torsdag 26 april 2012

SNART DAGS FÖR ÅRETS FÖRSTA TUR TILL ÖN

Gomorron, lite trixigt och göra inlägg idag
hoppas det här blir som vanligt. Om ca två
veckor ska vi sjösätta, beror på vädret.


I väntan på det och nya foton får ni se ett
gammalt hopplock idag. Huset eller husen
(är två små) är gråa.



Stigen ner till dasset och vedboden.



På ön finns inget indraget vatten eller el, så
vi får tvätta oss i sjön eller här.




Diskar gör jag på olika ställen, fast oftast
blir det ju inne.



Inne är allt blått och vitt, och stilen är
marin.



Min favoritstol och mina favoritjeans.



Ute sitter vi nära vattnet, det är en liten ö.
Som och bo på en stor båt!



Äter eller fikar på någon brygga så fort
vädret är bra.



Och kvällarna på ön kan vara magiska om
det är varmt och inte blåser.
Snart snart.....

Nu hoppas jag det här inlägget blir bra, har
trixat och gjort om flera ggr nu!
Kram och hej
AnnaMaria








74 kommentarer:

G:a Affären sa...

Jaa då, inlägget blev så bra! Men vilket paradis! Jag förstår om du väntar på att få åka dit igen, det är så speciellt att vara nära vatten och det får ni verkligen vara där ute på er ö.
Härligt!
Önskar dig en fin dag,
/Cia

Blommiga Rutan sa...

Åh så vackert! Ser verkligen rofyllt och avkopplande ut. Det är ju också alltid något speciellt att bo så nära vattnet!
Förstår att du längtar dit nu när våren börjar smyga sig på.
Har ni långt dit eller är det så att ni kan åka varje helg under sommaren?

Javisst kan man bli tokig på att det ska ändras hela tiden när man ska blogga, jättejobbigt, just när man lärt sig så är det dags för nytt!

En härlig, solig helg
önskar Anncathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilken patadis ni har dät. Förstår att du längtar.
Så härligt och rogivande. Tänk vilken lyxs att äta
vid bryggan...

Ha en bra dag !.kram.kram

liven sa...

Dette ble helt nydelig det :)
Åh så fint det er på stedet ditt!
Tenker her er godt å være og at du gleder deg til sesongen starter opp :)

ha en fin torsdag
klem fra meg!

LOPPISLIV sa...

Ser underbart ut på er ö :-)
Rofyllt för själen att vistas där kan jag tänka mig!! Ha en fin dag!
Kram Paula

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är mycket trixande nu och framförallt letande efter "knapparna" för att göra inlägg. Ditt inlägg ser bra ut. Texten och bilderna är underbara, jag förstår att du längtar ut till ön.

Ha en bra dag!
Kram,
Regina

STENLYCKA sa...

Godmorgon vännen!
Ditt inlägg är som vanligt, underbart!
Förstår att du längtar till din ljuvliga ö. Tänk att ha en egen ö, vilken dröm.
Idag har jag vaknat till att solen tittar fram bakom några moln, genom mitt fönster ser jag att allt är blött, det har åter kommit regn inatt.
Nu vill jag ha vår det blir liksom ingen fart på våren, björken har fortfarande musöron, vill inte slå ut och bli så där skirt grön. Men snart är maj här och då kommer antagligen sommaren över en natt och du kan njuta underbart ö-liv.
Kram Raina

Hannis sa...

Jag fick en sån där omedelbar semesterkänsla.
Stoppa ner barfota-foten på en varm gräsmatta och dra ett djupt andetag.

Tror det kommer att bli många vackra sommarbilder från ön sen=))

Kram Hannis

Unknown sa...

Åh vad härligt ni har det där. Vi längtar också efter värmen och att kunna bo ute på vår lilla ö första natten.
Du har så fint med er naturtomt och fina detaljer vid er stuga.
Inlägget är lika fint som vanligt med vackra bilder.
Ha de gott, kram Ing-Britt

gustavianvintage.se sa...

Hej AnnaMaria,

Låter helt underbart. Vi får hoppas på en fin sommar.
Så fin kudden blev hemma hos dig, njuter av att se dina underbara bilder.
Ha en trevlig Helg.
Kram Marie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbart med första turen till ön, vi har redan hunnit iväg två gånger i vinter till våran stug. Det finns inget härligare än när man kliver i båten och styr ut mot ön, det är så rofyllt och inga krav.I våran stuga har vi inte heller vatten bara el och avlopp och det funkar jätte bra, när man bor där saknar man inte vatten i kranen utan det brukar vara först när vi kommer hem som man inser att det är lyx.
Ha en bra dag/Theres

Photo by Maria sa...

Förstår att ni längtar ut till ön, ser helt ljuvligt ut.. Underbara bilder som får mig att längta efter sommaren..

Kram Mia

Vardag och flärd sa...

Jag tror ni har det helt fantastiskt på ön, det är nog ett paradis! Och tiden går fort, snart är ni där!
Kram Eva

Fågel Blå sa...

Helt underbart fantastiskt,, vilka härliga bilder fråm ditt paradis!!
Förstår att du längtar!
Vilken känsla att ha en alldeles egen ö!
Tack för dessa underbara bilder!
Ha en fin helg!
Bamsekranar Kathrine

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!!

Det blev ett alldeles underbart inlägg!!

Inte utan att man längtar....
Tänk att ha en alldeles egen ö...och bara få vara, inget som stör, ingen tid, ta dagen som den kommer... det måste vara världens bästa semester.
Ljuvliga bilder!!!

Hoppas Du får en toppenhelg!!
kramar Lisa

Älskade pion sa...

Klart att det blev bra,du ligger ju bakom.;)Vilken fantastisk ö ni verkar att ha,underbart.Kram ulrika

Bitte sa...

Inlägget blev jättebra, precis om vanligt! :-) Visst är Blogger knepigt nu, jag hittar ingenting...

Vilka underbara bilder du visar från er ö, jag förstår att du börjar längta dit! Hoppas vi får bättre väder så ni kan sjösätta snart :-). Jag tycker att det är så mysigt att leva på det där sättet som ni gör på ön, utan el och indraget vatten... på något märkligt sätt så är det otroligt avkopplande att leva så!

Ha en fin torsdag i spöregnet!

Många kramar
Bitte

Lilla Majken sa...

Oj, det ser alldeles underbart ut. Det måste vara helt fantastiskt för själen att sitta och njuta vid vattnet. Det passar utmärkt med marin stil på er ö.

Ha det gott. Kramar Therese

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint... Ja där skulle man allt kunna tänka sig att tillbringa en tid...fniss.....
Ha en toppentorsdag!
Kram från ett grått Närke/Agnetha

Jenny sa...

Hur härligt ser inte det ut. Jag har en dröm om att ha ett fritidshus vid vatten ... Funderar lite på vad man ska göra när barnen flyttat ut och jag och sambon är själva i ett jättehus, kanske något mindre blir bättre den dagen. Men, men, den som lever får se!

Kram,
Jenny

Sofia sa...

Vilket härligt ställe! förstår att du längtar dit...
Gillar inte heller när det srular...
Jag kan fortfarande inte lägga in fler bilder i kanten, men vanliga inlägg går bra. Vad kan det bero på? Jag har ju inte bloggat så länge så mitt utrymme kan väl inte vara slut än? och bara i kanten? Tänkte att du kanske varit med om nått liknande....
Stor kram
Sofia

Sara sa...

men gud så underbart!!
Förstår verkligen att du vill åka dit nu =)
Ja vi får hoppas på bättre väder framöver så våren/försommaren drar igång ordentligt =)
Kramar ifrån mig

Elna sa...

Oh så vackert! Jag förstår du längtar till denna idyll. Ha en fin dag.

Kramen
Elna

camilla sa...

Oj vad jag njuter av dina bilder, ger mig hopp om att sommaren kommer! (trots att vi har snö kvar här uppe i norr) =)

lisashus sa...

Jag förstår att er sommarö lockar! Man kan bara hoppas på lite varmare väder!
Så jättefint ni har det där - enkelheten och stilen gillar jag mycket!

Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Mina Gouldsamadiner sa...

En sån otrolig ynnest att få ha ett sådant där ställe.Och att få sitta och titta ut över en vacker sjö.Förstår att du längtar...
Kram.

Maliva`s verden sa...

Skjønner godt at du gleder deg til det gode liv på din vakre øy. Flotte bilder......etter sikkert noen minutter med frustrasjon over det nye systemet. Frustrert ble i hvertfall jeg....men synes det går fint nå. Håper sola skinner litt xtra på deg i dag. Bonne week-end. Varm hilsen fra meg

mittlantliga sa...

Så vackra bilder på ert paradis!
Inte undra på att du längtar dit!

Längtar gör vi nog alla efter sol, värme och uteliv!
Ha en fin dag
Kram
Heléne

helle sa...

Det blev et helt fantastisk indlæg AnnaMaria, jeg dåner langsomt når jeg ser dine magiske billeder fra øen. Jeg kan godt forestille mig at det er som at bo på en stor båd, man kan sikkert hele tiden høre bølgerne skvulpe i vandkanten. Ikke mange har et das med denne udsigt!!

Det enkle liv, det er hvad din ø står for og det er SÅ tiltalende!

Mange hilsener til dig
Helle:--

hemma hos lilla mej sa...

Det blev ju underbart ditt inlägg!Vilket paradis du har .förstår att du längtar men det gör vi nog alla nu till värmen.Ha en skön torsdag goa vännen.Kram Rita ♥

Änglarnas hus sa...

Det måste vara helt underbart att ha ett sånt ställe..litet och eget..ett riktigt "laddabatteriernaställe" kan jag tänka mig!! Snart är du där!! :)

ha en härlig kväll!! Kram sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åh så ljuvliga bilder!! Min längtan till sommar och sol är stor! Men var är våren?

De lovade fint väder till helgen, men nu verkar det si så där! Suck..

Vi drar till landet och jobbar med stubbar och stenar.

Önskar dig en skön kanske långledig helg!
Kram monica

Tinas bo sa...

Eran ö är ett riktigt paradis!!
Förstår att du längtar... .))
Underbara bilder!

Kraaam Tina

Tina sa...

Åh, är det ödags snart!
Vilken härlig tid vi har framför oss nu, ska bli kul att få 'hänga med'!

Kraam

Nyanser av vitt sa...

^Åh vilket ställe ni har vännen. Vi åker ut till vårt paradis imorgon. Ska bli skönt med 4 dagars ledighet.
Sköt om dig
Kram Agneta

Vitspets sa...

Vilket härligt ställe ni har ett riktigt paradis på en ö .
Kanon fina bilder ...
Förstår du längtar dit
Kram Karina

Nyanser av vitt sa...

Tack och detsamma till dig. Ska bli så skönt. Kratta löv, plantera penséer och bara vara...
Kram

Hannis sa...

Hej i regnet=))
Ja, jag följde Monkans tips. Det blev bättre. Du kan testa för man ser under tiden hur det blir när man ändrar. Gillar man det inte är det bara att låta bli att spara.

Kram Hannis

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh vad mysigt! Hoppas vädret blir stabilt så ni får ta er tid som ni tänkt!!! Kram kram!

It's me sa...

Translating do not work...but what i see i really like....love Ria...xxx..

It's me sa...

Translating do not work...but what i see i really like....love Ria...xxx..

Ingela sa...

Oj, så mysiga bilder. Det låter riktigt ljuvligt med en liten stuga på en ö. Hoppas vi får en fin sommar så att ni kan njuta ordentligt.

Bente sa...

Helt herlig Anna-Maria, det får meg å lengte til sommer og sjø. Vi har saltvann, din ø ligger vel ikke til sjøen elle?

Flott stemning og du viser dette perfekt.

Bente

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga foton ! Förtår att du längtar ut !
Ha det bra!
Kraam
Sanne

katha´s kortmakeri sa...

Du får mig att längta till sommaren och vår lilla stuga vid vattnet utan vatten och el riktig avkoppling :)
Kanske du vill vara med i min lilla utlottning.
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...

Du får mig att längta till sommaren och vår lilla stuga vid vattnet utan vatten och el riktig avkoppling :)
Kanske du vill vara med i min lilla utlottning.
Kram Katha

Livet och vardagen sa...

Vilken lycka att ha en så vacker plats att vara på - lämna vardagen och leva enkelt med naturen. Vad kan vara mer läkande för själen? KRAM

Anonym sa...

Tack för fina ord på min blogg:)
Jag ska ha ett inlägg snart om hur folk som inte har facebook på sin blogg kan få dit det enkelt:)
Kanske nåt att kolla in?

Grejen är att det är svårt hålla reda på många bloggar, så jag hade aldrig klarat mig utan FB & twitter.
Ha en kanonhelg

LOVE Maria på inredningsvis

Margareta sa...

Vilka mysiga bilder.Det ger hopp om det som komma skall.Visst längtar man till den riktiga våren och värmen.
Och så får man vara glad om man
klarar blogger.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Margareta

Anne på landet sa...

Innlegget er magisk!
Dette gav meg virkelig en følelse av hvordan deres lille ø fungerer og er i virkeligheten.
Som å bo på en stor båt...
HERLIG Anna Maria
Gleder meg til masse bilder fra Øen fremover.

Klem fra Anne på landet!

Anonym sa...

Så härliga bilder, jag förstår att du längtar ut till ön.
Vilket ställe! helt magiskt.
Trevlig helg på dig
AMS

Helena sa...

Hej!
Vad underbart det ser ut! Så rofyllt och vackert! Förstår att du trivs där!
Ha en skön fredag!
Kram Helena

Lyckoslanten sa...

Inlägget blev jättebra! Så härligt det ser ut! Nu i helgen ska vi övernatta vid havet! Skön helg! ♥

Norr om Köpenhamn sa...

Det ser alldeles ljuvligt ut, en alldeles egen ö :o)
Förstår att ni ser fram emot första turen dit.

Ha en underbar helg!
Kram
Ulrika

rosenälvorna sa...

Hej, vilken underbar plats du har att vara på, försår om du längtar:) Kram Christina

Ingela sa...

Gröna harar?? De har jag missat totalt. Var hittar jag dem?
Ha en fin helg! // Ingela

årstidens bästa sa...

Ert hus på ön måste verkligen vara alldeles underbart att åka till.
Hoppas på en lång fin sommar med många dagar där på ön för er.

Ja, visst är det allt lite krångligt på blogger just nu? Usch!

Kram
Linda

HWIT BLOGG sa...

Vilket ställe! Sååå underbart!
Nog för att jag bor på en ö...men detta går ju inte att jämföra! Lyckost!
Önskar dig en fin helg och sköt om dig...
Titti

gamla skolan sa...

Ljuvligt !!!!! Måste vara härligt att ha möjlighet att leva så nära vattnet på sommaren !
Önskar dig en fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig du har det på øyen din :) herlige bilder, klart du gleder deg til.sommer med en sånn plass som venter :) God lørdag til deg! Klemmer til deg!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig du har det på øyen din :) herlige bilder, klart du gleder deg til.sommer med en sånn plass som venter :) God lørdag til deg! Klemmer til deg!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig du har det på øyen din :) herlige bilder, klart du gleder deg til.sommer med en sånn plass som venter :) God lørdag til deg! Klemmer til deg!

Anonym sa...

Ljuvliga ljuvliga sommarbilder.
Önskar dig en riktigt fin helg
AC

Frøken Anker sa...

Hvor er det hyggeligt - en hel ø for sig selv <3
Jeg kommer helt i sommerstemning... tak... vi snakkede faktisk ferie over morgenkaffen.
Hav en dejlig weekend... du kan jo altid komme forbi butikken :-)

Kram, Birgitte

Sallys hus sa...

Ååå godmorgon AnnaMaria!

Er ö är verkligen som hämtad ur sagorna.
Såååå fint! magiskt som du själv skriver...fast inte bara på kvällarna!
Förstår att du längtar. Kan tänka mig att det är oerhört rofyllt och härligt att bara vara...
Ha en underbar helg nu...och jodu...du kan tro att här kommer grävas mycket...
Men nu väntar 2 dagar i gympahallen först så jag får tåla mig till måndag.
Kram Katarina

Elsa och Helena sa...

Precis som det ska vara i en stuga...utedass och diska i sjön.

Ska bi roligt att följa dig ännu en sommar på ön!

KRAM Helena

Karin - Mina Rum sa...

Det ser så mysigt och romantiskt ut där på er ö. Jag är full av beundran för hur man orkar leva utan el, vatten och vanlig toalett. Det skulle jag aldrig palla!

Kram Karin

Kristina sa...

Vilken idyll!Finns inget bättre än vatten!Jag är uppväxt vid havet längst ner i söder och längtan efter havet är i perioder stort!Därför är det skönt att ha älven nära även om det inte är samma sak.Jag förstår att ni längtar ut till ert paradis!Tygaskarna är jättefina!Jag vill också prova men så länge njuter jag av den fina jag vann hos Cia.Så fin tyllkjol du hittat!På tradera kan man hitta mycket roligt.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Kristina

Hanna sa...

Jag har tyvärr flyttat min blogg.
Hoppas att du kan följa med.
Kram
Hanna

Annes vita rum sa...

Underbart! vilket paradis... ha en fin lördagskväll/Anne

Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilket paradis du har och så nära vattnet!!!Har alltid velat bo så eller ha en liten söt stuga nära en sjö!!!Ha en fin helg!!!
Kramar Lotta..
Ps bilderna blev ju fantastiska!!!

Frida sa...

Vilket fint ställe ni har det ser jättemysigt ut. Vackra miljöer och bilder. Önskar dig en riktigt trevlig Valborg! Kram Frida

Lissboden sa...

Det ser helt underbart ut på ert landställe/ö. Jag förstår att ni längtar efter att få komma dit.
Vi åker till Malaga några dagar och det ska också bli skönt.
Må så gott!
Kram/Maria

Giancarlo sa...

Un posto stupendo per bere un caffe!! buona giornata....ciao