söndag 2 augusti 2015

LOPPIS PÅ VÅR GATA

 Juli kom och gick, dagarna försvann i en
rasande fart trots skruttväder. Min investering
i ny regnrock blev en fullträff. Kommer från
Butiken Bredvid.

 Har läst jättemånga böcker denna
juli månad.

 Passat Hugo ibland. Observera det nedärvda
intresset för täcken.

 Passat en och annan hund, det här är
Alice.

 Druckit saft, fast där ljög jag. Jag köpte
denna kranmanick mest för den var fin. Inför
fotandet blandade jag liite rödvin med vatten.

 Har fyndat nya glas på Ö&B.

 Och julis absoluta bästa köp är denna fotoprint.
Det är Anya S Kolbjörnsen som tagit fotot
och jag hittade henne via Instagram. Kom
på posten från Norge jättesnabbt.

Och så LOPPISEN, vi ska ha gatuloppis på
vår gata här i byn. Lördag den 15 augusti
mellan 10:00 och 16:00. Då är ni hjärtligt
välkomna som bor i krokarna. (Mer info kommer
i högerkanten) Jag har ju aldrig varit med på någon
loppis så ni kan tro det finns mycket!
Kram och hej
AnnaMaria

26 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Loppis är det bästa jag vet och så himla många mysiga bilder du bjuder på idag! :)

Kram
Petronella

G:a Affären sa...

Loppis, ja nu börjar det omvända bli aktuellt, att sälja!
Ser att du hittat ännu en fin print, den här är också jättefin men Love Warriors är en absolut favorit.
Ser att intresse för täcken går i arv, skönt att även nästa generation visar uppskattning! Så det är bara för Kathrine att fortsätta leta.

Så det är du som ligger bakom allt regn? Vem skulle inte vilja ha den fina regnrocken!
Ser att jag missat en hel del inlägg hos dig, som att ha det bästa olästa inredningsmagasinet framför sig.

Ha en fin söndag!
Kramar /Cia

House and Garden by Bia sa...

Jaa du...loppis ja, hihi....tänk vad mycket man samlar på sej. Är såå ledsen för att loppis i parken här i stan har slutat, jag som tyckte det var så roligt och praktiskt att få sälja där (nära hade jag också) nu hoppas jag att det blir på något annat ställe framöver...men jag har ju min egen förstås, men dit kommer det inte såå mycket folk. Verkligen en fullträff din fina regn kappa...och rosa, så coolt ;) hörde att det skulle bli lite varmare nu...vi får väl se. Ha en fin söndag !
Kramar från bia

Anonym sa...

Älskar loppis! Och ibland har man tur och kan fynda riktigt rejält!
Ja, juli är över och augusti har börjat, den stora semestermånaden här i UK! Hoppas bara värmen kommer också!

It's me sa...

I wIsh i could come !!...happy summer sunday.......love from me Ria x

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ljuvliga bilder!!!
Kramar och en fin kväll till dig
Det är så roligt med Loppis

LÁrt de Vivre sa...

Ja attans att vi bor så långt ifrån varandra annars hade jag stegat rakt bort till ditt loppisbord. Hoppas det gick strålande

Kram Kajsa

HWIT BLOGG sa...

Ja vilken månad..regn och rusk men nu blir det nog en ljuvlig höst istället! "Din" loppis skulle jag gärna vilja besöka, kan tänka mig att du ha en hel del fint i gömmorna...
Kram till dig,
Titti

Anonym sa...

Underbart med Loppis & som alltid här ...Otroligt vackra foton ♡
Ha en alldeles fantastisk kväll/Kram fina du!

Frida sa...

Bra läsvärder har det ju varit i sommar. Fast för min del har det mest blivit facklitteratur men nu kan jag nog få tid till annan litteratur också. Vilken fin regnrock lite rosa är ju uppiggande när det regnar. Hugo verkar onekligen ha ärvt farmors intresse för fina täcke 😊 Kram och ha en fin vecka!

Elna sa...

Fina bilder och vilken tur du köpte en regnrock. Det verkar som sommaren börjar idag, något försenad.

Kramen

Sabelhagens Olivlund sa...

Snygg regnrock i söt färg. Fotoprintet är så fint, så mycket din stil:)
Roligt med loppis. Det anordnas en promenadloppis i vårt område också, men jag ska inte vara med.
Ha det gott
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Så vackert fotoprint!
Att du hunnit läsa böcker trots barnbarnspass och hundpass är bra! Jag har två barnbarn här ständigt och stundom tre så det hinns inte med några böcker och inte ens tidningar. Det får bli en vintersyssla.
Synd att jag inte kan komma på er loppis men min granne har en riktigt fin loppis så jag känner mig nöjd. (Vi gick idag till loppisen på en gård intill men vi gick därifrån genast, den var riktigt dålig.)
Ha det fortsatt fint, vännen!
Kramar Eva

Annika Christensen sa...

Super fin regnkappa jag älskar rosa men köpte en blå. Här på landet finns det inga rosa.
Allt gott
Annika

lisashus sa...

Vilken superläcker regnjacka! Kul med gatuloppis!
Själv har jag inte läst en enda bok i sommar - kalendern har varit knökfull! Så märkligt!
Jag längtar verkligen efter läsning, det är sommar för mej!

Den kranmanicken är verkligen läcker!
Vacker poster också!
Ha en fortsatt skön vecka!
kram
Lisa

Meta sa...

En regnkappa var ju inte nåt felköp i år i alla fall. Tur att det finns en hel del man kan sysselsätta sig med barnbarn och annat. Täckern behövs då verkligen för att hålla värmen i sommar.
Hoppas det blir bra med loppisen
Kram Meta

Jenny sa...

En sån härlig rosa färg på regnjackan!

Härliga bilder, en sån där kranmanick har jag också kikat, de är fina!

Spännande med loppis, synd att man inte bor närmre:)

Ha det gott,
Kram Jenny

Anonym sa...

Snygg regnrock! Hur är den i storleken? Ska man ta sin vanliga storlek?
:-) Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Svar till Camilla
Den känns stor, så man kan lätt ta
en storlek mindre än man brukar/AM

Hannis sa...

Låter som mysiga dagar med hundar och Hugo, bokläsande och fotande.
Det är fint att spara i hjärtat.
Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Men lilla sötnosen då! Haha, så roligt att han ärvt ditt intresse för vackra täcken!
Åhhhh, vilken härlig färg på din regnkappa. Jätteledsen att jag inte hade några stövlar kvar till dig. ( och till många andra). Har ett par 38:or kvar imorgon när jag öppnar butiken. Och ingen regnjacka alls. Alla sålda i webbshopen.
Så vackra rosor i korgen.
Önskar att jag bodde närmare dig, då hade jag kommit som ett skott! Så roligt med loppis.

Önskar dig en fin vecka och ett STORT lycka till med loppisen.

Kramar Anncathrine

Fågel Blå sa...

Härliga foton från dej!
Skulle vart roligt att komma på Loppis!
men det är nog för långt!
Kram Kathrine

Helena sa...

Jag blev så förvånad när du skrev hos mig att du inte hade en systemkamera. Du har alltid så otroligt vackra bilder på din blogg. Sånt inspirerar. Ha en fin tisdag!/Kram

Unknown sa...

På den loppisen skulle jeg da ha vært- men dessverre ikke....

Fin regnfrakk i den rette fargen og flotte støvler. Måtte le litt av/med deg nå- litt rødvin i vannet :) Bra påfunn og ja de der er kjempefine :)

Sommerklemmer fra Monica

Erikslundsliv sa...

Hunter-stövlarna är lika som mina och en riktig favorit. Nu längtar jag efter att få på mig dem igen bara foten blir mindre svullen.
Snyggt med rosa regnkappa! Själv har jag en svart nästan likadan som din.
Att få gå på din loppis hade varit trevligt, men det blir ju tyvärr lite långt.
Lycka till med försäljningen i alla fall!
Kram, Ann

Hajan sa...

Har jag sovit, missat detta inlägg , jag vill gärna besöka
er alla men det har ju varit mycket besök här av långväga gäster.
men en hälsnig vill jag ge i allafall.