torsdag 4 december 2014

RENEN SOM ÄR EN HJORT

 Har inhandlat två kuddar med renar, trodde
jag. Det är en hjort sa maken...

 Jag har kollat och renen är ett hjortdjur, och det
är bara hos renar som honor har horn.
Så det här är Rudolfa.

 Kuddarna finns hos Hemtex och har fotoprint
från ARC of Scandinavia.

 Den fina julblomman fick vi av helgens
glögg-gäster.

 Och lyktorna kommer från Coop.

 Tyckte det var fint att dom var silvriga,

 Pläden har ni sett förut.

Bilder från google, den till vänster är en hjort
och höger en ren. Eller hur var det nu....!

Och så ett tips i juletid, Iris o Doris har fraktfritt hela
december och en adventskalender med fina
erbjudande varje dag, idag var det en kammarljusstake.
Kram och hej
AnnaMaria







41 kommentarer:

Things and Thoughts sa...

Wonderful, wild touch for a christmacy atmosphere in your beautiful Scandinavian house!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Kjempefint synes jeg ! Naturfarger og rensdyr , så vakkert ! Fin dag til deg ! Klem

Hannis sa...

Oavsett vad det är så var det fina kuddar!!
Så fina att jag tänker att det är tur att jag ska ner på stan idag=))

Kramen Hannis

Jenny sa...

Äsch, ren eller hjort, jättefin hur som helst! Och vad roligt det är när man kan hitta fina grejer på Ica och Coop, jag köper en hel del blommor på coop.

Kram,
Jenny

Anonym sa...

En ren hjort eller en smutsig, spelar ingen roll! Kärt barn har många namn, så något av de är det. Fina, vad de än heter!

Meta sa...

Kuddarna är så fina vad det nu är för ett djur.Lyktorna gillade jag. Ser ut att vara ett fint sken genom glaset.
Ha en bra dag
Kram Meta

Anonym sa...

Sååå otroligt vackert ♡ ....
/Kram fina du & ha en alldeles underbar dag!

lisashus sa...

Jättefina kuddar och både hjortar och renar är vackra!
Snygga ljuslyktor också!
Du har sååå fint och bilderna är så stämningsfulla!
Kram
Lisa

angie sa...

danke für die inspirationen!!! einen schönen donnerstag wünscht angie

Vardag och flärd sa...

Ren eller hjort, det får väl du och maken tvista om, men fina är de.
Den lilla julblomman är så vacker och den kan du ju ha i uterummet så håller den sig längre än i inomhusvärmen. Cyklamen är ju lite svår tycker jag.
Nu önskar jag dig en riktigt härlig helg, vännen!
Kramar Eva

Heléne sa...

Så fina kuddar. Älskar kuddar!!! Gillar också ljuslyktorna.

Jag njuter alltid av dina fina bilder!

Ha en riktigt fin helg :-)
Kram
Heléne

Anette sa...

Alldeles fantastiskt fina renar, eller vad det nu är, speciellt de i Headern, jo även kuddarna förstås,
och blomman är fin :)

Ha en fin dag!

Ann Kåge sa...

Underbara kuddar och så vackra julfina bilder i dämpade färger. Mysigt!
Kram Ann

Frida sa...

Ja, jag trodde också det var en ren :) Så fint de passar hos dig.
Kram Frida

Tidevarf sa...

Halloj,
Coola kuddar! Inte för att jag tycker det spelar någon roll, men en ren är det nog inte.
Gillar ljuslyktorna med, tycker det är så fint med inslag av silver.

Kramar från en som längtar efter snööööö
Anneli

Hajan sa...

Renarna är ju lite lägre än Hjortarna. Hjortarnas horn är
flottare på något vis. Men skit samma för oss Sörbon spelar det ju ingen roll.
Men Hjort är godare att äta tycker jag.
Finfina bilder i vilket fall som helst.
kram från Hajan

liven sa...

Koselig vinterstemning om det er rein eller hjort :)
Ikke vet jeg....

Ønsker deg en fin adventstid!
Klem

It's me sa...

Love your pillows...like deers too...lovely decorations you have ....love from me Ria...x!.

Fågel Blå sa...

Underbara bilder, fina kuddar passar bra in där hos dej,
Fin helg till dej
Kram Kathrine

Annas röda stol sa...

Härliga bilder och kuddarna är flotta!! Fin kväll till dig. Kram Anna

Hos Jorunn sa...

Nyter bildene dine, AnnaMaria! Så fint med Rudolf, pleddet, lysene og så var det en herlig header! Rudolf hører julen til, jeg har selv kjøpt en duk, servietter med Rudolf og så venter jeg på en dørmatte med Rudolf..hihihi...

Ha en fin kveld og en god helg!
Klem fra Jorunn

House and Garden by Bia sa...

Dom blev ju jättebra dom kuddarna, vilken tur att du fick tag på "renkuddar" till slut...jag var på Hemtex idag och såg dom...så hade dom 25 % på allt för medlemmar (som jag är)...men jag köpte inga ändå...hade guben med så jag var lite stressad, haha...det får nog vara ;)...jättefina ljuskoppar också...dom måste jag kolla in framöver, hihi...du har fått till bilderna jättebra tycker jag ;)...nej nu blir det ERNST...missa inte det!
Kraaam bia

Sabelhagens Olivlund sa...

Så himla fiiint! Hjortkuddarna är så söta!
Lykke var på rådjursjakt i morse:) Men hon hann såklart inte ikapp dem som tur var, och hon var inte borta länge så jag slapp komma försent till jobbet:)
Fin kväll till dig
Kram Maria

Unknown sa...

Samme hva det er- flott er den og flott er puta :) Koselig med selve Rudolf på besøk tenker jeg !

Ha det så fint :)

Klemmer Monica

anettan sa...

Liknar de jag har i min soffa. Snygga oavsett ras haha. Kram Anette

Blommiga Rutan sa...

God kväll!

Fina saker och vackra bilder, pläden är så fin, vilket fynd du gjorde där!

Önskar en skön helg till dig
Kramar Anncathrine

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Super fina kuddar. Fattar mig kort.. Kram och trevlig helg

Anna Stenberg sa...

Fint är det i alla fall! Trevlig 2:a adventshelg! Kram Anna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Helt underbart att läsa så fint du skriver till mig
Tack fina du det värmer i hjärtat!
En underbart fin helg till dig
och andra advent
Kramar

Ewa`s Galleri sa...

Spelar ingen roll om det är ren eller hjort, kuddarna var väldigt fina
Ha en riktigt skön helg

Sofia sa...

He he...ja men inte gör väl det nått! De är super fina i vilket fall..
Kramis Sofia

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg fina bloggvän;))
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Jättefina bilder! Är det någon skillnad? Fina är det i vilket fall som helst...
Varm kram till dig,
Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, det kunde varit jag, vad spelar det för roll. Och som du säger, hjortdjur som hjortdjur. Här på landet kan alla sånt där, jag har ingen aning, jag frågar och frågar, annars lär jag mig aldrig nåt. Men numera verkar det som om jag struntar i att komma ihåg det, vad det nu kan bero på....har nog fullt i centralminnet.
Du har gjort så fint hemma och färgerna är underbara, får mig att längta till Norge. Som alltid.
Agneta kram

Mycket annat & lite betong sa...

En ren hjort alltså?! Fina i alla fall. Mysig vinterstämning på bilderna.

Kram Agneta

Villrose sa...

Harmoniske farger!
Men prikkene på ryggen er det vel bare hjorten som har ;-)

helle sa...

Jamen uanset hvordan og hvorledes så er dyrene fine og statelige, også på dine nyindkøbte puder, så må man kalde dem hvad man vil (det er da også svært at se forskel?).
Smuk juledekoration du fik af dine gæster!

God weekend ven
kram Helle

Anna sa...

Ha ha ja det är verkligen inte lätt , ren eller hjort oavsett så var kuddarna supersnygga! Hade besök av en tyska förra helgen och skulle förklara skillnader på dovhjort, kronhjort och ren på tysk-engelska ... Hm det gick väl sådär... Rätt var det var såg vi älgar och det var iallafall lättare! Kram Anna

Geli sa...

DearAnnaMaria!
Beautiful cushions ....
I love the way you decorate ...
Next week I'm in the land of your reindeer/ deer ...in Finland!
So when I look onto your photos it's like holidays.
Happy sunday!!!!!
With love,
Geli

G:a Affären sa...

Hi,hi vem kan se skillnad!
Jag hade en bekant här från Stockholm förra vintern. Hon kom in från gården och skrek -de e en elg därute! Nu var det ett rådjur!!!
Fina kuddar i alla fall liksom lyktorna!

Kramar /Cia

Tinas bo sa...

Superfina kuddar :)
Ser inte heller skillnaden.. hihi

Kraam Tina