söndag 18 januari 2015

TRÄDGÅRDSKRUKOR OCH NYA KUDDAR

 Har haft två danska sandstenskrukor i
många år, dom har stått ute varje sommar.

 Tog in dom och tvättade rena, och så upp
mitt på bordet.

 Julslingan ligger kvar. Eller jul, såna
kan man väl ha hela vintern.

 Blommor efter humör kommer hamna i krukorna,
eller inget alls.

 Nya blå vita kuddar till soffan. Finns HÄR
till superbra pris.

 När jag tröttnar på kuddarna här hemma
blir dom perfekta till stugan.

Blev lite nytt, blått och snäckan flörtar
med våren.
Kram och hej
AnnaMaria






40 kommentarer:

Hannis sa...

Men sluta! Vilka snygga kuddar!
Jag älskar batik=))

Gillade förra inlägget.
Verkligen min stil, svart är snyggt.

Kramen Hannis

Här är gudagott att vara ! sa...

Simsalabim, så har du fixat ett; "Vovv" !
- Vackert och vårligt vardagsrum.
Så himla vackra krukor ! - Du gör så rätt i att ta in och njuta av dom året runt.
Gillar också att blanda in blått med beige.grå-vita nyanser...Dina nya kuddar passar verkligen bra in i ert "vovv" ! ( Kanske umgås jag för mycket med hundar just nu ;)
Sköt om dej !
Kram / Anneli

House and Garden by Bia sa...

Så bra det blev med dom rustika krukorna på bordet...lite kaxigt, hihi...och det gillar jag. Verkligen snyggt med tulpaner i dom. Och kuddarna var hur fina som helst, passar bra i din soffa ;)...nu ska vi åka till mina föräldrar och gratulera mamma som fyller år idag ;)...
Ha det gott min vän!
Kramisar från Bia

Anonym sa...

Vackert ♡ ...
Det är en fröjd att komma in här/Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så bra krukorna passade där på bordet, perfekt när man kan använda både ute och inne.
Nya kuddar är alltid lika kul, dina är jättefina.
Jag sliter mitt hår om vi ska ha kakel eller tapet vid diskhon i köket:)
Ha en skön söndag
Kram Maria

LÁrt de Vivre sa...

De där krukorna var ju både perfekta ute och inne. Riktigt snyggt

Kram Kajsa

Anonym sa...

Vad vackert med krukorna med tulpaner på bordet!
Så härliga bilder!

Bente sa...

De krukken passet perfekt inne på ditt bord. Og med tulipaner, nydelig. Forandring fryder er det noe som heter vettu.

Tinas bo sa...

Vad snyggt det blev med krukorna på bordet! Med eller utan nåt. Och kuddarna är så läckra och passar underbart där...

Ha en fin söndag
Kraaam
Tina

Ps. Headern är härlig! ;)

It's me sa...

Like your pillows...love the batik and blue.....love from me Ria...happy sunday...x!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så vakkre bilder du viser , som alltid ! De to krukkene er jo kjempelekre og klart de må få stå inne på bordet , de er jo så fine ! God søndag og fin ny uke til deg ! Klem

Jenny sa...

Blåvita kuddar är alltid snygga! Krukorna är jättefina, med eller utan blomster i.

Jenny

Fågel Blå sa...

Så fina krukorä är din gamla?
passade fint på bordet,
Och vad fint det blev med nya kuddar, kul med lite förnyelse,
Fin Kväll till dej
Kramar Kathrine

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
I love your blue cushions and tulips are telling from spring ....
Happy sunday!
With love,
Geli

Ann Kåge sa...

Så snyggt med stora krukor på bordet som fångar blicken. Och en härlig vårkänsla har du skapat med blått och rosa. Allt är jättefint!
Kram Ann

angie sa...

vilka vackra bilder !!! tack och en trevlig söndag i angie från Tyskland

Anna sa...

Superfräscht ! Det är så stiligt med det blåa , känns så rätt efter jul med så mycket andra färger !
Kram Anna

Unknown sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka snygga krukor och sååå fint med tulpanerna däri. Alltid kul med lite nya kuddar och jag tror dom kommer passa lika bra ute i stugan som de gör i er soffa hemma. Bra att kunna varva.
Ha de gott, kram Ing-Britt

lisashus sa...

Vilka jätteläckra krukor! Ja, de är nog användbara till mycket, synd att ha dem undanstoppade bara för att det är vinter! De gör sej fint på ditt bord!

Riktigt snygga kuddar! Tack för tipset!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Annika Christensen sa...

Super snygga krukor och särskilt med tulpaner i på just ditt fina bord.
Bara fin fint här med andra ord.
Allt gott
Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka läckra krukor! Och tänk att sätta en boll i varje, klädd med nåt, kanske blad av någonting och lindad tråd runt, jag måste ha sett det i nån tidning för jag kommer inte på sånt själv.....
Ljusslingor måste man ha hela året i det här landet där ljuset verkar ha gått för evigt. Ja, jag är ovanligt positiv idag.....
Har alltid velat inreda ett rum i blått och har aldrig lyckats, undrar när det skall komma. Jag älskar ju blått! Är det inte märkligt att ibland får man (=jag) till det alls.
Agneta kram

Cat sa...

Så vackra urnor, de matchar snäckan väl.
Ser så ljust och härligt våraktigt ut på dina bilder.
Ha de gott. Kram, Cat

Vardag och flärd sa...

Läckra kuddar som ger lite tyngd i det ljusa! Jag brukar också ta med till stugan det jag tröttnar på hemma innan jag kasserar helt, känns bra så.
Likadan ljusslinga har jag på lilla toaletten och den har hängt där sen förra julen, tyckte de passade hela året.
Ha nu en fin vecka!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka maffiga krukor! Rå fint med den ruffiga ytan mot de krispiga tulpanerna. Kuddarna är jättefina!
Kram,
Regina

helle sa...

Så lækre puder i batik, minder om 60-tallet....på den gode måde! Så synes man at man har fået en helt ny stue?
Krukkerne er jo fine indendørs også, med eller uden blomster.
God søndag aften!
Kram Helle

Jenny sa...

Vilka läckra krukor o kuddar AnnaMaria!

Ha en trevlig kommande vecka,

Kram Jenny

Frida sa...

Vilka snygga krukor, passar lika bra inomhus som utomhus :) och vackert med tulpanerna i. Snygga kuddar, i bland behöver man något nytt.
Kramar Frida

Blommiga Rutan sa...

God kväll
Ljusslingorna tänker jag inte ta bort förrän det blivit lite ljusare, tycker inte alls att dom är juliga , ser jättefint ut.
Vackra krukor, ser att det är just sådana krukor som ALLT passar bra i. Perfekta på ditt bord!
Önskar dig en bra januari vecka
Kramar Anncathrine

Meta sa...

Det är ju toppen att kunna använda saker både ute inne och sommar som vinter. Det blir jag glad över.
Krukorna passade hos dig perfekt.
Ha en bra vecka
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Gillar krukorna. Vad som helt blir snyggt i dom.
Kram
Anette

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint..ljust och vackert !! Jag har också tagit in några utekrukor/urnor, snyggt att ha de inna också. Och vad snyggt ditt inlägg om svart, det är såå snyggt med svarta kläder och lite i inredning också..Kraaam Anette

åse sa...

Kuddarna är super vackra men krukorna wao så himla läckra. Kram åse

Black Iris sa...

Dina nya fina kuddar påminner mig om alla batik-kurser jag gick en gång i tiden. Skulle vara roligt om det modet kom igen..

Kram Maidi

Melody and M.E sa...

Nu när det är tulpantider är det verkligen en bra idé att ta in urnorna och fylla dem blommor!
Dina urnor är fantastiskt vackra!
Kram M.E

HWIT BLOGG sa...

Åh så härligt och fräscht hos dig, kuddarna är verkligen fina och krukorna, wow! Dom skulle jag gärna ha på mitt bord också...
Önskar dig en skön vecka i januarimörkret!
Kram,
Titti

Hos Jorunn sa...

Putene var kjempefine og det blå var en fin kontrast mot resten. Liket veldig godt krukkene også, det er gøy å shoppe litt nytt!

Ha en fortsatt fin uke!
Klem Jorunn

Fröken Tindra sa...

Du gör det så fint hela tiden! Utekrukorna blev ju jättefina på ditt bord. Och slingan är ju inte typiskt jul utan kan ligga kvar som du säger.
Jättefint!
Och kul med nya kuddar. Jag gillar också batik på vissa saker.
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Tittar in hos dej för att ge dej en krya-på-dej-kram !
Sköt om dej och vila dej frisk ♥
/ Anneli

Christina sa...

Oh, vilka tjusiga krukor!
Dem gillar jag.

Ha det fint! Christina

Unknown sa...

Vilka mäktiga krukor. Passar perfekt hos dig! En flörtande snäcka verkar hur underbart som helst.

Mvh,

http://lottasskaparkraft.blogspot.com