torsdag 22 mars 2012

TVÅ TORKADE KRANSAR

När jag behöver en present åker jag till Mia/
Rummet för välbefinnande, hon gör så fina
smycken. Har inget och visa eftersom jag gett
bort alla, men vill ni se liknande kolla HÄR.


Köpte den här kransen också, den har Mia
gjort av hortensior.



Otroligt så bra blommorna har behållit kvar
färgen.



Fick en jättesöt liten brevpress av Mia, hon
är bra på fina överraskningar den tjejen.



När jag plockade kvistar och rensade lite
rabatter under helgen hittade jag en torr
krans jag tänkte slänga.



Men ångrade mig, så jag sparar den ett tag.



Kransen är ju fortfarande fin fast den är torr
och har fått lite bruna färger, just nu matchar
den naturen bra.



Fikapaus, och det lär det bli idag också för
jag är ledig.
Kram och hej
AnnaMaria








54 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Godmorgon....

Först ut på planen...
Jag älskar kransar och av hortensia går det verkligen att göra väldigt mycket fint.

Ha en bra ledig dag i solen.
Själv ska jag jobba.

Kram
linda

emilias gömmor... sa...

Underbart vacker hortensia krans!!!
Önskar dig en fin ledig dag!

Kram Mimmi

Tina sa...

Det var en riktigt fin sak du hittade i gömmorna, tänk vad naturen kan erbjuda. Bra återvinning också..
Skönt med ledig dag för dig, ta vara på den o njut!
Hoppas du får lite sol på nosen.

kram till dig

Blommiga Rutan sa...

Så vacker, så vacker...
Tänk, ibland tycker jag nästan mer om hortensian i torkad form, den blir så vacker, både i form och färg.
Underbart att vara ledig denna soliga vårdag! Önskar dig en riktigt härlig dag och en skön helg.
Kramar Anncathrine

Johanna Stålros sa...

Önskar dig en underbar dag med mycket sol och gott fika;) fin hortensianrans!!! Kram

Hannis sa...

Hur gör man när man torkar hortensior??
Kransen är supervacker!

Och så även den torkade kransen.
Kasta inte!!

Kram Hannis

Vardag och flärd sa...

Din krans hittade du en fin plats till, då "gäller" den fortfarande!
En härlig pall med fårskinn, har du bara lagt fårskinnet där eller är den klädd?
Ha en fin dag!
Kram Eva

Brocante sa...

Herlige kranser! Den tørre er jo fin også, og som du sier veldig naturlig. Ha en fortsatt god opprydding i hagen!

Lilla Majken sa...

Vilken fin krans, det är så vackert med hortensior. Tänkte köpa en häromdagen men jag kunde inte bestämma mig för vilken färg jag skulle köpa.

Ha en härlig dag. Kramar Therese

lisashus sa...

Vilken vacker torkad krans! Helt otroligt fin i färgerna!
Den andra kransen är ju också vacker på sitt lite mera bedagade sätt!
Tack för tipset om bloggen - där ska jag titta in!
Kram
Lisa

Chubby Chieque sa...

Jag försökte torka hortensior men dem blir bara smulor *LoLs---

Skön med en ledig dag. Jag med! Försöker krattar senare.Ska bara sy färdig mina gardiner §;-)

Sen far vi åt till Berlin i helgen. Najs.

Ha en skön dag, rara AM och ses vi igen snart...*wink

Kram,
/C

Hulda sa...

Så fine kranser! Likte både den med hortensia og den du fant ute i hagen. Så deilig å se slike vårlige hagebilder. :) Koselig. Fint med kurvene med løv i, og den krakken, perfekt for en liten kaffepause.

Jeg har også en krans i mitt innlegg i dag. :)

gamla skolan sa...

Så vackert krans och tänk att färgen ändå är så stark fastän den är torkad !
Önskar dig en skön ledig dag !
Kramar // Susanne ♥

Chokladvillan 1910 sa...

Hortensior är jättefina torkade ! Det är bara att njuta av det vackra vädret. Städa ute i helgen var ingen bra idé för sen kom ju stormen... så nu är det bara att börja om ;)
kram Anki

Sallys hus sa...

Hej hej fina AnnaMaria!

Vilka underbara kransar!
Det är inte klokt att hortensian håller sig så fin..;)
Jag har köpt mig några nya i år så jag hoppas att jag också kan torka några blommor...man vill ju inte klippa bort alla då de blommar som bäst...
Vilken fin present du fick och vad härligt det ser ut med fika ute i solskenet..;)

Kram o ha en fin dag!
Min sista arbetsdag denna veckan..;)
Katarina

Tinas bo sa...

Vilka härliga kransar!!
Ser oxå härligt ut med fika på lediga dagen.... :))
Fin present!

Kram Tina

sylvia sa...

hei vennen,
å åså nydelige kranser og bilder du viser oss, hvem trenger interiørmagasin?
kan jo bare titte inn her hos deg, koselig tid nå,hage liv og kos,
er treg på blogg om dagen,har skjedd så mye, men håper snart å kunne komme med et innlegg,
ønsker deg en nydelig helg,
klem fra sylvia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilken tur att du inte slängde den kransen!!!
Har du förresten hört vad världen är bra liten ibland? min svägerska och och Mia jobbar på samma ställe, vi har pratat lite löst om att ses i påsk när vi åker till värmland, vore kul att hinna träffa dig också!
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Vilka underbara kransar gillade den med vissna löv bäst!!!!
Så fin!
Härliga bilder!
Här har vi sooool idag,
Krattning står på schemat!
Ha en fin Dag
Kramar Kathrine

Torparlycka sa...

Ha en fin dag och mysig fika paus=) Kram a

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så fin krans, og deilige vårbilder med kurvene i hagen! Flott tid dette her :) Ha en nydelig dag! :) klemmer

It's me sa...

What a beautiful wreath !! ...i love it...happy spring day...love ...xxx.

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Underbar krans..hoppas att du får en härlig dag med mycket solsken=)
Kram gabriella

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej vännen.
Jättesöt krans som du köpte, och den du fann i trägården är lika vacker.
Visst är det vackert med förfallet, och torkade blad.
Hoppas ni har det fint ock vårligt, och att du får en jättefin ledig dag.
Nu ska jag på en skidtur igen.
Sköt om dig.
Kram Zara

Vita små hjärtan sa...

Jättefina kransar! De är så dekorativa!
Läckra bilder!!!
Ha det så gott Vännen!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vad fina de är båda kransarna, vad bra att du sparade den gamla:)

Ha en mysig kväll,

Kraam Jenny

Rapport till Vänfors sa...

Så otroligt irriterande (inte du alltså) men din blogg och ett par till bara försvinner helt plötsligt ur min blogglista. Får söka reda på er via era kommentarer för att kommentera er:(
Ja, nu är jag här i alla fall och måste säga att beslutet att spara den gamla kransen var klokt. Tyckte som du sa att den passade toppenbra ute i trädgården:)
Kram Annika

Elna sa...

Så otroligt vacker och väl bibehållen hortensia kransen är. Du får ha en skön kväll.

Kram

Hemmavid sa...

Hejsan!

SÅ fina kransar, båda två!
Härligt att sitta ute och ta en fika!

Kramen Jenny

katha´s kortmakeri sa...

Ja din krans har verkligen följt med naturens gång så vacker och värd att spara.
Ja njut av ledig tid!
Kramen Katha

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Ljuvlig hortensia krans, precis dina färger också.

Just nu vackra tavlor på Tv, Bukowski. Tänker på din fina ballerina:)

KRAMAR

G:a Affären sa...

Ja hon är duktig hon, Mia. Kransen är fortfarande vacker och hortensia är så tacksam att torka.
Den nyfunna kransen är också så vacker i sitt förfall.
Härliga bilder!
Kram,
/Cia

Unknown sa...

Vilka underbara kransar. Tur du sparade din ett tag till och hortensian är verkligen vacker att torka. Så fin gåva du fick :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Frida sa...

Vilka fina kransar, hortensia är så vackert. Underbara bilder som alltid lika inspirerande att titta in här varje gång.
Må så gott och en trevlig helg önskar jag dig!
Kramar Frida

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Hoppas Du haft en bra ledig-dag. Soligt och varmt har det varit hos oss, hoppas det varit så hos dig också. Vilken fin krans du har köpt, underbar rosa färg. Din krans var också vacker, ser ett ut med naturen, så det är nästan så man tror att den ska börja grönska så småningom. Hoppas det blev gofika i solen idag då. Min dotter J hade gjort cakepops så jag har också fikat, fast inne. Jag har dragits med migrän ett tag nu så jag är slut i både knopp och kropp. Vet inte, som du själv skrev, om det är hormoner eller hög/lågtryck...men jag hoppas det är värkfritt ett tag nu.

Trevlig helg får jag önska Dig!
kram lisamaja

Lissboden sa...

vilka fantastiska kransar du har de hemma som du kan glädja dig åt!
Ha en underbar helg!
Kram/Maria

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria

Dejlige farver i dine billeder. Og motivet er så smukt. Vi forsøgte os med blomster og grene i udsmykningen igår. Men ikke så smukt som din krans <3

Hav en dejlig weekend
Kram Birgitte

Rummet för välbefinnande sa...

Du är allt för söt du. Bra att sakerna fann sig tillrätta. Ser att kransen gjorde sig bra mot stolen på altanen. Hade tänkt locka dig med på en tur idag men nu tror jag nästan det blev lite sent :( Hade tänkt Sandra och en titt efter blommor. Suck
Kram kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken jättevacker krans! Snygga färger, och fint när det har behållit färgen så bra.
Och brevpressen var jättefin den också!
Kram
Marie

Malin sa...

Vilka ljuvliga kransar!

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fine kranser og flotte bilder fra hagen din

Fin helg til deg

Klem

Ingela sa...

Åhhh, det hade varit synd att kasta kransarna. Fortfarande så vackra!

Anne på landet sa...

Det er med kranser som med puter - jeg får aldri nok :o)
Kransene dine er SÅ vakre, både den ferske og den gamle.

Fin helg ønskes deg Anna Maria.

Klem fra Anne.

Rita sa...

hi AnnaMari,
your hydrangeas wreath is beautiful and romantic and your friend ia is reallyh an artist. it sure makes a great addition to your home.
there is an award for you over at my blog. pop over if you have time.
rita

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej i sena timmen!
Ja kransar kan vara fina när de varit med ett tag. Kan minna om mkt också!
Nu vill jag ha en påskkrans. Får se vad det blir att göra i helgen.
Ha det så gott i vårsolen och vårstöket i trädgården!
Carin

liven sa...

Så nydelige kranser da !

ønsker deg en fin helg!!
Klem

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

the flower wreath is beautiful and love the large cane baskets.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

Anonym sa...

Underbart vackra kransar. Det var nog tur att den som skulle slängas fick vara kvar, passar så fin där den hänger.
Önskar dig en skön lördag
AC

camilla sa...

Vilken härlig blogg! Kikar nog in fler ggr =)

Snäckskalsdalen. sa...

Din gamla, upphittade, lätt bedagade krans var då minst lika vacker som hortensiakransen. Fast båda är jättefina, och det är fantastiskt att färgen kan sitt i så.
Agneta kram

Bitte sa...

Vilken ljuvlig krans Mia har gjort, hon kan hon! :-) Det är helt otroligt vad vackert färgerna är bevarade, det har jag aldrig lyckats med trots att jag provat att torka hortensia vid ett flertal tillfällen.

Brevpressen var så fin också!

Jag vet inte om jag sagt det, men vad roligt att dina bilder ska vara med i Sanselig Jul! Det är du värd, du tar så fina och stämningsfulla bilder :-).

Ha en fortsatt fin dag, hoppas grannen sänker volymen snart ;-).

Många kramar
Bitte

Bitte sa...

Jag glömde en sak: Vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till! :-)

Många kramar
Bitte

helle sa...

Alle dine kranse er fine og poetiske, jeg kunne heller ikke kaste den visne ud hvis det var mig. Den er jo så smuk i al sit forfald!

Meget tyder på hun er et særligt menneske, Mia!

Kram til dig....nyd weekenden, her er solen just kommet frem igen!

Helle:--

Livet och vardagen sa...

Vilka fina kransar, man kan inte fatta att hortensian är "riktig", färgen är ju jättefin trots att den är torr. Hur får man den sån?