söndag 8 februari 2015

SLAGBORDET

 Bordet är på plats i uterummet.

 Jag kunde inte vänta trots att snön ligger djup
och vi kommer inte sitta där på ett tag.

 Bytte plats på soffhörna och matplats. Soffan
är en gammal omklädd Ikea soffa som jag tog
bort det vita överdraget på för det var fult. Köpte
ett nytt i grått,  men det fick jag inte på!

 Fast soffan passar ju till stolarna, och
dom ska inte målas.

 Ljusgrått och mörkrött blir det i sommar;
det är planen.

 I andra ändan av uterummet där matplatsen
ska bli ser det ut som en sophög, undvek och
fota i spegeln.

Om tre veckor är det mars, inte så dumt.
Kram och hej
AnnaMaria






39 kommentarer:

Älskade pion sa...

Fint du har det där ute på altanen.Jag bara längtar tills vi kan sitta ute på våran altan,mys.Kram Ulrika

Hajan sa...

Ha,ha jag satt i går ca 20 minuter på min inglasade. Hade en pläd och en filt kring stjärten
och ryggen. Det var så vackert,
fast jag kan inte säga att det var skönt, för då ljuger jag.
Men en liten föraning om det som komma skall. Tänkte på två presentkort jag fått
till Blomster- affärem .men de skall jag spara till Perlagoner
Tulpaner har jag ju ändå nu.
Ju äldre man bliver ju mer längtar man.

kram från Hajan

Cat sa...

Vilket otroligt vackert bord, blir mysigt att sitta där när värmen kommer.
Underbart med inglasat, då kommer ju våren ännu tidigare ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Annika Christensen sa...

Det är ju bra att vara förberedd när våren kommer. Super fint bord och vad bra att du inte skall måla stolarna för det är ju snygga som de är.
Allt gott
Annika

LantlivsAnette sa...

Åhhhh jiippiieee vad fint, ljusgrått och mörkrött såå vackert..vad härligt när du skriver att det snart är Mars månad, jag längtar så det är inte klokt till våren och sommaren nu...
Kraaaam Anette

House and Garden by Bia sa...

Jättefint bord...och härligt slitna stolar ;)...klart du inte ska måla dom !!...du verkar ha ett fint uterum...hos oss har vi bara uteplatser, men jag tjatar på guben att ha ska fixa till ett uterum här i stan...men det går trögt !!!först får det bli tapetsering av vardagsrummet...och det går också trögt, hehe...ha en fin söndag;)
Varm kram bia

Rost och rädisor sa...

Ahhh, gillar ljusgrått och mörkrött, faktiskt riktiga favoriter!
Skulle verkligen klia i fingrarna att börja inreda med vårrsaker och växtlighet om jag hade detta utrymme.

Ha det så gott
Anette

Kristina sa...

Fint bord och alldeles underbara stolar :) Det är bra att drömma och planera. Då är det bara att sätta igång då det blir vår!

It's me sa...

Yes three weeks i can 't wait...spring...!!!!...lovely sunday love your chairs !!!...love Ria...x!

Anonym sa...

Javisst är det roligt att ändra om ibland, eller ofta ;)
Tiden går fort, så mycket ljusare redan och snart är det vår :)

Ha det gott!

Anette sa...

Javisst är det roligt att ändra om ibland, eller ofta ;)
Tiden går fort, så mycket ljusare redan och snart är det vår :)

Ha det gott!

STENLYCKA sa...

Jag tycker det rutiga tyget med hundarna var underbart, varför dölja detta häftiga tyg. Passar också perfekt till dina stolar och bord, så engelskt.
Hoppas du har en solig söndag, här börjar molnen åter komma in och skugga solen.
Kram Raina

Anonym sa...

Så mycket fint och roligt att få titta runt hos dej!
Ha en trevlig söndag!

G:a Affären sa...

Så bordet hamnade i uterummet! Ja det blev fint med ljusgrått, och AnnaMaria-rött är fint ihop med grått! Du kanske kommer ihåg att jag har likadana stolar men mina är gröna. Hm, undrar om inte metallen ska målas svart.

Kramar /Cia

Tinas bo sa...

Vad snyggt med ljusgrått och mörkrött! Ska bli kul att se det hela när du är klar.. :)

Ja tänk vad fort det går, snart mars... ;)

Kraam
Tina

Loppisälskare sa...

Ljusgrått/grått och mörkrött är väldigt vackert ihop. Ja oh vad jag längtar efter att få öppna upp lusthuset! Men det är väl detta med att längta till och efter som är charmen. Och snart är vi där...
Kram / RosMarie

helle sa...

Nej det er slet ikke så dumt med marts lige om hjørnet, det glæder jeg mig også til!
Hvor fint egentlig med hundene på stoffet på sofaen og farven passer godt til både rødt og gråt!

Hav en fin aften
kram Helle:)

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Så snyggt det blev slagbordet och soffan gör sig verkligen med det tyget. Mörkrött ska ju vara årets färg och det passar ju dig :).
Så gott det såg ut med våfflor i förra inlägget, lär jag ordna nån dag.
Ha de gott, kram Ing-Britt

lisashus sa...

Alltid en god början att placera ut slagbordet! Jätterart litet bord!
Snyggt med mörkrött och grått!

Ja, innan vi vet ordet av är det mars!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Förstår att du pysslar i uterummet när det är så soliga dagar. Soffan passar ju riktigt bra till stolarna och där har du den röda färgen som jag vet att du gillar.
Tiden går så fort nu så det gäller att vara förberedd för det som kommer.
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Blommiga Rutan sa...

Godkväll!

Jaaaa, snart är det mars! Härligt!
Januari och februari är de tråkigaste månaderna, och det tycker jag trots att jag fyller år i februari.
Vilket fint slagbord! ser så trevligt ut i dit uterum, fina stolar också.
Tycker att tyget på soffan är fint, så very english, hemtrevligt.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Ps. Ja, köp boken, den är sååå fin, vilket fint ställe han har,ojoj.

Meta sa...

Ler. nu blev jag full i skratt. hos mig står ett likadant bord och stolar( som är på väg till kolonin) på min balkong. bordet är så litet och bra men det går att sitta många där ändå.
Det suger i kroppen att få göra klart för fikat ute nu.
Ha en skön vecka
Kram Meta

Jenny sa...

Vad fint det blev!
Låter härligt med bara några veckor kvar tills vi är i mars:)

Ha en trevlig kommande vecka AnnaMaria!

Kram Jenny

Sallys hus sa...

Hallå där!
Men ååå vilken fin soffa! Den passade ju verkligen hur bra som helst utan något överdrag på.
Det blir hur bra som helst det där ju!
Kram Katarina

Frida sa...

Vilket fint slagbord, praktiskt att kunna göra det större och mindre efter behov. Den tanken slog mig också i dag att det inte är långt kvar till mars, sedan brukar det gå fort :) Så mycket snö har inte vi men i dag har solen tittat fram :)
Ha en fin vecka!
Kram Frida

Hannis sa...

Det går fort så är det dags!
Ljuset har ju redan börjat stanna längre=))
Slagbordet ser kanon ut!
Sen vet jag att det kommer att bli suveränt när du är klar!

Kram Hannis

Ann Kåge sa...

Slagbordet ser jättefint ut med den ljusgrå tonen och så snyggt till de mörkröda stolarna. Känner igen det där med att uterummet har en tendens till att varje vinter bli ett slags skräprum men det fixar man ju till ganska snabbt så fort rummet blir uppvärmt av vårsolen. Ha det så gott!
Kram Ann

Black Iris sa...

Ja, nu börjar man vilja vårpynta lite lätt och tiden går så fort så snart sitter du där i uterummet..

Kram Maidi

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken fin färgkombination det blev med det nymålade bordet och dom gamla stolarna !
Och den vackra damen på det svartvita trycket passar så bra där det nu står.
Nog är det bra att ligga i startgroparna när våren kommer, men här uppe lär det dröja läänge !
Ha en fin vecka !
Kram / Anneli

Erikslundsliv sa...

Samma här! Var ute på glasverandan och drömde om vår igår. Det börjar bli varmt därute nu på soliga eftermiddagar och man får ny inspiration igen. Snart är det dags för sköna stunder utomhus (fast lite inne ändå). Det är det som är tjusningen med verandan att man är ute och inne samtidigt på något sätt!
Kram, Ann

scottishmoments sa...

Jättefina bilder som vanligt! Och jag ser att du fått in lite skotskt i inredningen också hihi. (Hunter är skotskt)

Erikslundsliv sa...

Hej igen! Såg att du försökte följa mig. Så trevligt!
Min "Friends Connect" krånglar lite då och då. Vet inte varför, men klicka på de små blå rutorna till höger om den blå "Anslut till den här platsen" så ska det gå bättre. Skulle behöva en dataexpert för att komma på vad som är fel.... Kul att du vill följa mig, nu blir jag glad!
Kramar, Ann

Stolpås Gård sa...

Vackert det blir med grått och mörkrött! Så trist med sofftyget som inte gick på... Slagbord är ju så fina! Kul att pyssla och greja inför kommande säsong mellan varven med snöskottning! Fast nu verkar allt smälta bort...
Kram Sussi på Stolpås

Lyckoslanten sa...

Tror bestämt att du förnyar din header varje gång jag hinner titta in här! Nya fina detaljer!
Det låter positivt med att mars är i antågande! ;o)
Ha det bäst! ♥︎

Sabelhagens Olivlund sa...

Snyggt tyg på soffan, och vilket fint slagbord. Du har öga för detaljer.
Ha en fortsatt fin vecka
Kram Maria

Jenny sa...

Härligt bord och härlig plats att vara på! Mars, ja det är inte klokt vad dagarna går.

Jenny

Sofia sa...

Jätte fint...passar bra där! =)
Gillar också verkligen dina stolar med det skavda röda...
Kramis Sofia

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
love the fabric on your couch, very fun and playful! Our East coast is getting a lot of snow also, so glad we're not all though I did like it when I lived in Wisconsin. So far for this year it looks like we're going to end up with only a light dusting for the season.
Happy February!
Rebecca

Hos Jorunn sa...

Så lekkert slagbordet ble i grått og virkelig fint ble det sammen med de mørkerøde slitte stolenen. For en herlig kombinasjon! Artig den sofaen med hundemotiver også!
Ikke så veldig lenge før du kan nyte dagene i uterommet nå:) Våren er rundt hjørnet ihvertfall:)

Klem Jorunn