onsdag 30 juli 2014

SOMMARFYND, BÄRGARE OCH GETINGAR

 Under semestern har det blivit mest ö-bilder,
men skulle ju visa lite fynd som jag gjorde före det.

 Så det här är saker jag fyndade sista arbetsveckan
före semestern. Vita krukan med blommor kommer
från Vita Ranunkler, en gammal fransk.

 Passar fint till små buketter. Tog dessa foton i
början på juli, nu är det helvitt här som i headern.

 Rosa linneduk från Iris o Doris.

 Två små vaser från Ann Kåge form.

 Har ju inga gardiner i köket, som ni ser har det
ändrats i juli. Satte upp en dubbel spetsduk mot
solen.

 Dom här vaserna är just nu dom enda jag byter
blommor i, behövs ju så få i dessa.

 I söndags när jag skulle åka till ön startade inte bilen,
stendöd trots batteribyte och grejande. Så bärgarn kom
och proffsen fick ta över.

Och när det ändå krånglade så lyckades jag bli
getingstucken också, em tillbringade jag i en
akutsäng hos doktorn. Är allergisk, har akutmedicin men
blev dålig ändå. När jag kvicknade till blev det lite trist
och bara ligga och titta, vad gör en bloggare då....fniss.
Idag tar jag nya tag, packar bilen och drar västerut.
Kram och hej
AnnaMaria





40 kommentarer:

liven sa...

Heisann
Så kjedelig å være allergisk....godt du er frisak og rask igjen!!
Koselige bilder, og et flott funn du har gjort :)
Ønsker deg fine sommerdager AnnaMaria
klem klem

OddStyle.dk sa...

Skønne billeder og friske pastelfarver :-)
Øv det er da rigtig dumt for dig at være allergisk, kender du Aloe Vera produkterne, der findes rigtig mange gode erfaringer med, at folk med allergier, har fået minimeret det eller det helt er forsvundet med brug af Aloe Vera... Skriv hvis du vil høre mere :)

God sommerdag!
Kram fra Nord

Rost och rädisor sa...

Vad jag gillar vaserna och ljusstakarna. De passar så fint ihop och verkar funka både för tunga rosor och sprödare fägring.

Attans otur att bli getingstucken, men de är många och närgångna nu. Krya på dig!

Kram Anette

Anonym sa...

Waooo...Otroligt vackert,men fy för getingstick & allergi - Hoppas du mår bättre & får en härlig tur väster ut/Kram

Anonym sa...

Fy, för getingstick och så gott att höra att det ändå gick bra!
Tycker om dina små vaser som bara "kräver" några få blommor! Vackert med gardinen som silar lite av det starka ljuset.
Du tar så fina foton, utan "proffskamera!"
Kram, Gunilla

Loppisälskare sa...

Så vackra bilder du visar, milda fina färger. Vackrast är som bekant det enkla...där bor skönheten.
Hoppas getingarna håller sig borta från dig.
Kram RosMarie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch, det är otäckt att vara allergisk mot getingar. Förra året blev maken stucken i handen, han är allergisk och handen såg ut som en uppblåst gummihandske sen fortsatte svullnaden upp till armbågen...
Fina bilder visar du!
Kram,
Regina

angie sa...

die vorhänge sind wunderschön!!!!! auch das rosa leinentuch und die schönen glasvasen!!! heute hat mich auch eine wespe in die hand gestochen, als ich eine vertrocknete blüte abschneiden wollte!!! aber zum glück bin ich nicht allergisch!!! alles liebe von angie aus deutschland

G:a Affären sa...

Men stackare vilken otur att bli stucken, det gör så ont och läskigt att behöva vara allergisk.
Så det blev bärgare för bilen...
Krukan och duken är så fina, sedan kan du konsten att få till det vackert kring dig!

Önskar dig en fin dag!
Kramar
Cia

Geli sa...

Oh my Dear!
Hope you are well again now!
Wonderful decoration with the flowers!
Happy rest of the week!
And wish me luck ....tomorrow is the day of decision if or if we not get the little land for our sweet new home!
With love,
Geli

Sabelhagens Olivlund sa...

Ajdå, så oturligt med getingsticket! Hoppas du känner dig som vanligt nu.
Mysigt hos dig, du kan det där med att mixa och matcha:)
Hihi, jag var tvungen att tänka efter när jag såg inlägget från dig, inte är det väl torsdag idag:)
Ha det gott
Kram Maria

Hannis sa...

Haha, du är ju underbar!
Till och med i sjuksängen=))
Skönt att det gick bra i alla fall till slut.

Fina fynd!
Glasvaserna är riktigt fina.
Kram Hannis

Margareta sa...

Att bli getingstucken är ju otur nog.Är man då extrakänslig och behöver läkarvård....hugaligen.
Är det din bil som är på bilden,så förstår jag att den kan vara lite svårstartad ibland....
Vacker kruka och de små vaserna.duken gillar jag också.så fint med rosa.
Hoppas du har det bra nu!
Kram Margareta

Ett ögonblick sa...

Nu kunde jag se bilderna i ditt inlägg, igår var det bara text. Det är nog vår dator som inte pallar värmen...
Aj då, getingstick kan vara riktigt otäckt om man är allergisk. Skönt att Du fick proffsig hjälp. Det är gott om dem i år så tyvärr sitter jag inte helt avslappnat kvar i stolen på altan när det är soligt.
Vilka fina och somriga bilder, rosa är fint!!
Idag har äldsta dotter och jag varit på vår årliga sommartripp. Lite Thelma och Louise när vi med nervevade rutor och vind i håret drog iväg uppåt Falköping:)))
Vi har haft en fantastisk dag men efter 40 mil bakom ratten så är jag ganska trött...men glad.

Ha en fin kväll!!
kramar lisa

Tinas bo sa...

Helt underbara bilder!

Trist med bilen...

Usch vad otäckt med getingsticket..
Riskant om man är allergisk..
Krya på dig nu

Kramar
Tina

It's me sa...

Like your new banner AnnaMaria !!..love the pink.....no translating today.....love love from me Ria...x !

HWIT BLOGG sa...

Fy för getingar, inte bra alls att vara allergisk och GIVETVIS blir man biten då! Ja här fortsätter värmen vara, ja vad ska man säga, olidlig! Visst med semester i solstolen kan man ju stå ut men om man jobbar då?? Puh, jag känner att jag lever!
Ha en finfin vecka och alltid lika kul att kika in till dig...
Kram Titti

Vardag och flärd sa...

Vännen, tur att du kom iväg till doktorn! Getingarna är verkligen många och aggressiva i år.
Du lyckas få tag i vackra saker som passar i ditt hem, du är duktig på att blanda olika stilar och få det att stämma överens.
Ha det fortsatt fint och akta dig för getingarna!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Ett getingstick där också! Jag hamnade ju inte hos doktorn tack och lov, men jag är också allergisk, men hade stora batteriet hemma så jag lät min man ta hand om det. Och så var det handen, är det uppåt ansikte osv då är det annat.
Och bil - ja, vi har en bil på verkstan, ett rådjur hoppade på bilen i farten för nån vecka sen. Det gick bra, rådjuret gick det nog inte så bra för, men inga personskador, men en "mosig" bil.
Nåja.
Du har gjort så fint med färgerna, så otroligt läckra kombinationer.
Och så såg det så mysigt ut på ön med den lilla familjen med!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jo, jag bet av en tand också! Glömde det. Jag gjorde det nog i mitten av maj, men glömde bort det tills jag i torsdags kväll åt en knäckebrödmacka och det var ett väldigt hårt bröd, en bit av det i alla fall. Då var det en fraktur som tandläkaren i Lysekil fixade fort och lätt, himla fint blev det. 6:e tanden överkäken, vä sida! Tänkte du kanske är lite, lite, lite intresserad......skojar!

Frida sa...

Vilken fin bägare och söta små buketter :), väldigt harmoniskt med färgerna. Otur med bilen och ditt getingstick. Jag har nog haft tur, har klarat mig undan getingstick sedan jag var liten. Men har hört att det lär vara gott om dem i år. Ha det bra AnnaMaria :)
Kramar Frida

Meta sa...

Söta små vasar det gillar jag men just nu har jag inte mycket blommor att sätta i vas. det är så torrt att det mesta ser tråkigt ut Det är klart lite finns det. Då får du vara på din vakt i år för det är massor av getingar här Hörde att Anticimex har fullt upp och det är väntetid på ett besök.
Önskar dig sköna dagar
Kram Meta

Hjem & Glede sa...

❤️Kjære AnnaMaria ❤️
Så flotte bilder som ALLTID!!!!
Blir inspirert av deg skal du vite!
Stakkars deg som ble stukket.....huff......godt du fikk hjelp fort.
Ha en herlig sommer,jeg kommer innom deg igjen .
Er mye på instagram ,men skal ikke slutte med blogg;)))


Take care søte venn.
God klem
Camilla ❤️

Ann Kåge sa...

Tusen tack för finaste reklamen. Så vackert du gjort det med härliga rosa toner. Så hemskt att du blev getingstucken och är allergisk men det verkar som att du mådde bättre ganska snabbt:)
Ta hand om dig!
Kram Ann

Bitte sa...

Men, vad otäckt med getingsticket! Och att du blev tvungen att åka in akut trots medicin, det var en riktigt elaking som stack dig då :-(. Hoppas att du känner dig bättre! Usch vad otäckt, bra att du åkte in.

Vilken vacker rosa duk, den blev jag förtjust i! Det är så somrigt med rosa :-). De små runda vaserna är så söta också!

Många krya-på-dig-kramar
Bitte

House and Garden by Bia sa...

Så mycket fina ljusstakar och vaser du har ;)...fint med dubbel spetsduk mot solen, sött mönster på den;)...visst har jag talat om att du har "samma" spegel som jag har, min kommer från svärmor, gillar den jätte mycket...hoppas du mår bättre nu, fina bloggvän;)
Kramis bia

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Fy så otäckt med getingsticket! Ibland tycker jag det verkar som de attans getingarna sticker allergiska personer mer, än oss andra!? Känner dom på sig? Eller är det så att man kan få ett getingstick utan att veta om det kanske, när man inte är allergisk, kanske tror man att det är ett ovanligt stort myggbett?
Hoppas att du mår bra nu.

Underbara bilder i din header!
Älskar sådana där små vaser som rymmer bara några få blommor, så fint.

Ha det så bra i värmen och trevlig helg
Kramar Anncathrine

Annas röda stol sa...

Så somrigt och fint! Oj är du allergisk, tur det gick bra. Väldigt mycket getingar nu. Ha det gott. Kram Anna

helle sa...

Åh fy, udover at det var en skræmmende oplevelse, gjorde det vel også rigtig ondt? Godt du havde en doktorseng indenfor rækkevidde til at komme dig i!! De nye glasvaser har en fin form og størrelse til enkle buketter, det er altid godt at have 2, ikke?
Håber du får en fortsat fin ferie, og igen tak for opskrifterne!
Kram Helle

Mycket annat & lite betong sa...

Så söta vaser, perfekt att det räcker med några få blommor.
Men usch för getingstick! Det börjar bli många getingar nu. Vi har flera bon i marken så vi kan inte klippa gräset där.

Kram Agneta

LÁrt de Vivre sa...

Getingstick fy bubblan och bilkrångel är aldrig kul. Men din vaser är superfina, gillar formen. Ha det skönt i väst

Kram Kajsa ( lite mer söderut)

Ett ögonblick sa...

Haha...jag kanske missade lite poäng där med ampeln. Ibland är jag lite för spontan och skriver för fort,tänker inte hela vägen...
men en katt i glasampeln,det hade varit nåt:))

Hoppas Du haft det skönt på din tur västerut, eller kanske fortfarande du är där, i så fall hoppas jag att Du har det gott!!!

Ja,lite svalare här idag också,så jag städar för fullt och maken trimmar kanterna på åkrarna utanför tomten. Så...något svalare;))

Stor kram
//lisa

OlgaA sa...

Hej AnnaMaria!

Vaser blev jag överförtjust i! Och din kruka och linneduk är fina med!

Getingar har inte stört oss i år... De s man vara rädd om, trots allt... Humlor och bin... De gör mycket nytta..

kramar/Olg@

Fågel Blå sa...

Åhhh stackare, så hemskt att bli biten och till råga på allt vara allergisk, tur att det löste sej.
Härliga bilder som vanligt härinne hos dej,
Jag känner mej som en dålig bloggare just nu, har liksom inte tid.
Men men på Insta är jag mera inne och visar bilder!
Ta hand om dej,Och så Önskar jag dej en fin Helg!
Kramar Kathrine
Kramar Kathrine

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Såå fina bilder som alltid och som du vet älskar jag rosa så den linneduken gillade jag lite extra.
Men så tråkigt med getingsticket, de är bra många denna sommar, iaf hos oss...går knappt att sitta ute o äta. Att sen vara allergisk mot dem...fy vad tråkigt, hoppas du piggat på dig ordentligt nu och får en mysig tripp.
Kramar Ing-Britt

Anonym sa...

Usch så trist att bli geting stucken hoppas du är pigg och kry igen, de två små vaserna är alldeles underbara . Ha en fortsatt skön helg. Kram Åse

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

Such pretty photos you have shared - really love all the little vases of sweet flowers. How awful you got a wasp sting - hope you are feeling better.
Happy Sunday
hugs
Carolyn

Pondside sa...

A broken-down car and a wasp-sting...not a great way to start a trip! I'm glad to hear that things became better.

Tidevarf sa...

Hemskt att du blivit getingstucken då du är så allergisk. Tur det löste sig.

Så vackra bilder du tagit, de är så somriga och inbjudande.
De små vaserna är bara så söta.

Kramar
Anneli

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Du har så god smak , det ser så vannvittig flott ut i de nydelige fargene hos deg ! Uff har du ødelagt foten din , det var nok vondt tenker jeg . Håper at det går bra med deg nå !!! Fin ny uke til deg og klem !