söndag 17 augusti 2014

TÄLT FÖR LEK OCH MYS

 När jag var liten lekte vi ofta cowboy och
indian. Min pappas ardennerhäst fick vara
indianhäst.

 Nu är det ju så att Hugo fyller år väldigt nära
julafton, så vi köper en sommarleksak när dom
finns, som han ska få då.

 Ett tält som är jättelätt och montera, finns till och
med ett litet fönster på baksidan. Tältet fanns på
Granit. Dom tar slut fort, nu finns det bara kojor kvar.

 Nallegänget fick agera indianer.

 Och det är väl ingen tvekan om vem som är hövding,
sonen hade den fransvästen när han var liten. Hans
käpphäst är på vinden, men det är getingar där så den
ska jag hämta i vinter.

 Det blir roligt när Hugo får det här, så jag får
någon och leka med.....fniss.

 Nallen Svarta Fjädern! En skatfjäder som låg på
gräsmattan.

 Fina gamla antiknallen, "såg fotot" när jag höll på
och plockade ihop.

Nästa sommar är det full fart här. Och det här
inlägget hade jag på lager, väldigt bra med tanke
på att jag inte får härja runt just nu.
Kram och hej
AnnaMaria






52 kommentarer:

Hanna sa...

Mysiga bilder
Hanna

mittlantliga sa...

Så fina bilder! Gillar tältet.
Hugo kommer säkert att bli så glad över sin present. Särskilt när du är med och leker:-)

Ha en fin dag
Kram
Heléne

Fågel Blå sa...

Hej!
Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh så härligt inlägg så fint med indiantältet, och alla nallar och all annan fin rekvistíta,
blir superinspirerad att göra nåt liknande till Theo.
Tack för alltid dina fina inlägg!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Waooooooooooo...Oooo,så fabtastiskt,underbara & vackra foto - Älskar det!!!

/Kram

Hannis sa...

Älskart!
Vilken glädje det där kommer att bli för Hugo.

Förstår att du har det kämpigt med foten.
Hoppas att det vänder snart.
Kram Hannis

angie sa...

soo eine schöne teddybärensammlung, ich würde alle gern mal knuddeln!!! alles liebe und einen schönen sonntag wünscht angie

House and Garden by Bia sa...

Vad gulligt;)....fina bilder.
Vi lekte också Cowboy och Indianer, brorsan var hövding med långa fjädrar på huvudet, haha...men inte fanns det så där fint tält på vår tid...där kommer nog Hugo att trivas;))Igår kväll var jag med ungdomarna (en stund bara, mest för foton)på deras strand Party med Hippie tema...kände mej ung på nytt, haha...bilder kommer senare på bloggen...med deras godkännande förstås;))...men det blev så kallt när solen gick ner...jag verkligen frös...tänk om det hade varit så varmt som det var för någon vecka sedan, men men...man blir ju lite stolt, när man blir inbjuden på Hippie party ;))
Idag ska vi hem och tvätta...och regnet är på väg;(
Många kramar bia

It's me sa...

What a sweet teddy post ..!...happy sunday...love Ria...xxx!.

Meta sa...

så härlig lekhörna du gjort det kommer nog att gå hem även om han inte gillar att leka indian.Minns hur efterlängtat vårt lilla tält var varje sommar för våra barn. Det låter inte bra undrar vad du gjort nu då. Hoppas du snart blir bra igen
Ha en fin och skön söndag
kram Meta

lisashus sa...

Vilken jättefin present och så får du ju nån att leka med nästa sommar! :)
Paraden med nallarna är underbar!
Kram
LIsa

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så fint du gjort! Önskar jag kunde vara med och leka!
Ojoj så roligt ni kommer att ha nästa sommar du och Hugo!
Nallarna är så fina, passar så bra ihop med dina vackra täcken.
Hoppas att du snart blir bättre, hur länge är du sjukskriven ?

Kramar Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Det ser så mysigt ut med alla nallarna att jag glömde säga, ja, hennes tavlor är läckra på något sätt, skulle gärna också ha en på väggen, men som du säger, det är mycket pengar så man vill verkligen vara säker på att man inte ångrar sig.

Margareta sa...

Så mysigt!!!Tänk att få leka där. De underbara nallarna njuter säkert i den fina miljön.Kul för dom att ha fjädrar på sig också.....
Lyckliga lilla Hugo som kommer att få leka där sen...

Hoppas du kryar på dig med foten.Så trist när sånt händer.
Kram Margareta

Anna sa...

Det där tältet hade jag själv velat ha och säkert mina barn också :)
Nu har jag beställt vita krackelerade knoppar från Nillas Handelsbod efter tips på din blogg, hoppas det blir fint till min nymålade skänk :)
Kram Anna

Hos Jorunn sa...

Hahahaha.....sååå fine!!!!Jeg ble i godt humør av disse nallarna!

En fortsatt fin søndag til deg!
Klem Jorunn

Tinas bo sa...

Vilka ljuvliga nallar! :)
Och så underbart du gjort det!!

Kraaam
Tina

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
I want to be Hugo!!!!!!
What a wonderful present!
He will love it and remember for ever!
Happy sunny sunday my Dear!
With love,
Geli

Sallys hus sa...

Alltså du är ju för härlig!
Du måste ju vara världens bästa farmor! Han kommer ju älska det där...Det var ju så fint så jag skulle vilja ha ett jag med..;)
Kram Katarina

Pondside sa...

How sweet! I'm sure it was a wonderful afternoon.

Vardag och flärd sa...

Vilket fint tält! Undrar om det är samma tält som dottern letade efter till Arvid, hon pratade om Granit tror jag. Hugo kommer att bli glad för tältet men jag undrar om inte din son blir ännu gladare när han ser sina gamla saker!
Ha en fin ny vecka och hoppas din skada bättrar sig!
Kramar Eva

Melody and M.E sa...

Ett sådant tält vore ju en perfekt present till mitt barnbarn som fyller 2 år i januari!
Det gäller som sagt att handla sådana presenter nu för annars blir det bara pulkor och skidor i paketen och alla vintrar i Skåne som de kommer till användning.
Dina foton är underbara, som vanligt.
kram M.E

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka härliga bilder på finfina nallar! Lycklige Hugo som kommer få leka cowboy o indian med farmor:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh så fint du gjort, så glad han kommer bli! Dina bilder skulle vara med i ett reportage för någon tidning.
Ha en fin vecka och hoppas foten är bättre
Kram Maria

helle sa...

Åh nej du er nok nødt til de mere stille beskæftigelser lige nu, men jeg håber det går fremad med din fod? Når man er vant til at have fart på, føler man sig alvorligt sat ned i tempo.
Hvor har du en fin samling gamle bamser, morsomt med cowboyopstillingen i teltet. Du og Hugo skal nok få det sjovt når han bliver lidt større!
Lækkert nyt udsalgstøj i dit forrige indlæg, gælder om at købe ind når det er billigt!

Kram Helle

Unknown sa...

Hej AnnaMaria!
Vilket underbart tält och så mysigt med alla fina nallar till, det kommer nog bli en favorit till nästa år.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Vilka ljuvliga foton på lika ljuvliga nallar! Hugo kommer att skutta och hoppa av förtjusning...i alla fall gör jag det!
Krya på dig hälsning från;
Gunilla

Anonym sa...

Vilka härliga nallebjörnar och fin miljö för dem!

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMarie,

Such a sweet post with the tent and all the adorable bears. Hugo is going to love his tent and spend hours playing in it.
Happy week
hugs
Carolyn

Sommerhuset i bakken sa...

For en herlig presang til Hugo ;-) Den kommer han nok til å sette stor pris på - og ha mye moro med ;-) Kjempefint telt - og en fantastisk gjeng med "nallebjørner" ;-) Veldig sjarmerende!

Ha en riktig fin uke ;-)

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig min fina bloggvän !

Hoppas att allt är väl med dig och dina.
Att du har haft en fin sommar !

Jag har tänkt på dig ! Och önskar dig en fin fortsättning på sen sommarn.

Vi har njutit och om jag är ärligt så har jag knappt öppnat datan på sommaren. Har tagit vara på tiden med mina. Vi har varit lediga i många veckor tillsammans. Inte gjort så mycket med något annat än att ta vara på tiden tillsammans.
Laddat efter allt som har hänt det sista halv året.
Jag har gjort några få inlägg via datan eller mobilen..
Tack för dina hjärtliga kommentarer och nu ska jag försöka bli lite bättre bloggvän.

Kanske förljer jag med A över en dags tur och hämtar täcker från dig.
Nu har lilla Ida fått ett eget rum och då kan det ju vara där eller till Julen på våran köksbänk.

Så fina bilder från dig, Perfekt för lilla Hugo.
Tänk så tiden går att han fyller snart ett år :)
Granit har mycket fint . Har inte vart där på flera år. Har Granit i Karlstad ?

Ha nu en alldeles fin vecka ! Varmaste kramar till dig och hoppas att du förlåter mig med mitt dåliga bloggvänskap ;)

LantlivsAnette sa...

Åhh vilket fint litet tält, det blir nog mycket lek och bus i det nästa sommar !! Kraaam Anette

Rost och rädisor sa...

Jag älskar dina nallar och fina tältet han ska få. Det kommer han nog att bli jätteglad för och du får säkert vara indian.
Läckert fotat också!
Hoppas det går framåt med läkningen. Har du förresten hört nåt mer om lodjuret...
Ha det så gott det går med foten
Kram Anette

Annas röda stol sa...

Ah det är ju så fint så jag nästan dör lite!!! Jag vill oxå ha ett :) Kram Anna

Home Bohemia sa...

Vad glad han kommer att bli Hugo när han får sitt tält. Hoppas det är lätt att sätta upp inomhus också:)
Kramis

Lyckoslanten sa...

Det är så roligt att ta del av din fantasi och kreativitet! Ett sådant tält kunde jag tänka mig också! Nallar har jag så det kunde fyllas på höjden och bredden!
Härligt att se fram emot att få ge detta tält till ditt barnbarn! ♥︎

Mittgodastefinaste sa...

Min yngsta har det där tältet! Det är underbart!

Kram jenny

Jenny sa...

Vi lekte också indianer och cowboys, men någon häst var det liksom inte tal om. Vilket härligt gäng du har där, och tältet är ju super!!!

Kram,
Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk, jag som drömmer om att åka på tältsemester (jag har ett alldeles eget tält och det har hänt att jag åkt mol allena till Norge och tältat, men det var länge sen nu), men då vill jag ha ett så här fint tält! En riktig tipi fast mycket finare! Måtte Hugo växa upp fortare än alla andra, han har en lekkamrat som bara väntar på det. Och tänk att få leka med alla fina björnar! Så gosiga.
Hoppas du kryar på dig i ben och fot!
Agneta kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fint indianertelt , da tenker jeg at Hugo blir glad ! Det er jo kjempestas med telt for småingene. Så flott header du har , du er jo en mester på sånt ! God natta klem til deg .

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
your teddies are adorable, Hugo will so love them! I have a small collection of them that used to live on top of the bookshelves in my library but sadly since I moved a few years ago, they have been in a box in the garage. You've inspired me to rescue them and bring them back into the house! Kailyn, my 2 year old grand baby would love them! She loves her stuffed "babies"!
Rebecca

Helena sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka underbara bilder! Tänk att du fortfarande är så aktiv på bloggen, jag bloggade på Mysigt hemma förut men nu var det länge sen. Vilken söt liten Hugo du fått att gosa med! Kram Helena

HWIT BLOGG sa...

Ohhh jag blir så glad av dina bilder! Vilket mysigt tält och alla nallarna på parad...
Önskar dig en finfin vecka, hoppas din fot är bättre!
Varm kram,
Titti

Unknown sa...

Ugh ugh :) Moro med slik lek og så flott telt :) og alle de skjønne nallene.

Mitt yngste barnebarn er ett år i dag- og der blir det kjoler og leke :)

Har begynt jakten på en hytte/torp i Sverige. Sønnen min skal selge den hytta han arvet fra faren sin for noen år tilbake og finne noe innenfor grensa. Husker du en gang nevnte at dere har et torp ?

Ønsker deg en fin uke :)

Smil og klem Monica

Tidevarf sa...

Vilken fin present och bra att vara ute i god tid. Måste säga att hade jag jobbat på Granit eller ett magasin så hade jag direkt kontaktat dig.

Hoppas du kryar på dig och ändå får en fin dag.
Kramar
Anneli

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Lekte cowboys och indianer med min stora bror och hans vänner... Tyckte det var cool med pistol mm... :P

Härliga bilder... Hoppas att du laddade krafter inför hösten och njuter a vanliga dagar med mörkare kvällar :)

kram/Olg@

Ett ögonblick sa...

Hej och godmorgon!!:)
Lite datortid...
Vilket underbart gäng!!! Där skulle jag vilja vara liten och leka. Lycklige Hugo som har en sån härlig farmor! Vilka upptåg ni två ska hitta på framöver...
Jättehärliga bilder!!! ...och jag vill ha tillbaka sommaren!!
Hoppas att det går framåt med dina fötter (rolig formulering, men jag tror att du förstår vad jag menar)
Ha en fin dag!! Var rädd om dig!!
kramar lisa

Ett ögonblick sa...

Wow!! så läckert du gjort på Pinterest!! (jag har inte fattat eller tagit mig riktig tid än till hur det funkar)
Supersnygga boots!!!...och bruna!! men, inte gratis antar jag ;))
Där ska jag kika in mer när jag tar min kaffepaus.
Ha det gott!!
kram lisa

Anonym sa...

Kikar in igen för att "leka indianer & cowboys" mé de sötaste nallarna hihi...

Ha en fin dag/Kram

Sofia sa...

Super mysigt och snyggt!!!! fast som sagt, det verkar som om nån annan redan leker där..;)
Kramis Sofia
Ps. följer dig på pinterest också nu..;) Jag är inte inne så ofta där, men när man väl gör det är det lätt att fastna! eller hur?

Ann Kåge sa...

Vilken härlig samling nallar och mysigt tält. Hugo kommer att bli så glad. Jag har min nalle kvar och visst väcker dem de allra raraste känslor till liv.
Lite nalle tröst känns ju alltid bra.
Kram Ann

Bitte sa...

Åh, vilket underbart inlägg med tältet och alla indiannallarna! Helt i min smak, jag vill också leka där :-).

När jag var liten lekte vi också indianer och cowboys, jag var alltid indian :-). Gillar än idag den där stilen med mocka, fransar, fjädrar och annat!

Vilka fina klänningar du visade i förra inlägget, jag blev mest förtjust i den brunmönstrade. Förresten, hur är det med din fot? Hoppas att du börjar bli bättre, men jag antar att du fortfarande är sjukskriven?

Många kramar
Bitte

G:a Affären sa...

Nu tror jag att leklusten hos många av oss har vaknat, vilket härligt inlägg! Kul för Hugo att han har en sådan rolig farmor.
Och vilket fint tält med en härlig samling nalleindianer!

Kramar
Cia