söndag 29 januari 2012

EN VINTERLÖRDAG

Så gav kylan med sig lite och det kom varmare
luft, bara en minus. Då vaknar jag till och vill
vara ute igen.


Släpa ut grejer i trädgården och fika tycker
jag är roligt.



Hittade inte eldkorgen så jag tog en korg vi
brukar ha marschallen i.



Fårskinn, och så vantarna jag vann hos
Bente.



Lådan blev bord.....



och varm choklad i kopparna.



Skridskor var det många år sen jag gled
runt på, dessa hänger bara till prydnad nu.



Och den rosa lastpallen hittade jag i sop-
rummet på jobbet. Vet inte alls vad jag ska
ha den till, tyckte bara det var en fräck färg.
Varm kram
AnnaMaria








81 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej På dej!!!
Så mysigt du har det,, till och med ute i kylan!!!!
Snyggt arrangerat!
Du är en mästare på att få till det!
Hoppas du får en fin Söndag,
Här har solen kikat fram
Kramar Kathrine

(eddas) sa...

Å det må være underbart og kunne gå ut å sette seg slik å kose seg:)
Ja jeg får kose meg i kulden i Birkelunden i dag:)
klemklem

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Underbara bilder, jättekul att hitta hit. Nu skall jag kika vidare i din blogg, kram Victoria

STENLYCKA sa...

Kram på dig !
Vad det ser mysigt ut att vara ute och njuta av en kopp varmchoklad.
Du skapar så vackra arrangemang som vi får njuta av på din vackra blogg.
Du är en mästare på att göra det inbjudande och vackert!
Här har vi en riktig gråmulen söndag, synd att inte solen syns lite oftare.
Önskar dig en fin dag och morgondag!
Sköt om dig!
Raina

liven sa...

Nydelige vinterbilder hos deg AnnaMaria!!

Ønsker deg en like fin søndag :o)
Klem fra meg!

Millygarden sa...

Härliga utebilder...så skönt att få vara ute och njuta frisk luft. Vi sitter här och funderar på vad vi ska hitta på skidor, skridskor eller pulka.

Ha en fin söndag!
Kram Marina

lisashus sa...

Så härligt att ni idkar uteliv även på vintern! Det ser riktigt mysigt och fint ut med både brasa och varm choklad, för det är det väl?:)

Här lyser solen lite just nu - äntligen! Hoppas att den håller i sej!
Ha en riktigt skön söndag!
Kram
Lisa

gamla skolan sa...

Godmorgon AnnaMaria ! Du tar alltid så mysiga ute bilder !! Man vill bara slå sig ner på ett fårskinn och dricka upp din varma choklad :)
Önskar dig en mysig Söndag .
Kramar // Susanne ♥

Tina sa...

Så skönt med utefika och varm choklad! Har ett par likadana skrillor med taggar, tror inte jag kan stå på dem längre. Än mindre åka..då får jag nog vaddera baken!

kram o ha en skön söndag

Lilla Lycksta sa...

Vad härligt med utefika. Vackra bilder. Kanske ska jag fixa med fika till gubben ute idag.

Kram Camilla

Vitspets sa...

Såå snyggt du har arrangerat
Det är du så himla bra på och
varm choklad det gillar jag
Ha en trevlig söndag !
Kram Karina

Lappeline ♥ sa...

Inspirerende vinterlige bilder fra deg.
Ønsker deg en fin søndag

Varm klem til deg

Malin's Hus sa...

Fina vinterbilder!!!! Kramisar

Sallys hus sa...

God morgon!
Å vilken härlig lördag!
Jag fick rycka in i gympahallen igår...så min eftermiddag tillbringades där.
Nu sitter jag här och lullar framför brasan fast jag borde städa.....
det har vist blivit mycket lullande den här helgen...istället för dammtrasan...;)

Dina bilder är helt magiska och du fick mig att längta ut..kanske blir en fika ute sen..;)
Kram Katarina

Ett ögonblick sa...

Åh vad mysigt att dricka choklad ute, fick den där känslan som jag hade när jag var liten...
Vilken häftig lastpall!!! Rosa! har jag aldrig sett...den kan du säkert göra nåt bra med. Som sittplats nånstans i trädgården, med vackra dynor på...kanske?...eller som skydd för växter...på nåt sätt...
Ja Du, det var några år sedan man gled om omkring på skridskorna...och gjorde små piruetter:))... men jag har kvar dom...nånstans...

Önskar Dig en riktigt fin söndag!
kram lisamaja

Unknown sa...

Oj vad det där såg mysigt ut! =)

Din tillfälliga eldkorg vara kanonsnygg, den ser verkligen gammal ut men jag antar att den inte är det?

Elda i trädgården är så mysigt, det gör vi med året runt faktiskt.
Det är verkligen rofyllt med en liten brasa.

Snart blir det sån där härlig vårsol så man kan börja sitta ute och sola, det ska bli härligt.

Ha nu en fin söndag med dina nära och kära!

Kram från Bönan!

PS. Dörren i förra inlägget var inte fy skam alls, me ce like! DS.

Sommerhuset i bakken sa...

Åh, for noen herlige vinterbilder! Det så kjempekoselig ut! Deilig med vinter på sånne dager ;-) Utemys med bål og varm kakao. Nam!

Ha en fantastisk fin søndag!

LOPPISLIV sa...

Vad mysigt det ser ut, där vill man ju bara sätta sig ner och njuta av vintern och allt det vackra du dukat fram. Så himla fin eldkorg, en sån skulle jag också vilja ha, härligt att kunna tända eld utomhus. Och vilka söta rosa koppar, urcharmiga!!

Ljuvlig dörr i förra inlägget också, gillar det där kryssmönstret på...vill ha :-)

Fin söndag!! Kraaam Paula

Johanna Stålros sa...

Du är så duktig på att fixa till det så där lite extra mysigt!!! Ser väldigt inbjudande ut;) Kram Johanna

It's me sa...

What a nice outside pictures!!......nice decorated love it !!....happy sunday......xxx...xxx...

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Du har lyckats fresta mig till utomhusfika ännu en gång ;). ser så himla mysigt ut när du arrangerar dina bilder med deverse hopplock, du lyckas tom få miig att vilja ha en gammal lastpall ;).
Ha en fortsatt skön helg, kram Ing-Britt

Anki sa...

Mmmmmm vad mysigt det ser ut, här skiner solen en stund nu så jag ska ta en långis med dogsen!
Vet du, jag sitter och sneglar på lastpallarna som står på gärdet utanför mig, vet inte vad jag ska ha dom till...men ifall, hihi!

Ha en fin söndag...pizza & film blire väl?! (blink blink)

Goa kramen stumpis!

Bente sa...

Dine bilder er veldig inspirerende og jeg har lyst til å sitte foran det deilige bålet ditt.

Ha en fin helg videre.

Bente

Blommiga Rutan sa...

Åh så mysigt du får till det!
Ser verkligen härligt ut att
sitta där och dricka varm choklad.
Man blir verkligen inspirerad av dina bilder.

Önskar dig en bra vecka
Kram Anncathrine

Hulda sa...

Så koselig du har gjort det utenfor. Virkelig fint med pallen, skøytene og koppene med varm drikke. Vinterfine bilder, så absolutt!

Mina Gouldsamadiner sa...

Sådant utemys.Ser så gott ut med varm choklad i de där stora härliga rosa kopparna.
Och en rosa lastpall har du släpat hem oxå,hehe,ja vi samlare ser potential i det mesta...
Kram på dig =))

Anonym sa...

Åh,så mysigt det ser ut..
Såg någonstans att dom satte hjul på en lastpall o använde till soffbord.. Minns inte om de var två pallar hög..
Kram Marie

Lilla Majken sa...

Vad härligt med vinterfika i trädgården. Vilken vacker eldkorg du har fått tag på också.

Ha en fin söndag! Kramar Therese

Tinas bo sa...

Oj vad mysigt det ser ut!! :)
Här ska det tydligen bli smällkallt framöver!!! brrrr

Härliga bilder!
Kramis Tina

Jenny sa...

Mmm, varm choklad utomhus :) Vi är jättedåliga på att äta/fika utomhus vintertid. Kanske ska ta med chokladtermosen nästa gång vi åker skidor ... Fast man blir så kall när man stannar upp förstås.

Trevlig söndagkväll, kram
Jenny

Elna sa...

Det ser verkligen inbjudande ut! Jättefina bilder.

Kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Härliga bilder på utelivet. Ja nu börjar man vilja var ute mer, och att dricka choklad med grädde är inte heller fel, lite mys.
Jättefina bilder!!!
Sköt om dig goa du.
Kram Zara

Bitte sa...

Vad otroligt mysigt det ser ut med vinterfika i trädgården! :-) Du är så duktig på att ta dig tid att göra såna här små "utflykter", samt arrangera och ta vackra foton.

De stora kopparna ser så härliga ut, visst var det dem du fick i julklapp? :-)

Pallen var så läcker med sin knalliga färg, jag är helt övertygad om att du kommer att få användning för den... på något sätt, någon gång!

Ha en fortsatt fin söndag!

Många kramar
Bitte

Hemmavid sa...

Så fina bilder!
Det är så härligt att vara ute när vädret är så härligt som det har varit idag!

Vi har haft -5 grader och soligt!

Kramen Jenny

Anne på landet sa...

Heldige den som får sitte der med deg å drikke sjokolade..
Du lager slik god atmosfære rundt deg!
Herlig bilder.

Nyt resten av helgen.

Klem fra Anne.

Lantligt i stan sa...

Så mysigt det ser ut! Inget går upp mot en fika utomhus, varm choklad är aldrig fel. Mums! Här blev det hemmagjorda snickerskakor. Ha en härlig söndag kväll!
Kram Anki

Crinoline sa...

Hei,AnnaMaria.For et nydelig utemiljø du har laget.Her får man lyst til å sette seg ned. Vottene er veldig like et par jeg har strikket til datteren.Ha en fin uke.Klem

Frøken Anker sa...

Hejsa AnnaMaria
Dine billeder minder mig om Astrid Lindgren, når hun fortæller historier :-)
Ting for ting bliver fundet. Og er der noget., der er væk, så tager du noget andet. skønt at kigge hos dig

Kram
Birgitte

Tre Tanter sa...

Vi tanter kommer gärna till dig och fikar!

kram 3 tanter

Frøken Anker sa...

Er det vægtene, du mener?
Min far er gammel købmand, og han kalder dem markedsvægte eller grøntsagsvægte.

God søndag fra hvide Danmark :-)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Rara bilder. Här har vi nästan-10 så det är lite bitigt i kinden. Önskar dig en trevlig vecka som kommer. Kramizar i massor

årstidens bästa sa...

Hallå där...

Åhhh så mysigt!
Varm choklad i de där kopparna?????
Ja Tack!

:)

Vi har haft strålande väder idag men ganska kallt, har dåligt samvete för att vi inte varit ute idag. Men kalkonmiddag med släkten gick före samt att soffan värmde en trött & sliten Linda.

Tack för att du finns där ute i blogglandia....

Kramar Linda

Livet och vardagen sa...

Du gör det så vackert med fina bilder och mysiga saker. Känns nästan som att titta i en sagobok när man läser din blogg. Kram

rosenälvorna sa...

Hej, både vackret och mysigt:) Underbart arrangerat och vackra bilder! Christina

Viola sa...

Blir precis snurrig på vilde Malte..hän är en krävande jycke vill jag lova..:) ser helt underbart ut på dina bilder, hade jag gärna varit idag, kram

Vintage House sa...

Så mysigt det ser ut och gått med varm choklad idag har det varit så kallt här....
kram
sandra

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig dag ni haft
Underbara bilder
Ha en bra vecka

Rapport till Vänfors sa...

Myyyysigt så det sprakar om det:)
Kram Annika

Torparlycka sa...

Tack för härlig inspiration=) Kram A

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

hej,
Vilken mysig dag!! Här hemma har det städats och tvättats hela dagen.

Önskar dig en härlig vecka!!
Kram Monica

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka vackra och inbjudande bilder! Där hade jag gärna suttit:-)Många mysiga detaljer och vilken fin dörr du hittat.
Kram på dig!
Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysigt har du fått till det ute.Mysigt med utefika härliga koppar.Mycket fina saker som alltid och underbara bilder.Önskar dej en trevlig start på nya veckan söta du .Kramar Rita ♥

idémakeriet sa...

O vad mysigt det där ser ut.
Kopparna är så fina, de är jätte stora eller hur, o jag älskar sådana stora "hål i mig" muggar.
Ha det gott.
Kram gerda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina bilder! Ser jättehärligt ut. Ja, nu är det fint väder här också, solen skiner, och det är kallare. Men vackert. Och framförallat så märks det att det är ljusare och längre dagar nu. Såå skönt.
Gillar din ställföreträdande eldkorg ;))
Kram
Marie

helle sa...

En god kop varm chokolade og et varmt lammeskind omkring sig, så er der lagt op til udendørs hygge selv i sne- og frostvejr! Fin farve på stakittet, synes jeg!

Hav også en fin mandag og ny uge, min ven!

Kramer Helle:-

Hannis sa...

Vad jag hade velat suttit där och myst!
Bara hämtat andan en stund=))
Cool lastpall som 17!

Kram Hannis

Maria sa...

Härliga bilder. Vi har ett strålande väder här hemma nu. Så det får bli en promenad. Skridskor åker jag faktiskt i bland om någon av sjöarna lägger sig. Lastpallen var himla kul och söt. Önskar dig en härlig vecka nu. Kram Maria

Sofia sa...

Ser jätte härligt ut!
Här är också ett underbart vinter-väder... Men jag sitter bara här inne och snörvlar! Har till slut åkt på någon smeta...
Kram på dig,
Sofia

Viola sa...

Jag sänder upp Malte till dig :), än har inte putsduken kommit ut...:( kram

sylvia sa...

hei.
ååå så vakkert du hadde det en vinterdag,
nydelige farger,
så koselig,
ønsker degen fin dag.
klem fra sylvia

Nicole sa...

Din improviserade eldkorg var jättefin den också. Du har ordnat det så mysigt! Här har vädret slagit om och mot slutet av veckan ska det bli -25 grader. Brrr.

Ha en fin vecka!

Kram, Nicole

Frida sa...

Det ser så mysigt ut. Här har det helt plötsligt blivit kallt och kallare ska det visst bli. De där vantarna är så fina.
Kram Frida

lotta sa...

Du kan då konsten att visa frestande bilder! Tack för det! Måste nog göra choklad med grädde.
Här i Skellefteå har vi fortfarande väldigt mycket snö! Dörren du ropade in är ju helt underbar!! Kram Lotta

Thelma Louise sa...

så kos..vi var i sverige i helgen og brant bål på stranden..))

Fånga dagen sa...

Hej du goa tjej.
Jag blir så in i vassen imponerad av din energi.
Man blir ju glad av att njuta av dina mysiga bilder. Varm choklad utomhus, kan det bli mysigare då? Nej skulle inte tro det.
Får nog ta tag i den här biten igen. Får leta lite extra efter energi tror jag.
Skulle mer än gärna druckit den ena koppen choklad där med dig.
Ha en fin vecka nu vännen.
Kram Lena

Jenny sa...

Vad mysigt det ser ut AnnaMaria!

Blev sugen på varm choklad nu:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Chubby Chieque sa...

Alltid skön att komma förbi och varma upp mina tår §;-)

Hoppas alla mår prima där uppe eller?

Sov gott, goa AM.

Kjams,
/chie 4evah

Älskade pion sa...

Du är rolig du:)Hann du med att dricka kaffet medans det var varmt.;)Fix och trix innan man kan sätta sig ner och bara ta det lugnt,men vackra kort blir det.;)Kraaaaaaaaam Ulrika

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Herregud så mysigt! det är allstå hemma hos dig man vill hänga;-D

Vita små hjärtan sa...

Härliga mysiga bilder på en vinterlördag! Fniss...jag har också släpat hem ett och annat från soprummet på jobbet!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Snäckskalsdalen. sa...

Varm choklad - jag undrar när jag fick (! drack...) det senast, det är ju vansinnigt gott och speciellt ute och med skinn runt sig. Men mina skridskor lät jag nog försvinna i nån flytt, tror jag!
Agnetakram

Fiffiga Systrar sa...

Visst är det underbart mysigt att vara ute och fika när det är sådär lagom kallt! Elda lite... dricka choklad och för vår del även gärna åka skridskor... eller ännu hellre skidor/snowboard! Det är livet det!!

Ha en fin tisdagkväll!

Kram Elin och Emelie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar utelördag ni har haft, men jag antar att även ni har fått kallare igen. Underbara bilder!!! Mums med choklad med vispgrädde i=)

Ha en fin onsdag!
Kram,
Regina

Bodil sa...

Hej Anna Maria!
Det var ett tag sen!
Vad mysigt du har gjort ute i snön. Jag hade inte haft någonting emot att komma på fika hos dig. Häftig lastpall!
Ha en fin dag!
Kram från andra sidan plurret.

Tina sa...

Jag körde förbi ett par men alla var stängda. Fanns en i Mellerud som hade en del men dyrt var det. Priserna var nog anpassade till tyska turister..

Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åh så mysigt, hur det än är så smakar det bättre utomhus, vi brukar grilla korv ute i trädgården på vintern, bara för att korven smakar godare ute :)) Varm choklad är ett måste.
Ha en jättefin onsdag.
Stor kram
Jessica

Norr om Köpenhamn sa...

Ser härligt ut!! Varm choklad ute en vintrig dag är det inte mycket annat som går upp emot :o)

Ha en härlig dag!
Kram
Ulrika

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Vilka vackra koppar och varm choklad med grädde är inte fy skam:) Hade gärna suttit där med dig!

KRAM Helena

Änglarnas hus sa...

Halloj!!

Ja det måste ner mot nollstrecket innan jag ger mig ut också..det ser så himla mysigt ut där med varma plädar, vantar och enorma koppar med varmchoklad!!

ha en mysig onsdagskväll!! Varmkramen ifrån Sanne

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Dette så velsig fint ut.. herlige kopper med varm kakao, nydelig med skøytene på benken! og bålpannen! herlig! klemmer fra solveig

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Du den korgen var bara så härlig, passade ju superbra som vedkord!!
Mysigt med lite varmt i koppen, bara njuta livet!

Klem Anna