söndag 22 januari 2012

EN LJUSGRÖN PALL

Vår lokala auktionsfirma säljer väldigt mycket
fint, trodde jag skulle göra billiga fynd nu efter
helgerna.


Men inte! Den här lilla ljusgröna pallen/bordet
fick jag kämpa för. Kanske för att det är gus-
taviansk modell.



Små gamla lättplacerade möbler är det tyd-
ligen många som vill ha.



På pallen/bordet la jag mitt täcke, så just nu
fungerar den som pall.



Och så är det ju så roligt och fota med olika
saker till.



Har inte så mycket grönt, enda jag kom på var
dessa små trädgårdsredskap.



När adventsstaken togs ner hängde jag upp
denna lilla ljuskronan i köksfönstret.



Men i torsdag gjorde jag ett fynd på auktion,
som ska stå här. Det får ni se nästa inlägg...
Och stort tack till Fia och Katha för awarder.
Ha det gott alla.
Kramar
AnnaMaria








92 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Nämen först ut...... :)

Hoppas helgen varit bra och att denna Söndag blir samma lika.
Kanonfin pall måste jag säga, sen tycker jag att rosorna i din header är fantastiska...

Kram
Linda

(eddas) sa...

Ja noen ganger må en betale mere enn en vil.Flott bord,og grønt er jo skjønt:)
Så søt den lille lysekronen..
ha en fin fin søndag..
klemklem

Channal sa...

Tack för fantastiska bilder! Vacker stol! Är du en primaballerina? Grattis till den fina stolen. Skön söndag till dig... Kram Anna

Penseldraget sa...

Så fint och väl värt att kämpa för tycker jag , älskar den gustavianska stilen och den gröna färgen va läcker. Du fotar så otroligt fint och får till de så bra. Spännande med ditt nya fynd ;) ha en skön söndag
kram pia

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fin pall..och den färgen..ohhh vad jag gillar den..ljusgrönt, så snyggt mot allt det vita som vi har..Spännande att få se ditt andra fynd sen..
Kraaam Anette

liven sa...

Heisann

En kjempefin pall...og en nydelig farge!!
Auksjon er bare så utrolig spennende!
Det får jeg skikkelig hjertebank av :o)
Men bra du fikk den da AnnaMaria!!

Klem

katha´s kortmakeri sa...

Nu blev jag lite små kär... i dina fina trädgårdsredskap.
Stolen var ett fynd pryder lätt sin plats.
Ha en fin söndag.
Kram Katha

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så fin header! Lite vårkänslor♥

Jättefin pall du har hittat. Småmöbler är alltid tacksamma att placera - så jag förstår att du fick kämpa lite för den!

Kramen Jenny

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken vacker pall, den gröna färgen är vrekligen speciell, den ser amn inte så ofta, den är väldigt fin, lite vårig minsann.
Karaffen är verkligen ett fynd, den skulle min Emil vilja ha till sin lilla samling :)
Ha en härlig söndag och stor kram till dig.
Jessica

annashusidingtuna sa...

God morgon!
Ååååå jag bara älskar den gröna färgen på din pall, det syns att det var ett tag sedan den vart målad och sånt gillar jag, kan ha lite svårt för när man försöker ge saker patina om det inte är väääääääldigt bra gjort förstås, har provat själv och jag var då verkligen ingen hejjare på den tekniken...
Kraaaaam Anna

Country Hill sa...

Riktigt fin pall med en underbar färg, förstår att det var fler som ville ha den.
Ska bli spännande att se vad du fyndade. Så fint du arrangerar på dina bilder.
Ha en fin söndag!
Kram Lena

Marita sa...

Förstår att det var många som var sugna på den fina pallen!! Den är ju så fin och lättplacerad! Grattis att den blev din!
Å vad jag blev kär i din julklappsvove!!! Så bedårande!
kram, Marita

toves sammensurium sa...

Ja den skulle jeg også ha kjempet med deg om!Den var rett og slett nyyydelig ,spesielt i den fargen!Lekkert,og særdeles velegnet på bilder:)
Nyt søndagen:)
Toveklem:)

Brocante sa...

Pallen din var lekkert så den var det vel verdt å kjempe for? Koselig med litt farger også!

Susanne sa...

Jättefin pall, tur att du fick den till slut!
Härliga detaljbilder!
ha en bra dag
kram susanne

Millygarden sa...

Åh grönt är så fint...pallen är ljuvligt fin!

Ha en fin Söndag!
Kram Marina

sylvia sa...

hei,
åå så skjønn en krakk, ja skjønner du måtte kjempe for den, men vakker er den,skjøntmed teppe og ballerina sko til, moro å prøve å med andre ting til å ta bilde,
vakre bilder hos deg,
ha fine dager min venn,
klem fra sylvia

gamla skolan sa...

Verkligen en fin pall , både modellen och färgen !!! Önskar dig en fin Söndag !
Kramar // Susanne ♥

Vardag och flärd sa...

Pallen är jättefin!
Du är duktig på att ta fina kort och arrangera fint!
Kram Eva

Louise sa...

Mycket vackert hos dig som vanligt!! :)

rosenälvorna sa...

Hej, vilken söt liten pall å mysig mild grön färg. Å ditt täcke gillar jag mycket:) kul med lite cliffhangers, blir kul å se vad du ropat in! Kram Christina

Kristina sa...

Så fin header du har! Förstår att det var många som var ute efter den pallen, den är såå fin! Färgen är underbar!Ska bli spännande att se ditt nästa fynd. Det är såå otroligt roligt med auktioner och loppisar!
Ha en fin söndag!
Kram Kristina

Livet och vardagen sa...

vackert enkel pall! Dansar du balett? Kram

promenader på landet sa...

Hej vännen och vilken fin pall gillar den ljusa gröna nyansen! Ha en fin söndag stor kram från Maria

Tinas bo sa...

Pallen är ljuvlig!! Härlig färg!!
Och så mycket vackert du har!!
Underbara bilder!!


Ha en mysig söndag
Kramis Tina

It's me sa...

What a nice stool !! like the color !!!.......happy sunday darling.....love ...xxx...

Tina sa...

Oj oj, den gillar jag!
Det var en härligt grön färg, här blir det snart turkosa stolar (!).
Vi har likadana ljusstakar i glas, ser jag..

KRAM till dig

Hulda sa...

Flott den gamle krakken. Så fin i fargen. Har mye av den fargen her, spesielt tar jeg fram småmøbler i denne fargen til våren. Har en skjenk i stua som er lys grønn. Lekre bilder av skjønnheten!

LOPPISLIV sa...

Urcharmig pall och färgen är helt ljuvlig!!! Just den gröna färgen vill jag införa hit hem, till vårt vardagsrum som har parkett golv, tror det skulle vara en fint till, vitt och trä. Din qvilt till är inte fy och skam heller, såååå fin!!! Bara att skicka hit när du tröttnar på den...fniss :-))

Söt liten vovve i förra inlägget också. Kraaam Paula

Vardaxlyx sa...

Sjukt fina saker =)
kram

Livet på Vestergård sa...

Men den var värd att kämpa för. Jättefin pall, och färgen gillar jag!
Kram Kicki

Unknown sa...

Att det lilla bordet var populärt kan jag förstå. Både gustavianskt och i den rätta gröna nyansen, blir allt lite grön av avund ;)).
Kram Ing-Britt

Ninja sa...

Vad roligt! Jag gick mycket på auktioner när jag var liten men min morfar.....

G:a Affären sa...

Tror aldrig du ångrar att pallen blev dyrare än vad du var beredd på, den är bara såå fiin! Nu blir jag riktigt nyfiken på vad du fyndade.
Du vet kanske sedan tidigare vad jag tycker om din charmiga hund - avundsjuk är ordet...
/Cia

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin pall! Förstår verkligen att det var många som ville ha den!
Vacker färg också. Så fint med täcket, rosa och grönt tilsammans är så fint.
Blir spännande att se vad du hittat mera.
Skön fortsättning på helgen och en bra vecka.

Kram Anncathrine

Malin's Hus sa...

jättefin pall!!!!! :)

KRAAAAAAAAAAM

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag har länge anat det, du är prima ballerina, eller hur! Ett par av dina arbetsskor fick vi också se!
Fast jag vet vad ditt yrke är, jag bara leker lite med tanken nu.
Pallen är jättefin och likaså täcket. Kransen med dom vita pluttarna på såg jag när du visade den fina tröjan/blusen/tunikan du visade, men vad är den gjord av?
Agneta kram

Casa of Mia sa...

Så fin pall kram

Unknown sa...

Så vårligt och fint det var här inne med ljusgrönt.

Förstår att du fick kämpa för pallen, den är ju så himla lättplacerad och lagom mycket färg liksom.

Blir så klart nyfiken på vad du fyndat, auktion är ju sååå kul. =)

Vilken personlig julklapp du fått av din man, underbart. Själv fick jag vad jag önskade mig och sen något han köpte i sista sekunden. *hihi*

Önskar dig en härlig vecka!

Kram från Bönan!

STENLYCKA sa...

Grattis till den vackra pallen, färgen var så där fint ljust grön. Förstår att ni fick slåss om den, kul att du vann!
Skall bli spännande att se vad du har gjort för fynd.
Har du fått någon snö, här blev det en del igår och det kommer en och annan flinga idag också.
Ha en fin ny vecka!
Kramen från Raina

Vitspets sa...

Vilken fin pall med en härlig färg...
Ljuskronan DEN giller jag vill ha vill ha :-)
Stort Kram Karina

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååååå..
Jag förstår att du fick kriga lite för den där! Vilka ben!!
Din pläd är så fin och vad bra det passade med balettskorna sådär...praktiskt också ifall du sitter där o vilar dig o får för dig att du vill a dig en sväng om. Då är det ju bara att snöra på dem och göra några små piruetter o skutteliskutt..;)
Alla bilderna är så fina och jag gillar verkligenden där gröna färgen. Ser ut som samma vi har på vårt stereoskåp.
Hoppas du haft en mysig helg!
Jag är trött o har lite huvudvärk idag så det får nog bli sängen tidigt ikväll...
Kraaaaaam Katarina

Lilla Lycksta sa...

Hej AnnaMaria!

Vilket fynd du gjort. Den lilla pallen är ljuvligt fin. Ha det gott!

Kram Camilla

Ett ögonblick sa...

Ååh så gulligt! Jättesött och fin grön färg!
Vilka fina trädgårdsredskap! också jätteläcker färg.
Det ska bli spännande och se vad du nu har hittat på...antagligen nåt väldigt fint...

Hoppas Du haft en härlig helg. Vintern har kommit hit, vi fick väl cirkus 15 cm igår men det har sjunkit och är nog på 10 nu:)
Nu blir det kvällspromenad med vovvarna, ganska skönt att slippa det smutsiga gruset ikväll.

Ha det gott!
kramar lisamaja

Stina sa...

Härliga bilder. Så fin pall.:-) Kram Stina

Vintage House sa...

Hej
Åh vilken härlig pall och den gröna färgen är ljuvlig....
ska bli kul och se vad du mer hittade...
kram
sandra

Elna sa...

Vilken härlig pall, den har precis rätt patina. Trevlig blogg du har. Eftersom jag tog bort min blogg i tisdags morse av misstag har jag fått börja om och det var genom att läsa andras blogglistor jag hittade hit *ler*.

Kram

Praliner sa...

Vilken otroligt vacker grön färg! ♥ och stol!

Zinkhjärtat ♥ sa...

En väldigt söt pall! Förstår att många ville ha den:)
Vilken vacker header du har - underbara rosor!
Stor Kram Annelie ♥

Anki sa...

Vilken fining, passar perfekt hemma hos dig och färgen är sååå fin!
Ja du har väl haft mysig pizza/sallad och filmdag idag...jag har haft ungarna här på mat och min lilla "knubbis" har två veckor kvar nu, sen är vi en till i familjen *ler*

Ha en mysig vecka Stumpis!
Kraaam!

Torparlycka sa...

Vilken fantastisk pall! Kram A

Blåbärs och smultronstället sa...

Grattis till pallen, den var fin i den gröna färgen!
Du har många fina saker att visa:-)
Kram på dig!
Susanne

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas helgen varit bra!
Vilket charmigt bord, eller pall, det funkar ju vilket som:) Är så svag för den där gröna nyansen.

Ser fram emot att få se ditt auktionsfynd!

Kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Först headern, helt underbar och så fint den passar till färgerna i dagens inlägg. Pallen är ju sååå fin, vilken underbar färg och form...absolut värd att kämpa för!!!

Spännande att få se ditt andra fynd!

Ha en fin kväll och en superduper start på nya veckan!
Kram,
Regina

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Härliga bilder.
Som alltid. Kan inte sluta berömma dig :)
Tack för kommentaret . Jag ska försöka ta tag i det att ändra nått i bloggen så att det går att kommentera igen men måste erkänna att jag är inte det mest dugtigaste på datan.

Ha en mysig kväll!

Kramar Sirpa

Ps... och eb bra start till den nya veckan!

Rapport till Vänfors sa...

Inte lätt att fightas på auktion alla gånger, jädrar vad man går igång:)) Fina bilder du tar, en ren fröjd att titta.
Kram Annika

Frida sa...

Vilken underbar pall, där hade du tur! Jag gillar gustavianska möbler väldigt mycket. Jag har en byrå och ett skrivbord i den stilen. Jag gillar de enkla och raka linjerna. Den där quilten är så fin är den från Vintage by Nina?
Kram Frida

krepsemor sa...

Vakkert, alt sammen! Likte veldig godt den grønnfargen =)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Å, men den var fin! Skjønn farge. Holder med, det er mange som er glad i små møbler, det finnes jo nesten ikke i butikkene, alle møbler er superstore, synes jeg.
Ha en fin ny uke!
Klem

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

visst är det kul på auktion=) var med mina tjejer förra helgen och tom dom tycker det är skoj...bra att ha inropare med sig också då jag känner mig lite blyg själv hihi!
ha en underbar dag..kramiz♥

Älskade pion sa...

Vilken jättesöt liten pall......bra jobbat;)Hoppas att du får en bra start på din vecka.Kram Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar söt header.Är det inte svårt att fixa det?Bara så himla söt pall.Jättesöt härlig grön färg.Underbara bilder hos dej som alltid.Ha en go start på nya vecka rara du .Kramar Rita ♥.

Hannis sa...

Så söt!
Jag har ju blivit alldeles förälskad i allt som är smått, är det dessutom vacker dekoration på så faller jag handlöst.

Lustigt hur man svänger i stil och smak egentligen=))

Kram Hannis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker pall/bord och allt det andra du visar är också underbara små ting!
Ha en riktigt fin måndag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Vilket läckert bord/pall du lyckades ropa in. När du visar den härliga ljusgröna färgen så längtar man efter våren o det ska bli skönt även om det är en härlig dag idag. Är hemma några dgr p.g.a ögoninfl men vi ses snart.
AMS

lisashus sa...

Jag förstår att du kämpade för den pallen - den är ljuvlig både i formen och färgen!

Så spännande att se ditt fynd, undrar just vad det kan vara!
Kram
Lisa

Sofia sa...

Åh! den var fin, förra våren var jag helt "isnöad" på den färgen.
Målade en massa möbler och ramar mm mm......
Funderar kanske på att sälja några av de rostiga beslagen eller kanske ha en utlottning... vi får se.
Kram på dig!
Sofia

Sofia sa...

Ursäkta, insnöad skulle det vara.....

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är ju inte alltid det blir billigt på auktion. Det är många som ser grejerna och vill köpa. Men fin var den i alla fall den lilla pallen, och en härlig färg!
kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Vilken underbart fin pall, tur du kämpade för den. Älskar färgen också, den där milt grönaktiga kulören är så fin.
KRAM Helena

Patricia sa...

Förstår att du fick kämpa för att få den fina pallen/bordet .. den var ju jättefin! .. =)

Och du arrangerar o fixar så fina bilder .. riktigt inspirerande .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Tre Tanter sa...

Det var ett vackert auktionsfynd som kommit hem till dig :) och så blir vi nyfikna på vad du mera fått hem
Hoppas du haft en bra start på veckan, ha det gott, kram från oss 3

Malin sa...

Vilket fint bord! De där små söta möblerna blir så fina när man placerar alltmöjligt på dem. Balettskor eller trädgårdsredskap t ex:-)

Gugis Pärlor sa...

Absolut värt att fightas för det fina bordet! Läcker vårfärg! Nyfiken på ditt nästa auktionsfynd ;O)

Kram Gugi

Frøken Anker sa...

Jeg forstår godt, at du måtte kæmpe om den smukke skammel. Jeg havde også kæmpet for og om den. Den er bare smuk!
Hvis du en dag ikke har plads til den, så ringer du bare :-)

Kram
Birgitte

Viola sa...

DU fyndar du..så fin denna pall och mera har inhandlats förstår jag, nu blir man nyfiken :) här är man mör efter 4 dagar...tror jag gått flera mil så inte har man lagt på sig några extrakilon inte, ha de, kram

Vita små hjärtan sa...

Vilken liten grön skön läckerhet!!! Jättefin! Spännande att se vad du hittat nu då!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

helle sa...

Ja, men det forstår man så godt! Jeg ville også give min højre arm for den lille taburet på auktionen derfor undrer det mig ikke at der var kamp! Elsker den farve AnnaMaria og når du lægger det paysleymønstertæppe i rosa nuancer på den, bliver det ikke bedre! Pasteller er ikke til at stå for, slet og ret.

Har du hørt om andre grunde til at man ikke kan kommentere på visse blogge+. For det er jo rigtigt som nogen anfører, at NOGEN kan jo tilsyneladende godt kommentere. Det er ikke sådan så bloggene med "de blanke sider" slet ikke får nogen?

Nå, men hav nu en fin dag - her er det højt klart solskin og frostvejr, så smukt!

Krammer fra Helle:-

Maria sa...

Älskar denna gröna färgen. Förstår så väl att du kämpat för denna.

Så fina matchande foton du tagit :)

Kram Maria

helle sa...

Tak fordi du giver dig tid til at svare på kommentarkrisen søde AnnaMaria! Jeg tror på at Internet Explorer og Google Chrome kan være indblandet. Personligt ville jeg heller ikke turde eksperimentere med noget andet end Internet Explorer, selvom jeg er ofte er træt af langsommeligheden når jeg surfer, har hørt at Firefox er hurtigere! Men næh, ikke skifte!

Åh hvor er den gamle vovse på 4 hjul dog skøn, ser den først nu!

God kväll, ven! Kram Helle

Lyckoslanten sa...

Vilken fröjd att komma in hit och se efter en intensiv period! Jag skulle verkligen vilja ha den skönheten till pall! Grattis! Balettskorna skulle jag inte heller 8som jag nämnt tidigare9 säga nej till! Så mycket fint dokumenterat! ♥

Designe sa...

Så underbar grönfärg och så bra den passar till övriga saker på bild! Gillar din fina våriga header oxå! Kram :)

Anne på landet sa...

Når noen har fått seg noe nytt her jeg bor, sier vi "Slitan" :o)
Så - Slitan med din nye pall. Vakker farge som glir fint inn i dine personlige, vakre omgivelser.
Lysekronen din var vakker også.

TAKK for titten og klem fra meg!

Fröken Tindra sa...

Jättefin pall med underbar färg! Förstår att du känner dig glad över den även om den kostade mer än du kanske tänkt.
Kram!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God kveld, søta :)
Nå tror jeg blogger er på plass igjen :) Takk for gode ord, du er god du!

For noen fantastiske bilder, og ja av og til må man betale litt mer for ting enn man har tenkt, men for en lykke når man endelig får tak på det :) Så flott lyskrone!

Herlig altsammen!

Klemmer til deg!

Livskrafter sa...

Ibland surfar man runt lite slött hä i blogg världen och känner sig lite allmänt lost...sen plötsligt dyjker det upp något som gör själen både varm och glad...så otroigt vacker blogg som inspirerar. Återkommer absolut
Ha en fin onsdag
Emma

Lilla Majken sa...

Men den var ju värd att kämpa för, så nätt och fin färg på den. Åh, vad kul att gå på auktion, det var allt för länge sedan för min del.

Ha det gott! Kramar Therese

Moa Martinelle sa...

Oj vilken ljuvlig pall! Jag förstår att du fick kämpa för den.

Tack för en väldigt trevlig blogg.

Hälsningar från Moa

Anki sa...

Haha, nädu jag retar mig till vansinne! Det tog sin tid innan jag upptäckte det själv och då tänkte jag slänga hela skiten...nu funderar jag ist på hur jag ska fixa till den! Så där är det när det ska gå undan i svängarna, fniss!

Hoppas allt är bra med dig och ha en go kväll stumpis!
Kram!

Fiffiga Systrar sa...

vilken fin färg på pallen! Vad skönt att köpa något som inte behöver frächas upp! Vi lyckas inte så ofta med det så projekten för målning står på kö nere i källaren! Det är bara tiden vi väntar på! kram emelie och elin

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Synd att det inte var samma kurs=)
Vi var uppe på Finlandshuset. Oj vilken bra kurs, handlade bla om.barn med särskilda behov,narkotika(hur ser vi det i munnen,socialstyrelsen när anmäla om barn som far illa...och några fler ..Men nu var det dax att komma tillbaka till verkligheten..
kram på dig

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

Love all your beautiful photographs.
I always enjoy taking photos with my ballet slipper too.

Hope that you are having a wonderful week
Hugs
Carolyn