söndag 26 juli 2015

FRÅN HAVREGULT TILL BEIGE

 Ljusa fina sommarfärger tycker jag beige
och havregult är. Som min nya tunika jag
fyndat på rea hos Biskopsgården.

 Jätteskön och ha på sig.

 Sneakers i beige, dom har jag haft ett tag
nu, perfekt när det känns för kallt för
sandaler.

 Förut hade vi ett beige parasoll, nu blev
det istället ett svart. Tyvärr behöver man inte
ha det uppfällt så ofta.

 Smycke använder jag väldigt lite, dom här
armbanden däremot är jag tokkär i. Det svarta
har jag haft ett tag och det beige är nytt. Det är Mia
som gör dessa fina, ska ha mitt beige på bröllopet i aug.
Och Mia har gjort Carros halssmycke hon ska ha när
hon gifter sig, det får ni se senare. Mia gör så mycket
fint, en del kan ni se HÄR.

 Här har jag mitt svarta.

Den havregula honungsrosen får avsluta,
har blommat som aldrig förr iår.
Kram och hej
AnnaMaria




28 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Härliga somriga bilder! Stort gilla på allt!
Ha en fin söndag!
Kram
Jenny

House and Garden by Bia sa...

Havregult så vackert det låter ;)....tunikan passar dej perfekt !
Och dom smyckena var tuffa, dom gillar jag...och fjädrar på sneakers också ser jag, hihi...bröllop i augusti låter spännande, antar att vi får se bilder därifrån senare ;).
Här regnar och blåser det nu...rena rama hösten...den blir lång i år.
"Sommarkram"
Bia

Meta sa...

Tänk att jag gillar alla milda färger på bild och hos andra men kan inte ha det själv.Jag är en riktig färgrik höstmänniska.Men jag försöker ibland. är heller ingen smycke människa även om jag har och önskar mig ofta. Tänker man kan ju ändra sig någon gång hihi.
Nu regnar det här igen. Tycker att det räcker nu. slapp blåsten i alla fall. Härligt med bröllop. Kul att ha nåt att se fram mot när det är så trist sommarväder.
Ha det gott på söndagen
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Tack för dessa underbara bilder!
Fin Söndag till dej!
Kram Kathrine

It's me sa...

Beautiful!!!..enjoy a happy sunday love from me x Ria

Lyckoslanten sa...

Vilka vackra färger, helt i min smak! Skulle gärna ha tunikan och dina sneakers och armbanden och rosorna! Ha en underbar söndag! ♥︎

lisashus sa...

Vilka härliga bilder, så somriga och sköna och tunikan ser jättefin och härlig ut både i färger i mönster!
Läckra smycken! Spännande med bröllop!
Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Nydelige bilder :) Enda så kaldt det har vært så har det vært bra for mye av blomstringen ihvertfall da - vi får nyte de dagene som er. Likte veldig god sneackersene dine.

Ha det så bra

Sommerklemmer fra Monica

Sabelhagens Olivlund sa...

Snyggaste klänningen du köpt! Du passar så himla bra i de mjuka färgerna.
Ha en fin söndag i regnet
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Vilken härlig tunika och armbandet är snyggt! Jag gillar lädersmycken och har en del att variera med. Så bra att du har fina butiker i din närhet, då kan man prova och fundera och känna sig fram. Jag har nu hittat Villa Rosenlund nära mig och de har öppet även vintertid, är så glad för det.
Ha det nu fint i dina bröllopsbestyr!
Kramar Eva

Hannis sa...

Vacker tunika! Ser skön ut.

Jag saknar att låta fötterna vara fria.
Det är liksom sommar för mig=))
Kram Hannis

Anonym sa...

Åh,så vackert & armbanden är ljuvliga ♡ ...
Ha en fortsatt skön Söndar!

/Kram

STENLYCKA sa...

Hej kära vän, det var länge sedan jag skrev tyvärr blir det allt för sällan. Är mest inne och tittar till dig och ser att du mår bra och att du har det så där underbart vackert som gör så gott i mitt hjärtat. Ett drömhem är vad du har och du är en pärla på att skriva och inreda.
Du får må så gott!
Kramar i massor från Raina

Blommiga Rutan sa...

God eftermiddag
Vilken fin tunika du hittat, både färg och modell ser så fint ut.
Honungsrosen är så vacker och doften underbar.
Fin vecka till dig
Kramar Anncathrine

hemma hos lilla mej sa...

Så underbara bilder ! Gillade allt :) Du har ju så himla god smak .Ha en skön söndag fina du .Kramar Rita

Frida sa...

Tokgillar allt :) Tunikan ser så mjuk och skön ut och armbanden, hur snygga som helst!
Ha en fin söndag AnnaMaria!
Kram Frida

Snäckskalsdalen. sa...

Jag älskar dina färgskalor, det där milda, fina. Men när jag själv sätter igång blir det svart eller ljusblått. Kan kanske bero på att jag inga egna färger har, är färglös och då känns det bra med svart och kanske lite marint och ljusblått. Det är liksom samma alltid för mig. Så därför är det extra kul att titta på dina fina färger!
Agneta kram

Erikslundsliv sa...

Vilka fina armband och tunikan var verkligen ett fynd! Jättefin, jag gillar dina sneakers också. Måste skaffa mig något skönt OCH snyggt snart eftersom jag inte kan ha mina skor som alla har lite klack. Jag gillar högklackade skor men det går inte så bra ihop med min brutna fot tyvärr. Tur att det är sommar så att jag kan hasa runt i Birkenstock än så länge....
Kram, Ann

Finaste mattan sa...

Fina! : )

Villrose sa...

Behagelige fraer og fin tunika!

Jenny sa...

Alltid roligt med fynd, vi har varit på shopping i Sundsvall idag och valde visst rätt dag för det regnade hela tiden. Tyckte det kändes som höst när vi fot hem, dimmigt och vackert, hm. Några kläderna blev det men inget speciellt fint utan mer vardags.

Margareta sa...

Alltid så fina inspirerande bilder,både här och på instagram.
Så härlig urna med rosor...doftar sommar...även om den lyser med sin frånvaro vädermässigt sett.
Ha en bra sista julivecka med förhoppningsvis lite sol!
Kram margareta

Anna sa...

Underbara färger och bilder :) den honungsfärgade rosen är underbar liksom tunika du fyndat! Lugna fina färger som jag älskar !
Kram och ha det gott :)

Giac sa...

Hej Annamaria,
Dessa var alla vackra bilder, men din tinuc är underbart!
Stor kram,
Giac

Mycket annat & lite betong sa...

Fina somriga bilder!
Så snygga armband. Det ska bli kul att se halssmycket sen.

Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin tunika! Så snyggt med genombruten spets. Jag var och shoppade lite idag och hittade en del på rean...men tänk att man tänker höstkläder och inte sommarkläder...lite tragiskt tycker jag. Hoppas verkligen på solen och värmen de lovar till helgen.
Ha det allra bäst!
Kram,
Regina

Mittgodastefinaste sa...

Åh vilka fina shoppingfynd!

En fin dag till dig!

Kram Jenny

Anonym sa...

Fina bilder och fina grejer!