torsdag 27 februari 2014

BUFFELHORN

 Har inrett en hörna som påminner mycket om farmors inredningsstil.



 Det som jag tycker ändrar är buffelhornet och
fåtöljen.


 Nu kan jag tända ljuset när det blev mer
luft över lågan.

 Hornet är såklart inte  äkta. Men det lustiga är att
vi har ett jaktrum fullt med horn, men där fotar jag inte så ofta.


 Efter mycket letande hittade jag hornet hos
Zelected by Houze.


 Helt hopplöst med texten idag, kan bli hur som
helst detta när jag trycker ut. Om det ser konstigt
ut så är det blogger som krånglar....


Bakbenet på fåtöljen är lagat så nu kan man sitta lugnt,
och lyssna på en lugn låt.
Kram och hej
AnnaMaria






47 kommentarer:

Hannis sa...

Oooo, horn! Så fint!
Jag tycker om sånt=))

Kramen Hannis

Hjem & Glede sa...

Åååå så flott det passet hos deg!
Jeg elsker stilen din AnnaMaria :)
Takk for inspirasjon;)

I dag har minstemann i huset fødselsdag...
Victor 9 år;)) det gledes!

Ha en flott dag min venn;)

God klem
Camilla .

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Så fint du har det! Läckert med hornet. Skinnfåtöljen är jättefin och stolen med rottingrygg också.
Roligt att du skriver att du möblerat lite i din farmors stil, känner ofta att jag är inspirerad av min farmor, det var hon som lärde mig att gå på auktioner och loppisar.
( namnet på vår kuriosahörna i butiken är Astrids hörna, efter min farmor).

Skön musik och vacker är hon också!

Allt ser bra ut i ditt inlägg, av krånglet syns inte ett spår. Men visst kan man bli galen när det håller på och krånglar!

Önskar dig en skön helg, undrar om vi vågar hoppas på lite sol?
Här är det 7 grader varmt, men grått och blåsigt.

Kramar Anncathrine

LantlivsAnette sa...

Sååå fint alltså..ljust och skirt och ombonat !! Blogger krånglar med mig också, jag kan inte klistra in en kod där i kanten, det går bara inte fast jag gör som jag brukar..inte roligt då det tjorvar..Kraaaam anette

Unknown sa...

God morgon AnnaMaria!
Åh vad snyggt det med dessa horn och passade ju din fotölj toppen.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Snyggt med buffelhornet! Var tvungen att titta på dina tidigare bilder för att se vad du menade med ljuset, nu ser jag, tavlorna är ändrade.
Redan nu önskar jag dig en riktigt fin helt!
Kramar Eva

Meta sa...

Det ser verkligen trevligt ut i den delen av rummet nu.
det där med texten den har varit knasig ett längre tag för mig. Vet inte vad man gör, det är som det finns låsta pungter när bilden läggs ut och då går det inte att lägg texten där man vill.
Ha en fin dag
Kram Meta

lisashus sa...

Vilken fin farmorshörna du har och med din egen twist!
Kram
Lisa

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!
Så fint! Passar perfekt där.
Härligt att ha lite olika stilar ;)
Skönt att fåtöljen är lagad. Den är charmig den.
Så ljust o h härligt ni har.
Ha nu en fin dag och trevlig helg till dig med
Kram
Ps. Jag hör av mig snarast

liven sa...

Hei AnnaMaria

Først må jeg si at teksten ligger der den skal fra min datamaskin hvertfall, kan ikke se noe galt her :)
Flotte innlegg du har hatt siden sist jeg var innom, både fra stuen din og uterommet :)
Hornet var jo så dekorativt!
Har vært en tur til Tenerife og fått litt forsmak på sommeren nå....det gjør jeg gjerne neste vinter også :)
Ønsker deg en fin dag, og nå går det raskt mot vår :)

Klem

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det ble fint synes jeg ! Min søster har nesten hele huset fullt av horn og gevirer fra dyr og det synes jeg er så fælt , men et uekte et ... det er noe helt annet . Fin dag til deg ! Klem

Ett ögonblick sa...

Det var väl skönt att den är lagad nu då, fåtöljen alltså, så jag kan slappna av...förstår att det var mina synpunkter...eller;))?? (det var ju inte meningen att anmärka, det var rent instinktivt, hönsmamma som jag är)
Buffelhornet blev läckert hos er! och tur att det inte är äkta;)
Det blev mer robust, trots att det är vitt och skirt, härliga kontraster!!
Migrändag idag igen, tredje på en vecka, värker snart sönder i mitt huvud, tur att medicinen funkar såpass bra ändå:)
Ha en fin dag!!
kram lisa

Unknown sa...

Wow et bøffelhorn :) for meg så ser det ekte ut !Men det er best når det ikke er ekte. Det er det ikke alle som har på veggen. Mye stiligere enn elghode :)

Er så kjedelig når blogger ikke fungerer som det skal !

Ønsker deg en fin dag

Klemmer fra Monica

House and Garden by Bia sa...

Jag gillar buffelhorn...skulle gärna vilja hitta ett jag också;)...få se om jag faller över något framöver ;)...ser att du tagit bort spegeln...jag har ju en liknande, därför kommer jag ihåg den så bra, hihi....vi har trist väder idag..snart ska jag iväg på inhandling av helgmat ;))ha det så bra min vän!
Kram bia

OlgaA sa...

Vilka fina bilder,AnnaMaria!

Hornet är ett fint inslag!

Och din fåtöljen jag tycker mycket om!

Ha det bra!

kram/Olg@

Nyanser av vitt sa...

Underbart vackert horn och mysig "farmorshörna" :O)
kram

Gabriella sa...

Så fint det passar där hos dig! Det är verkligen härligt att få inreda och fixa och få det så trivsamt som möjligt. Kul att få titta in hos dig:)
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Underbar mysigt och vackert horn .Ja du har det så mysigt och fint .Ha en skön torsdag och helg vännen .Kramar Rita

Fågel Blå sa...

Så otroligt snyggt du skapar,,, fina miljöer, du är grym!
Älskar allt du visar!
Ha det så fint
Kramar Kathrine

Tidevarf sa...

Roligt att du blivit inspirerad av din farmor. Det blev verkligen luftigt och bra. Och känner igen mig angående ljuset. Ett tag när jag flyttade om saker så tänkte jag mig inte riktigt för, så jag fick flytta om igen för att tända ljusen.
*ler* Det är väl det som är charmen trots allt.

Kramar
Anneli

Things and Thoughts sa...

I love this buffalo horn, it matches with the rest of your beautiful house Annamaria!And thanks for the lovely song!

G:a Affären sa...

Häftigt med buffelhornet och det är inget din man kan ordna från skogen!
Och så den fåtöljen, det måste vara en klar favorit och verkligen värd att lagas. Så här blev rummet mer spännande!

Må så gott!
Kramar
Cia

It's me sa...

No translating today....love that chair !!...we have also two of them....lovely day darling...x !

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint det blev med buffelhornet ihop med fåtöljen.
Roligt med "en anknytning" eller vad man ska säga till din farmor.
Kram Maria

Ett ögonblick sa...

Det var bra att det var maken...jag var rädd att jag lagt mig i;)
Nu är migränen borta för idag! Jag glömde det där med cola:((

Nu ska jag i alla fall åka iväg och träffa gamla jobbarkompisar från tandvården, ska bli jättekul!!
Ha det gott och jag önskar Dig en riktigt fin helg!!
kramar lisa

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
A little touch of rustic in your beautiful home ...
I love it!
Hope you are well!!!
I wish you a little early I know - a happy sunny weekend!
With love,
Geli

Melody and M.E sa...

Jag växte upp med äkta horn på väggen, men inte var det buffelhorn! Det enda jag minns från min farmors hem var att hon hade riktigt stora ormbunkar på piedestaler! Gillar din stil!
Kram M.E

Annas röda stol sa...

Så fint och fåtöljen är helt underbar :) En fin kväll till dig. Kram Anna

Scottish Moments sa...

Vad vackert! Gillar den rustika känslan i fåtölj o horn, nästan som en jaktstuga deluxe!
Jag vet inte om du gillar te, men om du gör det, titta gärna in till mig där jag har en te giveaway just nu. Skotskt ljungte:))
Kram!

Frida sa...

Så fint det blev med hornet, passar riktigt bra där i soffhörnan :) Konstigt med texten det har jag aldrig var med om. Det blev i alla fall inte konstigt i inlägget.
Ha en skön helg:)
Kramar Frida

Bente sa...

Det ble veldig fint AnnaMaria. Hjemme hos meg er det ekte horn. Mannen er jeger. Jeg har også et utstoppet rådyrhode på peisen. Og et stort hjortehode som henger på hytta. Og mange "løse" hort til dekorasjon hvis jeg ønsker.
Takk for hyggelig kommentar.

Rost och rädisor sa...

Snyggt horn. Det är verkligen som gjort för att hänga precis där!

Ha en fin kväll
/Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Buffelhornen var fräcka! Lite Frida Kahlo över dom i en väldigt snitsig blanding med dina vackra inredningar.

Haha, är du rädd för grannen! Det var roligt, ta med tandläkarborret hem och hälsa på! Ja, ibland kan man nog vara rädd för grannar. Vi hade en farbror på vår gata där vi bodde tidigare och han var inte nådig. Han slog ihjäl vår katt, sa han, och katten försvann..... Det är lite svårt att komma över.

Agneta kram

Hjem & Glede sa...

Åååå TAKK for din hilsen til Victor i dag:))))
Så herlig!
Vi har hatt en flott dag og på søndag blir det la mafioso familia besøk;)))
Vi er er STOR fam.....jeg har 6 søsken , jeg er nr 7 og såkalt " brelungen" ;))) hi,hi,hi,,,,,

Ha en god natt!

Kraaaaammmmmm:)))

Våglyckan sa...

SÅ FINT! Så MEGA avis på din fina fåtölj! En sådan dyrgrip som man aldrig får tag i. Hornet är grymt snyggt därtill!
Ha en bra helg!
Kram maria

Sallys hus sa...

Hej hej!
Ååå så fint!
Jag ääälskar den där fåtöljen..
Det är ju så himla kul att ändra o fixa..man tröttnar aldrig!
Ha en härlig fredag!
Kram Katarina

Lyckoslanten sa...

Snyggt med hornet där! Det finns alltid något nytt där hos dig! Du är bra på att förändra även om det är sådant du har från förut också. Tack för låten! ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hornet är jättesnyggt och stort.. det ser jättestor ut. Läckert!
Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av din fredag :)
Varm kram
Jessica

helle sa...

Har givet en dejlig stemning i stuen med horn og læderstol, her kan du sidde i ro og mag og lytte til Shakira! Ægte trofæer er eftertragtede, går I meget på jagt i de store skove rundt omkring jer?

Hav nu en god weekend!

Kram Helle:-

Sofia sa...

Halloj!
Riktigt coolt horn...passar perfekt där! =)
Kramis... ha en fin helg!
Sofia

Anette sa...

Vad skönt att sitta i lugn och ro
och lyssna på musik. Det har hänt mig
att jag hittat fiiina gamla trästolar på loppis där benen spruckit osv.
Bara små nätta personer får sitta på dem ;)

Ha det gott!

Fröken Tindra sa...

Det blev en fin hörna! Precis i din stil så vitt jag kan se. =0) Härligt att sitta där och mysa med levande ljus nu va´?
Ha en finfin helg!
Kramar!

Bente sa...

Bøffelhornet var kjempestilig.
Den brune skinnstolen din var bare helt herlig.

Ha ei flott helg

Rozmeen sa...

beautiful pictures. Wishing you a loveky weekend. x Roz

HWIT BLOGG sa...

Åh himmel så fint du har det! Jag kan sitta och titta på dina bilder hur länge som helst...och alla dina saker...du har en utsökt blandning som jag gillar!
Här på ön har det snöat...hm..inte bra alls.
Men nu tar vi kväll vännen, ha det gott!
Kram Titti

Viola sa...

Verkar som vi har samma som du skrev :-) älskar mitt och funderar om ett även ska få följa med till vattenhålet :-) här är det dimma, fukt och småregn...ingen bra börja på mars inte, ha en fortsatt fin helg, kram

Välkommen Hem! sa...

Gillar sånna där grovsiga horn! Har ju en hel del jakttroféer upphängda lite här och var här hemma och det kan ju tyckas lite makabert att ha en massa "döskallar" upphängda så där, med jag tycker det är fint!
Kram och ha en härlig helg!
Judita