söndag 24 april 2011

KORSETT, NOTER OCH VINST

Har sett gamla korsetter i några webb-butiker
kom på att en sån har ju jag från teatern. Den
är så fin så nu står den framme.

Det här är ingen arrangerad bild, precis så här
ser det ut i den hörnan nu.



Bitte har öppnat en jättefin webb-butik som
heter Aunt Mollys. Där kan man hitta saker
med det där lilla extra.



Bitte säljer både nya och gamla saker, som
detta notblad från 1889.



Motivet med gycklare på försättsbladet tycker
jag om.



Har inte spelat på jättelänge så noterna blir
en dekoration. Gycklarmössan kommer från
teaterns kostymförråd.



Har haft tur och vunnit hos Maria/ Marias
hörna. En jättefin tvål och en påse med lilje-
konvaljdoft. Vinsten kommer från
Stockholm Oriental.



Och så fick jag denna flaskan med väldoft,
bara flaskan är som ett litet smycke. Tack
snälla Maria för fin vinst. Idag är det påsk-
dagen och två lediga dagar kvar av påsken.
Idag ska jag putsa fönster.
Påskkramar
AnnaMaria





61 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Morning.....nu kom jag in, hade problem nyss nämligen.
Underbara bilder du bjuder på idag du Fina.

Njut av den härliga dagen,det ska jag göra.

Puss & Kram
Linda

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

I love all the beautiful things you got, the old corset and the sheet music is lovely.
Your photographs are wonderful.

Wishing you a happy Easter weekend
Hugs
Carolyn

Gugis Pärlor sa...

Vackra nostalgiska saker från teatervärlden! Fina vinster också... Grattis till dig! Ha en fortsatt fin påskhelg!

Kram Gugi

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jättefin korsett.. grattis till din vinst. Du har då verkligen tur som vinner hela tiden. Hoppas att påsken varit bra. Nu är jag äntligen ledig i 2 dagar. Putsa fönster borde jag också göra.. Ha det gott KRAM

(eddas) sa...

Hei sveis:)
Håper alt har vært kos i påsken.Flott korsett,og fint satt sammen der i hørnet...
Her har vært sjauing og vasking,men og masse kos:)
Og mange flotte gamle skatter funett,nå er det bare og få det til Oslo...
Fortsatt en kos påske...
klemklem

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilka fina bilder... Korsetten är helt underbar.
Grattis till ännu en vinst :)
Ha en jättefin dag.
Kram
Jessica

Vilmas Hus sa...

Fina saker:) Korsetten är jättefin!

Ha en fortsatt skön ledighet! Här hemma ska vi bära ved i det härliga sommarvädret!

Kram Charlotte

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra ting och grattis till den fina vinsten!
Ha en fortsatt härlig påskhelg!
Kram/Lena

Lantligt i smultronbacken sa...

Härliga gamla saker. VI har en butik här i stan som säljer mycket av såna gamla teater, musiksaker mm. Gammalt & Nytt heter den och härliga masker mm har hon. Jag brukar gå och njuta där ibland

Kram Teres

June J. Larsson sa...

Riktig god påskemorgen!
Jeg syns nesten jeg kjenner duften av såpe, parfyme og vakre kostyme her hos deg! :))

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

FruNeroLindström sa...

Helt fantastiska bilder som alltid.
Vilken mysig vinst.
Önskar dig en fortsatt trevlig Påskhelg.
Kram Malin

Fågel Blå sa...

God Morgon!!!!
Här bjuds man på godisbilder underbara!!!!
Och du din header är ju bara den ett mästerverk!!!
Så snyggt ihopsatt med färger och allt!
Jag har varit inne och besökt hennes underbara butik!!
Och fastnade för precis det notbladet du köpte!!!!
Det var inte lå´ngt ifrån att jag klickade hem det!!!!
Fniss!
Idag skall jag fortsätta att måla trädgårdsmöbler!!!!
Och så lite loppis såklart!!!!
ha en fin fortsättning på Påsken!
Kram Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina vinster!
Tack och lov att man slipper bära sådana där korseter numera. Om man inte är vid teatern vill säga.
Trevlig fortsättning på helgen!
Agneta kram

Änglarnas hus sa...

Grattis till de fina vinsterna!!

jättesöt flaska!!

jag borde också putsa fönstren..speciellt på Glasverandan..man vill ju se ut nu ;)..

Hoppas på att hinna med det idag!!

Kramis Sanne!!

Rose Garden Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Du har då god smak :)
Tänk dig dina saker å mina rosor :)
GLAD PÅSK
å

P
Å
S
K
P
A
R
T
Y
T

fortsätter........
ta en titt :)
Håkan

liven sa...

Fine saker du viser....og grattis med gevinst :o)
Ønsker deg fine påskedager AnnaMaria
Klem!!

Norregård sa...

Hej!!
Läcker korsett, vill ha;o)
God fortsättning på Påsken!!

Kram Malin

Rummet för välbefinnande sa...

Kikar bara in med en söndagskram!
Visst är väl vädret helt underbart???
Ja, jag njuter som bara den. Men, nu ska jag sätta mig och jobba en stund faktiskt.
Ha det så bra!
Kram Mia

Unknown sa...

Härliga bilder som vanligt hos dig.
Önskar dig en fortsatt fin helg, vi har ju ett helt underbart väder.
Kram Ing-Britt

Hulda sa...

Så fine, gamle ting du viser. Korsettet var virkelig stilig. :) Tenk at de brukte slike. :) Flott, nostalgisk stemning over bildene dine.

MissMette sa...

Hei AnnaMaria
Kom over bloggen din her, og la meg til som følger ღ så mange flotte innlegg og NYDELIGE bilder du deler.... kjempefint blogg ღ Ønsker deg en fortsatt fin dag, og påske... Klem fra Mette

Ofelias Hus sa...

Åh, vad charmigt med en korsett!!

Dina teaterprylar är sååå speciella..gillar speciellt gycklarmössan!

Kram,
Anette

Lissboden sa...

Vilken underbar korsett!
Jag kommer ihåg att jag hyrde en sådan en gång från ett teatersällskap när jag skulle på maskerad.
Grattis till din vinst till lilla turgumma!
Vad duktig du är som tvättar fönster. Själv ligger jag på altan i bikini o solar:))
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Kramar från Maria

Anne på landet sa...

Ååå, det korsettet vekker gode tenåringsminner hos meg...
Min mormor hadde korsett i skapet sammen med spennende kjoler fra USA . Og jeg elsket å kle meg ut å spille teater :)
Og så synes jeg selv at jeg ble så flott i det korsettet, for midjen ble så smal så smal.Jeg stod og beundret meg selv i speilet,hi,hi,hi.

Takk Anne Maria og fine påskedager videre ønsker jeg deg.
Klem, klem.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej vännen!

Grattis ! :)
Vad fina saker och fina bilder som vanligt :)
Hoppas att du har det bra och att ni har lika strålande väder som vi har :)

Ha en fortsätt bra påsk!

Kramar Sirpa

Bitte sa...

Hej gulliga du! :-)

Vilka underbara bilder du har tagit på den ljuvliga gamla korsetten och allt det andra, din nya header är så fin också! Jag tycker själv så mycket om teatertema, det är så vackert med teatermasker och annat i inredningen. Noterna passade ju perfekt hos dig! :-) Gycklarmössan är så häftig också, jag kan tänka mig att teaterns kostymförråd är som en hel skattkammare att vandra runt i. Jag minns när du köpte några kostymer från Sweeney Todd häromåret, det är första gången som jag fått sonen att sitta och titta på en blogg en längre stund ;-).

Tack snälla söta för att du skrev så fint om butiken och för att du länkade! :-)*Kram*

Grattis till din fina vinst, den lilla parfymflaskan var helt ljuvlig!

Ha en fin och solig söndag!

Varma kramar
Bitte

sylvia sa...

hei.
ååå så vakkert det er med korsett, klart du må ha det fremme, så nydelig et hjørne du har,
koselige ting alt sammen, så fint med noter og gjøgler hatten,
en dag igjen av påsken her såbegynner hverdagen igjen på tirsdag,å i natt kommer mannen hjem etter 14 dager på foretnings reise i Kina, blir godt å få en fri dag tilsammen..
ønsker deg en nydelig kveld,
setter så pris på ditt blogg vennskap.
klem fra sylvia

STENLYCKA sa...

God fortsättning på Påsken,
har just kommit hem från våra älskade barnbarn.
Visst har Bitte en ljuvlig butik och jag såg att du knep urtavlan annars hade den troligen hamnat hos mig, blev också förälskad.
Notblad är något som jag har samlat på, de har ofta väldigt vackra bilder på första sidan. Tänk för ett tag sedan kunde jag köpa en hel hög för en tia på loppis, det kallar jag tur.
Du hade också tur ,som vanligt, vann så fina saker. Grattis!
Önskar dig en fin avslutning på påskhelgen!
Här kan vi inte klaga på vädret, rena sommaren.
Kram Raina

Photo by Maria sa...

Mysiga bilder.. Korsetten är jättefin..

Kram Mia

Lissboden sa...

Hej igen!
Vad du är duktig som putsat så många fönster. Här har det börja dimpa ner en massa frömjöl så jag känner att jag väntar med tvätten av alla fönster:))
Ta det lugnt imorgon och njut av solen.
Stor kram från mig till dig!
Maria

Solveig sa...

Så mange flotte, gamle ting du viser! Slike korsett er virkelig nostalgiske og veldig stas å eie;o)
Gratulerer så masse med gevinstene og kose deg masse denne siste delen av påsken;o)
Klem fra Solveig

Marita sa...

oj oj oj, så mycket fint!! Korsetten är underbar!! Det är alltid så inspirerande att titta in hos dig!
kramar, Marita

Lilla hjärtat sa...

Va kul det är när man kommer på att man faktiskt har saker i sina gömmor att ta fram när det blir populärt. Jättefint med korsetten....
Jag ska också putsa fönster i helgen, inte så kul men det är bara att ta tag i det. Ha en fortsatt fin helg. Kram från Anna-Karin

Frida sa...

Vilken fin korsett du har, det är alltid roligt när man kommer på saker som man har hemma som man inte har tänkt på att man hade på ett tag.
Önskar en fortsatt trevlig påskhelg!
Kram Frida

MiaMaria sa...

Hejsan A-M!

Hoppas du haft en bra påsk....

Härliga bilder som alltid en massa vacker att kika på:)

HA en bra vecka!
MiaMaria

Viola sa...

Korsetten jätteläcker, hoppas helgen varit skön, nu är man nere i vattenhålet för ett par dagar, verkligen skönt, ha en fortsatt fin helg, kram

Ting från Gammelgården sa...

När jag såg dina vackra bilder kom jag på att jag har ett vackert gammalt notställ någonstans. Dags att plocka fram det tror bestämt!!
Jag har suttit ute i helgen och böjt till bulliga hjärtan i rostigt gammalt hönsnät. Ska lägga ut en bild på dem på min blogg. Kram från Maria i Umeå

Crinoline sa...

Godt at vi slipper å bruke korsett,men som dekorasjon er det fint. Notene er nostalgiske og nydelige.God uke til deg,AnnaMaria. Klem

Nyanser av vitt sa...

Grattis till fina vinster. Och vilka vackra saker du köpt av rara Bitte. Hoppas din påskhelg varit fin.
Kram Agneta

Lyckoslanten sa...

Det är så inspirerande att läsa dina inlägg! Fina vinster och speciella inköp! Gillar dina kostymföremål från teatern!
Ha en fin vecka! ♥

Roses & Angels sa...

Vilken läcker korsett och andra fina saker du köpt dig. Hoppas du haft en underbar påsk. Själv är jag hemma igen efter resan. Har varit skönt att komma bort lite från allt trots att det inte blev mycket till vila. Tack för din rara kommentar om kläd skåpet. Ja den möbeln har väl inte någon annan, en så länge i alla fall hihi. Ja lite färg så här på vår kanten piggar väl upp =). Önskar dig en fin kväll kram

Town and Country Gals sa...

Anna Maria,
Your photos are lovely and your treasures are fabulous! Hope your weekend was woderful.
Rebecca

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Anna-Maria!
Så var påskhelgen över,och snart vanlig vecka igen.
Korsetter har jag inte sett än någonstans.men du brukar ju ha ögon för vad som är på gång.
Hoppas du får en fin start på veckan.
Kram Anette

becca sa...

Hejsan!
Hoppas att din påsk varit bra, så fint du pyntat till påsk, gillar din gula glas.

Ha en bra vecka, kram Rebecca.

Maria sa...

Vilka goa bilder. Och visst är flaskan vacker :) Hoppas du haft en underbar Påsk. Det har vi haft här hemma. Kramar Maria

tinajo sa...

Härliga bilder - och en sådan korsett är ju hur läcker som helst! :-)

Bitte sa...

Hihi... tack igen, du goa! :-) Jag är helt övertygad om att den kommer att bli jättefin hemma hos dig!

Hoppas att slutet av påskhelgen har varit lika bra, här har det varit rena rama sommarvärmen, det är knappt så att man har trott att det har varit sant. Idag är det lite svalare, men det ska bli varmt igen säger de på nyheterna. Hoppas... :-).

Ha en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

Country Hill sa...

Hej AnnaMaria Tack snälla för Din goa kommentar, har ju varit så dålig på att kommentera ett tag nu men jag har läst alla fina inlägg. Du visar alltid så mycket vackert de gula glasen blev jag så förtjust i så vackra och teaterrekvisitan är så läcker och helt rätt. Grattis till de fina vinsterna.
Ha det gott!
Kramar Lena

Anonym sa...

Vad du är duktig som putsar fönster!!! Är tyvärr på tok för slö, brukar istället skrammla ihop till en fönsterputsare några gånger per år. Brukar inte bli så dyrt med rotavdraget.

Håller med om att Bittes butik är underbar, har också lyckts fynda lite där :).

Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Maria

Patricia sa...

Åh vilken charmig gammal korsett .. och noterna med. Tänk att det är så fint med gamla noter .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så många fina och annorlunda ting du visar. Jätteläckert!!

Vilken underbar påsk vi har fått njuta av. Hoppas inte väder-bakslaget blir allt för tufft när det kommer.

Ha det gott, kram Monica

Tina sa...

Jag tillhör dem som faktiskt gillar att putsa fönster. Känns så tillfredsställande när det blir fint efteråt. Ditt notblad är så fantastiskt fint, är svag för svart/vitt tryck.
Kikade också på dina gula glas du hade till påsk, superläckra!

Ha en bra onsdag! (känner mig lite vill på dagarna nu..)

Älskade pion sa...

Grattis till din underbara vinst.Wow,vilka fina grejer du har från teatern.Ha en riktigt bra dag vännen.Kraaaaaaaaaam Ulrika

Hannis sa...

Korsetter är så vackra!
Men undrar hur bekväma dom är=))
I alla fall dom där gamla.

Kan tänka mig att du sett en del vackra skapelser inom teatern.
Kram Hannis

Uttan sa...

Ja ett sånt "livstycke" som Min Mormor sa skulle jag behöva ha och klämma åt lite ;)
Mormor hade alltid sånt på sig och det var så spännande när man sov över hos Henne och fick se hur hon tog av sig det på kvällarna och framför allt på mornarna när det skulle på i gen.
Bitte hade verkligen mycket fint.....jag får nog ta och leta på Mina gamla noter som Jag har i piano stolen.

Grattis till Vinsten vilken tur. Så kul!
I dag är det lite fönsterputsning.....så nu ser Jag bra ut ;)

Kramar!

Vit som snö sa...

Du har som en skattgömma från din teatertid:) Fin korsett! Man är däremot glad att man slipper snöra såna runt midjan numera;)
Tack för tips om söt nätbutik oxå:) Kul när det är sådär gamla o unika ting:)
Jaa, våren exploderade i helgen verkligen... tror aldrig jag haft räfsat och rensade rabatter såhär tidigt förr... Gillar:))))
Ha det gott!!!
Kram Cilla

Roses & Angels sa...

Hallå där. Tack rara du. JA tänk vilken underbar påsk det har varit. Solen var framme varje morgon när man vaknade upp och det kändes helt underbart att vara där uppe i Norr. Inspiration har jag fått och har idag varit hos Pia en snabbis för att ventilera idéer. Ha en fin kväll kram

kråke sa...

Åhh Gycklarmössan är fantastisk:)))

kram på dig

kråke

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Vilken fin korsett,skulle gärna vilja ha en oxå som prydnad.
Din header är så fin.
Ha det gott
Kram Sofia

helle sa...

Jeg håber du har haft en fin påske AnnaMaria, jeg ser at du har kunnet glæde dig over fine gevinster igen, hvor sød den lille glasflacon er!! Også en flot opstilling med korset og vattæppe - lækkert, lækkert! Jeg har haft en stor systembeskadigelse af mit software på pcén, så jeg måtte geninstallere alle mine programmer, så besværligt... men så fik jeg en lille påskepause fra bloggingen, det var også rart!
Hav en fortsat god uge, kram
Helle

Anonym sa...

Vilken underbar korsett du har. Ja allt annat är som vanligt jättevackert och jätteinpirerande hos dig. jag njuter lite extra av all inspiration just nu, såå härligt

Kramen till dig
Lena