söndag 21 september 2014

MERA Ö BILDER

 Jag kom ju inte iväg till ön på hela augusti pga
den förbaskade foten. Har gått sju veckor men jag
känner fortfarande av lösa benfragment som blev
när jag stukade höger fot.

 Så det var extra roligt och komma till ön den
soliga söndagen förra helgen.

 Gammal tunn blus som jag hade glömt att
jag hade.

 Färgen gör sig bra på foto.

 Sjalen som jag har tack vare Anette blev
lämnad på ön när vi låste och åkte hem.

 Tog ekan till fastlandet, snabba båten och kanoten
ligger kvar på ön.

 Kalle på höga höjder!

Det var lätt och komma upp, liite knepigare
ner.
Kram och hej
AnnaMaria






42 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Sitter här yrvaken och tittar på dina fina bilder,så tråkigt det som hände med din fot, men skönt att det ordnat sej.
Fin Söndag till dej,
Kram Kathrine

Välkommen Hem! sa...

Gooood morning!
Vad härligt att ni fick komma ut och njuta av en solig fin höstdag där på fina ön!
Kram och ha en härlig söndag!
Judita

Anonym sa...

Wooow...Ljuvliga foto ....
Hoppas foten känns riktigt ok nu/Kram

helle sa...

Flot foto af din søn på grenen, og hvilken udsigt han havde! Med din dårlige fod var det nok også en bedre ide at blive, om end ikke på landjorden, så på bryggen og her så du også flot ud med dine sjaler. Ikke så morsomt for dig at du stadig mærker symptomer fra foden, håber det snart går over.
Nyd dagen
kram Helle:-

Sabelhagens Olivlund sa...

Härliga bilder som alltid, från din fina ö. Söt blus.
Fin bild med Calle på grenen, förstår att det var värre att komma ner:) Om man inte vill bada då förstås:) Fast det ser grunt ut, så ett dyk går inte.
Japp, det är sambon som fotat mina "klädbilder":)
Ha en fin söndag. Här har vi gråväder idag.
Kram Maria

House and Garden by Bia sa...

Dom sista sommarbilderna förmodar jag.... Vi har mulet och 13 grader just nu...men jag såg på Tv att det blir varmare igen på tisdag ;)...så hösten kanske dröjer ändå ;). Vilken härlig turkos färg på blusen. Jag önskar dej en fin dag min vän;)
Bia

Lyckoslanten sa...

Härliga bilder från ön i detta och ditt förra inlägg! Så fantastiskt att ha något att längta tillbaka till nästa år! Vilken tur att du fick komma tillbaka dit! Så klart vatten där! ❤

lisashus sa...

Åh, vilka härliga bilder från din ö!
Det ser otroligt sommarlikt och skönt ut och så fint med den vackra sjalen som fångar vinden!
Himla trist med din fot!

Kanske är det slutet på sommaren nu. De talar om kyla och regn! Nåja, vi har verkligen haft en härlig september!

Ha en fortsatt skön söndag!
kram
Lisa

Blommiga Rutan sa...

Underbara bilder!
Ser så härligt ut!
Tur att det blev en tur till ön, denna härliga höst!
Bilden på sonen är så bra, som ett vykort, varför inte ett julkort?

Skön söndag och en bra septembervecka till dig

Kramar Anncathrine

Hajan sa...

Tänk så skönt att ha en hel Ö , bara för Er. Tänk i vår när det bliver lite smältdroppar, då
kommer längtan föe Er ut dit igen.
Jag själv längtar redan till min
balkong. Skall få en spalje` dit ut. Ha,ha den som lever får se

kramis från Hajan

Hos Jorunn sa...

Herlige bilder! Det var bra du fant igjen den fine turkise blusen din:) Det er sånn noen ganger at man glemmer hva man har..hihi..

Så leit at foten ikke er helt bra, forstuvning kan gjøre vondt veldig lenge...lengre enn om det hadde vært et ordentlig brudd. God bedring med foten og håper den snart blir 100 % bra igjen!

Det treet hadde aldri jeg klatret på..hahaha...da ville jeg måtte hoppe i vannet for å komme ned igjen:) Fint bilde!

Ha en fin søndag!

Klem Jorunn

It's me sa...

Enjoy the last day's of summer.....love your post.....lovely sunday...Ria....x!

MINA TVÅ HEM sa...

Ja snart är dessa bilder ett minne blott, för i år.
Men trevligt att gå tillbaks till bilderna i smäll kalla vintern och drömma sej ut till ön igen.
Men nu är det också skönt med våra fyra årstider, alla årstider har sin egen charm.
Ha en skön söndag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
I love your last photo!!!!!
Wonderful!!!!
Here it is rainy,windy and ugly!
Happy sunday my Dear!
With love,
Geli

Fröken Tindra sa...

Att det skall ta så´n tid för din fot att bli bra då?!! Inget kul alls förstår jag.
Vackra foton! Hur kan du glömma en så vackert turkos blus??! ;0)
Idag känns det lite mer höst än igår då rena semesterkänslan infann sig här. Underbart!
Kram på dig!

Livet på Vestergård sa...

Så bra att du kom ut till ön igen. Vi kommer att förlänga vår ö-säsong eftersom vi gör lite förarbete inför bygget vi kommer att starta med nästa sommar.
Härliga foton!

Jennys Vita Villervalla sa...

Underbara bilder hos dig!
Ha en fin söndagkväll!
Kram
Jenny

Frøken Anker sa...

Sikke dejlige billeder. Især billedet, hvor Anders sidder på grenen er rigtigt godt.
Vejret har været helt fantastisk i det meste af september.

Hav en dejlig ny uge 💞
Birgitte

Sallys hus sa...

Men åååå så underbara bilder AnnaMaria!
Man får liksom inte nog av den där ön och genom dina underbara bilder känns det som om jag också har varit där.
De där hamburgarna på bryggan..ååå..mmm.. de hade jag mer än gärna satt tänderna i..;)
Kram Katarina

Vardag och flärd sa...

Så skönt för dig att få komma till ön! Hoppas det blir någon mer fin tur för dig innan vintern.
Vackra bilder!
Ha en fin vecka och hoppas foten kan bättra sig!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Tala inte om lösa benbitar.....jag känner mina i axelarmen väldigt bra och tydligt.....! Har vi blivit lite klumpiga du och jag? Nej, skojar bara!
Kalle får mig att tänka på killar som springer upp och ner i kokospalmer.....nu gissar jag att han kom ner utan att bada! Härliga bilder!
Agneta kram

Meta sa...

Låter bra att det tar sig med foten. Nu njuter jag av dina sommarbilder vid sjön. Här går åskan över himlavalvet det blåser och regnar så jag tror att taket far iväg snart.
Önskar dig sköna dagar i vecka
Kram Meta

Frida sa...

Härliga ö bilder :) Det är alltid roligt när man hittar kläder som man har glömt att man har, dock händer det inte mig så ofta. Kan tänka mig att det var lite svårare att ta sig när därifrån. Hoppas att han undvek vattnet.
Ha en fin vecka!
Kramar Frida

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Sorry to hear that you sprained your foot.
I loved seeing your wonderful photos at the lake.
Happy new week
hugs
Carolyn

Hannis sa...

Vilken plats ni har där.
Som bomull för själen kan jag tänka mig.

Skit med foten...
Att det skulle ta sån tid. Hoppas att du snart slipper känna av det.
Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka härliga bilder, och gulle dig som nämner mig i din fina, fina blogg !! hoppas nu att foten blir bra.
Kraaaam Anette

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Hoppas att din fot blir helt återställd i närmaste framtiden...

Härligt med turen till ön... Vi fått riktig höst nu... Blåser starkt, regnar...

Ha en fin vecka!

kram/Olg@

Unknown sa...

Så deilig og så vakkert det bilde med deg med sjalet :) Herlig bluse du har glemt.
Godt du fikk deg en tur. Det passer aldri å få ødelagt hverken fot eller armer men ekstra dumt på sommeren da- det er det da. Urettferdig :)

Håper han kom ned igjen uten å dette i vannet :)

Ønsker deg en fin uke

Klemmer Monica

LÁrt de Vivre sa...

Vilket paradis ni har!!!!

Kram Kajsa

Black Iris sa...

Om jag över huvud taget hade kommit upp på den stocken så hade jag suttit kvar där än, för ner hade jag nog aldrig klarat..

Kram Maidi

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselige bilder og så fin du er når du står der med det nydelige sjalet ! Kan tenke meg at det var vanskelig å komme ned fra det treet ja , men så fint bilde da ! Klem

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du ♥
Hoppas att du kryar på ditt ben snart.
Är du hemma än eller har du börjat jobba?

Vilka underbara bilder. Er ö verkar vara riktigt härligt ställe. Hir långt ifrån bor ni från ön ?

Ha en fin höst vecka ♥ här hemma har vi förkylningen och hostan med febern som härjar än. Nu är det mi och I tur. Jag har jobbat i helgen men imorgon är det en ledig dag.
Ha det gott ! Kram

Annas röda stol sa...

Härliga bilder!! Det var en rejäl stukning du råkade ut för, hade jag kommit upp på den grenen så hade jag säkert slagit ihjäl mig på vägen ner ;) Krya på din fot och ha en fin kväll. Kram Anna

Rost och rädisor sa...

Lite vvackert vemod över bilderna och en himla härlig färg på din bortglömda blus. Fin slutbild. Hade gärna velat se hur han tog sig ner utan dopp.
Ha det så gott
Anette

Home2tiny sa...

Vilken underbar plats att få vara på, förstår att ni njuter o har det skönt. Ljuvliga bilder. Kramisar Tina

liven sa...

Det var nok ekstra godt å være på øen, siden du har hatt problemer med å komme deg dit i sommer. Synd sesongen er over nå da...
Nydelige høstbilder AnnaMaria!
I dag regner det her etter to fine soldager....jaja...da får vel man styre på innomhus da :)

Ha en fin uke
klem klem

Anonym sa...

Vilka fina bilder och så vackert det ser ut! Njut!

Ann Kåge sa...

Måste varit härligt för dig att få komma iväg till ön efter så många veckor. Vackra bilder i finaste septembersol!
Kram Ann

Roses, Lace and Brocante sa...

Hello dear Anna Maria

Oh those last days of summer at the lake are so very precious - closing the door for the last time is hard.....
You have your photos to bring wonderful memories back on the cold grey days of winter. Seasons come and go.

I love your aqua voile blouse and I'm looking for something similar for summer - they're so practical.

Happy days dear friend
Hugs
Shane xox

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder

Maria sa...

Hej på dig Annamaria
Riktiga sommarbilder...härligt.
Och usch med din fot, hoppas det löswr sig nu.
Kram på dig från Maria