torsdag 11 oktober 2012

EDWARDIANSKA SMÅ SKOR

Ibland hittar man det där lilla extra extra, små
inredningsdetaljer som man blir så glad för.

Dessa små antika edwardianska barnskor har jag
köpt hos Aunt Mollys. Bitte har hittat en engelsk
samlare, där köper hon in gamla fina saker.

Det syns att skorna är gamla, men samtidigt så
välbevarade. Dora mus kommer också från Bittes
butik.

Och när jag är inne på skor ska jag visa dessa kängor.
Det är Marie, Iris i Iris & Doris som är ägare till
både dom och hattasken.

Kängor, hattask och mycket mer var med när jag
fotade Östebrokläder i lördags. Det kommer ni
få se hur det blev längre fram i oktober.

Det blir mycket flyttande och bärande på saker
när man är på fotouppdrag.

Och ibland spårar det ur helt.....!
Kram och hej
AnnaMaria







65 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Godmorgon fina AnnaMaria.
Vackra skor i alla olika modeller, kängorna kan man verkligen se framför sig på en ljuvlig dam i vacker klänning :)Dom små vita på en liten flicka i Madickenklänning!
Vilken vacker miljö du fotat i :)
Må så gott, imorrn är det fredag :)
Kram
Jessica

G:a Affären sa...

Så det var hem till dig de små fina skorna sprang! Och visst är det något alldeles extra med dem. Det finns mycket fint hos Bitte!
Det ska bli så spännande att se foton om Östebrokläder, som jag tycker är så fina. Kul att det får spåra ur också, roligt ska de va´!

Kramar
Cia

LantlivsAnette sa...

Men åhh så söta skor..förstår att du köpte dom !! Åhh vad spännande att få se Östebros kläder, vad du är duktig på att fota !!
Kula tt få se dig på bild, du är ju som en modell, för visst är det väl du på sista bilden ?
Kraaam Anette

Lappeline ♥ sa...

Å så søte sko.....
Flotte bilder....
Jeg ønsker deg en god dag.
Klem

Blommiga Rutan sa...

God Morgon!

Vilka fina små skor!
Sätter genast igång fantasin...
Vem, vilka, har haft dem, var, vilka kläder hade dom till...

Ska bli jättekul att se bilderna på de fina kläderna som du fotat!

Själv ser du ut att lika gärna kunna vara framför som bakom kameran!!!

Ha en härlig torsdag och en riktigt skön helg

Kramar Anncathrine

STENLYCKA sa...

Godmorgon Vännen!
Så söt Dora och vilka ljuvliga barnskor!
Vad trevligt att göra fotouppdrag skall bli så spännande att se kläder och bilder senare!
Ha en fin oktober helg!
Kram Raina

Hannis sa...

Den sista bilden fick mig att fnissa.
Härlig!!

Kul att du varit på fotouppdrag.
Kan tänka mig att det blev fina bilder!!

Kram Hannis

Geli sa...

Good morning Anna Maria! Your mice is sooooo sweet and your photos very beautiful! I wish you a wonderful day! Geli

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
those little shoes are adorable, so sweet and so is Dora the mouse!
Rebecca

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka söta skor, en jättefin detalj. Östebros kläder ska bli spännande att få se, jag har precis upptäckt dem:)).
Roligt att vara på fotouppdrag. Härlig sista bild:)).
Ha en fin dag.
Kram Maria

Fågel Blå sa...

Underbara små skor,, så fina!
Mycket fint finns att finna hos den ljuvliga nättbutiken Aunts Mollys, har handlat mycket fint där!
Kul med Fotouppdrag
Kramar Kathrine

FruNeroLindström sa...

Så söta små skor.
Och underbara bilder som alltid.
Älskar den sista, ibland måste det få spåra ur lite ;)
Hoppas du får en riktigt mysig Torsdag, Kram Malin

Ett ögonblick sa...

Nytt jobb på G???? Kul verkar ni i alla fall ha:)) Är det händerna mot himlen...eller sätta-sig-på-stolen- innan-kameran-knäpper?:))
Ljuvliga små barnskor! ...som också bär på en spännande historia. Dora Mus är också bedårande! är det en dörrstopp? jag har för mig att jag sett fina djur i Bittes vackra butik.

Nu har frosten kommit hit ner också, skrapa bilrutor och vantarna på, men det är underbart vackert med det vita gnistrande gräset. Hundarna var som galna igår morse, dom rullade runt i det frusna gräset och sprang som galningar...vet inte varför det är så gott med frusna gräsmattor.
Idag kommer mellandotter I hit så vi får nog hitta på nåt kul.

Ha en fin höstdag!
kramar Lisa

Johanna sa...

Vilka söta små skor. Jag fick själv hem mina allra första skor förra veckan (dem man kan se i min header) och gamla barnskor är så söta:)

Vilket roligt arbete du verkar ha!

Kram Johanna

Malin sa...

God morgon;)

Så herlige små sko!
Tenk om de kunne fortelle sin historie:)
Spennende!
Å lille Dora Mus var bedårende<3

Ha en herlig tordag kjære du!

Kram Malin <3

Hulda sa...

De små barneskoene var joe helt herlige. :) Så fint fotografert der blant de røde eplene. :)

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka söta skor.Bara så himla fina bilder som alltid .Ja i bland är det skönt att spåra ur.Njut av dagen fina du .Kramar Rita ♥

Kristina sa...

Men hejsan!
Vad kul att få se dig på bild!Var ett tag sedan jag var in men jag har haft en lång paus. Ibland måste man prioritera! Vad roligt med ett fotouppdrag! :) Östebros kläder är ju sååå ljuvliga!
så mycket ljuvliga bilder du bjuder på Anna-Maria, som vanligt!
Ha en fin dag!
Kram Kristina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka underbara skor!!! Undrar vem som har haft dom?
Såå grymt söta! Vad roligt med fotouppdrag! Vad du är duktig!

Ha en fin torsdag!

Kram
Petronella

It's me sa...

No translating today...love that little shoed !!!..lovely day...xxx...

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Masse fint på bildene , men de små skoene var helt skjønne ! Klem

Vardag och flärd sa...

Skorna är så söta och musen bara helt underbar, tror jag ska beställa den!
Det är kul när det spårar ur, hihi!
Ha det fint!
Kram Eva

Cornelia sa...

Å så söta de är både musen och de små, små skorna.
Låter härligt med fotouppdrag! Ska bli spännande att se fler bilder sen.

Kram, Nicole

Elna sa...

Ja skorna är bedårande och så kul att du är med på bild. Det låter jättekul med fotouppdraget och jag väntar spänt på lite bilder. Ha en fin dag.

Kramen

Johanna Stålros sa...

Hihi den sista bilden är underbar;) och du de första skorna- gudars så söta!!! Trevlig helg vännen. Kram

Jenny sa...

Vad fina skor, både de pyttiga och de svarta! Härligt med höstbilder nu, det är så vackert så man kan bli tårögd.

Kram,
Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Fina skor ,och hattasken föll jag för
Man ser att ni har roligt på jobbet ,som är så väldigt viktigt
Ha en bra dag

Annas röda stol sa...

Vilka underbara skor och härliga bilder. Ha en härlig dag. Kram Anna

Anki sa...

Spännande med fotouppdrag, inte visste jag att du gjorde sånt...Urläckra kängor och dom små skorna så fina så fina!
Å stolen, förstår att du är överlycklig *ler*

Ha det gott nu Stumpis...dags att rusa vidare här!

KRAM!

Sofia sa...

Hallå!
Heeelt underbara små skor! Skulle passa fint i en julkrans kanske.... Ja, jag har redan snöat in på jul!
Kramis
Sofiqa

Patricia sa...

Det var söta små skor du fått tag på, tänk om de kunde berätta vad de varit med om .. =)

Kul med fotouppdrag, ser fram emot att få se bilderna sen .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Queen of Kammebornia sa...

Men det verkar vara ett roligt uppdrag! Och underbara skor och kängor och miljöer! Kram!

Mycket annat & lite betong sa...

Ni verkar ha roligt när ni arbetar! Så mycket fin rekvisita och vacker miljö!

Kram Agneta!

KKvinneblogger sa...

For noen skjønne små barnesko!
Tro hvem som stabbet rundt i dem en gang i tiden? :)

Fröken Tindra sa...

Sakerna du visar väcker onekligen fantasin. Spännande att se vad du fotat.
Kram!

årstidens bästa sa...

Guuud så fina!

De ska du vara nöjd över.
Trevlig Helg.

Kramar
Linda

liven sa...

Heisann
Åh for noen søte små sko!!
Nydelige omgivelser du har vært i da AnnaMaria :)

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Så söt liten mus och likaså skor.
De är väl härligt när det spårar ur lite =) Ja man får sig ett gott skratt då =)
Spännande med foto uppdrag

Idag har det vart en spännande dag för mig må du tro.
Kram på dig Anna Maria
//Sanna

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken härlig sistabild, glada härliga tjejer!
Agneta kram

Tidevarf sa...

Aha det var hos dig barnskorna hamnade, förstår att du köpte dem för de är ju bara sååå bedårande.

Kram
Anneli

Tina sa...

Så kommer då jag som måste säga att jag inte gillar gamla skor, vet inte riktigt varför. Jag tycker det är fint i inredningen hos andra men inte hos mig, får liksom inte till det..men det har du fått!

kram o trevlig helg

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Vilka härliga gamla skor och stövlar du har fotat. Jag har förresten ett par sådana stövlar efter min mormor som är mer än 100 år gamla. De är jättefina:)
Vad fin du är på bilden. Det är alltid roligt att få ett ansikte på bloggerskor man besöker.
Kram och ha en fin helg!
Maria

Skogslyckan sa...

Ja det finns nog inget som jag får så mycket mail om som gamla skor. Säljer de få jag kommer över direkt...de så svåra att hitta. Älskar bordet i förra inlägget och så klart din stol!! Ha nu en mysig fredag och helg!
Kram Pia

Lövkojan sa...

Så rara små skor! Tänk så rädd och glad någon lite har varit för dem en gång i tiden, då när skor var så oändligt mycket mer värda än i dag. Läckra kängor!
Hihi, det måste få spåra ur ibland, glada minnen :)

Ha en fin fredag, kram Marie-Louise

lisashus sa...

Vilken fin nostalgi med gamla skor och kängor! Jag kan tro att de blev en fin rekvisita till fotandet!

Ibland behöver man allt spåra ur!:)
Kram
Lisa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så kul - fotouppdrag!! Låter galet spännande. Ser fram emot att se resultatet.

Önskar dig en skön helg!
Kram monica

Madame Edith sa...

Fina bilder :) Så sött med de små skorna!

OlgaA sa...

Men HEEEJ AnnaMaria!!! Inte ofta ser man dig på bilder ;)

Skorna du köpte är helt underbara!!

Och kläder ser jag fram emot att se ;)

kramar/Olg@

Solveig (Svingenslillehus) sa...

HElt NYDELIGE sko, og så søte.. herlige bilder, søte deg!
God helg!
Klemmer til deg!

Viola sa...

Vilka rara små barnaskor :) så du fotouppdrag, vad roligt..visst jag inte..kanske jag missat helt...är ju inte lika aktiv som förr...på bloggen alltså :) ha en skön helg och hoppas ni slipper snön, kram

Bitte sa...

Hej fina du! :-)

Vilka underbara bilder du har tagit av skorna där bland de röda äpplena! Du har verkligen öga för färg och form :-). Tack snälla du för fina bilder och för att skriver om och länkar till butiken. Det är guld värt! :-)

Vad spännande det ska bli att få se bilderna från ditt fotouppdrag, omgivningen verkade ju vara perfekt för ändamålet. Och vad roligt ni verkade ha tillsammans! :-) Det är minst lika viktigt.

Och... jag tror inte att det är sista gången du får ett sånt här uppdrag :-).

Ha en fin helg i solen!

Många varma kramar
Bitte

helle sa...

Åhhh, de små sko AnnaMaria, jeg elsker jo bare de gamel små barnesko. Tænk af Bitte har kontakt til nogen som sender disse små skatte hjem! Må være lidt af en drøm, isør når man har forretning selv.

Og hvilket fint billede af dig med lækre kjoler! Du ser så glad ud!

Nyd weekenden

Kram Helle

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Heldige deg som har funnet slike skjønne barnesko! Og du som jeg liker den røde hatt-esken din!!
De siste bildene fikk smilet frem!:-)
Ha en herlig helg!!
Klem fra Hjørdis

Frida sa...

Vad roligt med fotouppdrag :-). Vilka fina barnskor, verkligen välbevarade och Dora mus är så söt.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina AnnaMaria !
Så fina och söta skor .
Och fina bilder på er ....så klart ska det spåras ut ibland ;)

Grattis till dina vinst ! Det är du värd !

Ha nu en jätte fin helg vännen !

En varm helg Kram från mig !!!!

LOPPISLIV sa...

Ohhh så söta små skor :-) Stort grattis till vinsten, stolen är ju helt underbar!! Kram Paula

Älskade pion sa...

Söt du är.;)Vilka fina bilder du har tagit,kul.Ha en riktigt skön helg vännen.Kram Ulrika

Titti sa...

Åh vilka söta små barnskor. Önskar dig en fin helg. Kram Titti

Villa Hasselbacken sa...

Vilka fina skor och vilka härliga bilder! Kommer att bli jättebra.
Visst är det skönt när man kan få spåra ur helt. Det borde vi göra flera gånger varje dag!!! Bra för själen.
Kram Lena

Lantligt i stan sa...

Vilka söta små barnskor och Dora mus är ju bara så bedårande! Vackra bilder och så spännande med ett fotouppdrag! Ser fram emot att få se fler bilder. Ha det gott!
Kram Anki

Välkommen Hem! sa...

Du är ju en riktig inredningsdetektiv! Du hittar alltid en massa fint! Söta tossingar- vilken tur att de får bo hemma hos dej, där kommer de att ha det bra!
Kram, Judita

Magia da Inês sa...

♪彡♪♫°¸.•♫°`
Fotos maravilhosas.
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
♪♫♫°✿°`╮

C De-sign sa...

Fina skor... och härliga bilder... med äpplen... hoppas du har härliga höstdagar Kram fr C

Anne på landet sa...

Ååååå, du er en levende og leken skjønn kvinne Anna Maria :)

Skjønn søndag ønsker jeg deg!
Klem fra Anne.

Anonym sa...

Kära fina trogna bloggvän,
Du måste vara alla sinnliga fotografers dröm, tillsammans med Din makalösa samling av saker. Jag har inte varit inne hos Dig på ett tag, så nu skall jag "sätta tänderna" i Ditt liv en liten stund, tillsammans med den sedvanliga baljan av cappucino. Regnet strilar mjukt utanför mina fönster, och Österlen är åter sig likt (dvs alla turister har åkt hem). Idag blir det stranden oavsett väder, dvs. en mils vandring där hade jag tänkt.

Kärlighed

Agneta