söndag 2 september 2012

VARDAGSRUM

Kom hem igår kväll från Gränna, har bott på Gyllene
Uttern. Är dåligt förberedd för dagens inlägg, blev
inte så mycket fotat i Gränna.

Visar några bilder från vardagsrummet, den vita
duken är från Mias flyttloppis.

En massa ben, fast alla svängda åt samma håll.

Åt andra hållet har vi soffhörnan.

Täcken och dynor på hög.

Min myshörna med böcker och en liten tv.

Fläkten har inte snurrat många varv i sommar, men
den är snygg.

Och så något helt annat. Nu blommar min ljuslila ros,
Mainzer fastnacht.
Ha en finfin söndag och vecka
Kram och hej
AnnaMaria







71 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hellojsan!
underbara bilder även om dom inte är planerade,,, jisses så fint du har det,, och så många fina täcken,,
i härliga färger,,
Gillar lager på lager stapplat på varandra,,
Hoppas du haft det fint i Gränna, snart är det dax för en inköpsrunda ner till Skåne igen då blir det Vadstena och Gränna som vi besöker speciellt Vadstena där jag har några smultronställen,,
Ha det så gött!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Ahh, Gyllene Uttern! Där har jag också varit en gång..
Jag tänkte på dig i lördags, hittade ett tjockt blått täcke som liknar ditt. Tack för inspirationen!
Så fint du har det, romantiskt och härligt!

KRAAM

liven sa...

Så fint hos deg....og du har så vakre møbler!
Er så glad i disse svingte bena jeg!

Ønsker deg en fin søndag :)

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fint hos deg.....flotte bilder.
Ønsker deg en fin søndag

Klem

katha´s kortmakeri sa...

Förberett eller inte lika trevligt inlägg som alltid bjuder du oss på.
Ha en skön dag!
Kram Katha

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilket vardagsrum du har!! Helt underbart! Ser ut att vara bra storlek på det. Mysigt med alla ljuvliga täcken och kuddar.
Så söt rosen är.
Ha en skön söndag.
Här blir det en sväng till Ikea. Längesedan sist.
Kram Maria

Hanna sa...

Du har det så fantastiskt fint.
kram
Hanna

Hanna sa...

Du har ett jätte fint vardagsrum.
Kram
Hanna

G:a Affären sa...

Vackra oförberedda bilder från ditt vardagsrum. Jag gillar också de där svängda rasbenen och traven med fina täcken, vilken härlig samling du har där.
Vilken fin färg på din senblommande ros!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh gyllene uttern låter ju super mysigt, fina bilder du bjuder .Ha en bra dag/Theres

Chokladvillan 1910 sa...

Ibland blir det lite oförberett ;)
Fina bilder är det & jag gillar fläkten !
Kram Anki

årstidens bästa sa...

Vackra bilder!

Åhhh den rosen var vacker.
Ha en bra start på veckan.

Stor kram
Linda

vardagsvitt sa...

God förmiddag!
Härligt svängda ben!!!
Åh vilken underbar hög med täcken det lär behövas nu när hösten är på gång.
Ha en skön söndag
Kram Marith

STENLYCKA sa...

Underbart inlägg som vanligt och dina bilder är alltid njutbara. Önskar dig en fin söndag!
Kram Raina

FruNeroLindström sa...

Njuter gärna av bilder från ditt vardagsrum.
Ser ut som i en katalog. Så mysigt och ombonat.
Hoppas du haft en riktigt skön helg och att du får en bra start på nya veckan imorgon.
Kram Malin

bakom berget sa...

Åh va fint du har det och vilka härliga täcken. Jag hittar då aldrig såna.
Ha en bra söndag!

Kram Åsa.

Elna sa...

Vackra bilder och du har så många fina täcken suck. Jag får nog skaffa minst ett *ler*. Ha en riktigt skön söndag.

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Dina täcken ligger så fint. Mina filtar i hög och "snitsigt" slängda över fåtöljer osv dom hamnar alltid i högar som det inte är någon ordning på. Och det är INTE jag som ställer till oredan. Det är min inneboende som ständigt rullar in sig i filtar och kuddar som han knölar till.....men han får väl göra det för jag gillar honom skarpt, även efter alla dess år. MEN det är finare hos dig!
Gyllene Uttern - barndomsminne för mig, med föräldrar och Stockholmsresor......underbar utsikt, goda middagar och övernattning! Härligt!
Agneta kram

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa AnnaMaria
Jisses vad fint....å alla benen :)
å rosen :)
å missa nu inte......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
mängder med fint att se :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anonym sa...

Hej,
Tack för din kommentar hos mig, det gjorde mig såååå glad.
Härliga bilder du bjuder på. Din blogg är en av några som jag följt under en tid.

En fin söndag till dig med.

Kram
Anneli me bloggen Tidevarf

Home Bohemia sa...

Såå fint du har i vardagsrummet!! jag älskar alla dina fina täcken och fläkten är verkligen superfin!!
Kram Maria

Photo by Maria sa...

Ha nu en njutningsfull fortsatt söndag..

Kram Mia

Unknown sa...

Fina bilder från ditt vackra rum. Den där fläkten är sååå himla snygg och väcker verkligen ett habegär :).
Fin ros som blommar hos dig nu.
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Lyckoslanten sa...

Det där var minsann bra förberett och bland alla vackra täcken och dynor har du lyckats få vacker ordning och en fin helhet! ♥

It's me sa...

Wowwwww...love your home darling...have a nice sunday...love Ria,...xxx...

sylvia sa...

Heisan,
Nydelige bilder, masse fint du viser .gåper du hardt bra og alt er fint med deg og dine.
Stor klem fra sylvia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilket fint vardagsrum! Jättemysigt med många täcken!

Kram
Petronella

Ett ögonblick sa...

Hej!
Hoppas Du hade det bra i Gränna, denna härliga lilla stad.

Så fina "oplanerade" bilder!!!
Jag gillar bl a bilden med de vackra benen! Är själv ute efter satsbord med just den formen på benen, smala, höga med vackert formade ben.
Vilken söt ros och vilken läcker färg. Jag planterade min första "riktiga" ros i år, det blev en överraskningsfärg men jag var så glad åt den. Häromdagen skulle jag klippa av en ros och sätta in...vad tror Du hade hänt? Jo rådjuren hade ätit upp alla blommor, knoppar och små blad. Så är det i naturen tyvärr, jag blev faktiskt jätteledsen.
Det blev lite loppisgrejor idag, lite tyg och en liten möbel.

Ha det gott!
kram Lisa

Tinas bo sa...

Har sagt det ett par gånger redan,jag bara älskar dina underbara täcken!!! De är bara såååå vackra!!
Du har det sååå fint!!

Vilka härliga kängor du köpte! De passade ju perfekt ihop med resten... :)
Jag har oxå äntligen köpt skor/kängor med klack, har oxå tyckt att jag blir för lång...
men det är ju sååå snyggt med klackar, så jag slog till!! hihi

Och jösses vad mycket fint du köpte hos Mia!!
Helt underbara utemöbler och vasken är ju sååå cool!!

Ha en fin söndag
Kramis Tina

Anne på landet sa...

Velkommen hjem og nok av detaljer å bli inspireret av her du :)

Nyt søndagen og fin ny uke til deg.
Klem fra Anne.

Lövkojan sa...

Planerat eller inte så är det inspirerande och vackra bilder!
Så underbart att få en blommande ros nu och vilken färg!

Den där kulramen var ju bara så rar, vilken lycklig tjej!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Livet på Vestergård sa...

Så underbara foton från ditt vardagsrum!
Kram Kicki

promenader på landet sa...

Hej vännen och hoppas du haft det skönt i Gränna! Jättefina bilder på ditt vita fina vardagsrum, me like:) Må så gott kramar från Maria

Vardag och flärd sa...

Du har det så fint i ditt vardagsrum! Och duken faller så vackert, så lyckat att du fann den!
Ha det fint!
Kram Eva

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Vilket härligt rum!

Hoppas du haft en härlig helg!

Kram Annica

Margareta sa...

Du har det så trevligt överallt,så du behöver inte planera bilderna/inläggen.Bara täckena på hög är ju så fiiint..och fläkten...Ja allt.

Ha en bra ny vecka nu!
Kram Margareta

Villa Hasselbacken sa...

Hej!
Hittade just till din blogg. Hjälp så fint du har! Hit kommer jag fler gånger.
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Gränna och Gyllerne Uttern är ju bara så himla fint.Bara så himla fint har du det .Fina bilder .Bara så mysigt har du det .Ha det bäst rara du .Kramar Rita ♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

SÅååååå nydelig i stua di.. Liker alt jeg ser :-) Ha en fin ny uke :-) Vaaaaarm kkem til deg :-)

Petra-Lantlig Charm sa...

Fina bilder du bjussar på som vanligt!! Fläkten gillar jag skarpt :))

Kram Petra

KKvinneblogger sa...

Kjempekoselig stue!

Kicki sa...

Många fina bilder på Ert fina vardagsrum. Härliga detaljer som verkligen gör det mysigt./Kram Kicki

Ett ögonblick sa...

Då får Du vara rädd om dig, drick varmt och bädda ner dig. Förkylningarna brukar komma när skolan börjat, så tyvärr har vi väl det att se fram emot. Vi kan hoppas på lite mer sol och värme, det skulle göra gott så här i början på hösten. Som du kanske vet, vid det här laget, så är jag inte speciellt förtjust i hösten, men jag ser fram emot en sak! att få använda bootsen jag köpte förra året, det var verkligen mina. Tänk om färgen känns helt galen i år... de är liksom gammeldags mockabruna. Då får jag väl använda dom här hemma på gården:))
Nej, nu är det redan måndag...jag ska upp tidigt så jag säger kram och godnatt! Krya på Dig!
//Lisa

Blommiga Rutan sa...

Vackert som bara den!
Rofyllt och harmoniskt!

Har letat efter en ljuslila ros, det är så fint!

Önskar dig en skön vecka den första i september
Kramar Anncathrine

Älskade pion sa...

Ditt hem är som hämtat ur en inredningstidning......sååååå vackert.Ha en bra start på din vecka goa vännen.Kram Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina bilder! Fläkten är väldigt snygg... Du får sätta på värmen, sen kan du köra igång fläkten :)
Och alla spiror var väldigt välformade :)
Kram
Marie

Hulda sa...

Nydelig med alle quiltene du har i stua. Den lyse som ligger alene er virkelig vakker. Flotte møbler, bordet med svingende ben er vakkert.

Sofia sa...

Du har sååå fint! gillar alla de där
svängda benen...
Hoppas att du hade det bra i Gränna! Visst är det vackert där?
Kram kram
Sofia

Anette Willemine sa...

Å, jeg blir så glad når jeg kommer inn til deg AnnaMaria! Du har det så vakkert. Her må man jo virkelig føle seg velkommen som gjest. :o)
Håper du har hatt en fin sommer og at du har fylt på med energi til en ny høst. :o)

Har du forresten meldt deg på min giveaway som jeg har gående?

En fin mandag og en god ukestart til deg!

Klem,
Anette Willemine

Anette Ryan sa...

Hej!
Jag gillar fläkten, den är lite retro. Inte alls som de moderna. Är det en gammal eller är det en ny i gammal tappning?
Vi köpte två stycken för några år sedan när det var väldigt varmt, jag höggravid och ingen luftkonditionering i huset vi då bodde i. Men de blev aldrig så mycket använda efter den sommaren. Jag gillar dem inte för de "blåser" för mycket ;)
Kram Anette

Hannis sa...

Jag har ju blivit lite galen i svängda ben=))
Tycker det är snyggt!

Härligt med några dagar Gränna.
Kram Hannis

Hemmavid sa...

Hej!

Ni har det ju såå fint i ert vardagsrum.

Gillar verkligen dina röda detaljer.

Kramen Jenny

helle sa...

Fin tur rundt i din dagligstue, du har mange gode hyggekroge hvor I kan slappe af. Jeg er altid vild med dine tæpper, ser dem desværre så sjældent i DK på markederne!
Hav en dejlig uge AnnaMaria..

Kram Helle

Patricia sa...

Härliga bilder som vanligt från ditt vackra hem. Jag gillar verkligen bilde där du har det vackra bordet med alla ben .. så vackert .. =)

Men så söt ros, påminner lite om nyponrosen .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Viola sa...

Vilka vackra bilder från ditt härliga vardagsrum..du skulle tagit av från E 4:an och hälsat på...ha en fin vecka, kram

Carina i Ockelbo sa...

möbler skall de vara svänga ben på de e så snyggt. Blir full i skratt åt hotellnamnet dr du bott , gyllene uttern. Är ju som så att svärsonen har en liten plastbåt som heter Uttern , den e inte gyllene förstårs !!!! men den är RÖD

Chubby Chieque sa...

Ojdå! vad mycket jag hade missat här? Jag har lite göra både hem och jobb och så lilla mamma är inte kry. Det tar all min energi. Snart hemåt till Filippinerna.

Absolut det finaste vardagsrum jag såg. Ombonad och så lugnt. Snart flyttar laste från Älvsjö hos dig, §;.)

Kram,
/chie

Handgjorda drömmar sa...

Vilket underbar hem!
Marie

Sallys hus sa...

Hej AnnaMaria!
Men åååå man bara suckar över dit vackra hem!
Å så många fina bilder det var!
Fläkten...me like!!!

Å förrätten i paviljongen....ååå så fint det är där och du pyntar o piffar o puffar så himla fint! Du kan det där du!
Jag gillar inte lax men man måste ju kunna göra det där med typ skagenröra på eller så...hmmm...vilket bra tips!! Det är ju alltid kul att testa något nytt!
Kram Katarina

Frida sa...

Det låter mysigt med en tur till Gränna, jag har bara varit på genomresa där när vi har åkt till Stockholm, dina plädar är ju så fina. Konstigt att du har haft problem på min blogg när du har skrivit där, vet inte vad det kan bero på, men hoppas att det går över av sig själv.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Queen of Kammebornia sa...

Så vackert, jag blir alldeles lugn och glad av ditt vardagsrum! Och Gränna är så mysigt!

Lilla Majken sa...

Åh, vad gillar alla dina täcken.Så fina! Du har så ombonat och fint vardagsrum. Gyllene Uttern, så härligt och vackert läge.

Kram Therese

Giancarlo sa...

Sono sempre belle le immagini che proponi nei tuoi post, complimenti!! un abbraccio....ciao

Anki sa...

Alltså dy har såååå fint, lite sådär så man ryser *ler*
Mysigt i paviljongen, den kunde ju inte hamnat på ett bättre ställe än hos dig!
Hoppas du har det bra i höstvädret, det svänger fort nu!

Ha en fin dag Stumpis!
KRAM!

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Vilket fint täcke.. och vardagsrummet var ju så fint!

Varit du i Gränna?? Så nära mig :P

Ha det fint!

kram/Olg@

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Gyllene Uttern har man ju passerat några gånger o i Gränna är det så fint tycker jag.

Ert vardagsrum är så vackert, den läckra fläkten är jag lite avis på;)

Kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder från ditt vackra hem! Så härligt att vara iväg på en tripp, Gränna är en mysig liten stad och Gyllene Uttern ska vara fint har jag hört. Härlig färg på rosen.

Önskar dig en fin kväll!
Kram,
Regina

Bitte sa...

Det ser så mysigt och inbjudande ut i ert vardagsrum, jag gillar när det finns många kuddar och vackra täcken :-). Bilden med alla svängda ben var så fin! Tänk, det är en sån där sak som man aldrig skulle ha tänkt på om man inte hade sett det på bild.

Vilken vacker ros du har i din trädgård, vad härligt att den blommar fast hösten gjort entré :-).

Många kramar
Bitte

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

You have a beautiful home, love all the gorgeous white furniture and the pretty quilts.

Hope you are enjoying the week
Hugs
Carolyn

Ett ögonblick sa...

Hej AnnaMaria!
Hur mår Du? hoppas förkylningen är bättre. Jag har också fått mig en släng och känner mig hängig ikväll.
Ville bara nämna att jag skrev ett inlägg där jag nämnde Dig och din blogg (med länk) hoppas att du inte har något emot det, i så fall tar jag bort det.

Var rädd om Dig!
kram och godnatt!
Lisa

Frøken Anker sa...

Det er nogle skønne billeder, du viser. Dit hjem er smukt og fyldt med hygge. Jeg er vild med at se billeder fra dit hjem :-)

Hav en dejlig weekend
Birgitte