söndag 31 januari 2016

LJUSARE TIDER

 Så väl det märks att ljuset är på väg
tillbaka, jag blir piggare också. I dagens
inlägg blir det en hyllning till ljuset.

 Förra veckans blommor i små flaskor, ska
ha flaskorna hängande där i vår och sätta
i blommor efter humör.

 Blev ett foto när dom stod på brickan på
väg ut i uterummet.

 Och bredvid sanslöst goda franska
maränger, med ett litet stråk av mörk
choklad i.

 Foto: Ellos
Har letat kuddar i ljusa färger och mönstrade,
till slut blev det örngott från Odd Molly.
Det som ligger emellan dom blå, finns
på Ellos.

Så med en blomma säger jag fin söndag
och ny vecka.
Kram och hej
AnnaMaria

(Headerns bilder kommer från
Pinterest)




29 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Ja, nu märks det att det har blivit ljusare och det är så härligt! Och vilka underbara färger du bjuder på! Gillar de små flaskorna.
Kram, Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Så fint du gjort med blommorna i små flaskor...nu fick jag en liten idé, hihi...och maränger.....jag älskar maränger med grädde och choklad och bananer, den bästa efterrätt jag vet...det är väl det som kallas maräng svisch ?....men du har väl inte gått hela vägen, hihi...nu ska vi åka en sväng till torpet ;))....
Ha det gott och njut av söndagen !!
Kram

P.s kul att vi kan "ses" på instagram också ;))

It's me sa...

So Nice done with the flowers in little vasses...so cute !!....have a Nice sunday....love Ria x

Sabelhagens Olivlund sa...

Härlig vår hos dig, man märker att det blir ljusare och ljusare nu.
Guu så goda maränger, så sugen jag blev:)
Jättefint med blommorna i flaskorna, tack för tipset
Kram Maria

lisashus sa...

Åh, vilka vackra arrangemang du har gjort med blommorna! Ja, det var verkligen en hyllning! Så läckert med de små flaskorna!
Ja, ljuset är verkligen tillbaka nu, det märks så tydligt!
Kram
Lisa

Cat sa...

Vilken underbar hyllning till ljuset :-)

Ha de gott. Kram, Catarina

Blommiga Rutan sa...

Godkväll!
Ja, visst är det härligt att det blivit ljusare, märks tydligt, både morgon och kväll.
Vilken underbar header!
Så fint med blommor i små flaskor.

Fin kväll
Kramar Anncathrine

hemma hos lilla mej sa...

Så härligt hos dej .Ja visst är det så skönt att det är ljusare allt längre på dagarna .Så jätte sött med blommorna i flaskorna .Ha en skön söndag och en härlig vecka .Kram Rita

HWIT BLOGG sa...

UNDERBAR header - den gillade jag! Blir glad av dina små blommor också, som karameller hänger dom där...jättefint!
Ja så var helgen över igen, ny vecka stundar.
Kram från Titti

Vardag och flärd sa...

Så fint att sätta de ljuvliga anemonerna i små flaskor!
Visst känns det att det går framåt, jag stack ut näsan en stund idag och det var vårljus och vårdoft tyckte jag. Inne är det damm och skitiga fönster.
Hoppas du har piggnat till igen!
Kramar Eva

Unknown sa...

Så nydelig som bare du kan gjøre det - nyter hvert foto :)

Og deilige mumsiga marengs. De er det vanskelig å stå over :)

Ha en ny fin uke

Klemmer fra Monica

Helena sa...

Ja, nu märks det att vi går att den årstid jag gillar så mycket. När det är ljust dygnet runt. Vilken fin idé att sätta blommorna i de små flaskorna. Den ska jag ta med mig. Skön söndagskväll! Kramen från mig.

Anonym sa...

Wow,sååå sött ♡ ....
/Kram & ha det så gott!

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad ljust och fint, vilket fint tips det där med små flaskor och blommor, jättefint, ha en fin start på veckan och äääntligen Februari Kraaam Anette

Anonym sa...

Hej AnnaMaria!
När jag ser dina fina bilder så längtar jag till våren. Och i år ska jag för första gånger fröså blommor här hemma för att sedan ta med till stugan och plantera där. Hoppas att jag kommer att lyckas få upp någon liten blomma :) Stugan har vi bara haft i ett par år, det är mycket renoveringsbehov. Men snart är det färdigt inne. Jag har jobbat med att anlägga rabatter min man snickrar.
Ha de så gott!
Kram Mari-Anne

G:a Affären sa...

En mycket fin hyllning till våren!
Tur att du också tog ett foto med flaskorna
på brickan, gillar som du vet också din print.
Fint tillsammans!

Kramar /Cia

Hos Jorunn sa...

Merker veldig godt at dagene har blitt litt lengre, deilig å tenke på at våren kommer snart. Så fint det ble med de små glassflaskene med blomster..veldig dekorativt!
Ha en fin uke!
Klem Jorunn

Meta sa...

De där marängerna skulle sitta gott nu hos mig Lite tröst i sjuksängen behövs det allt även om inget smakar just nu.Söta blommor i alla fall att njuta av.
Ha det så gott i februari
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Vilka söta flaskor som hänger på sina krokar! Kul idé och vackra blommor också.
Kuddarna är fina, jag blir sugen på nya kuddar när jag ser bilden.
Ha det fint resten av veckan!
Kramar, Ann

Sofia sa...

Åh så vackert! <3 väldigt smart att
ha en massa småflaskor sådär...
Håller också med om ljuset...man får en
massa energi!
Kramis Sofia

Anonym sa...

Som du säjer, det blir ljusare och ljusare. Men än så länge behöver vi få in lite färg i form av blommor som lyser upp. Vackra kompositioner hos dej!
Idag lyser solen här i Wales. Ja, du läste rätt och det är helt sant!

Mycket annat & lite betong sa...

Härligt med ljusare tider!
Så fint med blommor i flaskorna! Härliga färger, jag har fortfarande murgröna i mina. De har hållit sig fina ända sen i somras och har fått rötter.
Känner också att jag vill ha nya kuddar. Tror att jag vill ha ljusblå och mönstrade. Snyggt örngott du hittade.

Kram Agneta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja, men visst är det härligt nu.
Dagarna blir längre och ljusare och man känner sig verkligen piggare.
Underbara blommor och flaskorna är ju sååå gulliga :)
Hoppas du har en fin fredagskväll fina vän.
Stor kram
Jessica

Bitte sa...

Vilka härliga vårbilder som man blir glad av! Det var jättefint att ha blommorna i små vaser på det sättet, kul idé! :-)

Det är så skönt att vi äntligen går mot ljusare tider, solen dröjer sig kvar rätt länge på eftermiddagarna nu. Man får mer energi på något sätt!

Önskar dig en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

Such pretty pictures today, all your sweet flowers, the pillows and the meringues.
Happy Sunday
hugs
Carolyn

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad rart du har gjort med blommorna, jättefint med de små flaskorna. I morse när jag åkte sista biten med buss till jobbet trodde jag att jag skulle få se solstrålarna ovanför horisonten, men icke sa Nicke, ett stort mörkt molnbälte framför. Men nog märker man att ljuset börjar återvända.
Kram,
Regina

Mittgodastefinaste sa...

Jag tänkte senast nu idag på, när jag körde samma logistikrunda som förra tisdagen, att det var sån makalös skillnad på ljuset på bara en vecka!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Fint du visar, visst är det skönt när ljuset återvänder!
Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Kikar bara in för att önska dej en trevlig helg!!
Saknar dina inlägg här på bloggen vännen !!
Även fast vi "möts" på insta, hihi...
Varm kram bia