torsdag 15 januari 2015

WEAR IT BLACK

 Just svart i inredningen har vi väldigt lite, men
jag gillar svarta kläder och svart-vita foton.

 Tjusiga kläder eller bara bra foton blir dagens
tema, alla bilder är från Pinterest.

 Ja tack till halsbandet.

 Bra foto och ursnygga glasögonbågar.

 Och denna vackra fågel får representera
djuren i inlägget.

 Fin stämning.

 Den här bilden är jag lite extra förtjust i.

 På väg till festen.....

Och efter!
Blev bara lånade bilder denna regniga torsdag,
trevlig helg säger jag redan nu.
Kram och hej
AnnaMaria





29 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Pinterest är en guldgruva, och det är lätt att man fastnar där allt för länge...;)
- Tittar man i min garderob är det väldigt mycket svart där inne.
Ännu har det inte blivit någon svart möbel, men det är himla snyggt !
Ta det nu försiktigt i halkan och sköt om dej !
Kram / Anneli

Jenny sa...

Trevlig helg till dig med! Jag ska jobba, men det ska nog gå vägen. Jättevackert foton, svart är verkligen läckert men jag har inte heller så mycket hemma direkt. Fast förra året slog jag till på ett par svarta trädgårdsstolar och de gillar jag jättemycket,manskör blir fler svarta detaljer.

Jenny

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Kan bara instämma, massor av svart i garderoben men inte i inredningen.
Jo, förresten, har en svart/grå toile tapet i badrummet och gråsvart golv.
Men annars, inget svart.
Härliga bilder du bjuder på, finns otroligt mycket fina bilder på Pinterest.

Önskar en skön helg till dig också
Kramar Anncathrine

Fågel Blå sa...

Åhhhhh vilka fina bilder du bjuder oss på, underbara,
jag gillar svarta kontarster i inredningen, är så snyggt, och svart och vita kläder är klassiskt snyggt!
Fin Torsdag till dej,
här har vi 1 minus och sol,
Kram Kathrine

Meta sa...

Även jag har upptäckt pinterest.Jag är i ett inledande skede,så jag har mycket att upptäcka. Det är kul och finns ju hur mycket som helst att kika på.
Svart är en färg som jag har älskat så länge jag kan minnas. Både i kläder och inredning.Förr var det nästan tabu att ha svart hemma, fick många kommentarer som att "jag borde söka för det där"Jag är envis och höll fast vid det svarta. Vilket jag är glad över idag.
Det var fina bilder du hittat
Ha det gott själv i helgen och njut vare sig ni har snö eller inte.
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Snygga bilder och eftersom jag är klädtokig gillar jag svarta skinnbyxorna o väskan och skinnjackan o klänningen. Visserligen tar jag inte på mig svarta skinnbyxor men det är snyggt på vissa. Svarta kläder har jag mycket men försöker att ha lite mer färg också.
I inredningen däremot har jag inget svart.
Ha en trevlig helg du också!
Kramar Eva

Anonym sa...

Lovely in Black ♡ ...
/Hug

House and Garden by Bia sa...

Läckra bilder...den där tjejen som har lång klänning med skinnjacka, hade kunnat vara min dotter...liite av hennes stil (av många), hihi...idag skiner solen här och vi har -16 grader...men i morrn blir det mildare och sen kallare igen, haha...tulpanens dag idag, så det blir att köpa tulpaner med sej hem idag ;))
Vinterkram
Bia

lisashus sa...

Vilka läckra bilder du har hittat! Ja, den skinnfåtöljen går inte av för hackor! Oj, så fin!

Kram
Lisa

Rost och rädisor sa...

Mycket vackert du har hittat! Gillar också svartvitt och hellre i foton än i inredningen även om det visst finns svarta detaljer här.

Regn här också.
Kram Anette

mittlantliga sa...

Så fina bilder du har hittat!Fågeln var ju så vacker.Älskar fåglar:)

Önskar också dig en fin helg!
Kram
heléne

It's me sa...

Have a Nice weekend Darling....i love to weer black...!...love Ria...x!

Snäckskalsdalen. sa...

Svartvita bilder och svarta kläder tillhör mina favoriter också. Svarta kläder har jag alltid haft mycket, det är räddningen i alla lägen. LBD, little black dress är alltid gångbar också!
Svartvita bilder, det lärde pappa mig göra när jag fått min första kamera för, ja, det känns som 340 år sedan, men det var innan jag börjat skolan i alla fall. Tyvärr lät vi utrustningen utgå och nu behövs det ju inte längre. Men det är nåt visst med svartvita bilder.....man får läsa in så mycket själv i dom!
Härligt inlägg! Och vad vore livet utan Pinterest!
Kramar

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka läckra bilder! Gillar koftan i kavajmodell tjejen med glasögonen har på sig:)

Ha en trevlig helg!

kram Jenny

Sabelhagens Olivlund sa...

Snyggt i svart! Jag har först på det senaste börjat köpa lite svarta kläder.
Hade inte tackat nej till den fina långklänningen.
Kram och trevlig helg från Maria där det också ösregnar

Hos Jorunn sa...

Svart er aldri feil når det kommer til klær. Så fine inspirasjonsbilder du har funnet...det var ellkert det antrekket med de svarte skinnbuksene, hadde man bare hatt alder og kropp som passet...hehe.

God helg!
Klem Jorunn

Unknown sa...

Härliga bilder du hittat och jag förstår att du gillade den med fotöljen lite extra, kunde ha varit en bild från ditt arkiv.
Jag gillar också svart och då både i kläder och inredningen.
Min farmor sa alltid då jag var ung att jag var lika svart som min syster var vit...våra första lägenheter var som natt och dag och likaså garderoberna :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

HWIT BLOGG sa...

Ja attans snygga bilder du hittat också...svart funkar i alla lägen och är väl en favorit i garderoben, trist men sant!
Hemma är jag mer brun/beige...
Snygga glasögon där, har varit hos optikern idag och det var inte muntert!
Nåja, önskar dig en skön kväll, ta hand om dig,
Titti

Annas röda stol sa...

Allt ja precis allt är så snyggt!! Ha det gott. Kram Anna

Unknown sa...

Jeg liker også svarte klær- men jobber med saken med å bruke andre farger også :)
Jeg ville egentlig ha en svart vegg på soverommet her- eller male hele rommet mørke grønt men Finn satt seg på bakbena- det ble grått- så får vi bo oss til å se etterhvert, men det hadde da gjort seg med en svart vegg bak senga :)

Ønsker deg herlige dager

Klemmer Monica

G:a Affären sa...

Svarta skinnbyxor hade jag en gång i tiden, men idag skulle det se patetiskt ut, om jag nu kom i ett par.
Så snygga kläder och svart är alltid så effektfullt!
Själv funderar jag på att måla ett glasskåp svart eller väldigt mörkt grått.

Ha en bra helg!
Kramar/Cia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina AnnaMaria.
Gud vilka läckra bilder säger jag bara.... bilden på tjejen med glasögonen är ursnygg...
Det är snyggt med svartvitt på bild och det är faktiskt något jag föredrar.
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram
Jessica

Pondside sa...

It's said that every room needs a little bit of black, and I agree!

Hajan sa...

Det var många fina foton och tankar. Bäst att anteckna medan
man kommer i håg alla bra uttryck


kram från Hajan

Sofia sa...

Älskar också den där bilden med fåtöljen...ruff och härlig!
Tack för inspiration.
Kramis Sofia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Snyggt fina bilder ❤
Trevlig helg till dig med
Kramar

House and Garden by Bia sa...

Kikar in till dej för att önska en trevlig och mysig helg!!
Många kramar
Bia

Ann Kåge sa...

Så härliga bilder du visar. Har målat om några vita möbler hemma hos mig i svart för att få lite tyngd på vissa ställen men man märker att det svarta stjäl ljuset, så jag får se om jag målar om igen om ett tag.Svarta kläder är det som jag mest haft sen jag var tonåring. Finns en liten rock´n roller i mig;)
Ha en underbar fortsättning på helgen!
Kram Ann

Frida sa...

Hej AnnaMaria! Vilka fina bilder :) För några år sedan hade jag mycket vart i garderoben men det har förändrats nu äger jag inte ett enda svart plagg. Smaken förändras med tiden. Men jag tycker svart är snyggt på dem som klär i det :) Ha en fin söndag :) Kramar Frida