söndag 26 februari 2012

LILA BALETTSKOR

Jag har köpt lila balettskor, väl använda av
någon ballerina som gillade lila.


Hittade dom hos Vintage by Nina och jag
har också alltid gillat lila så jag köpte dom.



Samma lila-grå nyans som i kjolen, visst är
dom helt ljuvliga....



Tog en promenad ner till älven, där finns
mycket och kika runt på. Hade med kjolen
för och fota den i en ruff miljö.



Här ser kjolen mer rosa ut, men det är solens
gula goa ljus som ändrar färgen på fotona.



Idiotiskt tycker nog en del, men jag tycker
det är roligt och ta foton på lite olika ställen.
Och som värmlänning är det väl allmänt
accepterat och vara lite stöllig!?



Någon har täljt sina namn i barken. Var nog
ganska länge sen, för det satt högt upp på
stammen. Romantiskt.



Once in a lifetime tror jag att man hittar lila
balettskor, är så glad för dessa.
Puss och hej
AnnaMaria








75 kommentarer:

liven sa...

Åh....så utrolig kule bilder!!!

ha en fin søndag!

(eddas) sa...

Kjempefint å ta med ting ut og fotografere....tøffe bilder..
ha emn flott søndag
klem

Fågel Blå sa...

Jaq du dessa är ljuvliga,,, och jag inser nu att det var bra att jag inte köpte dom för dom gör sej bäst hos dej!
Önskar dej en fin Dag
Kramar Kathrine

LOPPISLIV sa...

Såååå himla fina balettskor du hittat, tror inte jag sett lila innan. Här skiner solen så fint idag och det känns vår i luften, gött!!! Kram på dig //Paula

gamla skolan sa...

Ljuvliga , helt underbar nyans !!
Kul att du har fotat på lite olika ställen !!!!
Önskar dig en fin Söndag .
Kramar // Susanne ♥

Chubby Chieque sa...

With a dash of turqouise, dusty pink and the rusty thingies? Absolutely beautiful! §;-)

Ibland önskar jag att jag bor på landet. Jag gillar ju vintage och fransk stil men gubben hemma har svårt för den. Därför jag älskar att komma hos dig och smälter in mig i dina fina fynd.

Hoppas alla har en underbar helg.

Kramar som alltid,
/chie

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Underbara bilder.......Me Like :)
Å idag e de soooooooooooool :)
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 95fina bloggar å fin stämning :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Livet på Vestergård sa...

Så fina skor! Roligt med foton som är fotade i lite annorlunda miljö.
Ha en fin söndag! Kram Kicki

idémakeriet sa...

Jätte fina bilder, att vara lite annorlunda är inget fel med AnnaMaria, fortsätt att vara dig själv.
Annorlunda den lila färgen av ballerinaskor.
Ha en skön söndag.
Kram Gerda

Ewa`s Galleri sa...

Underbara bilder gillar kjolen ihop med det rostiga gamla
ha en riktigt skön söndag

Skogslyckan sa...

Ljuvliga är ordet! Och du vad jag gillar krocken i dina bilder mellan rufft och skirt!!! Härligt! Blev så inspirerad, här nere hos grannen står massa gamla fordon, men ingen så härligt turkos.... Tack för inspirationen!
Kram Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Vi tog precis den promenadrundan igår...... Hi hi vi är allt lika du o jag - ser också en massa fräcka fotovinklar bland alla saker som står där. Visst är det helt ljuvligt väder ute då?!?!... Får nog bli en promenad när jag pausar i skapandet sen.
Skorna är nog de ljuvligaste jag sett. Helt outstanding. Skulle gärna ha ett par sådana själv :)
Ha en underbar dag. Kram kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina, jag har aldrig sett lila balettskor..helt underbart ljuvliga..och så fina bilder du har fotat..du kan du !!
Idag skiner solen här i Norr, ljuvligt..det blir så bra foton också, bästa att passa på o fota till bloggen..
Kraaam Anette

Blommiga Rutan sa...

Vilka fina balettskor! Har aldrig sett lila, visste inte ens att det fanns, säkert specialbeställda någon gång i tiden, av en lilaälskande ballerina. Tänk om man visste vem som haft dem och historen bakom...
Så vackra bilder som vanligt, nej, du är icke stöllig, snarare konstnärlig!

Här har vi också besök av en underbar sol idag, så nu är det dags att gå ut.

Kram och ha en skön söndag och en bra vecka
Anncathrine

Hulda sa...

Skjønt! Så flott med skoene og kjolen i det rustikke miljøet. Nydelig der ved den gamle, grønne lastebilen. Det hjertet du fant i treet var utrolig romantisk.. Kunne vært skrevet en historie om det. :)

lisashus sa...

Wow, så läckert! Du är ju en himla duktig fotograf dessutom! Vilken kul idé att ta med vackra kjolen ut till en ruff miljö!
Själv älskar jag kontraster!

Så jättefina färger med skorna och klänningen ihop!

Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Tinas bo sa...

Tycker det är härligt att du tar med kjolen för att fota den på andra ställen!! :))
Ballettskorna är helt bedårande!!
Har heller aldrig sett lila!
Som du säger Once in a lifetime!

Hjärtat i barken är härligt!
Undrar om de fortfarande är ett par?:)

Ha en fin söndag
Kram Tina

It's me sa...

What a beautiful color!!..and a beautiful post !!...like your pictures !!..have a nice sunday...love Ria...xxx...

helle sa...

Ljuvligt!! Præcist udtrykt AnnaMaria, den satre lilla går sammen med alle sarte pastelfarver og ser helt...ja, ljuvlig ud! Og i naturen er der i øjeblikket næsten ingen pang-farver, måse lige bortset fra den gamle lastbils flotte blå nuance.

Nogen gange gælder det om at sætte ting sammen og stille ting op så det bliver ljuvligt at fotografere, og det er bra så!

Nyd dagen ven, solen skinner og det er så fint ude!

Kram Helle

Blåbärs och smultronstället sa...

Vacker header igen!!!
Du matchar såå fint! Grattis till de fina ballerinaskorna och kul att du gick ut och letade efter mysig miljö att fota i. Du har såå många roliga idéer:-)
Kram på dig och njuta av solen!
Susanne

Elna sa...

Vilka härliga bilder och visst är det kul att ta med saker ut och fotografera. Ljuvliga lila skor! Du får ha en fortsatt skön söndag.

Kram

Bitte sa...

Ljuvliga är bara förnamnet! :-) Vilka underbara balettskor, jag bara älskar den lila färgen. Lila är dessutom en av mina absoluta favoritfärger :-).

Jag tyckte så mycket om fotona med den gamla bilen och kjolen, du är så duktig på att hitta fina miljöer för dina bilder. Din nya header är så vacker också!

Jag har suttit en lång stund nu och läst ikapp alla inlägg jag missat hos dig, men jag tror att jag måste titta på alla vackra bilder en gång till. Jag såg att du visade ljusstakarna i ett inlägg också och länkade till mig, tack gulliga du! :-)

Önskar dig en fortsatt skön söndag!

Många kramar
Bitte

Fia sa...

Gu´så fina, inte utan att man blir ganska sådär jätteavis;))
De finaste jag sett, faktiskt <3
Kul att du tar dina bilder i riktigt annorlunda miljöer, det blir ju lite guldkant o känsla då!
Ha en härlig söndag/ Kram fia

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fine bilder.....
Vakre farger .....

Takker for koselige kommentarer snille du

Ha en fin søndag

Klem til deg

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder!Himla söta balettskor.Så himla fin färg på både skor och kjol.....Ha en skön söndag vännen.Kram Rita ♥

Johanna Stålros sa...

Färgen är ljuvlig och skorna så vackra....
Härligt med lite utomhus foton.
Kram

Anki sa...

Men guuud vilka fina...och ovanliga! Älskar dina bilder vet du, ingen stylar som du *ler*...
Hoppas du får en fin dag stumpis!

Goa kramen!
Anki

Vintage House sa...

De är otroligt vackra och härliga bilder läckert med bilen :)
Ha en skön söndag
Kram Sandra

Snäckskalsdalen. sa...

Det är allt lite meningen med livet att vara lite "stöllig" det tycker jag, annars blir det för präktigt och tråkigt. Och man kan ju bara ana varför du slängt av dig ballerinakjolen där......skorna är jätteläckra, är det ytterligare ett par än dom du haft med förut! Läckert vilket som! Stölla på du. Förresten ligger Stöllet i Värmland eller är det längre upp - passar ju bra!
Kramar

Lilla Majken sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på igen. Vacker och ovanlig färg på ballerinaskorna.

Ha en go söndag! Kramar Therese

Unknown sa...

Dom var riktigt fina och i en härligt annorlunda färg.
Åh vad jag gillar att du är lite stollig i ditt fotograferande så vi får njuta av dina fantasifulla och alltid lika vackra bilder :).
Ha en fortsatt skön söndag, kram Ing-Britt

Tina sa...

Uj uj, vilken skatt!
Gillar även den blå lastbilen, ruff o go! Du har fått till fotandet väldigt tjusigt, gillar kontrasterna.

Ha en fin söndag, kramen

Hemmavid sa...

Hejsan!

Du är såå duktig att ta bilder! En sann fotograf hittar leter fina miljöer och ser när det blir "rätt" - och det gör verkligen du!!

Ha en fin söndag!
Kramen Jenny

Bente sa...

Hallo AnnaMaria
Jeg liker alltid så godt bildene du viser oss, fortsett med det.


Bente

annashusidingtuna sa...

Hej!
Stölla på du bara det ger ju oss fantastisk bilder!
Det goa solljuset är verkligen efterlängtat.
Ha en bra söndagkväll.
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Du är inte "stöllig" du är underbar och har öga för det vackra!!!
Dina bilder är så härliga, tack för att du finns så jag kan njuta av din blogg du goa Värmlandskvinna! Skulle vara kul att se dig i de lila balettskorna någon gång!
Ha en fin början på veckan!
Kram Raina

Nyanser av vitt sa...

Helt underbart vackra. Vilken lycka.
Ha en fin söndag kväll goa vännen.
Kram Agneta

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

det är ju det som gör det så skoj att kolla på dina alltid så vackra foton..att du tänkt till lite-
Ha nu en bra kommande vecka
♥kram♥
GABRIELLA

Fröken Tindra sa...

Jättevackra skor och det blir onekligen härliga foton när du "stöllar" dig! =0)
Ha en bra vecka!
Kram!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Helt nydelige bilder!
Og skjønne ballettsko:)
Da jeg var liten jente drømte jeg om å bli ballettdanser...med slike flotte sko og flortynnt skjørt:))
Ønsker deg en fin kveld og flott ny uke!

Photo by Maria sa...

Härliga bilder och gillar din "stöllighet" =)
Så fina ballerinaskor..

Kram Mia

Ninja sa...

Kul idé att fota dem ute.....

Vitt hus med svarta knutar sa...

Dina bilder är underbara du kan arbeta som stylist på heltid tycker jag=) Ballerinaskorna har en helt underbar färg och tillsammans med kjolen...en vacker kombination...

Ha en fin kväll och en bra början på veckan!
Kram,
Regina

Torparlycka sa...

Jättefin skor! Gillar verkligen bildern med kjolen på den "gamla" bilen =) Kram A

Vita små hjärtan sa...

Så läckra bilder vännen!
Lila, det tror jag aldrig jag sett på ballerinaskor. Fint!
Ha en fin vecka!
Kram Agnetha

Frida sa...

Vilka underbara bilder! Supperfina balettskor, tror jag såg sådana i det senaste numret av allt i hemmet.
Kram Frida

katha´s kortmakeri sa...

Tack för att du är så underbart stöllig... Dina bilder skänker en sådan glädje.
Skorna är så fina.

Ha en skön kväll.
Kram Katha

Vitspets sa...

Såå duktig du är på att fota ...
underbara bilder vännen !
Ha en fin kväll
Kram Karina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så galet vackra balettskor och vilka härliga bilder du har tagit!

Sköna färger, läcker miljö!

Ha det gott!
Kram Monica

Livet och vardagen sa...

Jag önskar att jag hade ditt öga för ovanliga oväntade bilder! Så fina med sina färger och former. En fröjd att kolla på.

Lyckoslanten sa...

Men vilken fullträff! Jag har så beundrat dina förra balettskor och så nu dessa! Men vilken häftig bild med kjolen i bilfönstret! Du kan du! ♥

årstidens bästa sa...

Men så vackra!
Alldeles ljuvligt plommonlila....

Ha en underbar dag.
Kram
Linda

Fånga dagen sa...

Halloj tjejen!
Verkligen romantiska skor du, man kan undra vem som haft dem.
Och som du säger i värmland är vi helt stölliga ibland, men på ett bra och charmigt sätt. Du tar så fina bilder förr jämnan. Själv tar jag inga alls nu, har fortfarande inte funnit min laddare till kameran, jag blir tokig på mig själv.
Ha nu en riktigt bra vecka vännen.
Kram Lena

Älskade pion sa...

Vackert!!!! Om det är vackert eller ej får ju ligga i betraktarens ögon.....JAG tycker iallafall att det är jättevackert.Grattis till dina fina lila ballerinaskor.ha en fin vecka goa bloggvännen.kraaaaaaaaaaaaam ulrika

Channal sa...

Åhh vilka läckra bilder! Så vina balettskor! Min dröm var att bli en balettdansös när jag var liten. Men jag blev en friidrottare! Så det blev spikskor istället!! KRAM Anna

Ett ögonblick sa...

Ljuvliga!! Vilken färg!! lila är egentligen inte min färg, men den där lite grålila är fantastisk och den passar Dig.
Ja, värmlänningar är ju lite stölliga har jag hört...brukar inte Kenny Bräck säga så också... men det underlättar om man är lite tokig ibland. Jag brukar känna mig sån ganska ofta...;))
Du har i alla fall tagit underbara bilder! och den där lastbilen ser skön ut med härlig patina. Hade förmodligen varit ett renoveringsobjekt för mina killar...den lastbilen som dom kom hem med förra sommaren var ett lik om man jämför med denna...men efter hur många timmar som helst har dom gjort iordning den till en lastbil i topptrim som ska ut på vägarna i vår/sommar...
Nu bär det iväg till skogen med mina små vovvar, trots ösregn.

ha det gott!
kram lisamaja

Maria sa...

Så läckert. Ja det romantiska ihop med det ruffa gillar jag. En lite bild på dig kanske i lila balettskor och den fina klänning i en snygg pose i skogen kanske...:)
Önskar dig en fin dag och ny vecka. Kram Maria

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Skorna och kjolen är verkligen ljuvliga tillsammans. Tufft att fota tillsammans med det ruffa. Blev lite flower power över bilderna.
Love, peace and harmony läckert!

KRAM Helena

Millygarden sa...

Fina bilder och söta balettskor!

Kram Marina

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

I love your pretty ballet post, the pointe shoes are gorgeous.
I have also done a ballet post today too.

Hope you are enjoying the week
Hugs
Carolyn

Hannis sa...

Men gaaaa!!
Hur underbara som helst!
Mer behöver inte sägas om det=))

Kram Hannis

Britt sa...

Åh, va snyggt! Jag älskar kontraster! Du é duktig du!

Kram Britt

Norr om Köpenhamn sa...

Har aldrig sett lila förr, såååå fina är dem!! Läckra foton du har tagit med den underbara kjolen :o)

Ha en finfin dag!
Kram
Ulrika

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åh.. så finw bilder, herlig at du tar oss med på tur.. herlig med lastebilen og kjolen! Og ballett skoene, var så skjønne! Nydelige var de! Ha en fin dag! Klem

Hulda sa...

Takk for din kommentar inne på innlegget mitt hos VI. :) Bildene var borte lenge, det var noe feil. De la det ut i går kveld, men det ble fjernet igjen. Kjedelig at det ble sånn. Men, nå er iallefall bildene der.

Har lagt ut et innlegg med klær og interiør på bloggen min nå. :) Gleder meg til du legger ut nytt også. Finner mye inspirasjon hos deg.

Änglarnas hus sa...

Ja du lyckas verkligen nosa dig till de rätta prylarna!1 Verkligen wowfeeling i dessa ballerinaskor!!

Kram sanne

Sallys hus sa...

Underbara!
jag har aldrig sett lila förut!
Din kjol är ju underbar den med och vilka otroliga bilder du tagit. Tur för oss att du är lite stöllig så vi får njuta av dem.
Min mamma är från Skoghall och min pappa från Töcksfors. Mina 3 äldre syskon är också födda i Värmland. Arvika ror jag...Ingen av dem är klok....haha...det är typ bara jag i släkten som är normal...*gapskratt*

Kram till dig min gulliga bloggvän..Ha en mysig kväll!
Katarina

Thelma Louise sa...

Ja veldig kule bilder...)) kule sko men like kule bilder av kjolen og bilen...og treet med hjerte..)) flink du..))

Klem

Lissboden sa...

Så vackra skor och vilken fin kjol i en underbar färg.
Härligt med lite romantik också.
Må så gott!
Kramar från Maria

Jenny sa...

Underbara bilder!!
Ovanligt med lila balettskor, det har jag inte sett förut, vad bra att du kom över ett par:)

Ha en trevlig eftermiddag AnnaMaria!

Kraam Jenny

Anonym sa...

Fortsätt vara stöllig, för man blir alldeles glad av dina bilder! Härlig färg på skorna och härliga kontraster på bilderna!

Kram Susanne

Jenny sa...

Så söta ballerinaskor! Tänkom de kunde berätta ...

Kram,
Jenny

G:a Affären sa...

Det här hade jag nästan missat....Vilken härlig färg på balettskorna och dina foton är så bra! Kjolen och lastbilen hör ihop på ett härligt sätt, det underlättar att vara lite stöllig!
Kram,
/Cia

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Unknown sa...

Åhhhh du har verkligen lyckats hitta något som jag jagat i flera år!!! Älskar både kjolen och skorna! Måste erkänna att jag inte hunnit med att titta så jätte mkt på din blogg nu sista tiden så nu har jag gjort det och haft en underbar morgon inspirations stund! TTAACCCKKK för att du är du och att du bloggar, KRAM