söndag 29 mars 2015

RÖDSIPPOR OCH TVÅ VINNARE

 Har tidigare tänkt att Instagram verkar svårt
och enbart besvärligt om man bloggar också.

 Men när jag väl ändrar mig, svänger det
totalt!

 Kan bero lite på att jag köpt ny iPone6, och
det blir så mycket bättre foton än med den
gamla.

 Vårlektyr. Och alla bilder i inlägget är tagna
med mobilen, utom det sista.

 Brukar köpa ett nytt påskägg varje år. Årets
kommer från Aunt Mollys, det har små torkade
blommor som dekor.

 Och så har jag fått influensan. Vaccinerade
mig i okt 2014 men det har ingen verkan nu i
mars 2015, för viruset har muterat. Jag har fått
en riktigt otäck mutant, är inne på sjätte dagen.

Nu kommer vinnarna som får varsitt armband, det
blev Kathrine/Fågel Blå och en tjej utan blogg
Ingela Pling. Grattis till er jag mejlar och postar
era påskbrev så fort jag tar mig till en postlåda.
Stor kram
AnnaMaria





38 kommentarer:

Cat sa...

Så fina bilder! Ny telefoner dom kan dom :-)
Hoppas att du kryar på dig snart. Kram, Catarina

Fågel Blå sa...

Tusen tack fina du!
Nu blev jag så glad,
vilka unedrbara bilder som alltid jag njuter,
Hoppas du mår lite bättre
Kramar Kathrine

House and Garden by Bia sa...

Ljuvliga bilder...och påskägget var ju jättefint.Nu ska jag snart iväg till Loppis i Parken....känns lite motigt idag, men det blir nog bättre...det duggar ute och är grått och trist väder ;(...håll tummarna för att jag får mycket sålt ;)
Ha en fin dag min vän!
Kram bia

Bitte sa...

Stort grattis till vinnarna! :-)

Vilka ljuvliga vårbilder, det blir fin skärpa med den nya telefonen! Jag måste snart köpa mig en ny telefon också för min håller på att ramla isär hela tiden efter att jag tappat den i backen två gånger.

Vilken underbar bild av påskägget, tack snälla du för att du länkade till mig! :-)

Det låter inget vidare med influensa, jag är också sjuk och hemmavid men det är nog inte influensa. Hostan håller mig däremot vaken om nätterna, det är då den sätter igång.

Ha en fin söndag och krya på dig!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Waooo...Så vackert & ♡-ligt Grattis till de lyckliga vinnarna/Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till vinnarna! Så fina vårliga bilder här hos dig.
Å din stackare, har du åkt på influensa. Hoppas du piggar på dig snarast, 6 dagar är seeegt.
Krya på dig!
Kram Maria

lisashus sa...

Vilka jättefina bilder med mobilen!
Det säjer mej att jag bara måste byta mobil snart, min är totalt urkass, och inte kan jag instagramma heller med den! Nåja, vi får se vad det blir framöver!
Underbara blommor!
Himla trist med flunsan! Det låter verkligen inget vidare!
Grattis till vinnarna och krya på dej!
Kram
Lisa

Hajan sa...

Vilka fina bilder det blev med din nya mobil, det skulle ja aldrig gå med min Doro, ha,ha jag bara skojar. Det går ju inte alls
förstås. Jag är för gammal för att köpa mig en ny.
är man 84 år så är det ju inte så många år att vifta på.

kram Hajan

Anna sa...

Jättefina bilder , ja det är fantastiskt hur det kan rymmas sånna kameror i de där mobilerna, vill också skicka krya på dig hälsningar !! Kram Anna

Jennys Vita Villervalla sa...

Stort krya på dig!
Underbara bilder och så kul att även följa dig på Instagram!
Kram
Jenny

Giac sa...

Hej Anna Maria,
De bilder som du lägger upp är alltid så vackra.
Stor kram,
Giac

Loppisälskare sa...

Så vackra färger! Ja mobilerna kan numera. Jag kör ju bara med det fast det inte alltid är så lyckat. För mig handlar det också om tid.
Hoppas du blir frisk till helgen!
Kram RosMarie

Meta sa...

Hoppsan det låter inte alls trevligt. mannen har också fått en släng tror jag. Han är i Norge så jag kanske klarar mig från det.Haren den var söt tycker jag.
Ha en fin och skön början på vecka hoppas du frisknar till
Kram Meta

Sussi.Sussinghurst sa...

God bedring - så sød den lille porcelæns kanin er - og fint påskeæg, god ide med de tørrede blå blomster.

Tidevarf sa...

Grattis till vinnarna! Och grattis till dig som producerat ytterligare fina bilder till bloggen. Underbara!

Ha en mysig kväll
Kramar
Anneli

Vardag och flärd sa...

Men vännen, inte kul med influensa, ja, det är inte många som gått fria från den nu i vår. Stanna nu hemma till du är frisk!
Jag har Instagram men använder det inte, det tar alltid lång tid för mig att bli bekväm med sådant, får se så småningom.
Du visar så underbara bilder på söta vårblommor och påskägget gillas skarpt!
Krya nu på dig!
Kramar Eva

It's me sa...

Have a Nice new week Darling....i hope spring Will come soon..!...love Ria...x!

Erikslundsliv sa...

Vilka fina vårfärger i dina bilder och så fint påskpynt du visar! Härligt att se!
Kram, Ann

Annas skattkammare sa...

Krya på dig!!
Kram Anna

Hannis sa...

Fy för influensa!
Hoppas att det vänder snabbt som blixten.

Fina bilder!
Det är så skönt med en mobil med bra kamera i, allt blir verkligen enklare.
Jag får prova på motsatsen nu då som du vet=))
Jäklar så snabbt det går utvecklingen, en telefon som är två år gammal och det känns som att den har ingenting. Måste vara 2015:års största lyxproblem=))

Kram Hannis

vitadrömmarobusigabarn sa...

varmaste krya på kramar till dig
hoppas det snart blir bättre!!!
ljuvliga bilder
kram fina
och en skön Måndag

vitadrömmarobusigabarn sa...

varmaste krya på kramar till dig
hoppas det snart blir bättre!!!
ljuvliga bilder
kram fina
och en skön Måndag

Rost och rädisor sa...

Kaninfina bilder, mycket bättre än med min mobil.
Och den sista med armbanden som speglar sig i skålen extra fiffig. Slump eller uttänkt...

Önskar dig fin påskvecka
Anette

Marie maräng sa...

Så vackra bilder!

Grattis till dom lyckliga vinnarna!

Influensa låter inte något vidare :(
KRYA PÅ DIG!

Kram kram Marie

LÁrt de Vivre sa...

Grattis till vinnarna.

Vilken söt bukett, man blir ju så glad

Kram Kajsa

Jenny sa...

Usch och fy, krya på dig! Jag är pigg igen även om jag får nåt hostanfall ibland fortfarande. Jag gillar insta, försöker ha bilder där som jag inte har på bloggen, gillar att det är så direkt. Du har alltid fina bilder!!!

/Jenny

Becka sa...

Åh så fina påskgrejor!

Ann Kåge sa...

Så fina bilder och grattis till vinnarna! Du blir säkert snabbt frisk med så fin läsning! Vila och ta hand om dig!
Kram Ann

Vardag och flärd sa...

Hej igen! Det var bra att du varnade mig för att plocka bort fjädrar på drömfångaren! Var på vippen att ta bort några idag men som tur var kände jag att jag skulle vänta. Nu plockar jag inte bort några för jag vet att det var "ingen skit" jag köpte. Tack snälla!
Kramar Eva
Ps. Hoppas du mår bättre - du har ju fina böcker att läsa i sjukstugan!

Blommiga Rutan sa...

Oj! trodde att du fotade dina bilder med en riktigt bra kamera! Ja, någon sorts systemkamera, menar jag.
Har också en Iphone 6 men tycker inte att mina bilder blir alls så fina som dina Jaja, beror kanske på fotografen...
Väldigt vackert påskägg med de torkade blommorna.
Grattis till vinnarna!

Hoppas att du snart kryar på dig
Kramar Anncathrine

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelige armbånd. Gratulerer til de heldige!
Så fine bilder hos deg. Og nå ble jeg inspirert til å lage nye påske-egg. Men det må jeg planlegge til neste år:-)
Ser du også er på IG. La meg til som følger. Skal bli kjekt å følge deg der også. Bloggen tar litt mye tid og jeg er blitt mer ivrig på IG.

Ønsker deg en riktig god og glad påske!

Klem fra Hjørdis

hemma hos lilla mej sa...

Så underbara bilder.Skoj med ny telefon ! Massor av krya på dej kramar Rita

Black Iris sa...

Usch och fy för influensa. Det önskar jag ingen, så krya på dig..
Visst är det lite roligt med Instagram. Jag har ingen ny eller bra mobil men jag kör på ändå. Man kan ju dölja en del med de olika filtren som finns :)

Kram Maidi

Stolpås Gård sa...

Vackra vårbilder från dig! Grattis till vinnarna av de fina armbanden, super snygga. Insta är kul på alla vis, kanske syns vi där?!
Kram Sussi på Stolpås

Unknown sa...

Gratulerer med ny telefon :) og ja det er flotte bilder. Håper ikke du forsvinner totalt til insta og ikke blogger lenger. Jeg er også på Instagram- men det er bloggen jeg liker aller best.
Uff da- influensa er noe dritt- det er ikke noe å ha. Håper du er bedre nå.

God bedring og God Påske

Klemmer Monica

Becka sa...

Åh så fina blommor! & krya på dig vännen!
Svar: Nämen tusen tack fina du! Det värmer så.
Kramar!

Pondside sa...

Lucky winners! The bracelets are charming.
Congratulations on your son's upcoming marriage. A wedding is always such a happy time.
I'm sorry you've been ill. I hope you're well in time to enjoy Easter!

Julia sa...

Me ha encantado tu post, que maravilla de bloc .
Te animo a echar un vistazo a mi post verás algunas ideas realmente interesantes, que creo te pueden inspirar. Deseo que pases un buen rato y espero que te guste y si es así y no eres seguidora espero que te hagas, gracias por visitarme. Elracodeldetall.blogspot.com