söndag 31 maj 2015

SOMMARENS FINASTE KOKBOK

 Har ni besökt bloggen Finaste Mattan, om inte
så gör det. Rena vinstregnet, dom lottar ut så
mycket fint.

 Som den här kokboken/sommarboken som jag
hade turen och vinna. Finns HÄR

 Det här är en kokbok som jag gillade direkt,
enkla och goda recept.

 Detta tex ska jag göra i sommar, perfekt
picknickmat. Som en räkcheesecake fast
i burk.

 Sommarrulltårta med citron och
mascarpone, mmmm!

 Eller citronkola med vit choklad, Hur mycket
gott som helst i denna bok, rekommenderas.

 Och så en massa fina bilder på maten och Tina.
Alla bilder i detta inlägg är fotade ur boken,
utom det sista...

Avslutar med Hugo som gör vågen för alla mammor
idag, och alla andra.
Kram och hej
AnnaMaria





31 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Veldig fine bilder , men det aller fineste er av vesle søte Hugo ! Fin ny uke til deg ! Klem

Anonym sa...

♡-ligt Grattis till fina vinsten/Kram

Hannis sa...

Älskar såna kokböcker.
Där det är en mix av vackra bilder och hyfsat enkla recept.
Njutarböcker!

Kram Hannis

Finaste mattan sa...

Grattis till vinsten, boken verkar vara jättefin! : ) Kram!

Jenny sa...

Fina böcker gillas! Vilken bra vinst!

Sabelhagens Olivlund sa...

Snygg bok, den skulle jag med vilja ha! Och sötaste Hugo, alltid så go och glad:)
Ha en fin morsdag
Kram Maria

Erikslundsliv sa...

Så roligt att vinna en så fin bok och heja Hugo som gör vågen för alla mammor! Vilken goding han är lille Hugo!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Verkar vara en härlig bok...hon är ju mysig hon, Tina ;)
För att inte tala om lilla Hugo....så glad han er ut. Vi ska fara och hälsa på en liten två-åring idag ;)....en liten släktträff ska det bli...roligt!
Såg att jag skrev lite fel på senaste inlägget...så om du läser det, så är det dotterns kusinbarn och inte kusin, hihi...men vem bryr sej, eller hur?
Ha en fin mors dag nu !
Kramisar bia

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

The recipe book looks so good and love the look of the cheesecake and the lemon Swiss roll - yum.
Also how sweet the photo of Hugo is.
Hope you are enjoying the weekend and thanks for the kind visit to my blog and the note you left.
Hugs
Carolyn

Fågel Blå sa...

Ser ut som en helt underbar bok måste bestämt inhandlas,
underbara bilder!
Och lilla Hugo så söt!
Fin Morsdag till dej!
Hälsningar Kathrine

It's me sa...

Delicious and sweet food....but the sweetest is Hugo....owww....lovely sunday...x!

lisashus sa...

Oj, så mycket gott det fanns i den boken! Det vattnas verkligen i munnen nu!
Tackar för tipset och önskar dej en fortsatt fin morsdag!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig vinst !!! Grattis .Önskar dej en härlig morsdag söta Hugo.Ha en fin start på nya månaden och nya veckan .Kram Rita

Meta sa...

Tinas mat gillar jag också. Har de flesta av hennes böcker men inte just den här.den får jag nog ta i allvarligt övervägande trotts att det finns massor av böcker i min ägo och det faktiskt är köpstopp. Man måste få göra undantag.Jag blir frestad av dina bilder,
Ha en fin arbetsvecka nu väntar jag på värmen.
Kram Meta

Annika Christensen sa...

Den gick rätt in i mitt hjärta också. Det skall var enkelt.
Jag lagar ofta utan recept jag är en sådan där hittepåare.
Ofta tittar jag på bilder läser receptet och sedan gör jag efter vad jag kommer ihåg. Det är därför jag inte bakar så ofta för jag har svårt att hålla mig till det som står och det måste man ju när man bakar.
Tack för fin tips
Annika

Rost och rädisor sa...

Heja Hugo, jag gör vågen för dig!
Jodå, jag har lagt märke till alla trevliga vindter hos Finaste mattan.Grattis till vinsten! Mycket läckert fotade rätter, säkert lika gott i verkligheten.
Kram Anette

Vardag och flärd sa...

Så blev jag sugen på ännu en bok! Fina böcker kan man inte ha för många av! Grattis till vinsten!
Och glad blir man när man ser söta Hugo!
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

Loppisälskare sa...

Härligt när böcker både är vackra att bara titta i och njuta av och samtidigt har ett bra innehåll att använda sig av. Det där med en burk att ha gott-gott i var ett bra tips...
Ha en fin vecka i väntan på sol och värme.
Kram / RosMarie

G:a Affären sa...

Bästa bilden är på Hugo, och en får tacka!
Grattis till vinsten och en fin kokbok, Tina är duktig hon och det får gärna vara enkelt.
Första bilden...jag trodde det var du!

Kramar /Cia

Blommiga Rutan sa...

Hej!


Trodde också att det var du på första bilden!

Säger bara åhhhhh, han är så söt lilla Hugo, ser så pigg och glad ut!
Det ser ut att vara en jättefin kokbok, gillar enkla recept, och Tina, så det kanske blir till att införskaffa den...

Tänk att det redan är 1 juni, här vräker regnet ner och det är kyligt,
hoppas ni har lite bättre väder hos er.

Kramar Anncathrine

Hajan sa...

Det är inte klokt nu blev jag jättesugen på Tinas kokbok.
Det är så roligt ni fixar till allt så himla fint.
Firade ju Morsdag hos min dotter bloggen Hallonoblabar.
så mycket gott och roligt hon fixar till.

Jag kollar på dina bilder igen, ha det bra önskar Hajan

Frida sa...

Det låter bra med enkla och goda recept :) får kanske bli en investering så småningom.
Ha en fin vecka!
Kram Frida

LÁrt de Vivre sa...

Sitter här och småsaglar så hungrig jag är...det blir gasen i botten och hem för middag...fast inget sådär lyxigt som Tinas recept...bara kokt potatis, gräslök, gräddfil och prinskorvar....smygmidsommarkänsla

Kram Kajsa

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig sommarmat! Den boken har du säkert stor glädje av.

Ann Kåge sa...

Vilka läckra och inspirerande bilder. Ser inte alltför komplicerat och så vill man ju ha det på sommaren. Så fin han är Hugo. Ha det så gott!
Varm kram Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Är det du på första bilden! Fantastisk snygg, vem det än är och läcker klänning!
Men lille Hugo tar priset!
Måste titta på den där mattanbloggen! Verkar spännande! Och grattis till fina kokboken! Bilderna ser verkligen härliga ut!
Agneta kram

Unknown sa...

Så stor Hugo har blitt- en riktig sjarmør :)

Tina er fin- hun er på tv her i Norge nå for tiden- boka er helt sikkert superfin.

Ha det så fint :)

Klemmer Monica

HWIT BLOGG sa...

Jag måste hejda mig med mina bokköp! Men denna såg ju fin ut och alla goa recept...mums!
Önskar dig en fin dag, blåser FRISKT på ön!
Kram,
Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Allvarligt, jag trodde faktiskt att det var du, ser precis ut som du! Så sug åt dig! Och du brukar ju ha sådana klänningar. Det enda jag funderade över var om bilden var tagen i år eller förra året! Ni kunde varit tvillingar!
Kramar

Anonym sa...

Fina bilder fårn kokboken, men den finaste är dock av en underbar lite Hugo!
Den cheescake räkcocktailen verkar smaskens! Intressant kokbok.
Ha det bra!

Bitte sa...

Vilken härlig kokbok, det verkar vara så vackra bilder i den och smarriga recept med för den delen. Jag ska lägga den på minnet! :-) Jag gillar din header också med den rosafärgade nougaten i ljusblå strut :-).

Pion är verkligen sommarblomman framför alla andra och det är så roligt när de börjar sälja den i butikerna. En gång köpte jag dock en sort som verkligen STANK... det slutade med att jag fick ställa ut vasen och ha den utomhus :-).

Ha en fin kväll!

MÅnga kramar
Bitte