söndag 4 december 2011

VARM CHOKLAD BAKOM VEDHÖGEN

Varm choklad bjuder jag er på denna andra
adventssöndag, ute på kälken blir väl bra...


Silvriga kulor bara för att det är fint.



Som ni ser trivs jag bra bakom vedhögen.



Visar mitt vildhjärta igen som Norrfrids-Eija
gjort, finare fårull finns inte.



Har gjort en krona av lummer, klädde en ställ-
ning jag hade.



Hade det varit snö skulle ni fått följa med på
en slädtur. Gammal släde från mormor och
morfar.



Bäddar in oss i varma skinn när vi är ute och
åker. Och det är sonens sambo som har
hästarna.



Jag är nöjd med mildvädret, fast en slädtur till
jul vore kul. Idag ska vi grilla ute om det inte
regnar och blåser.
Ha en fin 2:a adventssöndag och advents-
vecka, med mycket ljus och värme.
Kramar
AnnaMaria







98 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Önskar dig detsamma! Härligt med en slädtur:))

Kram Mimmi

Nyanser av vitt sa...

Så mysigt du har det bakom din vedhög. Ha en mysig andra advent.
Kram Agneta

hagagården sa...

Underbara vinter bilder du bjuder på,ser himla mysigt ut.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Jenny sa...

Vad mysigt med en slädtur! Ha en mysig andra advent!

Kram,
Jenny

Blommiga Rutan sa...

Som alltid, såå vackra bilder! Det ser så mysigt ut att jag nog måste göra en kopp varm choklad och sätta mig ute i lä någonstans i trädgården idag!
Vilken fin krona du gjort av lummer.
Önskar Dig en riktigt mysig andra advent.

Kram Anncathrine

PS Du missar väl inte vår utlottning av hemlig julklapp idag, ska fota och lägga ut den på bloggen lite senare idag. DS

G:a Affären sa...

Nu börjar jag få adventskänslor när jag ser dina härliga bilder!
Så mysigt med en tur i vackra släden, nu fattas bara snön.
Önskar dig en fin andra advent.
♥ /Cia

Anonym sa...

Åhhhhhhh Du får en jul-anarkist som mig att "tro på den sanna Bullerby-idyllen".

Kärlek

Agneta

Riitta sa...

Ihania juttuja,niinkaunista ja talvista! Kunpa saisimme lunta jouluksi ♥

Tina sa...

Härliga julbilder!
Snön längtar jag inte efter men julen kan få komma!
Släden är så fin, svägedrskan har en och vi brukar alltid ta en tur vid jul. Men hur det går får vi se i år...

KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Ni har snö, alltså?! Så avundsjuk jag blir. Och vad ser jag? En RIKTIG häst, så ska dom se ut!
Agneta kram

(eddas) sa...

Kjempekoselige bilder og masse julestemning....men her i Oslo føles det nesten som det er vår:)
Nå er det Birkelunden,gleder meg alltid til de hyggelige søndagenen...med masse koselige mennesker en møter der...
klemklem til deg

liven sa...

Noen koselige bilder hos deg AnnaMaria!!
Sleden er nydelig!!
Litt frost her hos oss idag...men ellers er et ikke så mye julestemning ute!

Ha en fin søndag
klem!!

STENLYCKA sa...

Godmorgon kära AnnaMaria!
Vilka vackra bilder! Som vanligt är din blogg så där underbart ljuvlig. Gillar ♥
Igår åkte jag till torghandeln i Lidköping för att få tag i lite lummer men det fanns inte någonstans, hörde även i blomsterbutikerna. Jag skull vilja haft lite till min dukning nästa lördag då vår vänner kommer på den årliga adventsfesten. Vet att den är fridlyst men andra år har det funnits importerad. Din krona av lummer var så fin!
Min mor smyckade alltid förr med lummer till jul, fina julminnen.
Önskar dig en riktig fin andra advent bakom vedhögen!
Jag skall hålla mig inne, baka och att kolla ut på regnet som slår mot rutan.
Kram Raina

lisashus sa...

Åh, vilke stämningsbilder du visar! Trots avsaknad av snö lyckas du ändå få till det vintervita i fällen på kälken!
Det låter härligt med både choklad ute och grillning!
Ha riktigt härlig adventssöndag!
kramar
Lisa

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan vännen!
Dina bilder är underbara!
Hjärtat så fint och jag blir grön av avund Du har mosslummer!!! En släde som får oss att minnas jul i sagansvärld så mysigt.

Ha de gott bakom vedhögen! Å hoppas du får en solig andra advent precis som jag.

Kram Katha

Anonym sa...

Hej AnnaMaria!

Va mysigt att dricka varm choklad.

Vet du.. Jag är också nöjd med mildvädret :-)

Ha en skön söndag!

Kram Linda

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria!
Men vad härligt det ser ut, med en slädtur.Det har jag aldrig åkt.
Vacker gammal kälke, min är röd, har du målat din eller var den vit?
Vacker, vackert.
Ha en finfin andra advent.
Kram Anette

Nette Cecilia sa...

alltid kul att komma in o se vad du har hittat på ,vackert arrangerat,Nette

Gammelbålsta sa...

Hej! ser mysigt ut bakom vedhögen. Hoppas att du får en härlig söndag. KRAM

gamla skolan sa...

Så mysiga bilder och vilken släde !!!! Så otroligt vacker ! Måste vara en ren fröjd att få åka en tur med den ! Önskar dig en fin adventssöndag !
Kramar // Susanne ♥

Unknown sa...

Hej!
Nu är det ett tag sedan som jag hade tid att kika in hos dig och precis som jag misstänkte så fick jag en rejäl dos adventsstämning och fina idéer om att pynta och fixa - Tack för det!
Lika vackert som alltid här!
Adventskram från Allis

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Happy 2nd Advent and hope you are having a lovely weekend.
The sleigh ride looks magical, something we can only dream of here, as we do not get snow.
Thanks for the hot chocolate.

Hugs
Carolyn

Vitspets sa...

Så fina bilder du är duktig . Såå mysigt med häst och släde . Advents Kram Karina

årstidens bästa sa...

Hästbilden är magisk tycker jag.....

Men vilken tid skulle jag komma för att smaka på den varma chokladen i myshörnan?
;)

Kram
Linda

Hulda sa...

Her var det koselig! Så nydelig med den sleden! Kan tenke meg det må være varmt og godt under de fine, myke teppene. Virkelig flott og vinterlig!

Malin's Hus sa...

Önskar dig med en go helg och du.... Släde!!!!!! Wow! Plus poäng på det :) kram kram

Lappeline ♥ sa...

Stemnningfulle bilder hos deg....ikke mye vinterstemning her hos oss.

Ha en fin 2 søndag i advent


Klem til deg

Livet och vardagen sa...

Längtar verkligen efter snö nu. Vilken lycka att kunna åka häst och släde! Mysigt bakom vedhögen. Kram

It's me sa...

What a lovely pictures.......i hope it will snow their........have a nice sunday....love love ...xxx...

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad härliga bilder du visar idag.Bara så himla fina!!!Önskar dej en skön och mysig 2 advent.Varm Kram Rita ♥

Norrfrids Eija sa...

Åh AnnaMaria, nu stack det till i hjärtat! Sänder en het önskan till dig om att det blir snö så att ni får er slädtur i år också! Det ser urmysigt ut, en upplevelse som få kan få vara med om!
Tack för att du visade oss!
Eija

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så mysigt du har dukat upp bakom vedhögen, är det även lite julgodis jag anar på tallriken där??
Ha en toppen andra advent du också!
Kram Kram Anna

Fröken Tindra sa...

Myyys! Tack för chokladen! Det var så himla gott!
Ditt vildhjärta är verkligen vackert.
Ha en fin andra advent med grillning och allt!
Kram!

Tinas bo sa...

Vad mysigt du gjort bakom vedhögen! Härliga bilder!!
Och jösses vilken underbar släde!!
Har aldrig åkt med en sån. Du kan skatta dig lycklig, du! :)
Nu fattas bara snön..

Ha en mysig söndag
adventskram Tina

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Vilka fantastiska bilder du visar....det där känns avlägset den här vintern.......här känns det mer som lite våraktigt,men de e fint det med :)
å missa nu inte...

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 80fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Fågel Blå sa...

Åh så vackert du har det!
Önskar dej en fin 2 Advent
Kramar Kathrine

Johanna Stålros sa...

Åhh vilka fina bilder, släden ger verkligen en underbar julkänsla!! Förstår om det hade suttit fint med en tur innan en kopp varm choklad;) önskar dig en riktigt fin 2:a advent! Kram

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej rara AnnaMaria,

Vilka fantastiskt vackra och stämningsfulla bilder du visar idag! Var och en av dem skulle platsa i vilken tidning som helst - du lyckas verkligen skapa julkänsla här på bloggen, även om vi är många som har lite svårt att finna den i år i det milda vädret. Tack för att du hjälper oss på vägen! :-)

Eijas hantverk är fantastiskt fina och jag lurar lite på att köpa något av henne snart, om jag får möjlighet.

Underbart med slädtur! Hoppas ni får möjlighet i år också. Vilken helt fantastisk släde!!!

Adventskramar,
Helena

Unknown sa...

>Du piffar så fint och får alltid till det så mysigt. Blir riktigt sugen att sitta där på släden och dricka en kopp choklad med dig för att sedan ta en tur med släden.
Önskar även dig en fin 2:advent.
Kram Ing-Britt

Anne på landet sa...

TAKK for din varme og gode kakao :o)
Kronen med mose var jo nydelig!
God idè !

Og sleden med alle de varme teppene... ja da går mine tanker til en askepottfilm som vises hver eneste julaften på tv her i Norge.
Der kjører det med hest og slede.
Da benker vi oss sammen i sofaen under tepper og nyyyyter julestemningen.
SÅ vakker denne sleden deres var.. En skatt!

Mye lys og mye varme sendes tilbake til deg!

Klem fra meg!

Sofia sa...

Åh.... så underbart med en egen släde!!! Fast det är klart, det behövs ju lite snö... Håller med dig att snö till jul inte skulle skada!
Ha det så juligt, kram Sofia

KKvinneblogger sa...

Å! Nå fikk jeg lyst på kanefart! :)

Norregård sa...

Så mysigt med en slädtur, vi kunde köra med vår Alle....Man saknar allt de godingarna!!!

Ha en fin söndag Vännen:)
Kram Malin

Bente sa...

Så fantastik flott slede, jeg vil gjerne være med på en sledetur i hvite skoger.

Bente

Chubby Chieque sa...

Åhhh... härlig...

Har inte åkt en slädde än men hoppas jag kan komma och hälsa på hos dig och åker med dig i den jättefina och vintage slädde.

Ha en skön 2:a advent, AM.

Varma kramar från 08:an

/CC

Anki sa...

Vad mysigt du har det bakom vedhögen...jag bara älskar dina bilder, helt underbart!
Å grattis igen, du har allt tur du *ler*!
Hoppas du har en mysig andra advent och att ni kunde grilla ute, det har ju blåst nästan storm idag igen!

Sköt (om) dig nu stumperumpan!
Kraaam från mig!

barbrok sa...

Åååå vilka fina bilder! Släden var ju bara hur fin som helst. Tänk, jag tror aldrig jag upplevt en slädtur, trots att jag hade hästar i 20 år!
Kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååå sååååå mysigt det hade vart att få åka med på en slädtur med en massa snö omkring sej!!!Passar på att önska dej en fortsatt mysig andra advent!!!!
Kramar Lotta

Kristina sa...

Men oj så fina bilder! En kopp choklad där bakom vedhögen är inte fel! Och släden och hästarna, vilken stämning!
Ha en fortsatt fin andra advent!
Kram Kristina

Lyckoslanten sa...

Tack snälla för den chokladen! Nu har jag njutit av flera inlägg här! Så estetiskt tilltalande! Ha en fin vecka! ♥

rosenälvorna sa...

Hej, underbara bilder och trevlig med släde, liten och stor, både utan och med snö. Christina

Sallys hus sa...

Hej hej!ÅÅå såååå mysigt!
jag hade gärna sjunkigt ner där bakom vedhögen o druckit varm choklad..;) För å inte tala om en tur i den underbart vackra släden!! Den är ju som tagen ur en gammal film..;)
Hoppas ni kunde grilla...hos oss blåser det allt en del.
kram Katarina

Änglarnas hus sa...

du är så duktig på att skapa fina arrangemang utomhus..såå vintrigt och fint med den vita kälken och fällen därtill!!

Ha en mysig 2:a Advent nu!!

Kramis Sanne

Vintage House sa...

Åhhh den slädtur så fantastiskt mysigt har velat göra det så länge.....
Nu hoppas vi på snö och så vackert du har gjort det...
ha en mysig 2 advent!
kram
sandra

Hemmavid sa...

Hejsan!

helt underbara bilder!

Slädar hör verkligen till julstämningen! Har nog aldrig åkt släde efter häst tror jag.. det vore nåt!

Kramen Jenny

P.S - tänk att du gissade rätt på våra barns namn - Anton och Ida! Bra gjort!

Bengts fotoblogg sa...

Underbara adventsbilder, fantastiskt fin släde.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei på deg!
Så koselig du har det bak vedhaugen din!
Nydelige og sjarmerende bilder hos deg!

Ha en nydelig kveld!
Klemmer til deg!

Bitte sa...

Vad mysigt du har det där bakom vedhögen! :-) Varm choklad är så gott, med något litet sött till är det ännu godare!

Vilka minnen jag får när jag ser dina bilder på den gamla släden, jag tror att jag har berättat förut om hur morfar stoppade om mig i släden med varma skinn och filtar när jag var liten, sen bar det av! Det är något speciellt med slädturer och jag tror att det är barndomsminnena som gör att jag tycker speciellt mycket om kallblod, morfar hade mest nordsvenskar :-).

Ja, en slädtur till jul hade förstås varit mysigt... det kan ju komma liiite snö ;-).

Hoppas du har haft en fin andra advent!

Många kramar
Bitte

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej där!
Vad mysigt jag kommer gärna:-)
Åh, vad mysigt ni har det, man får sådana julkänslor:-)
Ha det gott!!!
Kram Susanne

Vardaxlyx sa...

Vilka fina bilder =)
Kramkram

Channal sa...

Jag är också nöjd med mildvädret, men visst vore det mysigt med snö till jul o nyår! Jättefina marsipanekorrar du har gjort, verkligen jättefina!
Kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Ja tack! Jag sitter gärna ned bakom vedhögen och dricker en kopp choklad med dig! Och sedan så kryper vi ned i släden och så bär det av i ett vitt vinterlandskap!!

Så kunde det ha varit!
Kram Monica

Vida sa...

inte dumt alls att sitta vid veden med en kopp choklad;) så vackra bilder..
slädfärd i snö vill jag ha på julafton;)

Vidaadventskram

Lissboden sa...

Det ser ut som om du haft en riktigt fin och härlig andra adventssöndag.
Visst är det bekvämt med mildvädret men snart är det dags för lite snö, tycker jag och till veckan såg det ut som om årets första snö var på gång. Det blir fint till Lucia.
Må så gott och ha en fin vecka!
Kramar från Maria

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så koselige bilder du viser!
Skulle gjerne ha blitt med på sledetur:)

Ønsker deg en flott ny uke!

toves sammensurium sa...

ååå,om noen mangler julestemning kan de bare titte innom deg så kommer den pronte!!Så vakre,mysige bilder...og jeg selv minnes sledeturer på snøen med hesten jeg hadde som yngre,det var så kult!!!
Kakao,litt julepynt,pels og ved.....for en vakker kombinasjon!:)))
toveklem:)

toves sammensurium sa...

ååå,om noen mangler julestemning kan de bare titte innom deg så kommer den pronte!!Så vakre,mysige bilder...og jeg selv minnes sledeturer på snøen med hesten jeg hadde som yngre,det var så kult!!!
Kakao,litt julepynt,pels og ved.....for en vakker kombinasjon!:)))
toveklem:)

Photo by Maria sa...

Snö är inte min grej heller, men den där slädturen låter mysig.. Hoppas ni kan ta en sådan till jul..

Ha en fin start på veckan..

Kram Mia

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
looks like you found the perfect little spot for some hot chocolate!
Lovely photos, really brings out the xmas spirit! Gorgeous sleigh, how fun to go for a ride thru beautiful snow covered woods under those cozy blankets! Have a great week!
Rebecca

Fånga dagen sa...

Jisses Anna-Maria vilka stämningsfulla bilder du visar, blir alldeles knäsvag. Tror jag firar jul med dig jag minsann :)
Tänkte jag ville in och önska dig en riktigt fin vecka nu.
Kram Lena

Margareta sa...

Sååå härliga bilder!
Man känner doften av både choklad,ved,häst,frisk luft.....
mysigt!!!!!!!

Ha en sååå fin vecka!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Ved är vackert och en underbar bakgrund när man fotar. Ser så mysigt ut och hade gärna suttit där och druckit choklad. Här kom ett tunt snötäcke inatt, och det lilla gjorde allt så mycket ljusare. Så nu skall här fotas veckans nyheter. Ha en fin vecka!
Kram Pia

Patricia sa...

Åh va härligt du arrangerat .. ser verkligen inbjudande ut där bakom vedhögen .. =)

Och slädtur, ja det skulle jag inte tacka nej till, gud så mysigt med massa skinn och fällar .. =)

Nog längtar jag efter snön allt, vill ha lite vitt ute nu .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var riktigt vintriga bilder du fått till i mildvädret :)
Ser jättemysigt ut där bakom vedhögen. Vi är nu många som skulle vilja tränga ihop oss där.
Kram
Marie

Lilla Majken sa...

Åh, så underbart det ser ut. Jag hade gärna varit med på den färden.

Kram Therese

Viola sa...

Underbara bilder :) och jag hade gärna tagit den där koppen med varm choklad för idag har vi kyla här och jag tror tyvärr att det kommer att bli snö...ha en fin vecka, kramen

idémakeriet sa...

Oj vad mysigt det ser ut där bakom vedhögen, jag kommer gärna.
Ja lite snö skulle göra susen för julkänslan men vi får väl stå ut med lite regn till.
Fin din krona blev med lummer.
Kram Gerda

idémakeriet sa...

Tusen tack för ordet, visste inte att de hette spratteldockor.
Jag skäms inte för mitt språk, kommer ju inte från Sverige och då är det inte så lätt när man inte vet vad allt heter, jag brukar skriva det i mina egna ord, ibland en blandning av de två olika språk.
Ha det gott igen.
Kram Gerda.

frida sa...

Vad härligt med snö, och så vackra bilder!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på! Så härliga bilderna ser ut från förra årets slädtur!!! Vi får hoppas att vi får lite snö snart:)
Stor Kram Annelie ♥

Anki sa...

Du är allt go du Stump...å snäll!
Ojojoj, jag är så snurrig så jag vet inte vad jag gör snart, haha, grejer överallt...halvfärdigt...meeeen det ska säkert bli ordning på torpet tills helgen...tror jag!
Kommer du till Krhmn?...det skulle vara skitkul!
Nä nu måste jag göra ett ryck, ingen rast å vila, hihi!

Sköt om dig nu!
Kraam!

Mina Gouldsamadiner sa...

Den varma chokladen bakom vedhögen smakade hemskt bra och likaså slädfärden...
Gud så mysigt,vilket privilegeum att få åka gammal släde bakom häst i snö...
Kram på dig.

Lilla Vrån sa...

Oh, vilka härliga vinterbilder!!
Det känns verkligen som gamla filmbilder när man tittar på släden...tänker på Astrid Lindgrens alla fina barnfilmer i vintermiljö.
Kramar/Carina

Ett ögonblick sa...

Varm choklad tackar jag för, gott gott och perfekt här bakom vedhögen. Så läckert med silverkulorna och Eijas vackra hjärta. Har ni fått snö nu? vi fick ett pyttelitet vitt täcke inatt, vilket gjorde det kaotiskt på vägarna runtom. Planerar att åka till Borås imorgon men inte om det är halka.

Önskar Dig en fin vecka!
kram lisamaja

helle sa...

Åhh så fint, tænk at du har en sådan smuk og vakker gammel kane fra din mormor og morfar. Med de varme skind omkring sig kan man jo køre til verdens ende med sin elskede. I stille dalende sne!!

Inden jeg bliver grebet af stemningen, må jeg vist videre i mine gøremål for dagen!!

Varm kram Helle

becca sa...

Hejsan!
Så mysigt att sitta där och fika, härligt med utefika!
Så fin din släde är, jag tänker direkt på Emil i Lönneberga när jag ser den, så mysigt!
Ha en bra dag, kram Rebecca.

idémakeriet sa...

Tack gumman, det glädjer mig att få höra att du tyckte min enbärsboll var fin.
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Maria sa...

Vilken stämning och mycket mys du bjuder på. Häst och släde finns det nått underbarare. Vad kul att ni har kvar släden. Kram Maria

Sussi sa...

Tittar in till dig som hastigast, och vad hittar jag här...jo, julstämning i kvadrat! Slår mig gärna ner på din kälke och det varma fina fårskinnet och tar en kopp varm choklad med dig! För att inte tala om den där släden...det måste vara underbart att sitta nedstoppad i en fäll och se vinterlandskapet svischa förbi bakom hästrumpan! Mysigt!
/Sussi

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Ja, slädfärder minner mig om barndomens dagar som jag säkert skrivit tidigare eftersom vi hade stallet fullt i hästar och vagnsboden full med slädar. Inte kul när någon häst skenade iväg.....
Facklorna skulle tändas och alla skulle sätta sig i släden och bylsas om med alla vackra skinnfällar....Det luktade malmedel.....
Ja det är en svunnen tid men oj så klar i tanken!
Ha en bra fortsättning på veckan!
Carin

Frøken Anker sa...

ÅH- så smukke billeder. Og sikke en skøn gammel slæde. Jeg kan næsten høre klokkerne, der klinger, når du kører gennem sneen.

Hav en skøn 6. december
Kram Birgitte

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria
Jeg var overrasket over det sne, der var kommet her i området. Der lå et godt lag over det hele. Men nu er det regnet væk. Men der er meget glat.
Der kommer mere legetøj på webbutikken. Men den gamle vogn er klart nr. 1. Den er bare så flot!

Hav en skøn aften
kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Så härliga mysiga bilder.... Verkligen njutningsfullt!
Kram Agnetha

Karin sa...

Så mysigt det ser ut. Och varm choklad som är så gott

Rapport till Vänfors sa...

Jättefina bilder...och häst med kälke så härligt.
Kram Annika

Bitte sa...

Jag kikade in här igen för att titta på din vackra lummerklädda krona, jag blev så sugen på att hitta på något liknande. Om... tiden räcker till, vill säga! :-)

Ha en riktigt fin dag!

Många kramar
Bitte

Penseldraget sa...

Nu blir jag sugen att ställa min kälke bakom en vedhög.... synd jag inte har nån i stan ;)så synd med avståndet hade ju varit så kul om du hälsade på... hoppas du i alla fall får en slädtur till de ser ju helt fantastiskt härligt ut.
kram pia

Frida sa...

Det ser verkligen mysigt ut!
Kram Frida