torsdag 8 mars 2012

FÅR I RISET IÅR

Iår lägger jag alla äggen i en korg till påsk, och
i riset hänger jag ulliga får.


För om ganska exakt en månad är det påsk.
Och före det tar säkert fåren slut, så jag slog
till på fyra.



Fåren har jag köpt hos Iris & Doris i Karlstad
och dom kommer från Jeanne dArc Living.



Har vårstädat i uterummet, nu värmer solen
upp dagtid. Sitter ofta här och äter eller
fikar.



Gammal olja på duk hänger som en färgklick
i det ljusa.



Andra ändan av uterummet, men i tisdags
så ändrade jag om här. Så nu ser det helt
annorlunda ut!



Det ska ju vara en fågel iår, så det har jag på
bägge borden i uterummet.



Årets första pensé blev orange, och idag ska jag
plantera flera (lila) trots att det snöar!!
Ha det gott
Kram och hej
AnnaMaria








70 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Åhhhh så fina dessa får var,, helt underbara!!
Får allt kika in på Iris hemsida,
ler!
Så fint du fixat till det i uterummet!
Skönt att ha det gjort!
Hoppas du får en fin Dag!
Snart skall vi åka till Danmark på en lite tripp, skall besöka en stor Loppis i Köpenhamn, få se om jag hittar några får där,,har fått dille på får! Ler
Kram Kathrine

LantlivsAnette sa...

Gomorron !! Men åhhh så fint..alltså..dessa söta får, de ser ju så riktiga ut på nåt vis..såna vill jag också ha..
Vad mysigt att du kan sitta där i uterummet..det dröjer nog minst en månad till innan jag kan sitta i min veranda !!
Kraaam Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jätte fint du har gjort! Så fina får.
Tänk så nära påsken är i år .
Det är en mysig års tid. :)

Bra att passa på att vara i tid ;)

Ha en fin torsdag ! Kramar Sirpa

Tina sa...

Får i kål har jag hört talas om men aldrig i riset. Så finurligt fint och annorlunda. Vaknade också till ett snötäcke på marken idag, men det ligger nog inte kvar så länge..
Vilket härligt uterum du har!

Ha det fint/kram Tina

Livet på Vestergård sa...

Så fina får. De ser riktigt verklighetstrogna ut! Här är också mulet i dag, men ingen nederbörd ännu i alla fall. Penseér är ett riktigt vårtecken.
Kram Kicki

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

men så härliga får, sånna kunde jag tänkt mig istället för de kycklingar o hönar man har i riset varje år. Kul!

Klem Anna

Hulda sa...

Oi, noe slikt har jeg ikke sett før, men det ble skikkelig stilig hos deg! Fine lam. :) Flott interiørbilde fra stuen.

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon AnnaMaria

Vilka ulliga,gulliga får du hittat!
Jeanne d` Arc har så mycket vackert i sitt sortiment, vi sålde deras saker för ett par år sedan men tyvärr gick det inte så bra, tror att det var lite för dyrt.

Vilket härligt uterum du har, så mysigt att kunna använda det redan.

Ja,tänk att det snart är påsk. En härlig helg tycker jag, ofta skönt väder, hela våren och sommaren framför sig och lite lugnare än julen.

Önskar dig en riktigt skön helg,
med hopp om sol i hela landet.

Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Glömde...
Din lilla pensé är underbar!
Älskar penseér i alla färger, men har ännu inte köpt någon, får se om det blir till helgen.

Anncathrine

Malin's Hus sa...

O penser! Det e andra veckan jag e hemma från jobb nu så jag har totalt missat dom. Alldeles underbara små söta blommor. Hoppas på att kunna arbeta i morgon om jag sj inte blir sjuk. Då ska jag köpa med mig några finingar hem. Må så gott och vilkka söta får btw...... KRAM

Vita små hjärtan sa...

Så himla söta små "ulltussar" i riset!
Vad härligt att ha städat uterummet!
Hos mig snöar det lite just nu!
Ha en fin torsdag.
Kram Agnetha

STENLYCKA sa...

Underbart att hänga fåren i riset, så söta de var! Ditt uterum är så fint, kul att göra om ibland.
Har också några fåglar, jaså det skall vara sådana i år, då får jag ta fram mina.
Idag håller våren andan här, för snön faller tyst, tyst ned och gör hela naturen vit. Så tråkigt tycker jag, hoppas att den snart försvinner.
Ha en fin dag nu skall jag ut och promenera i snön.
Kram Raina

Rose Cottage sa...

Vilka fina får, de måste jag kolla in, härligt uterum du har, mitt är fortfarande på önskelistan!
Men vi har ju ett halv inglasat på ön och det är skönt nu på våren för man behöver det "rummet" också när man är många där ute.
Blir nog premiär till ön någon av helgerna nu, mannen tog ner massor med träd i höstas så nu ska riset eldas.

Ha det bra!

Kram Ulrika

Hannis sa...

Men vilka söta får!
Första gången jag ser dom.
Kul med lite annorlunda pynt.

Kramen Hannis

Älskade pion sa...

Vilka underbart söta får.;)Ditt uterum är helt fantastiskt vackert.Ha en skön dag vännen.Kram ulrika

Vintage House sa...

oj oj vad det snöar här hos oss....
härligt fina får.....
ja penséer får nog vänta lite....
kram
sandra

Mys och hemtrevnad sa...

här snöar det med idag...riktiga påsklamm du har fått tag på till ditt ris...ler...passar bra...kramis semla

Jenny sa...

God morgon AnnaMaria!
Åh vilka söta får du köpt, de blir ju perfekta i påskriset:)

Ser så fint ut i ditt uterum!

Usch, idag har vi fått en massa snö, tråkigt, hoppas det smälter bort snabbt.

Ha det gott,

Kraam Jenny

Mia Maräng sa...

Åh det är helt underbart! Får i riset det gillar jag jätte mycket. Ja jag har varit på gång att inköpa penser men inte blivit av än. Det var väldigt gulligt det du gjort med den orange pensen . Må så gott. Kram mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Godmorgon...
Va fint du har det i uterummet, sådär supermysigt, där skulle jag sitta jämt om jag var dig :))
Ja men fy va onödigt med all snö, hoppas det försvinner lika fort som det kom ner.
Ha en jättefin dag.
Kram kram på dig.
Jessica

Johanna Stålros sa...

Vilket underbart fårris;) och de söta fåglarna då- åhhhh. Kramar

lisashus sa...

Så fint med fåren i riset - de ger ju också en vårkänsla!

Fåglar är alltid fint, så fina du har!
Så härligt det ser ut i ditt uterum! Vad kan väl vara skönare lnär solen tittar fram och värmer.

Så det snöar hos dej? Ja, de har ju hotat med snö! Än så länge har vi bara kyla och bleka solglimtar - få se om snön kommer hit också - hoppas inte..!
Kram
Lisa

Ett ögonblick sa...

Hej igen!:)
Ulliga gulliga får, ser riktigt verkliga ut. Ja tänk så fort det går till påsk, fast idag har vi ett tjockt vitt snötäcke igen, så det känns avlägset just nu. Så vackert ni har i uterummet, det måste vara skönt att sitta där när solen värmer men vindarna är kalla.
Lilla Penséen var ju bara för söt, en riktig sol i det vita.
Snart ska jag åka iväg och handla åt svärmor, om jag kommer ner och upp för backarna i snön...sen blir det sömnad, stolsdynor.

Du får ha en Bra Ledig-dag!
kramar lisamaja

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

God morgon!
Känner att jag måste vårpimpa lite jag med men här faller också snön i norra Västmanland i dag. Så himla mysigt ni har på eran veranda..ha en bra dag..
kramizar gabriella

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla söta får du har hittat.Vilket underbart uterum du har bara så himla fint.Kan tänka mej att det blir mycket tid där till att mysa och njuta!Ha en fin torsdag vännen.Kram Rita ♥

Unknown sa...

Hejsan!
Vilka underbara får måste jag ju bara klicka mig in och beställa.
Härligt att kunna sitta i uterummet men här vräker snön ner idag.
Ha de gott, kram Ing-Britt

gamla skolan sa...

Vilken kul ide att hänga får i riset !!!! Fint var det också ! Ert uterum är så fint inrett , kan tänka mig att ni använder det mkt .
Kramar // Susanne ♥

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej på dig!
Härligt att vårstäda, jag vill också komma igång, men får ta det lite lugnt än med foten...
Kikade ut i morse och fick se att det var alldeles vitt ute, nu vill vi ju ha vår:-)
Kram på dig!
Susanne

Helena, The Swenglish Home sa...

Hahaha, så underbara får i riset, och så AnnaMaria-it (hm, det blev ett nytt adjektiv :-)! Undrar just om de hjälper på traven om du får svårt att sova en natt... att räkna får som redan är på språng, så att säga, borde ju underlätta.. eller? Skämt åtsido så är de verkligen charmiga och jag tror du gjorde klokt i att slå till på dem redan nu, innan de sålt slut.

Ditt uterum är så otroligt fint, och soffan där ser verkligen inbjudande ut med sina mysiga kuddar.

Jag förstår att det kändes deppigt att få så mycket snö, man känner sig liksom snuvad på våren, som i alla fall i mitt fall liksom börjat sprida sig i både kropp och knopp. Men du skall se att snön snart töar bort igen och du får plats att plantera allsköns penséer både här och där. Tills dess gör de sig ju alldeles utmärkt i små skålar så där!

Kramar till dig och en extra tumhållning för att våren återvänder till er på stört!

Helena

It's me sa...

Owwww those sweet sheeps !!...love them....have a nice day darling...xxx..

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina flygande får! Det var nåt nytt och ulliga och gulliga är dom.
Har du oljemålningar i uterummet! Så lyxigt, men varför inte! Det föds idéer hela tiden när man tittar hos dig.
Vi har tjockt snölager och även om jag älskar snö så ligger den inte riktigt rätt i tiden just nu.....
Kramar

Lilla Majken sa...

Men så fina får, helt underbara. Vilket fint uterum du har, jag kan tänka mig att det är skönt att sitta där.

Ha en härlig dag. Kram Therese

Norr om Köpenhamn sa...

Jag tror att jag hoppar penséerna till nästa vecka. Här vaknade vi också till en vintervit värld och det var ju inte riktigt det man längtade efter. Hoppas att det smälter snabbt ;o)

Härligt med ett uterum...också det står på min drömlista :O)
Ha en mysig torsdag och helg!
Kram
Ulrika

Vardaxlyx sa...

Såå fina bilder du bjuder på denna dag!!
Jätte fint uterum du har!!
KRAM

Photo by Maria sa...

Just idag ingen vår men till helgen återkommer den, hoppas jag =)

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Kristina sa...

Kan tro att det är skönt att sitta i ert fina uterum! Fast kanske inte just idag, usch vad ruggigt det är.
Jag plockade fram trädgårdsmöblerna i min iver häromdagen när solen värmde så gott. Maken tyckte jag var lite väl optimistisk, och han hade kanske rätt i det.
Fåren är underbara! Tänk vad fort det går, bara en månad kvar till påsk.
Önskar dig en fin kväll Anna-Maria!
Kram Kristina

Louise sa...

söta får! ;)

Änglarnas hus sa...

Men vilka goa får!! Blev ju supersött med dem i riset!!

Härligt att få ta altan i besittning..och röja undan, piffa och fixa till. Ett sant vårtecken kan jag tänka!!

Kram kram!!Sanne

Mina Gouldsamadiner sa...

Underbart söta får!!!Vad roliga dom var!!!
Underbart fint har du i ditt uterum oxå.Så mysigt att sitta där...
Kram.

Fia sa...

Helt underbara får--brukar göra precis som du;)) Det gäller att handla innan det tar slut, annars ångrar man ihjäl sig sen!
Stor kram, ha en härlig helg ♥
/ Fia

Anonym sa...

Gud så fina får, var har du köpt dom?
Så skönt att känna våren komma när man ser pensén.
Trevlig helg!
AMS

Elna sa...

Gud vilka söta får, vill ha!!!!!

Kramen

Anne på landet sa...

Hi,hi - disse sauene var til å bli i godt humør av :)

Takk for det du deler Anna Maria.
Klem fra Anne.

Livet och vardagen sa...

Urgulliga får, varför han man inte tänkt på att hänga små söta får i riset tidigare:-)

Sofia sa...

Men de fåren var väl heeeeelt underbara!!! Gillar också din orange-färgade pense´, coolt!
Ha det så gott,
Kram Sofia

Frida sa...

Så fint med fåren i påskriset. Jag har börjat klura på vad jag ska ha i mitt i år. Fjädrar är kanske inte så lämpligt med tanke på katten. Men det kanske blir det ändå.
Må så gott i vårvädret!
Kram Frida

Lotta sa...

Oj vad sugen jag blev på dina får, är nämligen en får lover...
Får nog ta mig en sväng till Lev vackert och kika om de finns där.
Kram Lotta

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

How darling the little sheep are, decorating the tree... sweet.
Also love the pretty orange pansy.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

årstidens bästa sa...

Jag har aldrig sett så söta nån gång,superfina får...

Mmm,vi har oxå haft lite skrotväder,men nu hoppas jag som sagt på sol till helgen.
Lyckades med att cykla omkull på ishalkan igår,så jag är mer eller mindre halt idag med en väääääldigt öm svanskota......

Kram
Linda

Anette Willemine sa...

Fantastisk herlige de var! Disse må jeg prøve å få tak i her i Norge. :)
Så vakkert du har gjort det i uterommet ditt!!! For en plass å sitte!

Håper du har gode dager AnnaMaria!

Klem,
Anette Willemine

Anonym sa...

Det var verkligen härliga får, har aldrig sett dem i riset tidigare!
Uterummet ser jättehärligt ut, vad smakfullt!

Ha en fin helg!
Kram susanne

Sussi / Sussinghurst sa...

SKØNNE får, sådan nogen vil jeg også ha' God Weekend

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses vilka fina får......
Var så längesedan jag var hos Iris o Doris. Tror nog jag får ta mig en tur dit snart.
Himmel vilken fin tegelpanna - med monogram! Åhhh, den var riktigt fin alltså.

Gissa om jag har njutit idag. Så skönt att vara hemma och jobba lite. Var nästan på väg att ringa dig idag och se om du skulle följa med till Sandra, men så ville jag vara kvar hemma och vara kreativ istället. Vi kanske kan ta det en annan gång....

Sköt om dig nu och ha en bra helg vännen.

Kram MIa

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Söta får och pippifåglar.
Fåren har jag inte sett innan,skulle också vilja ha i mitt påskris.
Önskar dej en härlig helg.
Kram Anette

Maria sa...

Vilka söta små får ♥ Och en härlig pens'e då är det vår. Gillar inte vädret här idag...så grått och mulet med duggregn. Då behövs det lite färg för att skoja till det. Önskar dig en fin fin helg. Kram Maria

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ahh.... så fint altså!! Helt nydelige!
Og uterommet ditt er jo bare så vakkert! SUKK!!

Ha en nydelig helg, kos deg!
Klemmer til deg!

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Dina får är ju helläckra!!!!

Ha en underbar helg
Kram Tina

mammaxtre sa...

Men så fina fåren är. Så rart och annorlunda.

Ha en fin lördag

Millygarden sa...

Åh så söta får i riset...urläckra vill ha får!


Ha en fin Lördag!
Kram Marina

Vitspets sa...

Så underbara får ...
Får allt kikke in hos Iris Hemsida
vilket härligt uterum
Ha en trevlig lördag
Kram Karina

Jenny sa...

Men vilka söta får! Jag har också köpt mina första penséer, det blev vita. Hade velat haft någon färg men de som fanns var så konstiga i färgen tyckte jag, men det kommer väl fler snaaaaart :)

Kram,
Jenny

Ett ögonblick sa...

Ville bara kika in och önska Dig en fortsatt mysig helg.
Här blir det också melodifestival, men jag vet inte vem jag röstar på ikväll, Loreen ger mig mest gåshud, så vi får väl se....

Ha det gott!
kramar lisamaja

Sanna sa...

En alldeles fantastiskt fin blogg! och fåren i riset.. ljuvligt!
Man blir så glad när bloggar är så här välgjorda. Tack för titten!
Bästa hälsningar Sanna

Elsa och Helena sa...

Åhh AnnaMaria, så fina får att hänga i påskriset, det snyggaste jag sett i påskpynt väg:)

Gillar färgen på din pensè också, tror jag har en likadan glas/kristall skål. Önskar dig en skön kväll.

KRAMAR

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Kul att du vill vara med i min utlottning!! :) 3 Lotter är dina.. Lycka till!!

Kram Sanne

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Annmaria.
Du visar så vackert hem som alltid, och det var jättesött med får i busken.
I riset, vad fina fåren är, det ser verklighetstrogna ut.
Men blomman woooooooov vad glad man blir och så mycket man längtar efter blommor nu.
Jättefin fåglar.
Mysigt i uterummet.
Hoppas du har det fint vännen.
Kram Zara

Patricia sa...

Men du är väl fenomenal på att hitta roliga saker, de var ju för söta de där fåren .. =)

Och så härligt med ett uterum, åh va jag önskar jag hade ett .. men nån gång kanske, drömmar kan gå i uppfyllelse .. =D

Ha en härlig fortsättning på helgen!
Kram patricia

helle sa...

Skønne, skønne tid der er på vej, hvor vi kan begynde at tænke på såning og udplantning, men først skal det blive påske og du har allerede lavet en fin dekoration ser jeg. De hvide får hænger fint på grenene og lyser op i din stue indtil da. Så sødt!
Her har vi ingen sne, kun regn og gråvejr. Nyd søndagen min ven!

Kram Helle

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara risprydnader. Jag älskar får. Ha en fin söndag söta AnnaMaria.
Kram Agneta

anna sa...

Vilka fina bilder!
Dem ulliga fåren i ditt ris är ju för underbara :)
kram anna