söndag 31 augusti 2014

ARMBAND OCH NORA

 Har ju varit i Nora/Åkerby med jobbet, lite kick off
inför hösten. Bodde på Åkerby herrgård, fast ingen
fick bo i själva herrgården boendet var i andra
byggnader.

 Klackarna i taket redan på bussen dit, vi var 30
glada i gänget.

 Vackra kollegan Camilla, jätterolig och fota.
Och självklart har tjejerna godkänt att jag lägger
ut bilderna.

 Jättebra föreläsningar och linedance, den fick jag
hoppa över. God mat och lite mordjakt, sen barhäng
och sen sova. På morgonen gick jag ut för och fota
herrgården.

 Då träffade jag denna snygging, som inte ville
vara med på bild....

 Jodå, det ville han gärna. Det var otroligt mycket
Karl johan, växte till och med i gräsmattan! Hade jag
haft bilen hade det bara varit och öst in!

 Har köpt två armband av Bitte/Aunt Mollys.
Amerikanska handgjorda, en leverantör på Formex-
mässan hade dom som dekoration och Bitte fick köpa
dom precis innan mässan stängde.

Armbanden finns inte i Sverige, så jag är glad att jag hann
köpa dom. Bär bägge samtidigt. och hade dom såklart i
Nora. Var in till Nora också men där blev det inga foton
tyvärr.
Kram och hej
AnnaMaria




38 kommentarer:

Hannis sa...

Mordjakt...
Det lät spännande!

Snygga armband. Alltid kul att ha det där speciella egna=))

Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Vilken vacker herrgård, och allén...
Roligt med armbanden, ser verkligen jättefina ut.
Skön söndag och en bra vecka till dig
Kramar Anncathrine

Nyanser av vitt sa...

Vilken härlig kick off som ger energi till alla. Ursnygga armband.
Kram Agneta

House and Garden by Bia sa...

Vilket härligt ställe ni har varit på...brukar vara roligt med kick off möten ;)...gillar dina armband, helt i min smak. Idag flyttar vi hem till stan...lite vemodigt, och jag såg att vädret ska bli varmare...typiskt nu när vi flyttar. Men vi kommer nog att åka ut hit på helgerna ett tag fram över, helst om solen tittar fram;).
Ha det gott min vän.
Stor kram bia

LantlivsAnette sa...

Åhh vad ni ser ut att ha haft det kul, härligt ! och du, wow vilka fina armband alltså !! Kraaam Anette

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilka fantastiska armband! Vill ha! :))
Ha en fin söndag!
Kram
Jenny

LÁrt de Vivre sa...

Vilken mysig kickoff och snygga armband, vilken tur att du fick tag i dem

Kram Kajsa

Frøken Anker sa...

Spændende.
Dine armbånd er bare så skønne!

Hav en dejlig søndag. Og en god start på efteråret.
Birgitte

Hos Jorunn sa...

Så fine bilder fra turen, AnnaMaria! For en vakker herregård og så fin allé. Jeg likte veldig godt de armbåndene, de var kjempetøffe...vil ha sånne jeg og!!

Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Jorunn

It's me sa...

Wowwww they are lovely !!!..enjoy a happy sunday.....love from me Ria...x !

Älskade pion sa...

Visst är det roligt att få åka iväg med jobbet ibland....och bara vara.Vilket vackert ställe ni var på.Ha en skön söndag.Kram Ulrika

MINA TVÅ HEM sa...

Vilken häftig herrgård!
Ni ser ut att ha haft det jätte roligt.
Trevligt med sådana resor, piggar säkert upp för en längre tid.
Ha en skön söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anna sa...

Sicka snygga armband! Förstår du var glad att du fick fatt på dem ! Så mysigt att få komma iväg tillsammans med kollegor och träffas på lite annat sätt, det är aldrig fel. Miljön kan man heller inte klaga på :)
Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Trevligt med en resa till Nora, där är det fint. Fina armband hittade du också. Nu hoppas jag att länken fungerar till Recept 2014, hade glömt att klicka på dela. Testade genom att logga ut och klicka på länken och nu tror jag det är ok. Det är bra om du kan kolla och höra av dig om det inte fungerar.
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Kul att åka iväg med jobbet och skratta och busa och äta gott!
Himmel, vilka snygga armband, hoppas vi kan köpa dem här också snart!
Ha en fin vecka nu när du börjar jobba!
Kramar Eva

anettan sa...

Vilka snygga armband och en härlig kick....Kram Anette

Ann Kåge sa...

Förstår att ni hade det trevligt på detta fina ställe, du och dina arbetskamrater. Tuffsnygga armband du hittade. Ha en ny fin vecka!
Kram Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Är alla lika vackra som du som arbetar där ni gör? Fräscha, blonda, ser rara ut och så väldigt vackra!

Det är bara du som kan matcha mat och blommor, jag tänker på fikonen och plommonen och nejlikorna, det var ju så vackert så jag blev alldeles sugen fast jag precis ätit tomatsoppa (japp, blev sen middag idag). Otroligt vackert!

Och sådana vattenskidor, jag undrar om inte vi hade sådana en gång i tiden. Vi åkte faktiskt på dom, det var kul, speciellt att hoppa över sina egna vågor minns jag.

Det huset som ni inte fick sova i, otroligt vackert!

Agneta kram

p.s. ja, vad här hänt med vården uti vårt land.....det är väl bara att sätta in resurser en gång för alla och beta av köerna, en gång för alla, och sen fortsätta att köra på....vad är problemet. Pengarna borde ju finnas, vi har ju betalt till det för länge sedan, var har dom gjort av dom?

G:a Affären sa...

Så roligt att komma ut med jobbet sådär. Och att få bo i vackra omgivningar betyder också mycket. Så det fanns svamp också...!
Men du så fina armband och jag förstår att du köpte båda!

Hoppas det går bra med foten i morgon.

Kramar
Cia

Pondside sa...

What a beautiful place for a meeting! I googled and had a good look at Nora and read about the murder mysteries. Such fun!

helle sa...

Superlækre armbånd, hvilket held at du fik fat i dem. Der er så mange fantastiske ting "derude" som jeg kunne tænke mig at have i butikken, hvis jeg en dag beslutter mig for at handle med andre ting end udelukkende antikt.

Og hvilken smuk bygning, forstår den skulle fotograferes!

Kram Helle

OlgaA sa...

Spännande helg verkar ni haft!

Och armbanden är riktigt fina!

Ha en fin vecka!

kram/Olg@

liven sa...

Hei AnnaMaria
Så mange fine innlegg siden sist jeg var innom! Du er så flink å lage fine innlegg....og jeg har vært en så dårlig bloggvenn i sommer!!
Nydelige omgivelser du har vært i nå, og noen knalltøffe armbånd du har fått deg!
Ønsker deg en fin septembermåned
stor klem

Sommerhuset i bakken sa...

Høres ut som du har hatt en super tur med mange flotte opplevelser. Så gøy ;-)

Flotte armbånd du har kjøpt deg. De var kjempefine!

Ønsker deg en herlig uke!

Things and Thoughts sa...

Great bracelets, really cool!

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Såå fina bilder som alltid hos dig, glömmer nastan bort att läsa då jag njuter av bilderna.
Nora är en fin stad med många mysiga små butiker och loppisar. Jag bor ju bara 2,5 mil därifrån och min syster med familj bor där.
Trevligt med såna små jobbresor, ger energi och glädje till jobbet.
Snygga armband som du hade turen att komma över.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Härlig kick off! Tror aldrig jag varit i Nora. Fint armband också!

HWIT BLOGG sa...

Härlig herrgård, en sån skulle man ha! Armbanden var ju för fina, gillar såna enkla...
Som vanligt lika kul att kika in till dig!
Kram,
Titti

Sallys hus sa...

Vilka vackra bilder!
Å Nora...då har du ju inte varit så långt från mig..;)
Låter som en urmysig resa!
kram Katarina

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Looks like you must have had a fun time away with your friends.
I enjoyed seeing all your lovely photos.
Happy September
hugs
Carolyn

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
What a wonderful time with all the girls and what a beautiful place!
I love it and with this horse .....so dreamy!
The bracelet with the fish is so beautiful ....a little touch of summer and sunshine for you!
Thanks for your kind visit on my little blog!
Hope you are fine and I wish you a happy day!
With love,
Geli

Unknown sa...

Hvilken herlig tur og her var det mye latter og skjønn stemning :) Kjempefine armbånd.

Ha det så fint

Klemmer Monica

Anonym sa...

Vackra bilder, fin häst och snygga armband :))
Kram från Skottland

Jenny sa...

Vad roligt det låter med mordjakt och allt, fint ställe, verkligen! Och snygga armband!

/Jeny

Viola sa...

Det där lät ju inte lite trevligt, min kick off blir alltid på FORMEX med någon god vän som sällskap :-) kram

Bitte sa...

Åh, vilken härlig kickoff! Vackra omgivningar, mordjakt, barhäng och trevligt sällskap... för att inte tala om vackra hästar i hagen bredvid :-). Det låter som att ni hade en jättetrevlig helg, synd att du inte kunde vara med på linedancen. Hoppas att foten blir bättre i alla fall!

Vilka snygga foton av armbanden, det var jättefint att ha dem ihop! Det är roligt också att kunna vara ensam om dem :-). Tack snälla du för att du länkade till mig och för att du alltid skriver och fotar så fint *kram*.

Ha en fin fortsättning på veckan!

Många kramar
Bitte

Julia sa...

Que preciosidqd de caballo.
Que bonito post, me he paseado por tu bloc y me ha encantado, te invito a ver el mío, esta semana las mascotas son las protagonistas, nos hacen compañía y sacan lo mejor de nosotros mismos. Si eres un amants de los anima les no te puedes perder este. Deseo que te guste y si es así y no eres seguidora espero que te hagas, gracias por visitarme.
Elracodeldetall.blogspot.com

Ett ögonblick sa...

JoDu! klackarna i taket innan kursen börjat... men är det inte så det brukar vara...om jag inte minns fel;)) bara så där lite lätt...
Herrgårdar är absolut inte fel, skulle absolut kunna få bli ett framtidsboende, med en massa djur och snickeri och måleri och en ateljé... fast det blir nog bara drömmar.
Fin bild på vackra hästen!!
...och vilken tur att du fick möjlighet att köpa de läckra armbanden. Riktigt superläckra!!

kram lisa