torsdag 29 december 2011

GOTT NYTT ÅR !

Ingen bal på slottet, ingen nyårsrevy heller.
Snart nyårsafton och iår ska vi vara hemma.


Vitsprayad krans passar bra till nyår.



Sprayade på lite fusksnö från burk också.



Har fått ett gammalt tidningsblad från 1900
av Bitte, fanns teaterannonser i bladet och
Bitte visste att jag varit på en teater och
sminkat i många år. Så roligt och titta hur
dom annonserade då. Tack Bitte.



Ljuslyktorna är en julklapp från en kollega.



En julklapp tomten glömde......



Nix, det här paketet är tomt. Ligger framme
som prydnad.



Redan idag säger jag
GOTT NYTT ÅR !!
Och stort tack för att ni tittar in här hos mig.
Varm kram
AnnaMaria







94 kommentarer:

Älskade pion sa...

Gott Nytt år på dig med.Hoppas att ni får en riktigt mysig nyår.Kramar Ulrika

Maliva`s verden sa...

Godt nytt år til deg også....og takk for nok et inspirerende bloggår;o)
Ps! Herlig maske du har....men vil også gjerne se den vakre kvinnen bak....
Romjulsklem fra meg

Lilla Majken sa...

GOTT NYTT ÅR, önskar jag så klart dig med! Vilken läcker mask.

Ha en härlig nyårsafton. Många kramar Therese

Unknown sa...

Önskar även dig ett
Gott Nytt År
och hoppas ditt 2012 blir ett år att minnas.
Nyårskramar Ing-Britt

lisashus sa...

"Godmorgon, vackra mask.." höll jag på att säja men kom av mej i ren fascination! Åh, vilken läcker mask du visar upp idag!!!
Underbar krans och många andra läckra saker du visar!

Hemma på nyår - så blir det nog här också, jag spetsar in mej på kommande fester som kommer efter nyår istället!
ETT GOTT NYTT ÅR önskar jag dej också i hemmets lugna vrå!
Kram
Lisa

Hannis sa...

Vilken underbar mask!
Jag gillar sånt=))

Hoppas att du får ett riktigt gott slut och ett nytt fantastiskt år.

Tack för alla goa rader under året som varit.
Stor kram Hannis

(eddas) sa...

Et godt nytt år til deg med...kjempefin maske...
klemklemklem

Vintage House sa...

Ett gott nytt år till dig oxå och vilken härlig mask :) kram sandra

Hemmavid sa...

Önskar dig en fin avslutning på året och ett GOTT NYTT ÅR!

gamla tidningar och notblad är helt underbara!

Kramen Jenny

Annika Christensen sa...

En sådan mask skulle jag vilja ha.
Vit färg måste jag köpta nu såklart och spreja mina julkransat till nyår.
God ide
Ha ett gott slut och ett gott Nytt
annika

Annika Christensen sa...

En sådan mask skulle jag vilja ha.
Vit färg måste jag köpta nu såklart och spreja mina julkransat till nyår.
God ide
Ha ett gott slut och ett gott Nytt
annika

Lissboden sa...

Underbara bilder som vanligt hos dig på dina vackra saker. Jag gillar kransen och lyktorna jättemycket. Själv ser du också häftig ut i din vackra mask!!!
Jag vill tacka dig AnnaMaria för ett fantastisk år här på bloggen och jag önskar dig ett Gott Nytt ÅR!
Jag ser fram emot att få träffa dig ytterligare ett år här på bloggen.
Många nyårskramar från Maria

It's me sa...

Enjoy a happy new year's eve...and all the best for 2012......thanks for your love and support from last year.......xxx...xxx...xxx..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Gott Nytt År till dig också! Vilken fin mask du visar upp... men det som är bakom masken är ännu finare :)
Kram
Marie

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Gott nytt år på dig med♥
kram

Vitspets sa...

Gott Nytt År önskar jag dig ... Vilken fin mask Kram Karina

Jenny sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig också goaste AnnaMaria!

Tack för i år, hoppas vi fortsätter att "ses" här i blogglandia 2012:)

Ljuvliga bilder!

Kraam Jenny

Malin's Hus sa...

Gott Nytt År!!!!!!!!!!!

Ninne sa...

Önskar DEJ också ETT GOTT NYTT ÅR
med många nyårskramar
Ninne

Tina sa...

Snygg mask, undrar vilken snygg kvinna som döljer sig bakom den?

Kram o Happy New Year till dig också!

Mina Gouldsamadiner sa...

Gott Nytt År själv.
Åh såg en sådan fin teaterklänning på Tradera igår som använts i en föreställning tror det var på 70-talet.
Fin gåva av Bitte.Visst är det härligt med gammal kuriosa...
Kramizar.

Anne på landet sa...

Vidunderlige bilder!
Den masken var utrolig fin..
Og gøyt å lese at du har vært sminkør i mange år. Spennende :o)
Kransen ble så vakker..og på den slitte døren - så nydelig.

TAKK for titten og et vakkert nytt år ønskes deg .

Klem fra meg.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så är vi åter i stan! Var jättemysigt med lite snö och slalom och pulkaåkning!

Nu väntar några softa dagar hemma, skönt! Nyår blir lugnt - gubben jobbar..

Gott Nytt År till dig vännen.
Kram Monica

Blommiga Rutan sa...

Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År i hemmets lugna vrå, låter mysigt tycker jag.

Nyårskramar
Anncathrine

Tre Tanter sa...

Jag säger som alla andra...Vilken vacker mask! Här blir det också en nyårshelg i hemmets lugna vrå.
Gott nytt år önskas du av,
Tre Tanter.

Sara sa...

Gott nytt år till dig oxå :)
Jag är ledig hela nyår och det ska bli så skönt, vi ska på en jätte stor tillställning med mycket folk och god mat så det ska bli riktigt trevligt :))
Nu har vi fått in våren på jobbet, krokus och pärlisar och rosor och annat i rosa- så härligt att gå och frossa i detta efter all julstök :))
Ha det så bra! Kramar ifrån mig

hemma hos lilla mej sa...

Bara så snygg mask med en underbar kvinna bakom.Tackar dej för ett härligt bloggår 2011 med allting fint du visar i din underbara blogg.Önskar dej ett Gott Nytt år 2012 kommer bli underbart.Ser fram emot ett nytt härligt bloggår.Ha det bäst rara du .Många nyårskramar Rita ♥.

Jenny sa...

Happy new year! Hoppas du får en härlig helg,
kram
Jenny

Vita små hjärtan sa...

Tack för din jättegulliga kommentar! Säger detsamma om dig :)
Vilken läcker mask!!!!!
Ha det så gott!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

Vad är väl en Nyår borta b
när man kan njuta av den i hemmets lugna vrå!? Vi skall också vara hemma och äta gott och mysa!!

Ha ett fint slut på detta år..och Gott Nytt år!!!

Kramis sanne

Nette Cecilia sa...

Gott nytt år till dig o tack för alla fina saker du visar ,Nette

Bente sa...

Godt nytt år til deg også AnnaMaria. Flott maske du har, men som du skriver blir det ikke nyttårsball på oss heller. Vi har dratt ut til sjøen på rorbua. Her lyser det så fint i flere vinduer hos naboene også.

Bente

rosenälvorna sa...

Hej, gott nytt år till dig också. Din mask är underbart vacker och säkert du också där under:) Christina

Helena - ullvi32 sa...

Även om det hade varit ett riktigt paket så hade jag inte velat öppna den, så fint inslagen :)
Önskar dig ett gott nytt år också!
Kram Helena

Tinas bo sa...

Vilken underbar Header du har nu!! :)

Synd att du döljer ditt vackra ansikte bakom masken..
Men masken är ju oxå vacker! :0)

Önskar dig oxå ett Gott Nytt År!!
Kraaam Tina

Frida sa...

Ett gott nytt år till dig med! Det var många fina saker du visade i detta inlägget!
Hoppas du har haft några sköna mellandagar.
Kram Frida

Channal sa...

Mysigt att få vara hemma! Läckra bilder som vanligt! Önskar Dig ett Lyckligt 2012! Kram Anna

Sofia sa...

Snygg mask!
GOTT NYTT ÅR till dig och familjen!
Kram Sofia

Fiffiga Systrar sa...

Gott nytt år till dig!! Vi syns 2012! kram emelie och elin

Vita Falkens Lantliv sa...

Gott nytt år!!!!

Kram Susanne

Fröken Tindra sa...

Gott Nytt År önskar jag dig. Hoppas att du får en trevlig nyår även utan nyårsrevy!
Det tomma paketet är jättevackert!
Kram!

Livet och vardagen sa...

Du har alltid så vackra bilder! Gott nytt år. Kram

Skogslyckan sa...

Ingen revy för mig i år heller... Tack AnnaMaria för detta bloggår. Gillar verkligen din blogg! Vackra bilder. En stor värme som strålar ut. Gillar bloggar där man känner människan bakom genom bloggen. Önskar dig och familjen ett riktigt gott nytt år!
Kram Pia

Johanna Stålros sa...

Men vilken snygg mask- med den kan du ju smita in på vilket galej som helst;) Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Johanna

Hemmet Är Min Borg sa...

Den masken gillade jag mycket snygg, vill önska dig ett Gott Nytt År
Kram Jeanette

Draffin Bears sa...

Happy New Year, to you dear Anna Maria.
Love all your beautiful photographs, the carnival mask and the chandelier are so beautiful.
Wishing you good health, prosperity, and may all your dreams come true.

Hugs
Carolyn

gamla skolan sa...

Gott nytt år ! Vilken fin mask !
Kramar // Susanne ♥

katha´s kortmakeri sa...

Tack för allt fint du visar på din blogg och alla goa kommentarer du ger en nybörjare.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kram Katha

Photo by Maria sa...

Tack för detta året, nästa år fortsätter jag följa din fina blogg..

Gott Nytt År!!

Kram Mia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag tittar in till Dig och säger också Tack för iår och ett Gott Nytt 2012!
Carin

liven sa...

Takker for det gamle..og for dine alltid så koselige kommentarer!

Godt nyttår AnnaMaria
Klem !!

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen,
Vilka vackra bilder.
Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
Kram Agneta

toves sammensurium sa...

Ja det blir en stille nyttårsfeiring på meg også,med tre hunder i hus må man liksom innrette seg deretter...heldigvis er ikke mine redde men likevel...
Kommer innom for å takke for alle dine flotte og inspirernde innlegg i året som har gått,gleder meg til å følge deg videre i 2012
Riktig GOdt NYtt ÅR:)))
Toveklem:)

OlgaA sa...

Verkligen passande krans!

Vet du, AnnaMaria,den bilden som du har haft länge på bloggen, med häst och katt en vinterdag,har nu vår lokal konstgalleri hos sig med två "tillhörande" bilder, till salu... Bilden står i skyltfönster, varje gång jag går förbi tänker jag på dig :)

Ha ett underbart nytt år nu!!

Tack för att du finns :) Olg@

Frøken Anker sa...

Også et rigtigt dejligt og lykkebringende nyt år til dig og din familie. Og tak for et dejligt blog-år med mange dejlige kommentar.

Klem Birgitte

LOPPISLIV sa...

GOTT NYTT ÅR önskar jag dig. Kram Paula

Elsa och Helena sa...

Hej Anna-Maria! Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt 2012! Ha en trevlig nyårafton kära bloggvän.

KRAMAR

Viola sa...

Tack för ett supertrevligt bloggår med alla vackra inlägg och rara hälsningar, önskar dig ett GOTT NYTT ÅR; kramen från Violan

Livet och vardagen sa...

nej, inte tror jag du är ding-dong:-). Den digitala världen är inte alltid perfekt. Gott Nytt år! Kram

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin mask
Ett riktigt gott nytt år till dig

Lyckoslanten sa...

Vill tacka dig för ett fint bloggår med alla dina fina och genomtänkta inlägg. Du är en fin bloggvän som tar dig tid att kommentera! Gott Nytt År! ♥

Kristina sa...

Hej AnnaMaria!
Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt År!
Vilken fin mask du har! Och vilket spännande jobb du haft! Vill tacka för alla dina fina inlägg, alltid lika roligt och inspirerande att kika in här!
Ha det så fint!
Kram Kristina

Min Skattkammare sa...

Hej på dig!
Vilken tjusig mask! Och att du sminkat skådisar på en teater.....det låter jättespännande!
Jag såg att du var så snäll och gjorde reklam för mina pepparkakshus....tack tack! ;o)
Nu är det nya året på G, jag önskar jag dig ett riktigt gott 2012!
Kraaam Kicki

Crinoline sa...

Et riktig godt nytt år ønskes deg og dine,AnnaMaria.Takk for all hyggelig bloggkontakt i året som snart er over. Har hatt en ekstrem travel førjulstid,men håper snart på roligere dager.Klem

promenader på landet sa...

Önskar dig en fin nyårsafton och ett riktigt gott nytt år! Kram Maria

Anki sa...

Va, ingen bal?!...nåja vad är en hemmakväll?! Det blir inget baluns här heller, ska ta med hundarna och åka till sonen...äta och dricka lite gott, så brukar det bli wii-spel, inte bra för den gamla kroppen, haha!

Tack för det här året och många "fniss" har det blivit,
ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig! Sköt dig nu och sköt om dig stumperumpan!

Goaste kramen!

Sallys hus sa...

Hej du fina!
Jag blev rörd över dina ord...
Visst är det hemskt...man tror inte det är sant.. jag hoppas de fångar upp dessa grabbar som gjorde det så att de får hjälp itid...innan de gör något ännu värre.
Vilka underbara bilder du visar och vad mysigt det lät med spel till sent på julafton...nästa år får det nog bli jul hemma..;)
Vilka fina koppar du fick...rosa...jag gillar rosa..;)
Va häfftigt att du jobbat som sminkös på teatern... Jag satt på kostymateljen på örebro teatern en period....det var kul men slitigt.

Så fint du dukat också..glasen är helt fantastiska....ljusstakarna oxå förstås.
Kram och Gott nytt år vännen
Katarina

Birgitta sa...

Jag vill önska dej ett GOTT NYTT ÅR också. Hoppas det blir riktigt trevligt.
Kram Birgitta

Bitte sa...

Hej fina du! :-)

Eller, Godafton vackra mask, kanske jag skulle säga ;-). Vilken fantastisk teatermask, jag önskar att jag fick åka till Venedig någon gång och gå runt i en antik mask!

Vad vackert teaterbladet gjorde sig bredvid den gamla korsetten och teaterkikaren, bladet är nu där det hör hemma :-).

Jag vill tacka för att du är en sån fin bloggvän, för att du alltid lämnar så fina kommentarer och för att du skrivit och länkat så många gånger till mig och butiken under året. Det är guld värt och du har ett hjärta av guld :-).

Önskar dig och maken ett riktigt Gott Nytt 2012!

Många varma kramar
Bitte

PS. Vi ska inte heller på bal på slottet ;-).

C De-sign sa...

Det är du som ska ha TACK.... för alla fina kommentarer! Nu vill jag önska dig ett HÄRLIGT , UNDERBART GOTT NYTT ÅR!!!! Tack för det här året och Stor Kram fr C

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria!
Tack för alla fina inlägg och kommentarer.
Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Anette

Med en doft av lavendel sa...

Hej
Önskar dej ett gott nytt år
kram Annika

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Takk for alle dine gode ord hos meg!! Og ikke minst takk for alle dine flotte bilder og den inspirasjon du gir!!!
Måtte 2012 bli et godt år!

Ønsker deg og dine en fin feiring av det det nye året!

Klem fra Hjørdis:-)

Nyanser av vitt sa...

Tack och detsamma till dig goa AnnaMaria. Ha det fint ikväll och gnistra ordentligt :0)
Puss&Kram

barbrok sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och tack för alla trevliga och inspirerande inlägg under året och för alla vackra bilder!
Kram Barbro

Ett ögonblick sa...

Ingen bal på slottet här heller...men det blir nog bra ändå.

Vi gör inte så stor affär av nyår, men vi ska äta gott och dricka gott och umgås...det räcker.
Vet Du, min make har laddat med...ja just det, körsbärsöl...till bara mig:) Så jag ska nog klara mig oavsett...;))
Vackra och smakfulla bilder hos Dig som vanligt, vi blir så bortskämda.
Speciellt gillar jag den med självaste bloggerskan? bakom masken, lite mystisk och gåtfull.

Ett riktigt, riktigt GOTT NYTT ÅR till Dig, min fina bloggvän. Du vet att jag uppskattar Dig väldigt mycket.

kramar lisamaja

Snäckskalsdalen. sa...

Vem döljer sig bakom masken? Ja, säg det! Masken är väldigt vacker och det är alla bilderna också. Och det har varit ett fantastiskt år att följa din blogg med alla vackra inlägg och bilder. Jag hoppas på många fler och att ni får en härlig afton i hemmet.
Gott Nytt År,
Agneta kram

Sussi.Sussinghurst sa...

Godt Nytår, jeg håber at I får en rigtig hyggelig aften. Her kommer Nytårsaften til af foregå meget stille og eftertænktsom, præcis som jeg helst vil :)

Fågel Blå sa...

Hej Anna Maria!!
Kikar in en snabbis och Önskar dej Ett Gott Nytt År
Kramar Kathrine

Gårdsromantik sa...

*˛°★SNART 2012!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛*
˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛ ★* 。*★* ˛.*.★*.˛*
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.♥GOTT NYTT ÅR!♥
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛
Önskar Maud

<
Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

STENLYCKA sa...

Stor Varm Nyårskram till dig! Tack för alla vackra inlägg under året och alla rara hälsningar. Du är en god bloggvän som bor i mitt hjärta!
Önskar dig och din familj all lycka under 2012!
Raina

Patricia sa...

Tack söta du och tack själv för att du är en sån fin bloggvän .. =)

Jättehärliga bilder hos dig som vanligt!

Önskar dig nu ett riktigt Gott nytt år!

Kram Patricia

Frøken Anker sa...

Kære blogveninde

Du og din familie ønskes et dejlig nyt år med mange skønne blogstunder.
Frosten har forvandlet sig til 2 plusgrader nu, og overskyet.
Vi holder den sidste aften hjemme og alene. Vi har både hund og katte, og de sidste par år har vi været bortrejst.

Et stort nytårsklem
Birgitte

Sallys hus sa...

Hihi...kikar in idag med för å önska gott nytt år!
Sitter på golvet framför brasan i finklänning..Sally ville inte ligga ensam i sin korg..;)
Kram Raring!
Katarina

helle sa...

Skønne billeder, AnnaMaria - ville også have været fint med et foto uden maske i dagens anledning.

Inden jeg skal skynde mig ud i køkkenet og lave forretten til nytårsmenuen ville jeg lige herover til dig og ønske dig og din familie et rigitgt godt nytår.
Jeg glæder mig til vores næste bloggeår samman, min ven!

Kramar Helle:-

Lappeline ♥ sa...

Heisann!

Vil ønske deg et godt nyttår og gleder meg til å blogge sammen med deg i 2012

Fin feiring ønskes deg og dine


Varme klemmer fra Lappeline

Millygarden sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt got nytt år och en trevlig kväll!

Kram Marina

Vi i Villa Ville kulla sa...

Men vilka tjusiga bilder du visar... Askungen på balen kanske ....önskar dej ett härligt nytt 2012 och jag riktigt längtar tillbaka hit till dej att få se va du hittar på till nästa år!!!!!Bamsekramar från mej till dej !!!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder hos dig och headern är fantastisk! Tack för så underbart vackra inlägg här hos dig under året som snart är till ända och tack för dina rara kommentarer hos mig!

Nu önskar jag dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram,
Regina

Solveig sa...

Ser at du er klar til nyttårsball - herlig maske!;o))
Stikker bare innom for å takke for alle koselige ord i 2011. Ønsker deg en flott nyttårsfeiring og en godt 2012!
Klem fra Solveig

G:a Affären sa...

Spännande, sminkat på teater...själv har jag sytt på teater.... Såg att vi båda hade mask som bild inför nyår, teatern drar...Gillar verkligen din header!!!!
Önskar Dig Ett Gott Nytt År!
♥ /Cia

Uttan sa...

Gott Nytt år Du kära Bloggvän, tack för ett fint Bloggår med många inspirerande fina bilder.
Vi ses nästa år!

Kramar!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlige bilder!!!! Så glad jeg fant deg og din herlige blogg i 2011 ;) gleder meg til å følge deg i 2012 ;) nyttårsklemmmer til deg!!!!

♥ Pia... sa...

Jisses... jag kommer som nr...96 :) Häftigt såå många beundrare du har.. men det är inge konstigt.. du har så vacker och inspirerande blogg min vän.. ha en skön och härlig nyårsafton..och ett gott slut.. samt önskar dej ett riktigt gott nytt år..kram..från mej...Pia