söndag 15 april 2012

KUDDE FRÅN NORRFRIDS-EIJA

Eija som bor på gården Norrfrid har allmogefår
och det är lockar från dom som pryder hant-
verk som Eija gör. Har du inte besökt
Norrfrid Design så gör det, och har du gjort
det, gör det igen!


Fick stå i kö för och få en kudde för Eija hade
slut på linnetyg. Och det här är ingen vanlig
metervara, utan tjockt fint gammalt linne.



Jag fick det tryckta mönstret i mörkrött.



Tänkte när jag fick kudden att det skulle
varit fint och fotat den i ett snölandskap, och
några dagar efter så snöade det.



Men den snön försvann så fort så jag hann
knappt med, och sen blev det regn....
och nu sol!



Kudden ligger i favoritstolen i uterummet.



Ett vildhjärta har jag sen förut som Eija
gjort.



Söndag igen, och nu har halva april redan
svischat förbi.
Ha en fin vårvecka
Kram och hej
AnnaMaria







68 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Go`morgen....du og jer er tidlig på`n på søndager vi skjønner jeg...hi-hi. Fantastisk håndarbeid på et lekker pute...og det hjertet;me like! Håper sola skinner på deg i dag også. Varm klem fra meg

Tina sa...

Eijas hantverk är helt underbara!
Jag smeker fortfarande mitt hjärta jag vann så fort jag går förbi där det hänger...
Linne är verkligen outstanding, kommer nog aldrig att tröttna på det tyget!

Söndagskram

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj oj så vacker kudde.. Man kan ju inte se sej mätt på den... Du har så rätt att kudden i snölandskap gör sej helt fantastiskt..
Ha en skön söndag !
Kraam
Sanne

Fågel Blå sa...

Eijas fina kuddar kan man inte missa!!!
Underbara bilder från dej!
Ja tänk vad tiden går fort den bara svischar förbi som du skriver.
Ha en fin söndag

Kramar Kathrine

Hannis sa...

Vilken kudde!Ett konstverk.
Det där har jag missat helt!
Förstår att dom är efterfrågade.

Kram Hannis

liven sa...

For en spesiell og nydelig pute AnnaMaria!!
må kikke inn på siden hennes jeg...

ha en fin søndag!!
klem

Chokladvillan 1910 sa...

Har precis fått svar från Eija att nu är det min tur ;) Jag ska ha två kuddar i svart, De är så fina, när jag hade sett dem kunde jag inte glömma dem ! Det var bara att ställa sig i kö. Kuddarna är underbara ! Fina bilder !
Ha en härlig söndag !
Kram Anki

Blommiga Rutan sa...

Vacker kudde! Ja, den gjorde sig verkligen i snön, men ändå, vilken tur att den försvann lika fort som dn kom!

Skön vecka (vårvecka, hoppas vi )
till dig
Kram Anncathrine

Lappeline ♥ sa...

Åh for en flott pute....spesiell men fin syntes jeg...tar meg en tur innom

Fin søndag til deg

Klem

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hon gör mkt fin den Eija!! Besökt o gör det igen o igen såklart c",)

Vilken tur att du fick en vinterbild o så tillbax till våren igen, det är ju där vi är.

Ha en fin dag Klem Anna

lisashus sa...

Vilken jättevacker kudde! Jo, jag har sett dem glimta förbi lite här och där och de är verkligen vackra! Fint att du fick den färg du ville ha!

Ja, vädret är verkligen växlande denna månad! Här har vi ändå skönt sol både igår och idag!

Vilken vacker pall du visar i förra inlägget!!!

Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

mittlantliga sa...

Vilken fin kudde!
Underbara bilder!

Ha en fin Söndag
Kram
Heléne

(eddas) sa...

Flotte produkter...ha en kos søndag
klemklem

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar kudde och det där hjärtat är ett måste. Tack för tipset vännen. ha en fin söndag med mycket sol. Njut!
Kram Agneta

Fröken Tindra sa...

Härlig kudde! Och hjärtat som jag sett hos dig tidigare är så vackert!
Ja, nu är påsken över helt klart. Men jag har inte packat bort äggen än men det skall ske idag är tanken.
Jättefin pall du lyckades ropa hem!
Ha en bra dag!
Kram!

Unknown sa...

En helt underbar kudde som jag förstår får en hedersplats i ditt vackra hem. Hjärtat har jag beundrat många ggr.
Snyggt med kontrasten mellan den fina vita tazetter i den ruffa krukan.
Ha en fin söndag, kram Ing-Britt

Ingela sa...

Javisst gör Eija underbara saker! Själv har jag köpt två hjärtan av henne - älskar dem!

tinajo sa...

Vackert mönster på kudden! :-)

Johanna Stålros sa...

Jag älskar Eijas hantverk- så ljuvliga...
Kudden med det röda trycket är verkligen du;) Kramar

It's me sa...

I really really like that pillow !!...have a nice sunday darling.....love from a sunny Holland......xxx...

Kristina sa...

Ja, visst går det fort!Kan inte fatta att det snart är maj.Igår var det ganska sö skönt väder men idag är det kallare.Ja, dessa underbara kuddar!Hon är så duktig Eija. Ett vildhjärta måste nog få flytta hem till mig. Vilken söt liten pall du fyndat!
Ha en skön söndag!
Kram Kristina

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Underbar kudde....å den passade riktigt bra till snön......men nu har vi sommar här idag.helt underbart :)
å missa nu inte........

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 75 fina bloggar med
VÄLKOMMEN :)
Håkan

STENLYCKA sa...

Underbar kudde som passar så bra i ditt vackra hem.Skönt att snön försvann så fort för nu vill vi ha värme och vår på riktigt.
Ha en fin dag!
Kram Raina

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

I love the beautiful photos around your home, especially the tin can of snowdrop flowers.

Enjoy your Sunday
Hugs
Carolyn

Tinas bo sa...

Vilken underbar kudde!!
Ett riktigt konstverk!!
Sååå vackert med fårpälsen...
Kan förstå att man får ställa sig i kö... :)

Skönt att april snart är förbi... då kanske vädret äntligen blir bättre.. :)

Ha en fin söndag
Kram Tina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar kudde.Bara så himla fin.Den gjorde ju sej bara så fin i snön.Ha nu en skön söndag söta vännen.Kram Rita ♥

Norrfrids Eija sa...

Tack kära du för ett fint inlägg och orden som är som ljuv musik i mina öron! Visste att kudden skulle göra sig fin hos díg! Snygg header också ;)
Ha det fint nu, solen skiner på oss jippiiii!
Kram Eija

Livet och vardagen sa...

Så fin kudde, passar bra ihop med vildhjärtat. Hoppas solen stannar! Kram

Lyckoslanten sa...

Förstår så väl att du gillar den kudden när du har sådan passion för linne! Vilket vackert tryck och i den färgen!
Ja tänka sig att vi är mitt i april! ♥

årstidens bästa sa...

Ja tänk att jag tänkte precis samma sak...
Halva April...

Maj är ju för 17 en riktig försommar månad.
Underbart!!

Kram
Linda

Baker's Corner sa...

Den där Norrfrids Eija gör verkligen fina saker.

fint med den röda färgen hos dig, hoppas du haft en mysig påsk

Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria, vilken härligt gosig och fin kudde. Får nog ta och titta in till Eija jag också. Ha en skön söndagskväll nu! Kanske ska du titta på Brynäs-Skellefteå:)

KRAM Helena

Frøken Frida sa...

Go'aften AnnaMaria - Fantastisk fin pude med Rød/hvidt tryk på Hør og lækkert skind !
Jeg er meget forelsket i den grønne skammel fra dit forrige indlæg
- Men jeg bliver ind imellem lidt sprogforvirret, og usikker på om jeg forstår det hele korrekt. Skriver du mon at du fik den billigt ? - SÅ gad jeg godt vide hvilken auktion du har været på !

Knus fra frøken Frida

Margareta sa...

Så fina bilder! som vanligt!
Kudden är såå snygg. Jag köpte en före jul.Samma färg och tryck.Det var en gammal mjölsäck, från deras gård,som blev kudde.Och som kronan på verket den fina ullen.Äkta och unikt.

ha en riktigt bra vårvecka!
Kram Margareta

Photo by Maria sa...

Vilken vacker kudde.. Väl värd att vänta på..

Njut av söndagskvällen..

Kram Mia

Rita sa...

Wow, your pillow looks stunning. great photos, too.
hope you had a nice and relaxing weekend and hopefully a nice weather.
here it's kind of cool and rainy. A.W.F.U.L.
have a great week start.
rita

Änglarnas hus sa...

Men vilken härlig kudde..känns lite "samisk"..
Bilderna du tog ute i snön blev urtjusiga..proffsigt!!

Ha det gott!! Kram Sanne

katha´s kortmakeri sa...

Ett sådant vacker konstverk passar i alla väder och på alla platser.
Ha de gott och hoppas du får njuta av vårsolen.
Kram Katha

Anna-Lena sa...

Åh, vilken vacker kudde! Passar så fint hemma hos dig. Jag såg ett reportage om henne i lantliv. Älskar konsthantverk av sådant slag!

Nu får vi hoppas att våren kommer med stormsteg!

Kram Anna-Lena♥

Vintage House sa...

Hej
kanonfin är den och Eija gör de så fina:)
kram
sandra

Vitspets sa...

Helt underbar vill ha vill ha vill ha .
Kanon fina kort !
Kram Karina

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas du haft en trevlig helg!

Vilken ljuvlig kudde du köpt av Eija, vilket hantverk!

Kraam Jenny

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej AnnaMaria.
Tack snälla du för en fin kommentar.
Det pallen som du köpte är sååååååååååå himla fin, mycket vacker.
Den passar jättebra till den fina dörren.
Bilden på glaset med vitsippor på pallen är riktigt mums.
Kudden är också jättefin, bilden med snö är allra vackrast tycker jag.
Jättefin middag du haft och ni har också haft en leta lek.
Jättesöta små djur där i blommorna och på tallrikarna.
Bilden med kudden i fåtöljen är också mycket fin, ser så maffig ut.
Ja du är verkligen jätteduktig på allt du gör vännen.
Hoppas du får en fin vecka.
Kramen från mig.
Zara

Lilla Majken sa...

Klart att det skulle vara mörkrött till dig. Den är verkligen ljuvlig.

Kram Therese

Anne på landet sa...

Så spennende håndarbeide!
Og det passer perfekt i dine omgivelser..

TAKK for titten og så ønsker jeg deg en fiiin ny uke!
KLem fra Anne på landet.

Elsa och Helena sa...

Har jobbat ikväll men hann lyssna lite på radion. Brynäs vann inte:( Nu får vi se hur nästa match går!

KRAM Helena

Bevara Inredning sa...

Helt sjukt fin fotölj/soffa(?) - gammalt läder är verkligen vackert!!!!
Ingrid/Bevarainredning

Vita små hjärtan sa...

Jättefin kudde! Hennes hantverk är så fina!
Ha en fin måndag, här i Närke är det grått och trist! Men jag ska jobba i eftermiddag så det gör inte så mycke..
Kram Agnetha

Lissboden sa...

Vilken vacker kudde och pallen var jättesnygg. Den passar helt in i din övriga inredning:))
Jag önskar dig en härlig vecka!
Kram/Maria

bakom berget sa...

Kudden är verkligen jättevacker och den gör sig så bra där hos Dig!
Ha en fin vecka!
Kram Åsa.

Sallys hus sa...

Ååå hej fina vännen!

wooow vilken kudde!!
Hon är verkligen duktig!!
Vad roligt att du fotat den i olika miljöer....den passade ju verkligen utmärkt ihop med snön.....jag tänkte genast på narnia då jag såg bilden....;)
Men i hängmattan passade den ju nästan lika bra...

Kram o ha en fin tisdag!
Katarina

Frøken Anker sa...

ÅH så smuk en pude. Jeg kan godt lide, at der er sind i enderne. Og dejlige billeder både fra sneen og inde.

Hav en dejlig ny uge, kære ven
Birgitte

gamla skolan sa...

Dom är såå fina dom där kuddarna !!! Passar perfekt hemma hos dig !
Kramar // Susanne ♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååååå for en vakker pute, snuppa!!! Jeg må si du har det vakkert... elsker hjemmet ditt!

ha en fin kveld!
Klemmer

Snäckskalsdalen. sa...

Otroligt fin kudde och det där med att pryda med fårull/skinn är så läckert, det blir så ulligt och gulligt!
Agneta kram

Viola sa...

Vilken underbar kudde, brukar titta in då och då på denna vackra blogg, hemma snöar det och i vattenhålet lyser solen så då blir man kvar en dag till :) ha en fin dag, KRAM

Ett ögonblick sa...

Hej Vännen!
Dessa vackra kuddar som Eija gör... ja hon är duktig och har lyckats att hitta SIN grej. Jag beundrar henne!
Härligt att just den här kudden är till just DIG, det blir så personligt och inte bara en i mängden. Sånt uppskattar jag och det är väl därför jag brinner för hantverket och just det där lilla speciella. Det är också därför vi tillverkar det mesta själva, går lite mot strömmen...eller är det så att strömmen håller på att vända??

Idag vaknade vi upp till vinterväder igen...vinterdäcken av...och sonen körde i diket i morse. Som tur var körde han sakta och kanade "bara" av vägen, men så hjälplös man är...borde inte vinterdäcken vara efter väderlek istället för datum??

Jag önskar Dig en härlig vecka!
kramar lisamaja

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig kudde! Den passade verkligen bra där i stolen, och även på vinterfotografiet. men det är tur att snön försvann, för nu vill vi ha vååår!
Kram
Marie

Ett ögonblick sa...

Hej igen!
Tack snälla, för att Du puffar på mig, jag behöver det. Jag är så rädd att jag inte ska göra saker tillräckligt bra, som det här med kudden. Det är lätt att visa upp en bild, men jag oroas av att jag inte har sytt tillräckligt bra och snyggt.
Man utlämnar sig själv när man gör saker åt andra och det är oroligt.
Jag har ändå fått så mycket positiv respons under åren att jag borde "gå på små moln"...och det gör jag egentligen, men osäkerheten och självförtroendet är långt ner...
Bloggarna är ju bra för mig på det viset, för jag vågar mer och mer och självsäkerheten är "på topp" vissa dagar. Men jag tror att skapande eller kreativa personer brottas med sånt där ganska ofta. Hela familjen håller på med någon skapande verksamhet och ibland är det som "katten kring het gröt".

Så skönt med en ledig dag!
Njut av den och ha det riktigt gott!

kram lisamaja

Sofia sa...

Håller med, hon gör såååå fina saker!
Passade bra med snön där, blir nog extra fint till jul......
Ja, detta väder..... nyss haglade det som bara den och nu skiner solen! Är det April eller......
STOR kram
Sofia

Anki sa...

Hjärtat, vad du är snäll! Jamen det är svårt att få det bra, bara ett jäkla pillrande, fniss...
Jag skrev hos dig igår, men det verkar inte som det fastnade, hmm...den kudden är hur som helst alldeles, alldeles ljuvlig och passar perfekt hos dig!
Nu ska jag kasta mig över luckan igen, har tre att måla så det tar nog tid det här!

Ha en fin dag stumpis!
Puss & kram!

Älskade pion sa...

Vilken fin header du har ,du är såååå duktig på att få till fina motiv.Kudden var jättefin.Usch för snö och kyla säger ja bara,nej soool vill vi ha nu.:)Kramar Ulrika

G:a Affären sa...

Ännu en lycklig kuddägarinna, och en röd passar så bra hos dig!
Så det är du som beställt snö...helt underbar foton!
Go kväll från mig,
/Cia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker kudde du har köpt av Eija! Den djupröda färgen är ju du;-)

Tiden ja, nog svischar den förbi allt, ändå får jag inte känslan av att det skulle vara i mitten på april...det är lite för kallt och ruggigt för det...

Önskar dig en fin onsdag!
Kram,
Regina

Millygarden sa...

Underbart fina Eija designer!

Kram Marina

Norr om Köpenhamn sa...

Gillar din nya kudde skarpt...fantastiskt fin!! Och extrapiffig i din underbara trädgårdsstol ;o)
Usch för snö, men tur att den försvann snabbt. Här är det sol men ganska kallt o blåsigt. Det blir till att klä sig ordentligt till trädgårdslandet idag ;o)

Kram på dig o må gott!!
Ulrika

Katta sa...

Vilken fantastiskt fin kudde!! Hjärtat är så sött med, kram Katta

Cornelia sa...

Vilken spännande kudde! Och jag tror nog att du var den enda som var glad då det kom snö ;). Bilden blev jättefin i alla fall.

Kram, Nicole