söndag 22 april 2012

VINTAGEKUDDE OCH TYGASKAR

Min stora vintagekudde har jag köpt av Marie
som har Gustavian Vintage, jag gillar hennes
linnesaker.


Kudden är sydd av arméns pärlgråa linne
och stängs med antika blyknappar.



Har haft ögonen på denna kudden ett tag
och så blev det rea.....



Nu är det grått och vitt som gäller, men
gärna blommor med mycket färg.



Rosor är en favorit och dom röda ranunklerna
(tungvrickarord) har jag fått av tjejen som har
blombutik här i byn/Söta Saker. Blommorna
var inte i skick och sälja men för fina och slänga
och just då kom jag in....



Har beundrat flera bloggares tygklädda askar,
så en ledig fm gjorde jag egna.



Jag är kass på pyssel, men tyget sitter hyfsat
åtminstone tills man öppnar locket.



Är flyttade till skänken, passade bättre i
färg här.
Ha en fin söndag och vecka.
Kram och hej från ett regnigt Värmland.
AnnaMaria








77 kommentarer:

Hemmavid sa...

Godmorgon!

Här i Hälsingland skiner faktiskt solen idag! Härligt! Nu hoppas jag att all SNÖ som föll i fredags och igår försvinner för gott!

Så fin kudde - förstår att du skiktat in dig på den ett tag - då är det extra roligt när det blir rea!

Dina tygklädda askar blev ju jättesöta. Kanske ska jag prova att också göra egna?!

Kramen jenny

Hemmavid sa...

Godmorgon!

Här i Hälsingland skiner faktiskt solen idag! Härligt! Nu hoppas jag att all SNÖ som föll i fredags och igår försvinner för gott!

Så fin kudde - förstår att du skiktat in dig på den ett tag - då är det extra roligt när det blir rea!

Dina tygklädda askar blev ju jättesöta. Kanske ska jag prova att också göra egna?!

Kramen jenny

STENLYCKA sa...

Härlig söndagsförmiddag på dig kära AnnaMaria!
Här har vi också Värmlandsväder är så himla trött på denna kalla och regniga vår.
Vilken härlig kudde, passar så fint i din soffa! Jag tittar också in i den butiken och önskar mig saker.
Du är väl inte kass på att pyssla, askarna blev jätte fina. Passar så fint under den underbara målningen.

Nu skall jag trotsa vädergudarna och ta på mig regnkläder och ta en promenad. Sedan kanske jag skall testa att göra en ask av tyg.
Kram och ha en bra söndag!
Raina

Älskade pion sa...

Snygg kudde,och vilka snygga askar du har fått till.Du kan visst pyssla.:)Vilken tur du hade som fick blommor i blomsteraffärn,härligt med färg.Ha en skön söndag vännen.Kram Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Så vackert med blommorna på fatet!
Fin kudde du köpt och tygaskarna är verkligen tjusiga.
Ha en skön söndag! Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Jättefin kudde!!!!!
Å visst är det kul att pyssla till askar! Jag klädde mina med tapet! Fast tyg är nog bättre, lite mera medgörligt!
Regn-kramar från Närke! /Agnetha

årstidens bästa sa...

Kudden är otroligt fin....
Ranunkel är en av mina favoritblommor!

Nu dags att ta tag i dagen, en molnig sådan.
Kram
Linda

Blommiga Rutan sa...

Här småregnar det också idag.
Grått och trist väder, ja, man får hålla sig inomhus och pyssla.
Så söta tygaskar du gjort! Kudden är också så fin. Ser så fint ut hos dig med ranunklarna i skålen och dom fina tavlorna med guldram i bakgrunen. Appropå tavlor, har sagt det förrut, din ballerinatavla är helt underbar, så fint med askarna och dansskorna till!

Önskar dig en skön vecka
Kram Anncathrine

Mys och hemtrevnad sa...

kudden är jättefin och dina askar är supersöta...missa inte min utlottning...kramis semlan

Hulda sa...

Så flott pute! Passer fint inn i interiøret hos deg. Vakkert også med de røde detaljene. :) Skjønne foto!

Snögården sa...

Å så fin kudde. Askarna blev jättefina.
Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Det finns en lösning...öppna inte askarna hehe ;) Jättefina är dom ! Nu väntar jag otåligt på mina kuddar från Norrfrid. Jag blev blixtförälskad i hennes kuddar & kunde inte få dem ur huvudet men snart så har jag dem hos mig :D
Ha en härlig söndag !
Kram Anki

Nyanser av vitt sa...

Jag tycker att askarna ser jättefina ut vännen och kudden är helt underbar. Så fint med färgglada blommor till allt det ljusa. Ha en fin söndag. Jag håller på att rensa och strukturera upp alla smyckessaker. Ska sälja matsalsmöbeln och göra kombinerat gästrum/arbetsrum för hur ofta sitter vi där inne? Speciellt när bordet i princip alltid är belamrat med mina pysselsaker :O)
Kram Agneta

Ett ögonblick sa...

Hej!!
Se där, så fina askarna blev!!! Vilka ljuvliga tyger!!
Kudden gillar jag också, precis så där rå...och med dom fina blyknapparna.
Vilken tur att Du kom in i butiken just då:) Det är ett jättebra sätt att njuta det sista av blommorna i en vacker skål.
Nu väntar penseln...

Önskar Dig en riktigt härlig söndag!
trots gråväder.

varma kramar
Lisa

Chubby Chieque sa...

Hej söta vän AM,

Jag fnissar nu medan jag läser att du är en kass pysslare, som jag. Yeeey! Jag är inte ensam om den. Jag har ett project med att kläd om kartonger och jag håller på decoupáge men blev slö eftersom den blev inte så fin men jag är på g igen.

Fina saker runt omkring hos dig nu. Älskar dina vita, grå med rött touch. Fantastik, minsann.

Hoppas Ni har en fin dag eller? vad vi kallar för detta väder?

Kjams,
/C

gamla skolan sa...

Så fina askarna blev !!! Passar så fint med tavlan och balettskorna på skänken !!!!
Önskar dig en fin Söndag !
Kramar // Susanne ♥

Sallys hus sa...

Haha...hej hej..
jag skrattar här hos dig idag...;)
Tyget sitter fast ända tills man öppnar locket...haha...va underbart go du är!!
De är i alla fall utsökt fina!
Men vilken butik....där man får gratis-blommor.....jätte fint med alla blommorna i skålen sådär.
Kudden var allt väl värd att vänta på...rea är ju alltid trevligt. den var hur fin som helst.

Alla bilderna i ditt förra inlägg är också helt underbara.Du gör så himla fina stileben hela tiden...
Kram o ha en mysig söndag!
Katarina

Fågel Blå sa...

Så mycket fint kudden är så härlig,, och askarna så fiiiiiiina, så duktig du är.
Ser precis ut som gamla askar där dom ligger, kanske man skulle prova på,
har tänkt på det länge men det blir ju aldrig någon tid över!
Pust!
Hoppas du får en fin Söndag, här skall loppas
Ler!
Kramar Kathrine

Millygarden sa...

Vintagekudden är verkligen jättefin...kan det vara en militärkudde som hon tryckt på?

Kikar alltid efter dessa militärkuddar men lyckas aldrig hitta tyvärr.

Önska dig en fin söndag!
kram Marina

Lyckoslanten sa...

Så fina de färgglada ranunklerna är! Blir så glad åt alla dina bilder - en stilig helhet!
Ha en skön söndag! ♥

Rapport till Vänfors sa...

Underbar kudde. Har några såna säckar som väntar på att bli kuddar...det ska bara göras också:)
Kram Annika

Ingela sa...

Haha, "tyget sitter kvar åtminstone tills man öppnar locket" - ja, det är inte alltid så lätt att få till det! Men de SER verkligen fina ut! Är själv sugen på att klä några askar men.....strax innan påsk klädde jag ett påskägg med linnetyg och spets....Om jag säger såhär: Det finns en anledning till att jag inte fotograferade eländet och visade alstret på min blogg....Jag tröstade mig med att man inte kan vara duktigt på allt man gör...
Ha en riktigt bra söndag!! Och du, kudden (och nallen såklart) är jättefin.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Riktigt snygg kudde, och det är ingen tvekan om att det är vintage;-) Vilka söta tygklädda askar du har gjort, du kan ju visst pyssla, hur fina som helst!

Ha nu en fin söndag!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Tack snälla. Ja jag gillar dem också. Som du säger - lite annorlunda.
Sköt om dig
kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Förstår att du passade på är det blev rea på den kudden!!

Fint med tygklädda askar, jag försökte mig på att klä i en kartong i går i jättefint presentpapper och jag säger som du det är fint bara man inte öppnar locket, pillimarigt alltså.

Ja, det var verkligen en upplevelse att besöka Mia, du vet ju också hur fint hon har det, nästa gång måste vi hinna med att ses, eller hur?
Det hade varit kul att träffa dig också i påskas men man hinner ju inte med allt alltid.

Vi kommer till värmland till midsommar tror jag i alla fall vi får se om det funkar att ses då.

Kram kram Anna

Vitspets sa...

Himla så mycket fint du har i ditt hem ...
Kudden är bara sååå fin !
Kram Karina

Unknown sa...

Hej AnnaMaria!
Här har vi sånt regnväder att vi hoppade dagenas auktion.
Bara sååå snygg kudde du köpt, trevligt med rea ;).
Askarna blev fina, ska nog försöka mig på det jag också.
Ha de så bra fina du.
Kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Tycker du verkar bra på pyssel, dina askar är ju jättefina!
Agneta kram

It's me sa...

What a beautiful pillow.......like the red flowers......happy sunday darling....love Ria...xxx...

G:a Affären sa...

Kan själv! Askarna blev så fina och jag gillar tygerna!
Att kunna fynda maffiga blommor sådär, sjyst av tjejen i blombutiken.
Jag gillar också din stora kudde och gissar att nallen sitter skönt där.
Önskar dig också en fin söndag,
/Cia

Tinas bo sa...

Kudden är verkligen läcker!!!
Och vad fint med de röda ranunklerna... :)
Dina askar blev ju jättefina och passar super på skänken!
Tycker oxå det ser å fint ut med såna askar...
Får se om jag kanske oxå gör några en dag.. .)

Ha en mysig söndag
Kram Tina

Johanna Stålros sa...

Vilka underbara askar du fick till!!! Fin kudde.
Kramen

Millygarden sa...

okej, är det så.

Jättefina kuddar hon sytt.

Kram Marina

Livet och vardagen sa...

tycker du är lika duktig som alla andra på att pyssla! Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej från ett regnigt Stockholm till ett regnigt Värmland!

Så tråkigt att vänta på våren och värmen.

Så läcker ditt vardagsrum är, massor av läckra ting!

Hoppas på en fin vecka, Kram Monica

Tina sa...

Men hallå där, asken är ju superfin!
Nu har jag ju inte lyft på locket men det behövs ju inte!
Nu väntar jag också på våren men vad jag förstått så ska det regna en vecka framåt här. Får nog vänta ännu längre, trist..

kramkram

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Viken otroligt fin färg ranunklarna hade♥ hoppas du får en härlig nästkommande vecka
Kram♥Gabriella

Elna sa...

Jättefin kudde! Det är egentligen konstigt att arméns linne håller i evighet och det blir bara bättre genom åren. Snyggt med de röda blommorna.

Kramar från ett regnigt Skåne
Elna

Anonym sa...

SÅÅÅÅ fina bilder:) Jag tänkte följa dig men hittar varken facebook eller twitter???

Vill du ha lantlig inspiration samt delta i en tävling, kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis

Sussi.Sussinghurst sa...

Dine æsker blev meget flotte - skønt stof du har betrukket dem med.

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så masse fin inspirasjon på bloggen din. Puten og eskene var bare skjønne.
Ønsker deg en fin uke :-) Anita

emmashem sa...

Önskar en fortsatt fin söndag!
Kram Emma

Margareta sa...

Kudden är verkligen fin.Passar som hand i handske hos dig.
Askarna också tilltalande.Så duktig du är!
Vackert med blommor som flyter i vatten.Det är ju som om dom får ett nytt liv.

Ha en riktigt fin vecka!
Kram Margareta

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Här är en till som är urkass på pyssel men dina lådor blev jättefina. Ljuvligt tyg du har valt, pastelligt o blommigt är så fint.

Visst är det roligt att handla på rea, speciellt när man fyndar en så fin kudde.

KRAMAR

Helena - ullvi32 sa...

Jättefin kudde, min färg och allt :)
Fick en massa bra länktips till olika och nya för mig, butiker/sidor så här ska klickas vidare- tack!!
Kram

Anne på landet sa...

Så tøft hos deg i dag med den puten..herlig kontrast til de romantiske rosene..

Eskene dine ble kjempesøte.Jeg har samlet esker en tid med tanke på å gjøre nettopp dette.
Nå ble jeg inspirert :o)

TAKK og klem fra meg!

Blåbärs och smultronstället sa...

Kudden är så enkel och vacker!
Askarna blev jättefina, jag har tänkt att klä mina gamla skokartonger i gamla tapeter, tyg går ju också bra:-)
Kram kram Susanne

Jenny sa...

Vilka söta askar du gjort AnnaMaria!
Gillar kudden oxå, ja ALLT som du visar, såå vackert:)

Hoppas du haft en trevlig helg!

Kraam Jenny

Hannis sa...

Underbara, underbara tygaskar!
Jag satt och kollade på såna på tradera men dom gick för dyrt för mig=))
Så att göra egna är en perfekt idé!

Var in på Gustavian vintage igår och letade efter madrassvar, såna från militären. Fanns mycket fint där!

Ha en fin dag/Kram Hannis

Viola sa...

Vad fina askar du gjort :) är ingen pysslare jag...ska vara större saker för fingrarna, här lyser solen, man tror inte det är sant..ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Du kan ju pyssla - riktigt fina askar. Vilket lim använder du?
Underbart att blanda rosor och ranunkel, detta är en av mina favoritblommor.
Ha det gott under veckan
AMS

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Vilken ljuvlig "bukett" med blommor som flyter så vackert där i sklålen..perfektsätt att ta till vara på dem ..oftast är blomman fin längre på ranunkeln än vad stjälken är..orkar inte hålla upp blomman så länge!!
Gillar också din kudde..perfekt att det blev rea!!

ha en bra start på veckan!! Kram kram!! Sanne

Sofia sa...

Ja, ibland har man tur! Härligt uppfriskande blommor!!!
Tycker askarna ser jätte fina ut! Bra idé det där.......
Stor Kram
Sofia

barbrok sa...

Vilken bra idé med tygklädda askar! Borde jag göra som har så himla mycket tyg! Kanske idag rent av! Vad gör man inte för att slippa deklarationen!
Kram
Barbro

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Askarna blev jättefina. Tänkte göra några sådana jag också, men det har inte blivit av än... Har ju gjort så mycket pyssel en tid nu, så jag har lite semester :))
Kudden var jättefin, bra med Rea
kram
Marie

Lilla Majken sa...

Så vacker kudde och vackra blommor.

Ha en härlig vecka, kram Therese

Söderbygården sa...

Dina askar är verkligen vackra! Jag tycker att du kan vara helt nöjd med ditt pyssel, nästa gång blir det ännu bättre......

Underbar kudde och ljuvliga blommor du fångat på dina bilder.

Ha en trevlig vecka hälsar Moa!

Bitte sa...

Hej fina du!

Här snöar det och regnar om vartannat, jag tror att jag håller på att bli tokig... ;-). Hundarna börjar ledsna på det här vädret också, Mollie som älskar sol och att ligga och sola på altanen. Det är inte riktigt läge för det just nu... ;-).

Vad jag älskar ditt balett-tema, balettkjolen är så otroligt vacker! Den passar ju perfekt till de ljusrosa balettskorna och korsetten. Fast... jag gillar de lila balettskorna också :-).

Vad duktig du är på att pyssla, jag tycker att askarna blev superfina! :-) Vintage-kudden är så vacker också, Gustavian Vintage har jättemycket fint i sitt sortiment.

Ibland lyckas man vara på rätt plats vid rätt tillfälle, och jag antar att det var precis ett sånt när du stegade in på blomsteraffären. Det var riktigt fint med djupröda blommor i den rosa skålen!

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Tack för att du var med i min lilla utlottning. Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååå så flotte bilder av et vakkert hjem.. og puten var lekker! :)
Så flott innlegg under her og, Annamaria! Love it!

Ha en fin kveld!
Klem

Frøken Frida sa...

Åhh så smukt -- igen ! Der er ingen der kan bruge et islæt af rødt mellem det creme og hvide, som dig

Ha' en rar aften
Knus fra Frida

Jenny sa...

Vad fint det är med askar, stod på affären och tummade på några pappaskar med fint mönster men köpte ingen. Tänker att man kan väl göra egna, det är bara det att jag aldrig gör det, ha ha.

Kram,
Jenny

Patricia sa...

Ja det var en härlig kudde du köpt, tur när det blir REA på det man vill ha ibland .. =)

Och vilken tur du hade med blommorna då, de var ju jättefina trots allt .. =)

Ja nog ser de askarna fina ut, på håll i alla fall .. hi hi.

Må så gott!!
Kram Patricia

LOPPISLIV sa...

Underbara askar, ser äkta gamla ut, så vackert tyg på dem. Har också funderat på att göra sådana men jag är inte heller någon som gillar att pyssla precis :-)) Så därför har det inte blivit några hemmagjorda tygaskar här ännu...fniss :-)

Javisst träffade jag din granne Mia i helgen. Träffade henne i Hjo förra året också, så himla rar tjej :-))

Ha en fin kväll. Kram Paula

LOPPISLIV sa...

Det slog mig nu att det var ju två goa "Mior" på loppisen :-)) Mia, Lilla Blanka, har jag träffat flera gånger och även varit på resa ihop med, och Mia, Rummet för välbefinnande har jag alltså träffat två gånger nu :-) Jag tog för givet att det var henne du menade men det kanske det inte var?? :-))

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej i arla morgonstund. Tassade upp vid 5-tiden men blir nog en stund till i sängen efter detta.....
Ja, ranunkler är ett tungvrickarord....
Fin idé med att klä lådor med tyg!
Ha det så gott idag tisdag
Carin

liven sa...

En knallfin pute..så kjekt med salg :)
Og eskene dine var jo så søte :)

ha en fin tirsdag i Sverige :)

Norr om Köpenhamn sa...

Jag tycker att du har lyckats vädigt bra med dina fina tygaskar :o) Jag har också gjort en och det lär säkert bli fler!

Ha en härlig tisdag o må gott!
Kram
Ulrika

Frøken Anker sa...

Hejsa kære ven
Sikke smukke æsker, du viser. Især det sidste billede er bare så flot.
Vi er midt i en kattefødsel lige nu. Magda har lige fået den første killing. Så må vi se, om der kommer flere :-)
Birgitte

Anki sa...

Men dina askar är ju så jättefina, va smart att göra egna!
Den där kudden har jag oxå kikat på, tittar in där emellanåt och det finns en hel del vill-ha grejer där!
Underbara bilder som vanligt!

Sköt om dig nu stumpis!
Kram!

Maria sa...

En fantastisk dag idag, suttit ute och solat en stund. Söta askar du fixat till.
Önskar dig en härlig kväll från Maria ♥

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

I love your sweet teddy bear and the vintage cushion.
How pretty the roses and ranunculas are, the colour is gorgeous.

Happy week
Hugs
Carolyn

helle sa...

Dejligt du kom ind just i ret tid til at få blomsterne med dig hjem, det gælder om at være på pletten!
Jeg beundrer også altid de kreative hoveder, der kan få tyg/stof til at blive siddende på diverse æsker, men det ser ud til at det er lykkedes for dine!

Hav en fin onsdag, min søde ven!

Kram Helle

Bente sa...

Jeg liker så godt den røde tråden gjennom din blogg. Den er jo deg ETT RØDT MONOGRAM.

Nå er jeg ogå på jakt ette nye puter, for å friske opp litt her hjemme. Har jo fått meg ny salong som jeg har vist på bloggen.
Teppet under salongen er mørkt brunt og jeg ble fornøyd med dette. Nå skriker derimot en stor åpen gulvplass etter et teppe med farger. Gjerne noe med rødt og jeg har sett på noen Kelim tepper på nettet. Skal ikke forhaste meg, men bruke tid til jeg finner det jeg ønsker meg.

Bente

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll i stugan din ! :)

Villa fina askar du har pysslat ihop ;)
Aldrig är det för sent att börja eller hur ? ;)

Så värför skulle man behöva öppna locket ?
Vilken jätte fin kudde. Så fint med alla lintyger skulle passa
hos oss med ;)

Härliga och vackra blommer ! Hoppas att solen tittar fram nu och
att värmen kan komma...

Ha en fortsätt fin vecka ! :)

Kramar Sirpa

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Så fina askar du pysslat ihop, är sugen på att göra likadana.
Ha en härlig kväll!
Kram Sanna

Anette Ryan sa...

Inte behöver man öppna så fina lådor ;) De kan ju stå där och bara vara snygga. Kul ide att använda tyg annars tycker jag mig mest sett att det används papper till att klä om askar och annat. Ser jättebra ut på bilden.
Kram Anette :-)