ...and you can wear it everywhere!
What a sweet idea with the little flowers ...
Hope you are fine and I wish you a very happy week!
With love,
Geli

Black Iris sa...

Vackra kläder och fina bilder.. Tur att jag kom in här idag för nu hann jag vara med på din tävling :)

Kram Maidi

Här är gudagott att vara ! sa...

Du kommer att vara så fin i dina nya vackra kläder ! - Man blir så glad när kläderna man beställer är precis så där fina som dom ser ut att vara....För det är ju alltid en chansning när man skickar efter på postorder.
- Har hittat till dej för första gången i dag, och såg att du hade en fin utlottning !
Nu ska jag titta runt här hos dej och se allt fint du visar.
Kram / Anneli

LÁrt de Vivre sa...

Du har alltid så fina kläder

Kram Kajsa

Anonym sa...

Jättefint!

Unknown sa...

Flott :) Du blir så flott i det og likte veldig godt den blusen. Kappahl og Zizzi er mine favoritt butikker.
Girlander av hyasinter- så fint :)

Ønsker deg fine desemberdager

Klemmer Monica