torsdag 29 januari 2015

TEMA SNÖ

 Förra veckan snöade det nästan varje dag,
den här regnar det. Trodde ett tag att det
skulle bli en kort vinter för fåglarna
kvittrar så glatt.

 Är glad att vi har plogblad till fyrhjulingen,
mycket roligare och ploga än och skotta.

 Blir fotad från trappan, var mulet och
snöade den här dagen.

 Känns lite udda och göra inlägg med bilder när
jag plogar, men det var dom jag hade som var
hyfsat nya.

 Och det är inte jag som kört på stolparna
så dom lutar!

 Nypon som envist hänger kvar trots snö och att
dom har jag faktiskt kört på....

 Om någon månad sitter vi här igen.

Igår och idag är jag på kurs, Motiverande samtal.
Därav extra tidigt inlägg och lite udda.
Ha det gott
Kram och hej
AnnaMaria






39 kommentarer:

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Wow.....wonderful little car for snow!
Here it' s also snowing every night.
During day the sun is shining and the birds are singing.
But it' s still winter ...unfortunately!
You look very strong on the photos .....tough little lady!
Hope your course is interesting!
Happy rest of the week!
With love,
Geli

Hajan sa...

Tyckte inte den var udda alls,
underbara bilder du fått med.
Har suttit och bläddrat
allt är ju toppen.
Så trevligt med kurser, jag tyckte
det gav så mycket.
Man fick sådana luster med nya
projekt. Gå nu sen när du bliver gammal, eller äldre. är det svårare att komma sig till sådant.
kram Hajan

Winkel's Crazy Ideas sa...

Kule bilder :). Vi brøyter også med ATV, men det er stort sett mannen som brøyter fordi han synes det er så fryktelig morsomt :). Vakkert med sneen. Her fikk vi 50 cm snø og det var så fint, men så regnet det i ett døgn. Nå snør det igjen og skal snø imorgen også og bli kaldt. En veldig rar vinter i år. Her en dag hørte jeg fuglesang da jeg var ute med hunden. Åh så glad jeg ble :). Du må ha en god dag, klem Pam

Vardag och flärd sa...

Tuffa tjej! Det är kul att köra fyrhjuling, vi säljer sådana, dock ej det märket du har. Himla bra att ploga snö med - om det nu finns någon. Här har all snö regnat bort och jag förmodar att ni inte heller har mycket snö kvar nu.
Ha det bra på din kurs!
Kramar Eva

Sabelhagens Olivlund sa...

Häftigt! Vi skulle gärna ha en fyrhjuling i Kroatien, dock utan plogblad;)
Ha en fin dag
Kram Maria

Hannis sa...

Fyrhjuling är så kul att köra!
Du är en cool katt du tycker jag=))

Det går ju snabbt, snart är januari slut sen rasar tiden på.
Vips sitter vi i solen med kaffe.
Kram Hannis

Annika Christensen sa...

Visst är det både roligare och lättare att ploga med fyrhjulingen? Mannen här i huset tycker det trist när det inte snöar så han får köra ett varv.
Så mycket snöt här är det barmark igen.
Allt gott
Annika

helle sa...

En fin snedronning i vinterklædt landskab, åh men hvilken masse sne I har fået! Kan man godt blive lidt misundelig på!

Kram Helle:-))

House and Garden by Bia sa...

Vilken tuff brud, hihi...tycker det var coola bilder jag ;))...mannen har en lastmaskin som han snöröjer med...eftersom han har ett litet hyreshus också, så måste han ha en sådan...sen är det några grannar (7 st närmare bestämt) som har anlitat honom att snö röja också...men idag behöver han inte ut, för här regnar det idag sååå trist efter alla fina vinterdagar som vi haft här ;(...här börjar mina bilder sina också...få se vad det blir för inlägg idag ;)
Största kramen
Bia

lisashus sa...

Här är det tuffa tag som gäller ser jag! :)
Oj, så mycket snö ni har fått! Vi har också fått en del, men det töar bort med jämna mellanrum och blir halkig is istället = livsfarligt!

Härligt att kunna ploga bort snön med fyrhjulingen och slippa göra ryggjobb!
Kram
Lisa

Älskade pion sa...

Haha,vad skön du är.Ljuvliga bilder tycker jag.En vardagsbild,thats it.;)Kram Ulrika

Meta sa...

Vadå udda?? Det är väl vardagen vi vill spegla och som är så härlig att få se hos andra. En traktor skulle allt vara bra när det är snöskottning. På kolonin är det långt att skotta, det brukar bli att vi pulsar i snön en bra bit i stället skottar bara sista slutet på vägen och vår gång. I år behövs det bara en kvast, än så länge i alla fall. Det behövs inget mer snö där.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Visst är det skönt att kunna ploga med fyrhjulingen, det har vi också gjort denna vinter. Här snöar och regnar det om vartannat idag och det är ett riktigt slaskande ute. Tråkigt då jag tycker snön kunnat få vara kvar över barnens sportlov.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tinas bo sa...

Ser superkul ut!! :)

Här har det regnat i veckor nu...
Ska tydligen snöa i dagarna, men jag tvivlar på att det ligger kvar..

Kraaam
Tina

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. sa...

Beautiful I love it Winter..♥
Hugs.. have a nice Day..;)
Enjoy !!Gaby..♥

Giac sa...

Hej Anna Maria,
att plogen ser ut som den perfekta vinter tillbehöret. Jag börjar bli trött f snö, men jag måste säga att det ser vackert i dina bilder.
Stor kram,
Giac

It's me sa...

What a snowwwww...!!...have a Nice day Anna Maria...love from me ...x!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig
Fina bilder som vanligt :)
Vore härligt med lite snö
Här är det varannan dag.
En sådan fyrhjuling skulle vi behöva även hemma.

Ha en fin fortsättning på veckan och trevlig helg ❤ kram

Jenny sa...

Ser kul ut! Jag tycker det är motigt att skotta, så lätt att man får ont i nacken eller sträcker sig eller nåt. Hm. Nu lät jag riktigt gammal!

Skönt med snö i alla fall så det inte är slask, även om det går väldigt upp och ned här.

Jenny

Designe sa...

Vilka härliga vinterbilder! :) Helt perfekt att kunna ploga med fyrhjulingen! Och..härligt med vinter! Tyvärr har det regnat halva dan här idag oxå men nu snöar det så jag hoppas det fastnar i isen och blir bättre väglag! :) kram

Lövkojan sa...

Åh såå skönt att kunna skotta så där!! Fast med min lilla plätt skulle grannarna skratta ihjäl sig om jag hade en:)
Ja tänk så skönt att det faktiskt inte är så länge kvar tills vi kan sitta ute igen!!
Hoppas kursen gick bra idag, kram Marie-Louise

Frida sa...

Roligt med ett udda inlägg också i mellan åt :) Och det där ser ju riktigt roligt ut :) Här har vi knappt haft någon snö alls, så någon vinterkänsla har inte infunnit sig. :( Kram och önskar dig en trevlig helg :)

G:a Affären sa...

Du ser riktigt duktig ut med att hantera en 4-hjuling. Och för en hästtjej är det säkert både lätt och roligt!
Här har det varit grishalt! I morse när jag tittade ut kanade en lastbil av vägen och nerför en slänt. Nu gick det ändå bra för den chockade chauffören. En annan lastbil körde i går rakt in i en ladugårdsvägg och massor av slaggsten rasade. Det var halkans fel brukar man säga, jag tror det var hastigheten.

Uteplatsen med snirkliga järnet är även vackert i vinterskrud liksom figuren med snö i skålen!
Ha det gott!
Kramar /Cia

Annas röda stol sa...

Det där kan du!!! Här snöar det för fullt nu, men jag var precis ute och sopade med kvasten ;) Ha det gott. Kram Anna

Hos Jorunn sa...

Du er en tøffing med plogen, AnnaMaria, så kule bilder! Fine de andre vinterbildene også.

Ønsker deg en fin torsdagskveld og en god helg!
Klem Jorunn

Här är gudagott att vara ! sa...

Här är det David Brown som gör jobbet, och utan honom blev vi nog helt insnöade ;)
Just nu vräker snön ner och ska göra så några dagar till tydligen.
- Måtta är bäst, men vem bestämmer när de är nog ;)
Härliga är dina vinterbilder och nog syns det att det är en erfaren snöplogare i farten!
Önskar dej en mysig helg att njuta av !
Kram / Anneli

vitadrömmarobusigabarn sa...

Trevlig helg fina du
Kramar från mig!!!!

Black Iris sa...

Inget fel med annorlunda inlägg. Jag tycker att du ser riktigt säker ut där bakom plogen.
Själv har jag varit ute och skottat 2 gånger idag. Nu får det sluta snöa..

Kram Maidi

LÁrt de Vivre sa...

Vilka härliga vinterbilder och va roligt när man får skotta på det sättet. Då hade jag också tyckt det var roligt. Nu bor jag ju i stan så jag slipper ju faktiskt det där med snöskottning

Kram Kajsa

Anette sa...

Förstår att det är kul att köra bort snön om man har såå mycket att skotta, västkusten har också fått lite snö idag :)

Ha det gott

Ann Kåge sa...

Snygg,tuff och häftig är du!
Önskar dig en fin helg!
Kram Ann

Rost och rädisor sa...

Vad kul det ser ut!
Ha det så gott i helgen
Kram Anette

HWIT BLOGG sa...

Vi får se om jag måste dra ut snöslungan i morgon bitti, det snöar men det lär nog blaska bort innan dagen gryr!
Härliga bilder...
Ta hand om dig!
Kram,
Titti

Unknown sa...

Se på hun der da :) Så tøff du er og smart og ha en slik.

Ønsker deg en trivelig helg :)

Her skal vi på kino med eldste barnebarnet i morgen og hun skal være her på overnatting.

Klemmer Monica

Maria sa...

Så härligt med snön....va tuff du är på din fyrhjuling :)
Härliga bilder !

Kram på dig från Maria

Christina sa...

Snö är något jag saknar. Att köra sådan där snöscooter eller vad man kallar dem verkar kul. Har själv aldrig testat.

Fann din blogg nyss via vivlaart
Ha det gott!
Kram Christina

Blommiga Rutan sa...

Hej! Oj så tuff du ser ut! Härliga bilder ! Kan riktigt se hur du far fram! Nästa gång får du bjuda oss på en film!!!
Är fortfarande utan dator men har nu iallafall internet igen, efter tre dagar utan!
Önskar dig en trevlig helg
Kram Anncathrine

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Wow, ser ju coolt ut när du kör fyrhjuling, härligt inlägg! :)

Ha en skön söndag,

Kram Jenny

Filonico sa...

Comodo il tuo trattore per spalare la neve!
Bellissime immagini, atmosfera incantata. Buona serata!