torsdag 5 januari 2012

FOTO 2011 TEMA VATTEN

Jag gjorde ingen årskrönika, men ska visa
några sommarbilder med tema vatten. Har ett
inlägg döpt till Gröna 2011 också, det tar jag
vid bloggtorka.


Närheten till vatten på sommaren är
underbart.



Saknar just nu vår sommarö jättemycket,
inte förrän i maj iår kommer vi tillbaka dit.



Många goda kräftor blev det i augusti 2011.




Täcke som bor på ön bara för att det är blått.



Härliga lata dagar blev det......



och kvällar.



Nu är vi vid större vatten, sonen med sambo
bor precis intill Vänern. En fin sommardag
tog vi hästarna ner till sjön.



Hade en härlig picknick där också när det
egentligen var höst, men sommarvärmen var
kvar. Med dessa sommarbilder önskar jag er
en fin trettondagsafton och helg.
Kramar
AnnaMaria







62 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Åhh, vilka underbara bilder!

Nu fick man verkligen en mycket stark längtan till sommar...


Önskar dig en riktigt mysig
trettondagshelg

Kram Anncathrine

Just nu har vi en tävling på Blommiga Rutans blogg, kika gärna in och var med!!!

sylvia sa...

Godt Nyttår min kjære gode venn,
så nydelige bilder fra deg, lengter tilbake til sommer, vi hadde en grå kald sommer, men nå går vi en ny vår i møte, å den skal bli fin...

ønsker deg mange gode dager,
klem fra sylvia

katha´s kortmakeri sa...

Godmorgon vännen!
Vilka underbara bilder som får en att längta såååå.

Kram från mej här med mysfrukost framför brasan.
Katha

gamla skolan sa...

Ljuvliga bilder ! som får mig att längta efter sol och värme !!
Kramar // Susanne ♥

Malin's Hus sa...

Hej o hå! Här har jag missat mkt.... Vilka fantastiska bilder i headen eller va d nu kallas ;) gott nytt år på dig o god fortsättning! Må bäst! Kram kram kram

Unknown sa...

Godmorgon AnnaMaria!
Vilka härliga sommarbilder från er ö och Vänern. Får även mig att längta till vår ö, hoppas det blir en tidig vår iår så vi inte behöver längta ihjäl oss ;).
Ha de så bra, kram Ing-Britt

lisashus sa...

Vilken härlig sommarkänsla jag får när jag ser dina sköna vattenbilder! Det tackar jag för!
Så härligt ni ser ut att ha det där!
Ha en fin trettonhelg!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...vilka ljuvliga bilder..jag förstår att du längtar till ön..Vad du är duktig på att ta fina inspirerande foton..!!
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette

Jenny sa...

Mmm, det är något med vatten ... Härliga bilder som påminner om vad som komma skall.

Kram,
Jenny

Hulda sa...

Bildene dine i dag gir meg sommerlengsel! Så vakkert og så solrikt. Herlig!

Sallys hus sa...

ÅÅÅ AnnaMaria!!
Åååå...
Bilderna är magiska!
Den första bilden fick mig att sucka djupt och känna att ooooj vad länge det är kvar tills de ljumma sommarkvällarna är här..
Tänk att ni har en hel ö!! Det kan man kalla vardagslyx..;)
Förstår att du saknar den mycket och det måste vara ren o skär ro i själen att åka dit. Det är min o makens dröm..att nån gån bo eller ha stuga alldeles intill vattnet.. Få höra det där kluckandet av vatten då vågorna sveper in...bara att kunna sitta o stirra ut över kvällssolen...mmm..magiskt...det slår till o med stirrandet in i lågornas sken i brasan på kvällen.

Hoppas du haft en fin vecka hittills...själv håller jag väl äntligen på att bli lite friskare..hihi..om jag nu någonsin kan bli helt frisk...fniss..Jobbar några timmar o sen väntar släktmiddag.
Kram Katarina

Praliner sa...

Ah, fick en längtan till sommaren nu, härligt fina bilder! ♥ Jackie

Älskade pion sa...

Åhhhhh,vilka härliga bilder,förstår att du längtar till ert drömställe,ser underbart ut.Ha en fin helg du med vännen.Kraaaaaaaam Ulrika

Hemmavid sa...

mmmmm... sommarlängtan!
Finfina bilder som gör en lycklig!

Ha en fin helg!
Kramen Jenny

Vitspets sa...

Vilka fina bilder ...
Forstår du längtar till ön .
Ha det såå gott !
Kram Karina

OlgaA sa...

Så roligt med bilder... Tittar på de minnas de inlägg, samt minns hur jag mådde just då :) Fantastiskt med människohjärna! ;)

Ditt täcke jag bara älskar :)

kramar/Olg@

Fågel Blå sa...

Åhhh så fina bilder, sitter här och suckar!
Så härligt att du visar det nu!
Då får man något att längta efter sommar och sol!
HGa en fin Helg
Kramar Kathrine

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ohh vilka underbara sommarbilder med härligt vatten... Man kan inte annat än att längta dit nu i denna trista såkallade vinter. Förstår att du längtar till ön.. Vem skulle inte det. Men tiden går som bekant väldigt fort så man får intala sig att det dröjer inte sålänge :)
Ha en fin torsdag.
Stor kram på dig.
Jessica

lotta sa...

Tack för att du påminner oss så fint om underbara simmardagar! Här i norr har snön tagit över hus och hem så det gäller att ha foton, minnen och inre bilder för att påminna sig om de varma dagarna!! ha en fin helg! Tack för din vackra blogg! Kram Lotta

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så härligt♥tur att det kommer en sommar till.
kram

It's me sa...

Great pictures !! love the evening picture the most...love from me....xxx..

Millygarden sa...

Åh ljuvliga bilder som altid...så fint!

Njut denna trettondagshelg!

kram Marina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh vad man längtar till en härligare årstid just nu, och allra helst när man ser dina fina bilder!
kram
Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Gillar recaps, det är roligt att se vad man minns hos andra! Har bra bildminne så jag är med, det är jag allt!
Trevlig helg, kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Dina bilder från sommarön har jag alltid älskat under de drygt två år som jag besökt din blogg. Det är något speciellt i de bilderna, tror att du trivs så bra när du är där.

Att sluta med kaffe är ett bra val för mig för jag blir så lätt beroende av kaffe. Hoppar jag över en kopp så får jag huvudvärk, för att inte tala om hur det var nu under Detoxen, men nu är den borta.

Önskar dig en fin trettondagshelg!
Kram,
Regina

"Hemmet är min vrå" sa...

Vackra fina bilder. Rogivande. Ha en skön helg kram Mimmi

Blåbär och Mjölk sa...

Men rara AnnaMaria vilka fantastiska bilder du bjuder på!! Åhhh så fint du har gjort inför bildtagningarna. Du är ju super duktig! Ser ut som dem i katalogerna. Jag måste bara stanna en stund och "sätta mig ned" på en av dina stolar..jag tror jag viljer bilden då ni har picknick vid vattnet, fniss! Där sitter jag och njuter av allt ögongodis. :)
Ser fram emot din andra krönika, var det Gröna 2011, du kalla den?? Måste se efter vad du skrev, hihi!

Tusen tack för födelsedags hälsningen!! Det värmde fint. :)

Ha det så gott kära du, så hörs vi igen!

kramen / Åsa.

rosenälvorna sa...

Längtar man till sommaren eller, ja, hur mycket som helst! Underbara bilder! Kram Christina

Nyanser av vitt sa...

Helt UNDERBARA bilder vännen. Du är en duktig fotograf och fantastisk på att arrangera miljöer. Ha en fin kväll rara du.
stor KRAM
Agneta

YvvePyvve sa...

Å längtar! Vatten - sommar - värme - kärlek - gemenskap!

I sommar SKA jag!

/YvvePyvve

Lissboden sa...

Underbara vattenbilder som får mig att längta efter sommar och sol.
Vintern lyser med sin frånvaro så då kan det lika gärna vara sommar, eller hur:))
Ha en trevlig helg!
Kram/Maria

Livet och vardagen sa...

Så vackra och stämingsfulla bilder. Min favorit är den med kräftfatet! Kram

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! God fortsättning på det nya året.
Vilka härliga sommarbilder man kan njuta av igen...men det är nu bara ca 5 mån kvar innan man är där igen.
Ha det gott.
Många kramar Britt

Marie Söderberg sa...

ja, det är verkligen nåt visst med vatten, mkt rogivande, frihet,

Viola sa...

Du...det där var precis vad jag behövde..har är det igen grått och regn..underbara bilder att längta till, ha nu en skön långledighet, KRAM

Tinas bo sa...

Guuud vad jag längtae efter sommaren nu!! :)
Här vräker regnet ner och det stormar ordentligt!!

Underbara bilder!!

Kraam Tina

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fine bilder.....nå lengter jeg etter sommer. Liker meg veldig godt ved sjøen.

Ha en fin kveld

Klem til deg

Mina Gouldsamadiner sa...

Nä-ä vad du lockar.Underbart.Vatten och närheten till vatten älskar jag.Sitta tyst vid en sjö och blicka ut över den är ett magiskt ögonblick.
Ni måste ha underbart därute på ön...lyllos...
Trevlig helg och god fortsättning 2012...
Kramiz.

Vintage House sa...

förstår att du längtar till er ö ser så härligt ut.....
ha en mysig kväll
kram
sandra

helle sa...

Åh ja! - hvor man forstår at du savner sommerøen når du sidder med dine fiiine billeder derfra. Hvis du skulle komme ud for at mangle penge, kan du altid leje øen ud...til mig for eksempel! Men jeg ved bare ikke om den er øde nok til mit vinterdepressive mood?

Fat mod min ven, det er snart forår, eller... det varer jo ikke så længe som det har varet.

Kramer fra mig til dig!
Helle:-

Anne på landet sa...

NU! lengter jeg etter varme, late sommerdager... :o)
Min mann og jeg ser etter en tur til varme land i disse dager. Bildene dine bare understreket hva jeg lengter etter... :o)

TAKK for titten Anna Maria!

Klem fra Anne.

liven sa...

Heisann AnnaMaria!
Gleder meg alltid over dine innlegg....både søndager og torsdager :o)
Nydelig bilder som det gjør så godt å se på!
Gleder meg til det går mot sommer!
når jeg blir trett av mine Gant tallerkner skal jeg sende de over til deg :o)
Klem fra meg!

Johanna Stålros sa...

Ja så mycket underbara vattensköna inlägg du bjudit på under 2011...Önskar dig en fin helg. Kram vännen

Lilla Majken sa...

Vilket fint tema du har valt! Himmel så fina bilder!

Kram fina du! Therese

Hannis sa...

Åhh!
Nu började jag längta...
Till sommaren och att få kasta av mig stövlar och jackor=))

Underbara bilder!

Kram Hannis

Nyanser av vitt sa...

Tack. Jag tar in lite i taget av sånt som jag tycker om men som jag tror att andra giller allt eftersom det finns pengar i företaget :O)
Ha en fin helg vännen.
Kram Agneta

årstidens bästa sa...

Oj oj, vilken kontrast mot platsen som jag är på. Sälen!

Ha en toppenfin helg.
Kram
Linda

Fröken Tindra sa...

Vatten är härligt på många sätt! Underbara foton.
Önskar dig en fin helg!
Kram!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Skymningsbilden med glaslyktorna är ju helt underbar, det är sommaren i ett nötskal för mig, de ljuva sommarkvällarna.
Kram Anna

Bente sa...

Hva vann gjør med oss, gir oss fred og gjør sjelen mett.
Jeg er heldig og bor slik at jeg ser vannet både fra mitt hus og rorbua ligger jo på bryggekanten.

Ha en fin helg AnnaMaria.

Bente

Tina sa...

Ditt vatten är ju min favvis, så jag klagar inte! Så vackert, jag bara njuter av dina bilder!
Täcket, ja det vet du vart du skickar om du tröttnar...

KRAM o trevlig helg till dig också!

(Lille R fyller tre om en månad, fast det visste du nog redan..)

Ett ögonblick sa...

Det var en fin vattenkavalkad.

Jag funderade faktiskt på det igår...det där med vatten...jag skulle så gärna vilja bo nära vattnet, inte så att jag gillar att bada, det är bara så att jag tycker om närheten till vattnet.
Jag vill inte heller flytta just nu, men om några år, när vi tycker att det är för stort, gården som vi har nu.
Bamse var så duktig och är nu en kasse päls fattigare. Fortsättning följer imorgon, då blir det formklippning av tassar och kloklippning:)

Ha en riktigt trevlig kväll!
kramar lisamaja

Patricia sa...

Åh nu fick jag sommarlängtan! .. =)

Förstår att du längtar till sommar-ön .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Hanna sa...

härliga bilder.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Chubby Chieque sa...

Alltid så fina bilder du bjuder på oss. Lika fin som du.

Det är bra det att man inte är en "mainstream" dvs... gör samma sak som 95% av bloggare... årskrönika?

SKön med en egen stil, eller hur? One of a kind, typ §;-)

Anyhow, jag älskar att vara här hos dig och drömmer om att vara mysa i soffan i mysrummet. Ha ha... in your dreams, kan man säga.

Nu är det sen på natten och jag är inte somnig (insomnia, minsann).

Ha nu en skön och mysig helg, AM.
Alltid många kramar,
/chie

Anki sa...

Ja mamma, hihi...stickar ett par varv och knappar lite försiktigt på datorn, men det går trögt!
Jisses vilka fina bilder vännen, så är du ju en mästare på att styla och fota oxå *ler*...Jag förstår att du börjar längta nu...men bara lugn, båtsänkardags kommer tids nog, haha...

Ha nu en finfin helg stumperumpan!
Kraaaam!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Annamaria.
Ååååååå så vackert, det verkar som om vi båda har sommarlängtan, ja det är konstigt men den här tiden känns det skönt att drömma sig bort från vintern, just nu i norr så går vi och väntar på att ljuset ska återvända, för man hinner så lite när det är så få ljusa timmar. Om man vill åka skidor, så hinner man knappt med det förrän det är mörkt igen, och så har vi haft mulet ända sedan julen, och då är det ännu mörkare, som tur så lyser snön upp rejält mycket, och det har snöat så vackert.
Fantastiskt vackert armbandet som du köpte, förstår om du inte ville ta av dig det, hoppas att du har tillfrisknat nu.
Det är så skönt att få se in här och bara njuta av dina vackra bilder...
Kram Zara

STENLYCKA sa...

Stor kram till dig, ha en fin kväll!
Allt det bästa!
Raina

Gugis Pärlor sa...

Nu började jag längta jättemycket till sommaren! Inget slår det ju!! Förra sommaren var ju så speciell och den varma hösten med ;O)

Kram till dig och god fortsättning på det nya året!

frida sa...

Åhhhh så undebart härligt med sommarvatten!! Det finns inget vackrare... eller jo det gör det säkert men såhär års är det bäst =)

Thelma Louise sa...

å så lekkert...jeg elsker ...)) vann og sjø....fikk nesten lyst til å lage et likt innlegg...))

håper du har gode dager..))

Klem

Kristina sa...

Vad härligt det ser ut på er ö! Förstår att ni längtar dit!Som tur är går det ju åt rätt håll. Härligt med gamla textilier, man kan inte få nog. Mjölsäcken du har är jättefin! Hornet jag kan se på bordet skulle jag inte säga nej till. Fina bilder!!
Ha det så fint!
Kram Kristina