söndag 13 januari 2013

GAMMALT TÄCKE

Innan ni hinner tänka tanken ska jag förekomma och
skriva att, jo jag har många täcken nu! (Ett till på
väg...) Jobbade extra så mycket i nov/dec så nu efter
jul har jag köpt lite nytt/gammalt.
Jag är väldigt förtjust i gamla täcken, så high five till
mig som hann och köpa detta, och high five till
Kathrine/Fågel Blå som säljer så mycket fint.
Som tur är har jag två hem och fylla med täcken, både
härhemma och på ön där det finns två små hus.
Varm choklad och varma kläder om man ska fika ute,
eller på gränsen till ute.
Mina gamla uggs är suveränt varma, men inget jag
använder utom i närheten av huset. Känns som man
får björnfötter i dom.
Detta täcke ska vara i uterummet.....
I soffan.
Kram och hej
AnnaMaria








68 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Ja du har väldigt många otroligt vackra täcken vännen. Ha en mysig söndag.
Kram Agneta

STENLYCKA sa...

Dina täcken är så fina och Fågel Blå är en pärla på att ha vackra saker i sin butik. Såg du det täcket som var från ett slott, kanske var det du som köpte det? Jag blev så besviken att det var sålt när jag tittade in i butiken, gillade det.
Önskar dig en fin söndag här har vi grått med snö i luften.
Kram Raina

Annas röda stol sa...

Wow så fint täcke!!! Härliga vinterbilder du bjuder på idag.Riktigt varma och goa vinterstövlar är ju ett måste när det är kallt och man gillar att vara ute. Ha en härlig Söndag min vän. Kram Anna

Meta sa...

Det var ett fint täcke! varma är de med. Vi samlar på olika saker var och en, kul är det att se allas olika passioner.
Ha en go söndag.
Kram Meta

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Love all your beautiful photos, such sweet pink cups.
Enjoy the weekend

Hugs
Carolyn

Johanna Stålros sa...

Helt rätt, jag har själv jobbat mycket i jul och nyår och då tänkte jag på samma sätt;) Underbart täcke! Ha en skön söndag! Kram

G:a Affären sa...

När jag såg täcket tyckte jag nästan det var märkt med dina initialer! Så otroligt vackert och det går i samma stil som (alla!) dina övriga. Fniss, kunde inte låta bli att retas lite!
Visst är Fågel Blå en guldgruva!

Ha en fin söndag!

Kramar
Cia

Lappeline ♥ sa...

Nydelig flott teppe skulle gjerne hatt et slikt .vakkert i fargene og mønster.
Ønsker deg en flott søndag
Klem til deg

Sommerhuset i bakken sa...

For et nydelig og sjarmerende teppe ;-) Herlige farger! Passer perfekt der i sofaen ;-)

Her er det 19 minusgrader i dag (Brrrr!) - så det er godt med mange tepper. Det er bare å ta fram tekoppen, fyre i peisen og pakke seg inn i et deilig teppe - eller tre ;-)

Ha en flott søndag!

MINA TVÅ HEM sa...

Vackert täcke, det är bra med två hem,
så att man har ställen att placera sina saker på.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !
Rätt av dig att unna dig ! :)
Så brukar jag ocksä tänka.
En mycket fin täcke. Såg dom hos Katarona och tönkte faktiskt på dig ;)
Jag skulle vilja ha spna men jag får hejda mig nu med sådant...
Jag får spara till annat, typ betong, mm;)

Ha en god söndag fin du !

En varm kram från Mig

Hannis sa...

Det är ju så att dom där gamla oerhört vackra täckena är du faktiskt!
Så det är klart att du ska ha ett till=))

Kram Hannis

Tina sa...

Jättesnyggt med det gröna i, ett riktigt 'du' täcke!!
Jag kan inte dra hem fler, kuddarna tar för mycket plats, hehe!

Söndagskramen

Bente sa...

Et nydelig AnnaMaria teppe vil jeg si.

Bente

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackert!! Jag blir inte alls avis:)). Önskar jag hade ett endaste fint gammalt täcke:)). Det passar så otroligt bra in i din underbara miljö.
Ha det gott.
Kram Maria

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å ja de gammle vatt teppene er fine i vakkre farger , heldig du som fikk tak i enda et. God søndag til deg !

Ewa`s Galleri sa...

det täcket var verkligen fint,Passar perfekt där ute,
Ha en riktigt skön söndag

OlgaA sa...

Fint täcket! Mmmm... det märkte jag - att du har en del täcken ;) men när de är fina vad göra man :D

Ha en fin vecka, AnnaMaria! kram/Olg@

LantlivsAnette sa...

Men sååå fint täcke..man kan ju nästan säga att du samlar på täcken !! Jättefina att ha lite här och där..du är en mästare på att hitta fina saker !!
Kraaaam Anette

Chokladvillan 1910 sa...

Va fint ! Nu behövs det täcken vill jag lova ! Detta täcke var fint, passar i uterummet. ;) Nu har vi -10 huuuu men sol. ;)
Kram Anki

Fågel Blå sa...

Hej Min kära bloggvän,
åhhhhhhhhhh så fint täcket gör sej hos dej, passar utmärkt där i uterummet!
Kul att du länkar till mej, du är så gullig,
så fint du har det, och alltid lika inspirerande att kika in hos dej,

Önskar dej en fin Söndag
(Här städas det för fullt, granen har kastas ut och allt som har med Julen likaså, nja det andra har väl inte kastas ut men det ligger prydligt på vinden
Fniss!
Skönt, nu får man börja se framåt,
Kramar Kathrine)

Tidevarf sa...

*Ler* när jag såg det täcket, tänkte jag att det hamnar nog hos dig. Ett verkligt fint köp. Täcket hon hade som legat på nått slott tror jag, det var ju också underbart.

Önskar dig en underbar söndag
Kramis
Anneli

It's me sa...

Besautiful quilts !!...love it....have a nice sunday darling....love Ria...xxx...

Ingela sa...

Åh, så fint täcket är! Passar verkligen bra hemma hos dig!

lisashus sa...

Du har verkligen en härlig samling av täcken! Det är något skönt, omhuldande med täcken när jag tänker på dem! Som en varm omfamning liksom...!
Säkert är du lite så också som person....ja, så måste det vara. Den känslan får jag trots att jag inte alls känner dej annat än såhär.
Vilket jättevackert täcke du har hittat här!
Ha en skön sköndag
Kramar
Lisa

Tinas bo sa...

Hihi Alltid när jag ser de vackra täckena hos Kathrine, så tänker jag att DET hamnar säkert hos AnnaMaria... :)
Jag skulle såå gärna vilja köpa några av henne, men frakten hit blir alldeles för dyr.. tyvärr

Du har sååå vackra täcken och de passar perfekt hos dig..
Vackra bilder som vanligt!!
Och din nya Header är otrloigt vacker!! IGEN!! :)

ha en mysig söndag
Kram Tina

årstidens bästa sa...

Inte så konstigt att du har många täcken,du lyckas ju alltid hitta så vackra.

Ha en bra start på veckan nu.
Kram

Linda

Anki sa...

När jag såg det täcket hos Kathrine tänkte jag direkt på dig, det är sååå du;)
Skulle gärna ha ett gäng liggandes i en gammal korg men du vet alla hår?!...det skulle bli som fällar, hihi.

Ha det fint nu Stumpis!
Kraaam!

Geli sa...

Hello AnnaMaria! Your blanket is very beautiful with the design! Have a nice sunday! With love, Geli

Snäckskalsdalen. sa...

Har du många täcken....????? Skojar, jag avundas dig dina fina täcken och du är värt vartenda ett av dom och ibland är jag in och tittar hos Fågel Blå jag också men hittills har jag inte köpt något. Det här som du visar nu var ju underbart vackert!
Agneta kram

Lövkojan sa...

Så många täcken, då går det alltid att hålla sig varm och snyggt inlindad, härligt:)!
Wow, vilka läckra stövlar, de såg sköna ut också!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Crinoline sa...

Hei og godt nytt år,AnnaMaria. Du har en stor samling av vakre tepper. Har akkurat gått tur med hunden i mine UGGS, varme og gode på kalde dager.God søndag.Klem

Annes vita rum sa...

Så vackra dom är dom gamla täckena,och vackert hemma hos dig! Ha de gott vännen..kram

Queen of Kammebornia sa...

Verkligen fint täcke! Jag är också svag för vackra täcken :)

Frøken Anker sa...

Kathrine har mange smukke ting. Er også fan af hende.

Flotte billeder, du viser. Næsten forårs-agtige :-)

God aften
Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefint täcke. Jag bara älskar täcken och undrar just hur många jag har numera. Köpte en sommartäcke nyligen och eftersom jag har såna vårkänslor nu så är det helt ok

Kram Teres

Vardag och flärd sa...

Det var ett vackert täcke! Jag köper också gärna täcken och speciellt till stugan där vi är mycket utomhus, även när vädret inte är så varmt.
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Blommiga Rutan sa...


God kväll!

Vilket vackert täcke, känns som det passar alldeles perfekt hos dig!
Vilken fin header du har!
Så roligt att du byter så ofta! Alltid vackra, vackra bilder.

Kramar Anncathrine

Ps Tack för din gulliga kommentar om lilla Selma. Kram

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Du har så många vackra täcken! Såg några inne hos Fågel Blå och tänkte på dig:)

Kan tänka mig att UGGsen är sköna o varma att ha nu på vintern!

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Lissboden sa...

Du gör helt rätt i att köpa dig nya täcken när du tycker så mycket om dem. Vi lever bara en gång och då gäller det att passa på medan vi kan:)
Det piggar alltid upp att unna sig lite nytt, även om känslan tyvärr inte alltid är så längvarig.
Må så gott och ha en fin vecka!
Kram/Maria

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men åå köpte du det där fina!
Ja det är verkligen mysigt med täcken. Mysiaga att gosa in sig i o snygga att se på.
Vilken lycka att ha flera hus att inreda! Du gör det ju så himla bra också..;)
Kram Katarina

Millygarden sa...

Vackert täcke.. håller med dig, dom är så fina. Tyvärr har jag inte haft lyckan att komma över något. Men kikar alltid efter på loppis.

Kram Marina

Elsa och Helena sa...

Vilket fint täcke du köpt, Kathrine har många fina sådana. Är sugen på att köpa men funderar om dom är tunga? Du vet så där som gamla täcken kan vara.

Det passar i alla fall utmärkt hemma hos dig...önskar dig en fin kommande vecka...KRAM

Ett ögonblick sa...

Grattis till Dig som hann först!!! Det är ett mycket vackert täcke, jag tittade på det men hade ingen riktigt bra plats att ha det på. Hos dig passar det perfekt där i uterummet.
Mysiga Uggs, ser otroligt sköna ut.
Vart har denna helgen tagit vägen? den bara svischade förbi...
Ikväll var min man och jag på en snabbvisit nere i Göteborg, jag hittade en liten söt emma på Blocket som var tänkt stå i lilla hallen. Det blev två stycken likadana, fina men vill nog så småningom byta tyg. Familjen i huset skulle flytta så dom sålde en massa fina saker visade det sig, fick med mig ett jättesött skrivbord också som jag förhoppningsvis kan göra ännu sötare...;) jag ska titta på det i dagsljus så får jag se vad jag känner men det blev verkligen ett kul besök. Huset gick inte heller av för hackor...utsikt över hela stan och så gott som enskilt läge...säkert inte gratis.

Jag hoppas att Du får en bra och behaglig start på veckan!
kram Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint täcke.Underbara bilder.Ha nu en skön start på nya veckan.Kramar Rita ♥

FruNeroLindström sa...

Men så mysigt.
Haha, björnfötter ;) tycker det mest bara ser mysigt ut med uggs.
Hoppas ni haft en underbar helg och att ni får en minst lika underbar start på nya veckan, kram Malin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hur många täcken har du nu :)
Fina som bara den allihopa :)
Hoppas du har haft en underbar helg!
Din stora rosa kopp är hur härlig som helst, en sån skulle jag vilja ha :)
Ha en underbar start på veckan.
Kram kram på dig min vän
Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså du har köpt ett täcke till? Nu är du väl snart prinsessan på ärten? :))
Jag såg de fina som Kathrine hade, men inte sjutton hann jag före dig inte... :))
Ska bli spännande att se vilket det blev...
Kram
Marie

Jenny sa...

Fina täcken du visar! Vi sa just igår att vi borde ha ett par täcken på nedervåningen i fåtöljerna där, vi har EN filt som man får slåss om. Och en dagbädd har vi också där utan täcke, det borde vara förbjudet ;)

Kram,
Jenny

Cornelia sa...

Om du inte har några värre laster än täcken så är det nog dig förlåtet :).
Skämt åsido, jättesnygga täcken du fyndat! Det är inte lätt att hitta gamla täcken, men du har lyckats hitta flera jättevackra, som ger den rätta känslan till inredningen.

Ha en fin vecka!

Kram, Nicole

Sofia sa...

Klart man inte kan motstå ett så fint täcke!!! =)
Tack för dina tips angående pyssel-bok och så.... Vi får se hur det blir, men visst är det en dröm!
Kram Sofia

Solveig sa...

Visst hade du mange flotte quiltede tepper! Men så koselig der er å omgi seg med det en stynes er både vakkert og praktisk!
Det er så herlig med flere hus å pynte i! Det har vi også. Da kan man skikkelig utfolde seg med alle ideer og kreativitet man kan oppdrive;o))
Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Solveig

Lyckoslanten sa...

Vilka behagliga färger i det täcket! Ja du äger några stycken och sådant som man gillar kan man inte få för måna av! Ha en fin vecka! ♥

Helens Universum sa...

Härligt med sköna och vackra täcken! Tror att jag ska skaffa till husbilen, höjer mysfaktorn!
Kram Helen

Frida sa...

Hej AnnaMaria!
Det där täcket känner jag igen, det är jättefint och passar väldigt bra hemma hos dig.
Kram Frida

katha´s kortmakeri sa...

Underbart vackert täcke jag har letat länge men de är svåra att hitta.
Ha de gott!
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...

Underbart vackert täcke jag har letat länge men de är svåra att hitta.
Ha de gott!
Kram Katha

Avslutat konto sa...

Fint! När jag ser de där täckena, och även när jag ser gamla sidentäcken, så tänker jag på när jag var liten... Min mamma och pappa hade en Plymouth Barracuda och när vi reste mellan våra två hem som låg femtio mil från varandra så låg jag och brorsan och sov på vackra täcken bak i bilen under det gigantiska fönstret.. nattetid hade vi stjärnhimlen över oss och det var så mysigt under sköna täcken som verkligen behövdes vintertid...
Sommartid sattes ett solskydd upp.
Så för mig är de där täckena, stora tunga, med mönster eller i siden, minnen från de långa resorna bak i amerikanaren. :o)

Fina är de!
Kram Linnea

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åhh så underbart fint täcke .. härliga bilder som vanligt hos dig .. kraam sussie

Le petit jardin sa...

Vilket vackert täcke, passar ju jättefint i uterummet

kram kajsa

Änglarnas hus sa...

i dett kalla land och med denna galna snöyra som viner fram idag tycker jag att ditt inköp av täcken passar gott!!
lite kul att man kan fastna för speciella saker och sen shoppa loss på dem!
jag är likadan..undrarde just vad som är mitt begär just nu?!

ha det ott ! Kram Sanne

helle sa...

For et lækkert tæppe, elsker bare paisley mønstret men det har jeg vist sagt før? Af gode ting kan man aldrig få for mange....!

Kramar Helle

(ps dine støvler ville jeg helt klart gå i hele dagen lang, altså ude og om vinteren, bjørnefødder er fine. Og varme!)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag förstår att du har en gedigen samling av vackra gamla täcken. Har lagt märke till att när det kommer ut något i butik Fågel Blå så är det reserverat direkt;-) De är verkligen vackra och de med paisleymönster är underbara.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Man kan aaaldrig få för många täcken! Kram till dig!

Petronella

Bitte sa...

Vilka underbart vårliga bilder du bjuder på och vilket underbart täcke du har köpt! Me LOVE! :-) Det passar så fint till dina övriga täcken med de där milda pastellerna. Kathrine är verkligen en mästare på att hitta gamla vackra täcken :-).

Jag läste ditt förra inlägg och tyckte synd om dig när jag såg ert förstörda parkettgolv. Vad typiskt! Hoppas att det går att få till så att "vattenskadan" inte syns så mycket. Och så fyrhjulingen på det! Vilken tur att du hann kasta dig av, det lät otäckt att det bolmade och rök från den. Visst är det bara materiella ting, men det kostar en hel del att laga saker som går sönder... :-(.

Många varma kramar till dig!
Bitte

homemadebyanna sa...

Åh du och dina fina täcken :)
Hade varit roligt arr se ett foto på alla.
Ha en underbar dag :)
kram

Casa of Mia sa...

Täcket är verkligen fint och vilket underbart uterum, kram

liven sa...

Heisann
Vakre tepper du omgir deg med AnnaMaria!
Tenker på deg hver gang jeg ser Kathrine legger ut nye for salg :)
Heldig du som kan handle hos henne....det blir for dyrt med porto fra sverige til Norge dessverre :(
Deilige uggs også...gode å ha slike i kulden!
Ha en fin kveld
Klem!