torsdag 15 mars 2012

LILA MONOGRAM OCH SANSELIG JUL

Har varit hos Agneta som har Symaskineriet
i Karlstad, hade beställt en vit kudde med
ett broderat A i lila-grått.


Det var dom nya balettskorna som gav mig
idén.



Hunden har fått sammetsband i samma färg
som monogrammet.



Vårstädar för fullt och jag råkade damma en
madonna så hon tappade kronan. Den får
sitta på hunden nu.



På bilderna ser det broderade mer grått än
lila ut, men det drar mot lila.



Monogrammet är maskinbroderat. Agneta
har också webb-butiken Pearls of Zelma, där
broderar hon efter kundens önskemål.



Penséer i lila-vitt, fanns inte så många färger
och välja på än. Snart ska dom få flytta ut.



Och såhär när våren precis har börjat tänker
man inte på jul. Men en som gör det är
Franciska som börjat arbetet med sin nya jul-
bok. Jag är stolt och glad att Franciska valt
några av mina bilder, klicka HÄR för en liten
förhandstitt i boken.
Kram och hej
AnnaMaria








64 kommentarer:

(eddas) sa...

Fin pute.Og gratulerer med bilder i boken..det er koselig:)
ha en fin dag
klemklem

Fågel Blå sa...

Vilken fin kudde!!!
Så snyggt med den färgen på monogrammet!
Vovven med kronan på bild så fiiiiin!
Här städas det också jag hade sönder huvet på en liten madonna igår!
Mannen har limmat dit det igen så det syns inte!
Tur man har en Handyman!
ler!
Hopppas du får en fin Torsdag!
Här skall läggas in varor på bloggbutiken!

Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Så fint med lite lila toner..och den broderade kudde, wow vad fin, hon kan brodera det vill jag lova..
Ska kika in till Julboken, vad roligt att du får vara med i den !! Julen är alltid intressant för mig, vilken årstid vi än är i så är Julen alltid spännande.
Kraaam Anette

Unknown sa...

God morgon AnnaMaria!
Vilken snygg kudde, måste nog klicka mig vidare dit och kolla. Såg att butiken med dina fina får inte hade någon webbutik tyvärr :(.
Fin lilla vovven blev med nytt band och krona.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Vintage House sa...

God Morgon
vilken härlig kudde och snyggt att det går åt lila:)
kul att du är med i boken:)
ha en skön dag
kram
sandra

katha´s kortmakeri sa...

Grattis dina bilder kommer bli toppen i boken.
Så fin kudden är och färgen ljuvlig.
Önskar dig en skön solig dag.
Kram Katha

♥ Pia... sa...

Hej Anna-Maria.....Det var längesen nu du:).. ja jag har nog hamnat i en svacka vad det gäller det mesta.. blogg.. pyssel inredning och såå vidare.. men kanske kommer jag igen snart.. i vart fall såå var dina bilder lika ljuvliga som vanligt.. och den där boken oj.. :) ha de gött.. och kram..Pia

liven sa...

Nydelig pute....monogram er så vakkert!!
Spennende med ny bok....og tenker du bidrar med noen koselige bilder :)

ha en fin dag!

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Väldigt fint monogram, det är så vackert med svagt lila/grå toner.
Blir perfekt till balettskorna!
Så roligt att du är med i boken, har mailat och lagt in en beställning på den nu.
Önskar dig en bra torsdag och en härlig helg.

Kram Anncathrine

Johanna Stålros sa...

Underbart vackert monogram!!!! Du städar vilt minsann;) Varm kram

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, vilken fin kudde & med rätta bokstaven också... )
Härliga bilder !
Kram Anki

Hulda sa...

Så utrolig flott med det støvete lilla i interiøret. Nydelig monogram, og skjønt fløyelsbånd til hunden. Gratulerer med boka. :) Jeg var heldig å fikk bidra i sommerboka hennes. :)

Brocante sa...

Gratulere med bildene i boken. Du har jo så fine bilder så det forundrer meg ikke.
Tenk at vi snart kan plante ut fioler igjen - så herlig med vår!

Anne på landet sa...

Monogrammene til Agnetha er bare så vakre.
Jeg har gleden av å se på to slike hver eneste dag - innfeldt i to lftgardiner :o)

Jeg gleder meg slik til vår og sommer og jammen meg gleder jeg meg ikke litt til jul igjen også;o)'
SÅ kjekt at du er med i boken.
Storgleder meg til å kjøpe den.

Finfin dag til deg og klem fra meg:o)

gamla skolan sa...

Verkligen fin kudde !!
Grattis till fina bilder i boken !!
Kramar // Susanne ♥

Lilla Majken sa...

Så fin kudde med ett otroligt fint broderat. Så roligt att dina bilder är med i boken, det ser ut som det kommer bli en riktigt fin bok.

Ha en härlig dag och kram på dig. Therese

Älskade pion sa...

Grattis till att hon har valt dina bilder,förstår om hon gör det.;)Vilken vacker kudde.ha en fin dag vännen.Kram Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken fin kudde du har beställt.Vad skoj att du är med i den fina boken.Ha en skön torsdag vännen.Kram Rita ♥

Anonym sa...

Jag är kär i din hund hi, hi. Han är underbar med kronan och halsbandet

Especialmente Gaspas sa...

Lovely things :)

lisashus sa...

Vilket jättevackert monogram! Oj, så fint!

Tänk, att man bara kan beställa sånt! Tack för tipset!
Kul att du är med i boken, men jag blir inte förvånad, så fint och vackert som du har det!
Kram
Lisa

Hannis sa...

Jippie, så roligt med boken!!
Grattis!

Kudden är jättefin!
Allra helst när den står på min favoritstol=))

Kram Hannis

It's me sa...

Beautiful post !!..it is so nice that we are both in Franciska's book !!....hahahah!!...have a nice sunshining day darling...love Ria...xxx.

Elna sa...

Vilken fin kudde, vill ha *ler* och hunden är helt bedårande med krona och allt. Hur ska jag nu komma ihåg julboken hmmm för den måste jag ha. Du får ha en fortsatt bra dag.

Kramen

Uttan sa...

Kul att få vara med i en bok. Grattis!

Kudde är sååå fin. Jag måste nog sätta fart på Mina brodermaskiner tror Jag ;)
Men just nu har jag inte så mycket inspiration....är lite lat faktiskt ;)

Ha det gott
och
Trevlig Helg!
Kram♥

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Grattis till att några av dina foton kom med i boken. Jag är inte förvånad, dina foton är så fina och harmoniska!

Väldigt fint monogram också, lille hunden fick en krona...tycker han ser lite stolt ut:)

KRAMAR

Tinas bo sa...

Superfin kudde!! Vad duktig hon är!
Och din hund är bara såå läcker!!

Vad kul att du är med i boken! Grattis!!! :))

Kramis Tina

Norregård sa...

Superfin kudde i den läckert slitna stolen:))

Grattis till bilderna i boken, så kul!!!

Kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med de lila färgerna, och kudden är ju ljuvlig!
Nej Jul kanske inte är det man tänker på nu, men efter sommaren är det ju dags igen :)
Kram
MArie

STENLYCKA sa...

Vad kul att du är med i boken, Grattis!
Den broderade kudden är läcker och matchar så fint hundens band och skorna!
Allt gott till dig!
Kram Raina

Livet på Vestergård sa...

Så vackert med broderiet på kudden.
Jag förstår att dina ljuvliga bilder kommer med i boken. Den boken kommer att stå på min önskelista :)
Kram Kicki

Frøken Frida sa...

Hei Annamaria fantastisk hund du har og dine indlæg er bare så smukke !

Jeg har lagt en udfordring til dig på min blog: Vis os Din aller-bedste kop!

Udfordringen starter i aften kl 20.00
jeg håber at du vil være med, og vise en fin kop frem :o)

Knus fra Frøken-Frida

Rita sa...

Love that monogram: so precious.
I'm glad I've found your blog today as it is a lovely place to visit.
kraam
Rita from Italy

Nyanser av vitt sa...

Underbara bilder vännen och så kul att du får vara med i boken. Sköt om dig.
Kram Agneta

årstidens bästa sa...

Verkligen en fin kulör på Monogrammet.
Passar perfekt till finskorna...

Ha en underbar helg du fina.
Kram
Linda

Lissboden sa...

Vilken underbar kudde!
Hon är verkligen väldigt duktig på att brodera på sin maskin.
Det är härligt också med vårliga penseer nu:))
Jag önskar dig en fin helg!
Kram från Maria

Hemmavid sa...

Den grålila färgen är ju underbar!
Gillar verkligen dina ballerina skor..

Kul att vara med i julboken!
Kramen Jenny

Frida sa...

Grattis till bilderna i boken! Vilken fin kudde:). Tycker att kronan passar utmärkt på hunden.
Må så gott!
Kram Frida

Livet och vardagen sa...

En sådan söt princesshudn. Blir alltid så glad när jag öppnar din blogg och ser den (i headern) först av allt. Grattis till bilderna i boken. Kram

Millygarden sa...

Vackert monogram..åh så kul att dina bilder kommer med i boken.

Kram Marina

Birgitta sa...

Vackert monogram i fin färg. Nu vill jag tänka på sol och vår istället för jul. Vi har fortfarande snö och is här.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

The 'A' pillow is lovely and like it with your sweet ballet shoes.

Happy rest of the week
Hugs
Carolyn

Mina Gouldsamadiner sa...

Kul med ett lilatema.
Jag har lila enfärgade gardiner i mitt vardagsrum jag köpte på Rusta och jag bara älskar dom.
Vovven blev ju fin i kronan men synd på madonnan...
Kram.

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
what a lovely monogrammed pillow! Your little dog is adorable and looks so regal with her crown! Congrats on the book, how exciting for you!
Rebecca

Viola sa...

Nämen...dig förknippar jag med vackra röda monogram men visst är det fint även i denna färg, vad roligt med boken, ha en skön helg, kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ditt härliga broderade A, njuter!
Ska titta in i boken och kolla!
Ha det så gott i helgen önskar jag från norr och en morgon i SOL!
Carin

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Ha en mysig helg.
Kram Agneta

Anneke sa...

what a lovely blog you have.
i like your furniture and decorations and the monogramm is very beautiful embroidery work.
have a nice weekend and i will follow your blog.
greetings from Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Så fin färg på monogrammet! Snyggt tillsammans med hunden och balettskorna.

Inte för att man längtar till jul men det blir nog en fin bok med vackra bilder!

Ha en trevlig fredag!
Agneta

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Flittig pute og monogram.. ballerinaene er jo t å dåne av! Gratulerer til deg med bilder i sanselig jul.. koselig at vi er der begge to! God helg! Klemmer

Junk De Lux sa...

Så vakre bilder! Puten er bare nydelig og jeg er rett og slatt forelsket i din lille hund....såååå søt!
Synes Franciska har gjort en fantastisk jobb med omslaget på denne boken...blir spennende å se inni også, tipper dine bilder, som sist, blir en højdare;)

Stooor klem!

Maria sa...

Så snyggt med denna lila färgen, den gillar jag. Och ja lite jul varför inte hi hi....Önskar dig också en fin och härlig helg, Kram Maria ♥

Chubby Chieque sa...

Underbar och mysig färg. Min dotter älskar denna.

Spännande med Francesca bok. Absolut att man blir glad när man får en sånt tillfälle.

Tack att du tittade in och hoppas alla mår bäst hos dig.

Kramar...
Kanske du ser att jag har problem med blogger just nu. Länken till CC blev länkad till min recept blog stället.

P.S.
http://simchieinspires.blogspot.com/

LOPPISLIV sa...

Vad roligt att du ska vara med i en julbok, kikade in där nyss och den ser helt underbar ut :-))

Jättefin kudde!! Ha en toppenfin helg! Kram Paula

Fröken Tindra sa...

Vad kul att dina bilder skall vara med i en bok! Grattis!
Jättefint monogram du beställde! Du har verkligen matchat ihop sakerna fint.
Kram!

Vita små hjärtan sa...

Så fin kudde! Monogram är så vackert!
Ha en fin helg vännen!
Kram Agnetha

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Men så kul!!! grattis! det är egentligen inte konstigt för Du är väldigt duktig på att arrangera och ta vackra bilder. Själv har jag alldeles för bråttom och är så ivrig när jag ska fota att jag glömmer hälften...
Det är verkligen vackert med den där lite grålila färgen, kudden är superb!! mycket vackert monogram.

Hoppas Du mår bra och att du får en fin helg.
kramar lisamaja

Sofia sa...

Så vackert!
och så roligt att dina bilder
kom med i den boken. GRATTIS!
Kram på dig och ha en härlig helg,
Sofia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vacker kudde med vacker färg på monogrammet. Så fin hunden blev med sitt lila sammetsband. Grattis än en gång till bilderna i Franciskas bok!

Önskar dig en skön och avkopplande helg!
Kram,
Regina

helle sa...

Jeg kan sagtens forstå at Sanselig jul har nogle af dine billeder med i bogen, det kommer man da ikke udenom AnnaMaria! Tillykke med det!

Elsker bare din hund og den er ekstrafin med lilla sløjfe!

Rigtig god weekend

Kram Helle

barbrok sa...

Vad fint du gör då du komponerar färgerna! Grålila är ju jättesnygg.
Dags att börja med lite vårstädning här också tror jag. Fast lite senare. Kanske.
Trevlig helg
Kram
Barbro

G:a Affären sa...

Grattis AnnaMaria, självklart att du ska vara med i julboken!
Monogramkudden är jätteläcker, och i lila blev det jättefint. Men det fianste av allt är din hund som jag skrivit om tidigare. Tröttnar du på jycken så vet du.
Såklart den ska ha både söt krona och fint sammetsband!
/Cia

Frøken Anker sa...

Det bliver spændende at se dine billeder i bogen. Dit hjem er meget smukt og inspirerende.

Hav end ejlig weekend
Birgitte

Blåbärs och smultronstället sa...

Så mycket vackert! Monogramkuddarna är såå fina:-)
Ska kika in hos henne...
Kul att vara med i julboken också:-)
Kram på dig!
Susanne