torsdag 24 januari 2013

MASKER OCH OXBLODSRÖTT

 Har putsat fönster nu efter jul och det var då balett-
kjol, korsett och masker hamnade på ett bord.

 Tror alla bloggare ser med fotoögon ibland, och jag
såg foton när det låg såhär huller om buller.

 Att det är tomt i fönstren beror på att jag fick foto-
idén mitt i putsandet och plockandet, detta skulle
bort för tillfället.

 Bordet står i långa hallen som går förbi alla sovrum.

 På jobbet har vi Se och Hör i väntrummet, när den
kommer på onsdagar blir det kö. Ja vi läser ju inte,
tittar bara på bilderna på sin höjd. (Som alla brukar
säga...fniss)

Hur som helst var det årshoroskop, och i mitt står det
att min favoritfärg är oxblodsrött! Tänk så rätt dom
hade där. Dessa slog ut nu i januari.
Kram och hej
AnnaMaria






52 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Först ut!
Tjohoooooo!
Härliga spontana bilder så fina, jag är likadan jag kan bara mitt upp i allt börja fota, härlig färg på amaryllisarna, tänk att du hade så rätt
Fniss!
Önskar dej en fin Dag!
Paketet är på väg till dej!
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Nämen sååå fint..och visst ärd et ju så, då man bloggar o fotar så ser man allting genom fotoögon liksom..jättefina bilder du visar oss..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Ett ögonblick sa...

Go´morron!!!
Uppe med tuppen idag...och de flesta andra dagar också numera;)
Har knappt suttit vid datorn i veckan, därav tyvärr inga kommentarer.
Måste först säga att ditt linnetryck är oerhört vackert, mäktigt och samtidigt väldigt "enkelt" eller naket kanske är ett bättre ord, hur som, så är det i alla fall väldigt vackert.

Där kan man verkligen tala om oxblodsrött, har nog aldrig sett så kraftigt mörkröda, också oerhört vackra.
Jag gillar dina teatermasker, skulle vilja ha några sådana på en vägg in i "finrummet",
tradera kanske...
Nu ska jag upp och väcka maken, sedan kommer mellandotter på besök och yngsta dotter har jag skjutsat till bussen. Dom har dragit in ett flertal bussar nu så det blir skjuts varje dag...nu när vi ska tänka på miljön och åka kollektivt... vet inte hur dom tänker...
Ute är det vackert och kallt, -17 just nu men jag antar att ni har ännu kallare.
Ha det gott min vän!!
kramar Lisa

Prinsessorna på Bellevue sa...

Du har verkligen blick för det där och dina foton är så alltid så fina och vackra! Oxblodsrött är verkligen vackert! Det gillar jag med, gärna på sammet!

Kram
Petronella

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, vilken snygg header!! Häftigt med maskerna. Me like:)). Hur bär du dig åt för att alla ska kännas som det hänger ihop:)). Du har verkligen din fina unika stil.
Ha en fin dag i kylan.
Kramar Maria

Unknown sa...

Åh så härliga ting, skulle vilja gå och snoka bland alla dina spännande saker ;D
Vackra amaryllisar, har aldrig sett den mustiga härliga färgen på dem förut.

Kram Catta

Geli sa...

Good morning! Your photos are so beautiful and you have so much treasures! The color of your flowers is extraordinary and it fits perfectly to all the white in your room. I wish you a great week! With love, Geli

Vardag och flärd sa...

Men snälla, har du putsat fönster i bitande kyla?! Jag tar kylan som förevändning för att slippa putsa eftersom jag inte har tid.
Oxblodsrött är en fin accentfärg som håller året om, jag tycker om den.
Ha en fin dag!
Kram Eva

Hannis sa...

Snygg, snygg header!!
Och fina bilder.
Får en sån där "teaterkänsla från förr" och börjar genast fantisera om tunga parfymer, sammet och siden.
Fråga mig inte varför men jag har vild fantasi=))

Kram Hannis

lisashus sa...

Supersnygg header och vilken vacker "röra" du har där i lådan! Vilka vackra saker!
Ja, den röda färgen är underbar! Vilka vackra amaryllis och så fint att ha dem i en vas.
Ännu en gnistrande dag!
Ha det gott!
kram
Lisa

Annas röda stol sa...

Så härliga saker! Bara ordet maskerad gör att allt blir genast lite spännande... Fina bilder, visst är det så med ögonen och din varma färg passar dig :)) Ha en trevlig dag. Kram Anna

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å jaaa , neeei det er iiingen som leser Se og Hør , bare blar i de bladene som man kommer over liksom hihi. Du så nydelig stol som sto der i den fine lyse gangen og så masse fine ting oppi skuffen !!! God torsdag til deg !

Vita små hjärtan sa...

Det röda är så fint! Jag gillar rött! Har nog en liten röd tråd genom mitt hem...
Härliga bilder!
Ha en fin torsdag!
Kram Agnetha

Chokladvillan 1910 sa...

Det är läckert med såna masker ! Det är något som "kittlar", jättefina ! När jag var i Venedig tittade jag mycket efter såna men jag ville ha gamla helst, inte lätt alls att få tag i & dyrt.
Kram Anki

Fia sa...

Känner igen det där med fotoögon, o precis som du skriver gäller det att ta tag i idéen precis där & då, även om man befinner sig mitt i fönsterputsningen;)) Verkligen häftigt stilleben där i lådan, o fräckt innehåll med..! Man vet ju aldrig när det kan komma till användning heller, nu när det snart är helg o allt;)) Ha det gott, o tack för fin inspiration <3 Kram fia

It's me sa...

No translating today.....but i see beautiful things !!...enjoy the day darling...love Ria.,..xxx..

bakom berget sa...

Visst har man fotoögon! Din låda där är ju ett perfekt motiv. Jättesnyggt!
Håller med dig om att den röda färgen är jättevacker.
Ha det gott!

Kram Åsa.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

wow vilket underbart inspirerande hem!!!! Dina bilder är ju bara sååå fina!! Ha missat några inlägg hos dig så nu tänker jag titta vidare!! HA en fin fortsatt torsdag kram från Maja

Anki sa...

Shit vad du ligger i, putsa fönster å allt:) Älskar dina bilder, så där slarvigt chict, du har så mycket fint.
När du sa blodrött tänkte jag på dina mattor:)...blomman ljuvlig, farlig färg:)
Nu ska jag pallra mig till tvätten, det är ungefär vad jag pallar nu (för att jag måste)...puh..

Ha det gott Stumpis!
Kramen!

Lallbacken sa...

Hej AnnaMaria. Första gången jag är här och kikar. Ska definitivt kolla mer! Det verkar finnas mycket av inspiration här ;)
/mia

FruNeroLindström sa...

Vilken magisk låda.
Och riktigt läcker färg på amaryllisarna.
Haha, brukar väl låta så: "Nä, fy för skvallertidningar, är ju bara massa påhittat", ändå är de otroligt kul att bläddra i dem i smyg ;)
Ha en fortsatt mysig dag. Kram Malin

Meta sa...

Vilken häftig färg på amaryllisen. Den ska jag leta efter nästa gång.Börjar tröttna på vitt nu.
jo det är nog så jag känner när jag gör nåt eller går en promenad, vantar av kamera fram.
Ha en fin torsdag
Kram Meta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Ja just den delen i ditt horoskop hade jag oxå prickat in, fniss fniss.

Ibland så är det sååå häftigt att se världen via kameran, men ibland så tröttsamt!! Och så blir man så frustrerad ibland när man inte lyckas skapa samma känsla i bilden som den man upplever i verkliga livet. Men att fota är galet roligt! Mitt mål 2013 är att utveckla mitt fotograferande!!

Ha det gott kram Monica

PS. fantastiskt vackra masker och teatersaker du har.

Tidevarf sa...

Såååå lyckade bilder och det spontana blir oftast riktigt bra. Själv kan jag tycka att det som inte alltid är perfekt är så vackert. På min blogg så har en bild inte alltid perfekt skärpa men det är ibland meningen.

Ha det fint.
Kram
Anneli

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära RÖDA Monogramfrun,

Så passande med horoskopet, och SÅ VACKRA de är, amaryllisarna! Min absoluta favvo-julblomma och så ståtliga och mustigt blodröda dina är.

Maffigt är också linnetrycket i förra inlägget, så jag förstår att du är nöjd med det på väggen där.

Och än en gång har jag gottat mig i bilderna på dina täcken - de är så fina och det blir en sådan häftigt effekt när de ligger på hög så där. Du lyckas verkligen få tag i de fina exemplaren också, med fin färgsättning!

Stor kram denna kylslagna januaridag!
Helena

Lövkojan sa...

Läckra masker och visst är det i nuet de bästa bilder blir!
Ah, galet snygga, vilken helt otroligt djup färg!
Kram Marie-Louise

Frøken Anker sa...

Det er da utroligt, hvad du finder frem af goodies. Skønne billeder :-)

Kram

Blommiga Rutan sa...


Hej!

Javisst är det så, att man ser världen med "fotoögon" !
Vilken underbar färg på dina amaryllisar, har nog förstått att det är din älsklingsfärg, och kanske lila?
Så roligt att du byter header så ofta, du är duktig du, tycker att det är jättekrångligt.
Önskar dig en skön helg
Kram Anncathrine

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Winkel's Crazy Ideas sa...

Elsker den masken, hvor er den fra? Har en maske fra Venezia jeg er glad i. Glad jeg ikke skal prøve å komme meg inn i det korsettet ;-) men å så dekorativt å ha til pynt! Ha en fin kveld, klem Pam

Anne på landet sa...

Herlige lekne bilder fra deg i dag...
Og horoskopet var nok myntet på akkurat deg.
Ikke mange som bærer den fargen med en slik verdighet Anna Maria!

God helg i morra og klem fra meg.

Elna sa...

Mysiga bilder och just den här mörkröda är jätteläcker.

Kramen

Chubby Chieque sa...

Hej söta AM som alltid :-)

Det ser inte kallt ut hos dig. OMG, -22 i Stockholm kändes att jag blev en isglass.

Oxblod är så fin. Mattan i mitt lilla kök är oxblod och i tapeten. Mysigt.

Hur har Ni det? Hoppas alla mår bra trots kylan.

Ha en mysig kväll.

Kram,
/Chie

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vilka fina bilder. Så fint att samla allt sådär.
Maskerad :) då är du redo.
Så fina stolar ni har där vid var sin sida av bordet.
Är dom nya eller gamla ? :)
Så fina blommor :) ibland stämmer det riktigt bra eller hur ?
Så fint fat :) är det keramik?
Ha nu en fin kväll och en fin fredag.
Helg igen :)
Varma kramar från mig ! :)

hemma hos lilla mej sa...

Mysiga bilder och just den här mörkröda är jätteläcker.Vad mycket fint du vísar.Ha en mysig kväll och en trevlig helg rara du.Kramar Rita ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka amaryllis! Helt dundersköna i färgen och vilka blommor så stora och härligt.
Är det dina år i teaterbranschen (visst har du haft det?) som gör att det dyker upp en mask nu och då och lite balettskor. Mycket läckert!
Agneta kram

årstidens bästa sa...

Oxblodsrött, tänk så rätt det kunde bli där minsann.
Amaryllisarna är otroligt vackra.
Ha nu en fin helg i den kalla varga vintern.
Kram
Linda

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Love the box with all the gorgeous things and yes, it is interesting when we see things through bloggers eyes and want to share with each other.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

Älskade pion sa...

Fina bilder inne hos dig som vanligt.;)Önskar dig en skön helg.Kram Ulrika

Hulda sa...

Jeg falt helt for den slitte stolen som står ved bordet, så lekker! Stilig kasse med saker også. :) Riktig god helg!

Le petit jardin sa...

Maskerna är fina att ha framme, själv har vi en inköpt i venedi och längtar att komma ner när det är maskeradvecka, det hade varit en upplevelse isig

kram kajsa

Sofia sa...

MEN, vilket amaryllis!!!! gillar också den färgen....
Och visst är det så, att man helt plötsligt bara ser nått som kan bli bra bilder!!!!
Kram och ha nu en mysig helg!
Sofia

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder på masker m.m. Man har verkligen fotoögon ,ser de mest fantastiska bilder i röran ibland
Gillar verkligen fototrycket i förra inlägget måste genast gå in o kolla
Ha en riktigt skön helg

Lyckoslanten sa...

Du är en sann bloggare som har öga för det sköna även när det inte är menat så.
Med horoskop är det ju så att det alltid stämmer in någonstans. Jag har varit utsatt för en hel del sådana experiment i psykologistudier! ;o)
Ha en riktigt skön helg! ♥

Country Hill sa...

Hallå där vännen, visst är det en Taserudsstake du ser inte ska den stå i källaren har väckt ett visst intresse på visningen idag ska bli spännande att se vad den går för, den är inte i perfekt skick men väldigt charmig.
Ha en fin helg!
Kram Lena

liven sa...

Heisann
Stilige saker i kassen, og et nydelige møbler du har der AnnaMaria :)
Ingen som leser Se&Hør nei...hvertfall få som vil innrømme det :)

Ønsker deg en fin helg
Klem fra meg!

Villa Björkenäs Backen sa...

Ha en fin helg !
En vafm kram från mig

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Här skulle det också behövas putsas lite fönster :)
Dina masker är jättefina bara så där lite huller om buller!
Oxblodsrött är en underbar färg, en favorit hos mig med!
Ha en jättemysig fredag.
Stor kram
Jessica

Elsa och Helena sa...

Ja, visst är det så AnnaMaria, ibland ser man bara att det kan bli en fin bild!

Din blev så läcker med allt det skira i en tuff trälåda.

Önskar dig en fin lördag...jag är just nu på språng till en loppis:)

KRAMAR

corinne* sa...

un bal masqué se prépare!!! !joli tableau !bonne journée

G:a Affären sa...

Först av allt gillar jag din vintriga header!
Ibland är det slumpen som avgör bildvalet och att man plötsligt ser tillvaron med bloggögon. Det här är helmysigt tycker jag, som också älskar "teaterrekvisita".
Är du född i oxens tecken?
Önskar dig en fin helg!
Kramar
Cia

Queen of Kammebornia sa...

Vilka vackra amaryllisar! Och dina bilder är som alltid så vackra och inspirerande :) Kram!