torsdag 27 augusti 2009

SOMMARENS SISTA SERVITRIS.

Servitrisen är ju jag, och servisen är rosa.
I ett försök att hålla kvar sommaren lite,
dukade jag i rosa. Kanske höstrosa..
Plockade in dom finaste rosorna,
som hämtat sig bra efter
sommarregnet.


Hängde festhjärtat över bordet.


Gjorde ett besök hos Iris och Doris
butik i Haga/Karlstad. Köpte detta
lilla tråg. Vitmålat och shabbat av
Iris eller Doris. I butiken finns både
nytt och gammalt.




Och denna bur var det rea-pris
på. Slog till direkt.




En liten fågelholk med balkong,
den har jag köpt i butiken i vår
lilla by. Har ställt den inne.


Och så har jag hittat en jättefin
nätbutik, Ofelias hus, där finns
mycket fina saker. Anette som har
butiken har också en trevlig blogg.
Jag köpte dessa tabletter, lite tåligare
än kritvita när det är kalas.



I nästa inlägg ska ni få se det
fina flaggspelet jag vann.
Ha en bra torsdag och helg.
Kramelikram
AnnaMaria




58 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Men vad SNYGGT du gjort....Trodde absolut att du varit i en inredningsbutik o tagit bilder! Ser Jättefint ut....Vad duktig du är...Tabletterna var också jättemysiga! Ha en bra dag! Många Höstkramar Therese

becca sa...

Hej tjejen,
Vad fint du dukat, och vilka fina tallrikar och glas, JÄTTE snyggt passar mig som gillar rosa på sommaren.

Vad mycket fina saker du har hittat, man blir ju helt sjuk när man ser allt fint i alla butiker och på nätet finns det ju hur mycket som hällst. Tyvärr räcker inte mammapengen till allt man MÅSTE ha.

Ha det bra, kram Rebecca.

Viola sa...

Det där måste ha blivit en njutningsfull supé med din helt underbara dukning...så vackert och smakfullt och fýndat det har du igen ser jag...ha en fin dag, kramen

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men hjälp!! Helt underbart ljuvligt dukat...som du vet så är jag ju lite svag för rosa:)

Hade gärna suttit ner vif ditt bord;)
Kramar millan ♥

Maria sa...

Hajsan!
Vilken underbar dukning=)
Och så härliga saker du fynda i olika butiker!
Ha en bra dag!!
KramMaria

Patricia sa...

Så fint du dukat..hade du fest eller?

Och massa fina fynd har du gjort, gillade verkligen "tråget" och bordstabletterna, vilka härliga färger.

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt du dukat, jättefint! Fina saker du shoppat också, buren var verkligen fin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Ofelias Hus sa...

Åh, där mitt bland allt det vackra rosa hade jag gärna slagit mig ned...så fint!!

Så mycket fint du har fått tag på...och tack snälla du som länkar till mig och min butik, gulle dig!


Stor kram till dig,
Anette

helle sa...

Du har dækket et meget smukt bord, Anna Maria!!

Det er SÅ fint med de rosa nuancer og servietterne med dit monogram, alle ville nyde at være gæst hos dig.

Sød ide med festhjerte over bordet. Er det en svensk tradition? Jeg har set det på andre blogge (din bl.a.) og har altid syntes det var fint. Og praktisk, for det holder vel fluer væk også...

Mange kram til dig fra Helle

STENLYCKA sa...

Vilken underbar dukning. Så fantastisk duktig du är på att skapa det vackert omkring dig. Har du broderat de ljuvliga servetterna.
Ha en bra torsdag!
Kram

iLLi sa...

Vilken vacker dukning!

Kram

Maliva`s verden sa...

Hei..så vakkert dekket bord,helt i malivas smak,det sarte rosa til det hvite....Like it!
Det trauet/fatet du har kjøpt deg,har jeg også et lignende,som jeg er veldig glad i,og det kan jo brukes til så mye..Ønsker deg en fin dag min venn..Klem fra Maliva

Lotta-livets väv sa...

Så vackert, så vackert! Gillar skarpt dina glas, som jag vet att du har i andra kulörer också....att duka med under andra "färgtider".
Doris och Iris är en himla mysig butik......det finns gott om härliga butiker i Haga, antikaffärer, eko-affärer och jag har faktiskt shoppat hos DHR också...en mysig handarbetsbok....
Ha en riktigt skön helg!
Kramar
/Lotta

Vit som snö sa...

Vilken ljuvlig dukning! Jag är ju lite svag för rosa har jag märkt.
Verkar vara fina butiker för jag gillar dina fynd! Fågelholken var ju bara såå gullig!
Ofelias hus har jag också shoppat en hel del av, där drabbas jag av vill-ha-attacker;-)
Ha det gott!
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

For en fantastisk flott borddekning... nydelig...og veggen bak bordet...herlig farge...
dette måtte jo bare bli så vellyket...


Klem Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt du har dukat.Kanonfint.Jag är lite svag för rosa tycker det är fint.Vad mycket fina grejer du har köpt.Ofelias hus har ju bara så mycket fint.Buren var kanon snygg!!!!!!Får man fråga var du hittat den ?Ha en bra dag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~~.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hallå vilken underbar solig torsdag! Jag kommer att gå med ögonen i kors på lördag! Det ska bli spännande å se vad för saker det kommer att finnas där. Idag har jag å min man stått och beundrat skänken o hur den kommer fram i solens ljus, vi är väldigt nöjda kan jag ju säga:P

Mycket vacker dukning, gillade att servisen var i rosa, det gav verkligen en somrig intryck! Du gjorde rätt i att ta fram sommaren igen eftersom den inte är riktigt slut ännnu enligt väderprognosen! Jag verkligen älskar din festhjärta, himmels vackert! Skulle jag sitta vid ditt bord, skulle jag njuta till fullo av dina vackra saker du har hemma å inte vara så pratsam utan är i drömmarnas värld! Vilken fin fågelbur du fick tag på, verkligen verkligen fina strukturer har den! I like it a lot:P

Ha en fortsatt underbar dag!
Många kramar Elin

Nyanser av vitt sa...

ALLT, precis ALLT är jättefint. Jag älskar Mateusporslinet. Har det själv fast i olika blå nyanser.
kram Agneta

Photo by Maria sa...

Vad snyggt du dukat..
Visst är Ofelias Hus en underbar sida, kan sitta och drömma om deras saker hur länge som helst..

Kram
Mia

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Så fint du har dukat du är så duktig,och så fint det är med rosa, gillar ditt tråg du köpt.
Kram Sofia

promenader på landet sa...

Hej min vän! Vad fint du har dukat! Helt i min smak! Vilken söt fågelholk med balkong, där är det nog hög hyra! Må så gott! Kram Maria

Lilla hjärtat sa...

Vad duktig du är på att duka fint!!!
Fina saker du har fyndat. Jag gillar fågelburen jättemycket
Kram på dig // A-K

liven sa...

Et nydelig dekket bord!!
Noe så delikat da!!Så skjønne servietter!!
flotte saker du har kjøpt seg og salg er alltid kjekt det...hvertfall for lommebøkene våre:o)
Ha en fin kveld!

vardagsvitt sa...

Men så härligt du har dukat & bilderna är lika härliga!
Kram Marith

Fröken Tindra sa...

Den där vackra rosa dukningen passar verkligen mig! Jättefin!
Buren är väldigt söt. Tänk att hitta en så´n på rea!
Ha det gott!
Kram!

Frida sa...

Hej!
Så fint du har dukat. Gillar verkligen färgerna. Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

Hannis sa...

Åhh!Dessa fina fågelburar!
Så vackert med gamla burar lite överallt.
Väldigt fint dukat också!
Mysigt när det är en tanke bakom dukningen.

Ha en härlig helg/
Kram Hannis

Birgitta sa...

Hej! Vad fint du har dukat,. (Även om jag inte är mycket för rosa) Fågelburar m.m. fina detaljer du har runt om.
Du försöker hålla sommaren kvar, men var är den? Det regnar ju vareviga dag och är så blött överallt. Och det ska fortsätta. Det enda som trivs är svampen.
Ha ett skönt slut på veckan nu.
Kramis Birgitta

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag skulle gärna sitta ner vid det bordet och umgås med alla bloggvänner.....
Ja, trågen är fina men jag kvar färgen i natur, man kanske skulle måla ngt vitt.
Ha en bra helg önskar jag dig.
Carin

Mitt smultronställe sa...

Hej hej!!!

Snyggt du du dukat!!!
Och mycke annat fint du fått tag på.. Buren är snygg!!
Gillar sådana, vill ha en också!!

Ha det gott nu, kram kram.

Änglarnas hus sa...

Såå fint och fräscht du har dukat!!
.. Gillar ditt fina hjärta.. har spanat in det tidigare.. ska prova att göra ngt liknande.. "alla goda ideér skall tjuvas" heter det väl??

Kraam Sanne

Chubby Chieque sa...

Kul att du hinner mycket. Så fin dukning. Hmmm... ser ut som är i ngn butik då? Du ska öppna egen butil stället. Det kommer att blir så himla bra för dig. Nu drömmer jag stort!

Hjärtat gör det mer festligare, eller hur? Ha en underbar natt och så ses vi.

xoxo,
/R

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria.
Vilken ljuvlig dukning,den håller du absolut sommaren kvar med:)
Tycker din lampa är så fin i uterummet och vad du har handlat massa fina saker.Tabletterna tyckte jag mycket om.
Här blir det loppis genom stan i helgen,blir inte bättre än så :)
Trevlig helg
kram Anette

Anki sa...

Ah, du ringde väl, å jag missade det?? Jaja, jag får väl komma nästa gång då! Vad är väl en bal på slottet....Gud vad fint du dukar! Jag är inte heller nån rosa-person...men din dukning få mig att tänka om lite *ler* Ditt hjärta är så fint å den buren...är väldigt svag för burar vet du! Ja det är bara så vackert!
Å nästa gång ringer du banne mig Törnrosa, hihi...

Ha en fin helg gumman! Kramelikram!

Fågel Blå sa...

Åh så fin dukning där skulle man inte ha nåt emot att vara gäst!
Underbara saker du handlat buren gillaDE JAG SKARPT...
Ha en trevlig Helg!

Kathrine!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Men oj så fint du dukat! Lite romantiiskt i svagt rosa...ljuvligt! Du är så duktig och gör så fint! Du har öga för det här!
Många kramar Agnetha

pysseltanten sa...

Vilken fiiin dukning...=)))
Beroende på tillfälle kan rosa va jättefint tycker jag...även om jag inte har något rosa själv faktiskt...nu när jag tänker efter...hihi..
Ha en härlig heelg...
Kraamizar git

Wee Mary sa...

Mysigt ser det ut i uterummet :D
Den där kronan som hänger över bordet, är den nyinköpt? (hoppas) Den var väldans fin!
Fågelburen ja, som man letar men ofta är de så dyra. Lycklig blir man med ett kap.

Ha en härlig helg.
/Kram,
Marie

Hanna sa...

Med tre tjejer i huset under 15år och en mamma som också gillar rosa, kan jag säga att det finns mycket av den varan här (jobbigt för pappan och bara en son)
ha en bra helg!
Kram
'Hanna

Crinoline sa...

Hei,AnnaMaria. Du imponerer hele tiden. Bordet er så nydelig dekket.Likte også fuglehuset med den lille antanen.Ønsker deg en fin helg.Mange klemmer fra Crinoline

Nostalgi sa...

Fina fynd du har gjort. Vilken underbart vacker dukning, jag som älskar rosa.

Fias Drömmar sa...

Hej!!!!!
Hur har du det?
Tack snälla för din fina rader, betyder guld för mig =)
Vart har u hittat det söta vit och röd rutiga bandet? Jag har letat överallt efter sådant utan lycka.
Sååå otroligt fin dukning och de rosa tallrikarna är bara såååå fina =)
Ta hand om dig.
Många kramar Fia

Lissboden sa...

Jättevacker dukning du gjort! Jag är väldigt svag för rosa.
Ha en härlig helg!
Kram/Maria

Vanilla sa...

JÖSSES vad underbart med rosa dukning:) gillar den milda färgen kolossalt och så fina glas du har!!!
Gud va du fyndar jämt..vilken söt fågelbur!
Hoppas du får en jätteskön helg!
Här har vi spöregn med det är sådär mörkt och lite höstlikt..me like

KRAMISAR

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Tack du också min vän, för din gulliga kommentar om mig, Oj så upptagen jag måste ha varit som inte har hunnit titta in här, så otroligt mycket finna inlägg och så läckra bilder, du har.Jag fastnade för en rund spegel vid din loppisflaska, så vacker, mums.

Men dukningen här ovan är verkligen underbart vacker, jag har njutit så mycket och studerat din fina dukning, oj så det tilltalar mig med rosa i ditt vita ljuvliga.
Ja du, du kan verkligen konsten att dekorera, en sån konsult skulle behövas hos mig, inget blir uttänkt utan saker hamnar mest........
Ja men det är verkligen skönt att komma och njuta av din vackra värd, så underbart.
Ha en jättebra helg.
Stor kram vännen.
Zara

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Så fint bord du har dekket. Har du sydd serviettene selv? Jeg skulle gjerne hatt slike servietter med monogram...Jeg ønsker deg en deilig kveld. Klem Hanna

Interiörboden sa...

Hej AnnaMaria!

Ja, nu är jag hemkommen från mässan....
Vilken mässa....såå fin!
Men såå mycket att titta på, jag hann inte med att titta på allt, man behöver verkligen hela helgen för att hinna igenom allt :)
Men mycket fint har jag beställt... :)
Bl.a. såå fina fågelburar, olika modeller och storlekar..... :)
Jag tyckte jag hörde från dig att du sökte efter det :)

Ha nu en jätte bra helg, så hoppas jag att vi ses snart!!

Kram Sandra

Tiril sa...

Nydelig dekket bord, flotte servietter, prikken over ien..
GOD HELG..

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas att du får en skön o mysig helg i stugan och att du/ni hittar mycket svamp! Lycka till! Kram Therese

Vitt o Vältummat sa...

Jag instämmer med övriga. Jättefin dukning!
Och vilka fina fynd du gjort!
Ha en bra helg
Kram/Åsa

Penseldraget sa...

hej vännen
så himla vackert du dukat verkligen fin servis.önskar dig en skön helg
kram pia

Lönnen 13 sa...

Vad fint dukat det blev med rosa.
Vilken rolig fågelholk, tänk att till och med fåglar numer kan välja bostad med balkong, inte dåligt!
Hoppas din svamptur i skogen går bra.
Kram Anneli

Lallis - liv och leverne sa...

Underbart fint:)
Kram Lallis

Designe sa...

OJ, vilken fantastisk dukning! Så romantisk och fin! Gillar ditt festhjärta jättemycket..såg en sån i en tidning och blev sugen att göra ett men det har inte blivit av än. Var har du fått tag på de fina servetterna/handdukarna med så fina monogram m samma bokstäver på? Har du sytt själv? Superfint!
Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

Mjuka sa...

Åh vilken fin dukning vännen!
kramis Malin

Ingmarie sa...

Hallå där o tack för titten!
Bodde en gång i Haga...Östra Kanalgatan!
Vart finns den butiken du nämde?
Huset jag bodde i kallades på deb tiden Österbergshuset,det fanns även ett apotek där!

Ha så gött!

Anonym sa...

Oj så härligt och vackert du har dukat.
Snyggt när allt går i rosa.
En sån bur har jag också i butiken fast den är svart, kanske man skulle måla den vit.

Kram P

Unknown sa...

Uj, vilken fin dukning. Önskar att jag hade lite att välja på då det gäller dukning....
Hälsar,
Petra