torsdag 27 augusti 2015

SOMMARENS SISTA DAGAR

 Sommarens sista dagar för iår denna veckan,
regntunga skyar här men varmt och skönt ute.
Men det kändes lite svart vitt imorse....

 Och med hösten som knackar på vill man ju
göra om lite, färgerna här i höst kommer
bli grått och brunt.

 När man kan köpa Gladiolus drar det också
mot höst, köpte två buntar för det var så bra pris.

 Älskar det lite bleka augustiljuset.

 Ny korg från Ö&B, bra till kommande
picknickar.

Torsdag och snart helg, och idag
är jag ledig.
Kram och ha det gott
AnnaMaria





20 kommentarer:

Anonym sa...

Wooo,så vackra bilder ♡ ...
Ja,snart kommer den älskade Hösten & här välkomnar vi den/Kram finaste!

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej!
Fin helg till dej!
Kram Kathrine

Unknown sa...

Det er noe vakkert i alle årstider. August er enn måned det skjer mye på alle måter. Vakre bilder hos deg som vanlig :)

Kos deg med fridagen og God helg når den kommer :)

Klemmer Monica

lisashus sa...

HÄrligt med en ledig dag!
Ja, det känns ju lite som om sommaren sjunger på sista versen nu.
Gladiolus och lite nytänk hemma hör alltid till den tidiga hösten!
Grått och brunt låter spännande!
Gråbrunt linne tänker jag här hemma. Kanske i soffan.

Ha en härlig, ledig dag och njuut!
Kram
LIsa

Bente sa...

Ja du har jo fritorsdagen din, og bloggdag. Du viser oss vakre bilder AnnaMaria. Jeg sliter med en vond rygg, ellers ønsket jeg å pusle rundt i huset for å få høststemning her også. Må pleie ryggen for min eldste datter og jeg reiser til London fredag ettermiddag. Jeg har fått opphold og reise av henne i gave. Gleder meg veldig.

It's me sa...

No translating today....:-((..happy day Darling love Ria x

Erikslundsliv sa...

Älskar gladioler! De är så pampiga så nu blir det nog ett par buntar för mig också. Det är ju fredag i morgon och då är det ju extra trevligt med en fin bukett. Trevlig helg!
Kram, Ann

Sabelhagens Olivlund sa...

Så skönt med en ledig dag. Söta gladiolus du har köpt, och vilken härlig hög med kuddar och filtar.
Fina bilder på dig:)
Kram Maria

Meta sa...

Ohhh dessa vackra gladiolus jag bara älskar dom. De vita blommar hos mig men inte en enda mörkröd nästan svart lika förra året undrar varför det är så. De går ju att köpa. Ja nog är det höstlikt allt här regnar det som spön i backen blev alldeles våt när jag åkte hem idag I morgon bär det av till grannlandet.
Ha det gott
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Ja, alldeles snart är det september och hösten välkomnas, det är den årstid jag tycker bäst om.
Gladiolus är så pampigt vackra, kanske man skulle odla några ..... undrar om man ska gräva upp dem för vinterförvaring, då struntar jag i dem, köper istället.
Ha en riktigt härlig helg!
Kramar Eva

Hannis sa...

Det har gått fort!
Ljuset förändras och snart kommer det där varma ljuset,
som blir med alla höstfärger.

Grått och brunt låter fint!
Mjukt och ombonat.

Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Fina bilder, som alltid. Skönt med en ledig torsdag , då hinner du förberedda lite inför helgen. Här har vi en strålande morgon, som en högsommardag! Hoppas att det håller i sig.

Kramar och önskan om en trevlig helg till dig
Anncathrine

LÁrt de Vivre sa...

Vilken bukett, den var inte dålig

Ha en fin helg

Kram kajsa

Bitte sa...

Vilka härliga sensommarbilder! :-) Gladiolus är en sån fin blomma, jag såg på blomsterhandeln här i stan att de fått hem en laddning såna. Jag blev lite sugen på att köpa en bukett, men jag var där för att köpa en bukett till mamma så det fick räcka så :-).

Här är det fönstertvätt för hela slanten idag!

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

hemma hos lilla mej sa...

Vilken super vacker bukett ! Underbara bilder som alltid ,Ha en härlig fredag och en skön helg fina du .Krama Rita

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Ja men jisses vilket väder vi har haft i veckan, och både mornar och kvällar var riktigt mörka... Det är lite mysigt ändå, alla årstider har ju sin charm, men regnet kan kvitta :)
Som tur är har det fina vädret kommit nu och ska stanna heeela helgen :)
Ha en skön fredag och helg
Stor kram
Jessica

Rost och rädisor sa...

Vilken ljuvlig bukett! Jag blir alldeles lyrisk. Påminner mig om att jag faktiskt att EN stackars gladioluslök, en svart som sattes i våras, men den har jag inte sett röken av sen. Kanske finns den nånstans där ute i fluffet.
Rönnbär tycker jag är sensommar på snudd till höst, men än så länge vill jag hålla kvar sommaren. Vägrar att se de gula löven och bollkryssen i affären.
Önskar dig trevlig helg antingen det är jobb eller ledighet.
Kram Anette

Hajan sa...

Så underbara bilder och färger på allt.
Tycker om denna lilla Brittsommar som är just nu.
Skriver inte mer för jag förpassades nyss,
det är väl jag som gör något fel.
Ha en bra söndag

Hajan sa...

Härliga bilder, skönt med Brittsommaren nu tycker jag, än kan det bliva sköna dagar.
Men visst går allt "skitfort.

nÄSTA GÅNG JAG GÅR OCH HANDLAR BLIVER DET gLADIOLIUS FÖR MIG MED.
dUBBEL KOMMENTAR HA DET BRA

Mittgodastefinaste sa...

Köpte årets första Gladiolusbunt på väg hem från jobbet i fredags, men jag hänger envist kvar i sommaren ett tag till!

Kram Jenny