söndag 1 mars 2015

BLÅ TONER FÖR MARS

 Har laddat med sittkuddar till trappan,
det är vårmånad, äntligen! Fast just nu
snöar det här.

 Börjar bli klart i uterummet, har flyttat alla
möbler. Så nu är det knökfullt med saker i
källaren som vi ska sälja.

 Vårblommor i korgen, i väntan på kruka får
dom trängas med kubbspelet.

 "Nya" matplatsen, här är det lätt och fylla
på med stolar nu.

 På tenntallriken ligger tre China heads jag bytt
till mig av Jenny, hon fick en bok. Det stora emalj-
huvudet hade jag förut. Jättekul och kunna byta så
bloggare emellan.

 Blå blommor hittar jag inte så ofta, men
så dök dessa upp i blombutiken i byn.

 Höll sig fina jättelänge.

Troligen en Akleja, hade ett namn liknande
delfin..... har glömt.
Kram och hej
AnnaMaria






49 kommentarer:

Meta sa...

Nu är det bara att vänta in de härliga fina dagarna som kommer hos dig Så ljust och härligt det ser ut. Undrar om det inte är någons sorts riddarsporre den blå blomman,
(sommar riddarsporre)gissar jag.
ha en skön söndag
kram Meta

Anonym sa...

Åh,såå vackert ♡ ...
Ha en skön Söndag!

Jennys Vita Villervalla sa...

Ja där passade ju de små väldigt fint in hos dig!
Jag har bläddrat i boken många gånger redan, fast det är en julbok! :)
Ha en finfin vecka!
Kram
Jenny

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har det i uterummet...vi har bara uteplatser både här i stan och på torpet, men jag väntar på ett inglasat uterum i stan och en veranda på landet ;))...säljer ni era saker på blocket ??
Idag ska jag stå i Parken och sälja igen, på loppisen...den här ggn har jag även kläder med mej...hoppas att det kommer att gå bra...du kan väl hålla tummarna för mej, hihi...nä nu måste jag sätta igång här...
Kram bia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig Fina du ❤
Så fint, det har du alltid. Jätte fina kuddar. Var har du hittat dom? :)

Om man får fråga? ;)
Det snöar nog inte så länge hos dig. Jag råkade radera din hälsning hos mig. Om du vill och orkar så skriv gärna igen. Ha en fin dag ❤ och vecka. Kram kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så vakkert du gjør det rundt deg , det er du god på ! God søndag ! Klem

lisashus sa...

Blått är en härlig färg till våren!
Tänk, att du har hittat de blå blommorna, de ser nästan ut som Riddarsporre!
Ha en fortsatt härlig söndag, trots snöandet!
Kram
LIsa

Sussi.Sussinghurst sa...

Hvor er det dog smukt... nu mangler du bare lidt forår :-) Her sne-regner det i dag, og det er slet ikke forårsvejr.

Tinas bo sa...

Ojojojoj vad vackert det kommer att bli i uterummet! :)
Underbara sittkuddar..
Allt annat oxå! :0)

Min källare är oxå knökfull med saker som ska säljas.
Ska ha en gårdsloppis i vår igen...
Men först ska det rensas. :)

Kraaam
Tina

Rost och rädisor sa...

Flitiga du, vilken underbar kuddstapel och vackra bilder. Så bra att kunna byta med varandra, ofta är det ju omväxling som förnöjer och huvudena läckra. Ser inte den vänstra ganska charmigt sur ut...

Buketten ljuvlig och kommer verkligen till sin rätt i din ljusa miljö. För mig ser det ut som riddarsporrar Consolida regalis som tillhör släktet Delphinium.

Ha det gott och kram
Anette

åse sa...

Fint med blå toner för mars, och kuddarna där i stapel så vackert och enkelt. Ha en fortsatt fin söndag. Kram Åse

Silje Marie_OtheliesHjem sa...

Så koselige bilder!
Ha en strålende 1. mars, endelig vår;)
Silje Marie

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow så mysigt i ditt uterum. Och kuddarna är så fina, den översta får mig att tänka på landet förr när mormor och morfar levde hade de liknande madrasstyg.
Tycker din fina bukett ser ut som någon riddarsporre,
delphinium.
Ha det gott
Kram Maria

Annika Christensen sa...

Härliga kuddar!
STört gillar dina trädgårdsmöbler.
Ha en skön söndag
Annika

Lyckoslanten sa...

Ja men åh så härligt med vårmånad och blåa toner passar bra! Hörde att ni har snö ditår. Här kom solstrimman som jag hade lagt in en beställning på! ♥︎

Erikslundsliv sa...

Här snöar det och blåser nu, fast det var lite sol igår. Vi har också börjat vårstöka ute på verandan men idag känns det inte så lockande. Lite aprilväder fast det bara är mars. Jättefina bilder!
Kram, Ann

Chubby Chieque sa...

Hej AM,
Så skönt att komma hos dig. Det var ett tag sen, sen jag skrev sist.

Jag har fått lite diffus sjukdom og artros därför jag hade inte ork att göra ngt, förra 3v sen.

Skönt att få komma tillbaka till bloggen och hittar många inspirationer, spec nu när våren kommer.

Ha en underbar söndag, min sköna vän.

Många kramar från 08:an.
/C

It's me sa...

Beautiful.....have a Nice sunday....love Ria.....x!

House and Garden by Bia sa...

Hej igen!
Tack för att du höll tummarna ;)...jag gick i alla fall med vinst...men någon "miljonär" blir man inte...
Nu blir det snart Bingolotto och hoppas att man gå med vinst där också, hihi...
Kram bia

Margareta sa...

Så inbjudande och fint i uterummet.Bara sol och värme att vänta på,sen kan man fika där.
Fina kuddar och buketten med de blå blommorna är ju så vacker.Riddarsporre kanske??
Vårlökarna i korgen jättefint där.
Ha en fin första vecka i mars!

Kram Margareta

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint ditt uterum kommer bli .Härliga kuddar i fina blå toner .Ha en skön söndagskväll och en bra start på nya veckan .Kram Rita

Ann Kåge sa...

Så fint och inbjudande du fått det i ditt uterum och kuddarna gillar jag jättemycket. De blå tonerna är så vackra och är så mycket vår och sommar för mig. Önskar dig en fin start på mars månad!
Kram Ann

Vardag och flärd sa...

Du har alltid så trivsamt och fint, man känner en tanke bakom och lekfullhet, du gör det du tycker om. Den blå blomman var en härlig färgklick!
Ha en fin marsvecka, vännen!
Kramar Eva

Hos Jorunn sa...

Deilig å se bildene fra uterommet, minner meg på at våren begynner nå:) Kjempefine puter!! Buketten med de blå blomstene var også skjønn!

Ha en fin søndagskveld og en ny fin uke!
Klem Jorunn

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Hope spring comes with all these beautiful flowers like you have in the basket and on your table!
Unfortunately it's snowing again a little bit!
I wish you a very happy next week!
With love,
Geli

http://hannaskrypin.se sa...

Vackert och mysigt det ser ut!

Unknown sa...

Så fint du har det! Fina kuddar och dina utemöbler är verkligen fina!

kram Sabina

LOPPISLIV sa...

Så fina kuddar i mjuka färger, ljuvligt!! Ja nu äntligen har vi mars här, våren är på väg! Vi har också hatt snö idag, vi får hoppas det inte kommer mer :)))) nu vill ja plantera penséer ute!! Fina blå blommor du hittade, väldigt vackra! Ha nu en fin kväll! Kramar Paula (Ps: molly mår bra idag igen, skönt :)))

Frida sa...

Det passar ju bra med ljusblå toner så här till våren :) Jag tyckte väl att jag kände igen dockhuvudena, de är fina. Jag har bara ett men det är i färg. Ha en skön vecka :)
Kran Frida

LOPPISLIV sa...

Haft ska det stå, inte hatt....hihi :)

Hajan sa...

Den sortens blommor ser man inte ofta, vid denna årsid ???

Pondside sa...

How pretty all that blue and white is! I think the flower is a delphinium. The new dining area is gorgeous!

Hannis sa...

Men vilka blommor!!
Så vackra och sådär "hej bara nu skiter vi i vintern"
Visst är det skönt nu, även om mars är opålitlig så känns det att vi går mot rätt tid.

Och tack för lyckoönskningar!
Det är enormt kul, just nu när vi bara börjat så känns det som att en bok är långt borta men det kommer=))

Kram Hannis

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Fina bilder som inspirerade mig till att gå ut och titta till uterummet.
Snart är våren här, underbart.
Vackra blå blommor, lyser verkligen upp.Vad vore livet utan blommor...

Ha en fin vecka
Kramar Anncathrine

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Såå himla kul att kunna börja flytta ut i uterummet...vårkänslorna spirar ;)).
Fint med blått men hos mig är det rosa som gäller på våren.
Kramar Ing-Britt

Anne på landet sa...

Ojojoj... Jeg som elsker det blå og det som har en litt slitt patina, det som er hvitt og beige - for ikke å snakke om Kina heads- gjett om jeg har kost meg med dette innlegget Anna Maria!!
Tusen takk for deilig inspirasjon.
Nå er det bare å håpe på litt varmere dager slik at vi kan nyte uteplassene våre..
Ny god uke til deg bloggevenn !
Klem fra Anne

Unknown sa...

Så deilig å ha kommet så langt som du- godt å ha et slikt uterom. Gleder meg til vi får i stand rundt huset her. Blått er fint. var på Kremmerhuset i Charlottenberg på lørdag og da be det med to blå putetrekk hjem.
Så nydelig den kurven med vårløk er og nydelige- ja det må da være akileie :)

Ha en nydelig uke


Klemmer Monica

Black Iris sa...

Nog ser det ut som en akleja av något slag. Det finns ju så många sorter.
Snart blommar de i min rabatt:)
Ditt uterum är jag allt lite avundsjuk på.

Kram Maidi

Stolpås Gård sa...

Så vackert du har på din altan, bordet är ju alldeles underbart med sina fina ben. Det bara väntar inbjudande på gäster. Så skönt att ha kuddarna nära då solen kommer fram och man snabbt vill kunna njuta av dess värmande strålar! Så vacker den blå aklejan är!
Kram Sussi på Stolpås

Snäckskalsdalen. sa...

Du gör så fint, och blått har jag alltid velat ha i något rum, eftersom det är min favoritfärg, men under mitt hittills långa liv har jag inte fått till ett enda blått rum. Också en bedrift!
Delfinblomman var jättefint, jag tror det är Delphinium man sagt i blomsteraffären, och det kallar väl vi för riddarsporre. Tänk att det finns sådana vid den här tiden - lycka!
Dansbilderna var jättehärliga, tyvärr såg jag inte dansarna i fredags, men det kommer kanske fler tillfällen, jag vill ju se Stenmark dansa, jag!
Kramar

Viola sa...

Marint är stort i år så det har jag satsat på i butiken och visst är det fräscht. Härlig bildkavalkad du bjuder på. Här har man njutit utav en ledig dag med sol, kram på dig

vitadrömmarobusigabarn sa...

Helt ljuvligt nu med våren på gång💜
Får så mycket inspiration nu när jag tittar på dina ljuvliga bilder och så fina kuddar
Kramar och en fin dag till dig

Här är gudagott att vara ! sa...

Alla går vi i väntans tider just nu !
Några är nära, men vissa får vänta längre. - Jag själv tillhör den senare gruppen, eftersom snötäcket är fortfarande är djupt.
- Härligt med alla planer inför det som komma ska. Även om inte allt blir gjort så är det gott att drömma :)
Ha det gott och tack för din hälsning ♥
Varma kramar / Anneli

KKvinneblogger sa...

Putene minner om mormors sengetøy som jeg skriver om på bloggen min :)
De blå blomstene er så vakre i form og farge. Min søster laget brudebukett til vår niese i fjor og den fikk slike blomster sammen med rosa roser. Det ble vakkert :)

HWIT BLOGG sa...

Ja blått är så härligt till våren...blått behöver ju inte alltid betyda marin stil om man säger så!
Underbara och inspirerande bilder hos dig som vanligt...
Kramis,
Titti

Anonym sa...

Våren är på gång ska du se, även om lite snö kommer då och då.
Blått är alltid fint!

mittlantliga sa...

Åhhh så mycket fint.Underbart är ditt bord med dom fina fötterna. Vackra blå blommor. Och fina kuddar.Känns som vår hos dig :-)
Hos oss snöar det idag och känns som om det vore långt till vår. Men snart så. Medan njuter jag av dina fina bilder.

Ha det fint
Kram
Heléne

Annas röda stol sa...

Fin hög med kuddar :) Kram Anna

maria at inredningsvis sa...

HÄRLIGA blå blommor:) hoppas ni har lika vårsoligt som oss här i GBG, nu ser man hopp efter mörker.

Vill du se ett UNDERBART tornhus kan du kika in min blogg:)

ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)