torsdag 21 januari 2010

FRÅN EN NORSK BLOGGVÄN.

I måndags kom det paket i lådan
från Norge. Det fina hjärtat med
text satt på. Paketet var från Maliva
som hade en give-away på ett inlägg.
Maliva har den fina bloggen
Malivas verden, gissar att många
har hittat henne redan. Det jag fick
var ett Ros och-Lavendelthé som
värmer hjärtat. Och så utmanades
alla att visa théförvaringar.

Fick också en doftpåse med Lavendel-
doft, perfekt till badrummet.
TACK snälla goa du, jag blev
jätteglad.


Flera thégömmor, en glasburk med
blåbär-vaniljthé. Och en plåtburk
köpt hos Maude med rött thé.
Kaffet har vi i änglaburken.



Lösthé, vita vingars sus, ett thé
som passar när man är godissugen.



Maliva hade ytterligare en utmaning,
visa din tvål/tvålkopp.

Lite tvålar från badrummet.


Min favoritbodylotion just nu är
Angels spa, dark chocolate.


Och så har jag fått denna Award
från elinAnita och Britt. Tack
sötisar för att ni tänkte på mig.
Nu är jag jättetråkig för jag kommer
inte på något nytt att skriva. Kika
HÄR om ni vill se vad jag skrev
i höstas. Tror att denna snurrat
runt ett tag, skickar den till alla
som vill ha den.

Det blev långt, hoppas inte ni
somnat. Slutar med och visa grann-
tjejens lilla valp. Tjejens mormor kom
in så vi fick hälsa. Han heter Elvis
och är söt som socker, och riktigt
piggelin.
Ha det gott snart är det helg.
Kramelikram
AnnaMaria




65 kommentarer:

(eddas) sa...

heisann og god morgon :)
grattis med fin premie fra Maliva......jeg vant et gavekort på home&cottage her om dagen....så da tenkte jeg skulle dra opp til henne og handle:)
Og en søte hunden.....åhhhh skal ha med en liten hund når jeg blir pensjonist:)
skjøt om dej:)
klem klem kram

liven sa...

God morgen AnnaMaria :o)
Grattis med premien...deg vel forunt!!
Du som alltid er så flink med koselige kommentarer!!
Fine ting du oppbevarer kaffe og te i.....og koselige såpesaker :o)
Herlig denne lille hunden......har ikke hund selv men min datter har to mopser :o)

Ha en fin torsdag :o)

promenader på landet sa...

Hej vännen klart jag fortfarande är vaken, jag gillar att läsa din blogg!!!!! Den norska bloggen är ny för mig så där måste jag kika in vilket fint hjärta du fick! Ha det så jättebra i dag och grattis till din fina award! Här är det lugnt i dag jag är hemma med två febriga barn, men jag ska försöka fota lite i alla fall! Kramar från Maria

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilka fina presenter och jag anar att du är förtjust i te? Jag älskar lukten av te, men jag har inte lyckats bli någon riktig tedrickare ... har ett och annat favorit-te som jag dricker ibland men oftast så tycker jag att te luktar godare än det smakar!?

Hoppas dina tulpanlökar mår bra? Ha en underbar helg! Kram Monica

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan!
Vilket vackert hjärta du fått ifrån Norge!!!
Vad roligt. :)
Thé är så gott! Jag har aldrig smakat det thé som du visar här i bloggen..hm, kanske jag ska ta och inhandla lite. Mmmmums!
Du har jättetjusig förvaring till ditt thé.
Så kul att få se lite till av ditt vackra hem.

Men gullisnutt villken sööötnos du visar längst ned!!! Åhh man blir ju kääär! ;))
Jag längtar efter en liten voffsing. Våran dog i somras. Det blev så tomt efter henne.
Så det kommer säkert att bli en ny hund i framtiden. :)

Sköt om dig AnnaMaria, så hörs vi sen! Kram Åsa

Fröken Tindra sa...

Du verkar vara en riktig tedrickare! =0) Jag tycker som i en annan kommentar, att det oftast luktar bättre än det smakar... Hi, hi.
Grattis till vinsten!
Kul att du gillar mina foton från N.Y. Tyvärr hann inte min man uppfatta att duvan landade på mitt huvud. Han hade fullt upp med sin kamera och utsikten. =0)
Kramisar!

Home No.1 sa...

Hej !!! Åhhh vilken söt liten Elvis jag döör...och te jag det är ju toppengott!
Vad mycket fin du fick från din bloggvän=)
Vilka underbara kreationer Symakeriet gör. Du visar en supervacker kudde i inlägget nedan...
Kram Annica.

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Du! Jag är vaken :)
Så fina saker du fått.
Å grattis till utmärkelsen, den var du värd flera gånger om!
Vackra bilder du bjuder på.
Å vilken liten sötis....
Ha en bra dag! Kram Agnetha

annashusidingtuna sa...

Hej vännen!!
Vad fina saker du har fått och vad gott the som smakar som godis får jag nog testa tror jag!!
Kram Anna

OlgaA sa...

Det var fint med alla påsar och fina grejer!
kram Olg@

Madame Vit sa...

Hej!!!
Vad fina saker du hittat =) Gillar verkligen teet med vanilj, låter gott =)
Oj, godis som te!!! Värt att prova tror jag hihi.
Många tacksamma kramar Fia

pysseltanten sa...

Vilken fin mugg!...
O vilken liten sötnos...vovvsingen då...hihi...
Ha de gott...
Kraamizar Git

helle sa...

Hvor heldig du altid er, søde AnnaMaria! Selvom jeg oftest drikker kaffe, holder jeg lige så meget af en god kop te, specielt den røde og grønne. Din gamle tedåse er virkelig fin! Slidt og charmerende er altid gode kombinationer i mit univers.

Stooort kram til dig, min ven!
Helle:))

[ c o y o t e ] sa...

Heej!
Men, så mycket fint! Å grattis till ditt award!

kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har fått.Grattis till Awarden ja den är du värd flera gånger om .Vilka mysiga the sorter härligt.Var hittar man den lotionen verkade härlig luktar säkert underbart,Vilken sötnos och gulligt namn.Ha en skön torsdag vännen .Varmkram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så mye fint du har fått.. rene julekvelden hos deg... Malivia har vært hos vet du.. en kjemephyggelig dame med en flott blogg..

Men du for en skjønn liten vovve naboen dine har.. Herlige Elvis..

ha en fin dag.::

klem Kerstin

Norregård sa...

Så mycket fint i ditt paket!! Och massa gott te visar du oxå;o)
Vilken gullig liten vovve....en sån goding!
Kram Kram Malin

Fro (Idyll på landet...) sa...

Gratulerer med både premien og awarden! Koselig bilder du viser - så mange fine såper du har også! :)

Ha en fin dag!
Klem

Home No.1 sa...

hej igen...ahh vad roligt det ser jag som en ära att få vara delaktig i, blir glad i hjärtat=))
Ha en fin helg! Kram annica.

Anonym sa...

Hejsan AnnaMaria!
Vilket fint hjärta, den bloggen har jag ej besökt så de får jag göra.
Jag är kaffe drickare men har efter graviditet minskat drickandet. Inte självmant, jag kan bara inte drick mycket mera. Har tänkt jag skulle försöka med te men vet ej var jag ska börja i denna djungel av teer, något förslag?
Vilken söt lite vovve.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

sylvia sa...

Gratulerer gevinst, koselig med pakke i posten.
så herlige bilder du viser oss, mye fint du har.åååå den lille hunden var så skjønn, herlig han er.
ønsker deg en flott torsdag, tusen takk for dine søte og gode ord for meg, varmen mye.
Klem fra Sylvia

Penseldraget sa...

hej vännen
grattis till fin gåva...=) vilken härlig smak,och så fint du förvarar ditt the o kaffe. tack för dina rara ord om mina tavlor,har redan fått beställning på 2 st =) och lilla elvis oj oj så söt man kan vara..ja nu är de snart helg skönt..önskar dig en skön sådan
varma kramar pia

. sa...

Men, hallå!? Först sitter man och blir glad för att du fått presenter, sen njuter man av fin teförvaring så man nästan dånar. Men inte räcker det med det, för då visar du underbar tvålförvaring i badrummet, och vid det här laget är man som en blöt fläck på golvet och tänker "nu är det väl ändå slut", men inte då...Award(ytterst välförtjänt), och som slutkläm, den mest bedårande, söta, gulliga lilla tårtsmula till valp. Tänk på dina kära följare. Sån skönhetsdos på en och samma gång...Ja, hör du inte av oss på länge så kanske det är för att vi fortfarande smälter allt det vackra du bjöd oss på nu. Funderar på att utfärda en varning som tillägg på min blogglista; besök AnnaMarias blogg på egen risk. VARNING! Beroendeframkallande...

Hihi!Kramar till dig, goa vännen!/Camilla

årstidens bästa sa...

Oj vilka Fantastiska bilder.
Plåtburken var verkligen superfin tycker jag.

Ha det så gott.

Kram
Linda

Birgitta sa...

Hej! En liten snabbrunda så här på em. Ska ut ikväll. Vad mycket fint du fått och vad många olika sorters the du har. Voffsingen är så himla söt.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Lyckoslanten sa...

Vilka fina gåvor du fick och wauw vilka underbara tvålar du har! Helt fantastiskt vackert! Ska läsa in mig litet mer här hos dig! Ha ett bra slut på veckan! ♥ Ann-Lis

Lilla Rummet sa...

Vad fint paket du fick fr din vän fr Norge.
Godis te låter helt gott, har aldrig druckit det, men kan vara värt att pröva.
Jättefin kopp och teburkar.
Ha en skön torsdag
Kramiz Britt

Helen sa...

Hej!
Grattis till gåvan du fick, jag är inte så förvånad faktiskt, du verkar vara en person som är värd sina gåvor. Vilka vackra tvålar du hade.Grannens lilla valp var ju helt oemotståndlig. Återigen grattis.
Kram/Helen

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad mycket fint. Otroligt fina tvålar, jättefin kaffe och teförvaring och sen det där ros- och lavendelteet... vilket fint namn, bara det vet du.
Och lilla valpen... vilken sötnos!

Kramis Lisa

Anki sa...

Grattis vännen, både till vinst och award...du är allt en riktig turgumma du!
Låter som härliga théer det där, särskilt den med vanilj! Å bodylotion med mörk choklad...mmm...jag vill ha! Den jag brukade köpa har dom tyvärr slutat sälja, kollade parfymeriet men ersättningsprodukten var inte alls samma!

Ha det gott gumman!
Kramelikram!

Lotta-livets väv sa...

Grattis till de vackra presenterna. Lavendel är en underbar doft. Jag har köpeblommor som doftar....tyvärr tycker jag inte att mina egna torkade gör det....
Vad snyggt du har med dina tvålar.....
Nu ska jag strax hem och ta en dunderkur mot min begynnande förkylning. Citron, honung, socker och varmt vatten tvi vale så uttäckt...men det brukar hjälpa.
Kramar
/Lotta

Louise sa...

Vad ni har söta burkar för te och kaffe! Skön fredag!!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste!!

Vilka vinster..och te verkar du vara lite tokig i ;) ..vilka smaker..änglavings tet...mmmm..vem gillar inte godis!!
Den vita keramikmuggen var helt underbar!!
Ha en härlig helg!!
Kramis Sanne

Sussi sa...

Vilken trevlig blogg vän, med många roliga påhitt om förvaring. Fina bilder du visar i de ämnena. Och vilken super söt vovve tjej.
Trevlig helg.
Kram Sussi

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men harredodingen då så söt man kan va!!!

Vilket fint te du vann av Maliva! Hon är söt! Och det andra teet verkar spännade också, vita vingars sus, bara ordet... i samma serie finns champagnete, urgott det också!

Fin mugg fr Noll 54 du hade där och choklad på kroppen låter spännade, snygga förpackningar och tvålar, älskar sånt! Mari.

Crinoline sa...

Gratulerer,vennen med flotte gaver fra Norge. En te som hjelper når man har lyst på godis må være toppen.Søte bokser og en nydelig liten hund.I morgen har jeg fri og må få laget et blogginnlegg,en uke siden sist.God helg,AnnaMaria.Klem

Liten Bod sa...

Åh, så länge sedan jag tittade in! Jätteavis blev jag på slädturen :) Har alltid velat åka släde... Kul att det blir webbutik med de fina monogrammen också, där ska jag absolut titta in! Så duktig du är med gardinbyten kors och tvärs. Jag har idétorka till gästrummet... Där måste den ju gå att rulla ner, och då blir det genast krångligare/tråkigare tycker jag. Kram, Tina

Maliva`s verden sa...

Go`kveld...så koselig at du likte gaven min. Du er jo bare god du da..skrive så fint om meg..takk skal du ha, det varmer skal du vite. God helg til deg fra Maliva

Hannis sa...

Men jösses så mycket fint du alltid visar!
Sitter och mumlar för mig själv bakom skärmen.
Jag giiiiillar dina tvålar!!
Sen var det ett urtjusigt hjärta du fått.

Helg igen och en mysig sån önskar jag dig förstås.
Kram Hannis

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Bätre sent än aldrig när det gäller mig och din lilla present. jättevackra saker du visar som du fått och köpt. Dina tvålar var helt underbart fina.
Vilken söt hundvalp era grannar har!
Ha en mysig helg!
Kram/Maria

Bitte sa...

Grattis till dina fina vinster och till din award! Jag är glad att de hamnade hos dig, för du är verkligen värd dem :-).

Jag blev så sugen på te när jag läste ditt inlägg och såg alla vackra bilder på olika tesorter och så dina fina teburkar såklart. Vilken kul och annorlunda utmaning! Själv dricker jag helst kaffe, men så här års är det extra gott med te.

Dina muggar som du fick i julklapp är så otroligt vackra! Jag blir alldeles matt varje gång jag ser dem :-).

Tack för dina många och stöttande kommentarer, du är alltid så go :-).

Många kramar till dig
Beatrice

Pysselpalatset sa...

Hej du goa, Det är Du värd... Awards och ljuvliga presenter.. Ser framför mig ett riktigt the-party... English style... med gurksmörgåsar och scones.... Blir jag inbjuden... kram Jeanette

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, den där bibeln med relief älskar jag också. Har fått den efter min farmor och den betyder mycket. Den är plutteliten, men bilderna talar inte alltid sitt tydliga språk. Åhhh, ska du på loppis imorrn? Ja, jag hade ju tänkt mig en tur till Formex men fick så mycket jobb som skulle göras här torsdag och fredag så därför tror jag inte att det blir något. Det är ju lite sisådär med väglaget tycker jag. Hade längtat så efter att få hälsa på Eva-Karin. Alltså, så mycket vackert de har. Där får vi nog bo sedan du och jag tror jag. Noll54 och hos Agneta......... Då får väl inspirationen totalt överslag kan jag tro *ler*
Ha en riktigt fin helg du goa, omtänksamma!
Kram Mia

livet på utanäs sa...

Mycket fint du visar, som vanligt =)

Hundvalpen Elvis var ju för söt , säkert en pigg liten kompis ...

Ha nu en trevlig helg !

Kram Sussi O

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara saker du visar som alltid ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Ofelias Hus sa...

Somnat?
Nej, jag vill se mer....av dina vackra bilder...får inte nog!

Härligt med så mycket gott te...och koppen, den var fin!

Ha en härlig helg!

Kram,
Anette

Anonym sa...

Du om någon är så väl värd denna gåvan. Alltid så söta ord över till andra har du. Åhh, det var en söt liten Elvis.
Önskar dig en fin Fredag.
Kram

Sari sa...

Åh, en sån söting, den där Elvis!
Vi har haft en fågel som hette Elvis!!
Grattis till awarden och det fina paketet du fått!
Så mycket fint du visar igen!
Trevlig helg!
Kram Sari

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åååhh va fina gåvor du fått underbara!! önskar dig en trevlig helg kram sussie

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Blir lika betuttad varje gång jag ser alla dina kommentarer på din blogg, helt otroligt!
Dina tvålar så fina och thégömmor....
Ha en bra helg önskar jag dig
Carin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!!
Så undeerbara muggar!! Så mycket fint du visat!!! Ett helt hem fullt av vackra skatter!!!

Ha en trevlig helg
Kram ♥ Millan

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre hjärtanes.., så många fina paket du blir bortskämd med.., härligt!
Dofter, the och hjärtan.., ja då klarar du helgen bra AnnaMaria:)

Tack för alla dina vackra bilder.., dom ger mig en enorm inspiration.., som alltid!
Kramar i massor
Marianne

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Oj så mycket fina saker, du blir verkligen bortskämd!
Men du har ju en sån populär blogg, så jag förstår dom!
Hoppas du får en underbar helg!
Kram Kathrine!

Stina sa...

Oj, så mycket fint alltså. Förstår att du blev glad.:-) kram Stina

becca sa...

Hej AnnaMaria,
Så kul att få saker med posten, och så fina saker.
Vilken söt liten valp du haft på besök, tänk om man kunde frysa dom en stund när dom är så där små.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Anonym sa...

Hej goa vän AM,
Näähee... vann du igen? Det verkar så att dina änglar vakar dig på riktig §;-)

Tack att du kikade in hos mig och förlåt att jag kikade inte tebax på en gång.

Nej... inte alls somnar! Här kan man bläddra framåt tebax och jag känner inte en enda tråkigheter så du vet?

Hoppas allting där uppe mår bra och hade skön.

Många kramar från 08

C De-sign sa...

Hej
Roligt när det kommer paket med posten!!! Te vill man dricka ofta nu när kylen och vintern inte ger med sig.... jag längtar efter våren! Ha en fin lördagskväll! Kram fr C

STENLYCKA sa...

Kul att få paket på posten.
Hoppas du har en bra lördag, här är det strålande sol och -6 grader. Jag och min man har varit ute och gått en långpromenad i det vackra vädret. Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och njuta lita av att det är lördag och att man är ledig.
Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram

Jenny sa...

Hej kära AnnaMaria!
Tack för dina goa ord hos mig, de värmde verkligen. Jag hoppas att vi en dag får nya höns här på Kråkered..

Vad fina saker du visar, både tvålarna och théförvaringen men allra allra sötast är nog lilla Elvis!!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg Vännen!

Kraam Jenny

Viola sa...

Vilka härlig gåvor du fick, så är man hemma igen, fullspäckad utav intryck och beställt det har jag gjort, pb home blev min favorit, Elvis vilken goding! Ha en skön kväll, kram

Anna-Lena sa...

Hej Anna-Maria!

Vilken fin vinst! Du visar så mycket härliga bilder som vanligt. Måste dock säga att jag nog fastnade mest för sockertoppen som är en piggelin. Vilken underbar sötnos. Tyvärr är jag lite alleergisk och en av mina högsta drömmar är att få ta hand om den liten hund någon gång.

Goa helgkramar till dig!

Anna-Lena♥

Home No.1 sa...

Hej! Ska väl se till att göra lite fler fodral..
*ler* Kram Annica.

Marie Louise sa...

Hejsan!
Verkligen en inspirationsrik blogg du har.
Ska kika lite mer på din blogg.
Länkar din blogg till min.
Ha det bra! Marie..

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbar liten hundvalp vill ha men det får bli när barnen är stora och vi behöver sällskap igen. Underbara bilder för en teälskande tjej som jag. Visst var bilderna från mässan underbara jag kommer ofta hem med så mycket inspiration att jag aldrig vet var jag ska börja.
Kram Theres

Val sa...

I enjoyed the visit in your white world!
Val