torsdag 4 juli 2013

SIBYLLA OCH PASTELLFÄRGAT GODIS

 Raphaels a Sibyl är motivet på tavlan jag hittade hos Bitte.
Sibyllorna var kvinnliga profeter under antiken.

 Kan bero på att hon är tecknad i mörkrött att hon
hamnade just hos mig.

 Har planer på och ta bort passepartoun och byta till
en bred gammal ram.

 Tror många känner till Bittes webbutik, Aunt Mollys. Jag
gillar blandningen av gammalt och nytt hos henne.

 Och ser ni den lilla skålen på dynorna.....

 Tänk att det finns pastellfärgat godis, så fint och så gott!
Tack Bitte.

Imorgon em tar jag semester, jippie!
Kram och hej
AnnaMaria







43 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Mysig. och så söt skål med godiset.
Och vilka läskande matbilder i förra inlägget.
Nu får jag ta tag i mig själv och sätta på gröten innan magen kurrar alldeles för mycket.

Ha en härlig torsdag och trevlig helg, kram Malin

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..vilken fin tavla..
Och godis i rätta färger det gillar vi.. :)
Ha nu en jättefin semester !!
Kraaam Anette

Marie sa...

Jättefin tavla, så fina färger. Och vad härligt med semester, hoppas du får det riktigt härligt.

Skickar ditt paket nu på morgonen, hoppas du blir nöjd med innehållet.

Kram Marie

STENLYCKA sa...

Den tavlan var som gjord för dig! Vacker!Bittes webbutik gillar jag också!
Önskar dig en skön semester.
Kram Raina

Viola sa...

Vilken vacker tavla :) hos mig blir de flesta ramar svarta just nu, är inne i min svarta period :) och ska måla en skänk idag, ha en fin dag, kram

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Again lovely photos!
Thanks and happy holidays!
I' m also tomorrow on holidays!
With love,
Geli

Fågel Blå sa...

Helt otroligt vacker tavla, kommer bli så fint med en gammal ram, och vilket härligt godis!
Så fina färger!
Önskar dej en fin Dag!
Och en superfin semester!
Kramar Kathrine

Mittgodastefinaste sa...

Jättefint! Jag brukar också köpa sånt fint godis som också ska stå och se lite snyggt ut, passar synnerligen dåligt hos en kvinna med min dåliga karaktär!

Kram Jenny

Vardag och flärd sa...

Det var en fin tavla och jag tror nog den blir ännu finare med en annan ram.
Så skönt att gå på semester, jag hoppas du får en härlig ledighet med bra väder och fina upplevelser!
Kramar Eva

Sabelhagens Olivlund sa...

Tycker så mycket om din sti! Så fin tavla och söt skål.
Önskar dig en skön semester.
Kram Maria

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jättesnygg Sibylla och härligt med semester! Vackert godis också, det gillas!

Kraam
Petronella

helle sa...

Pastelfarver er altid et hit hos mig også, men Sibylle motivet er jo heller ikke dårligt. Passer jo perfekt hos dig, klart hun måtte flytte ind!

Åh, ferie...er der noget bedre? Så dejligt for dig at kunne nyde livet og slappe lidt af, sommerøen venter AnnaMaria!!

Krammere fra Helle))

Meta sa...

Tänk att jag tycker det är så vackert med dina ljusa färger. Fast det är så svårt att få in det hos mig.Det är nog så att jag inte är så ljus som person. Är en höstälskare.Önskar dig en härlig semester!
Kram Meta

G:a Affären sa...

Inte dumt när både motivet och färgen är helt rätt, så fin tavla! Jag tor också den skulle bli ännu bättre i en annan ram men passepartoun kanske ska vara kvar?
Bittes Aunt Molly gillar jag också, har hittat riktigt fina saker där!
Godis och semester låter så bra!

Kramar till dig
Cia

Hannis sa...

Äntligen semester för dig!
Så skönt du kommer att få det!

Vacker tavla.
De där milda färgerna i den tycker jag om.

Kramen Hannis

Bente sa...

Hallo AnnaMaria
Når jeg leste overskriften din tenke jeg på svensk prinsesse eller dronning. Formet har vært en svensk kongelig Sibylla.
Jeg likte godt ditt nye bilde og som du skriver kan det bli fint med en mørk ramme. Pasellfarene er jo skjønne. Her går det på pasellfarget garn. Strikker en isblå Skappelgenser.

Ønsker deg en riktig god sommerferie.

Gabriella sa...

Vilken fin tavla, så fint att hon är tecknad i just mörkrött! Den ser ut att passa fint där hos dig.
Och vilka ljuvliga karameller, bra med godis som både är snyggt och gott=) Härligt att semestern närmar sig med stormsteg, skönt att få varva ner och bara vara!
Kram

sylvia sa...

Hei min venn,
Så nydelig et bilde, tror nok det blir lekkert med en ramme ,
Deilige sukkertøy i skjønne farger, nydelig som alltid hos deg,
Lenge siden jeg har vært her nå, livet tar noen vendinger som slår en ut av og til,
Men skal prøve å lage et innlegg snart,
Savner blogg verden og alle gode venner der,
Ha en riktig god sommer,
Klem fra Sylvia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Såmfim tavla !
Visst är det så att på vissa saker står det på ens namn :)
Och det gör ju på den där Tavlan.
Den var super fin och passar så fint i ert fina hem.
Härloga färger på godiset.
Visst ör det lustigt hir man fastnar på vissa färger .

Skönt med semestern . Jag räknar ner med. Längtar.
Kanske ska vi försöka.ses mina kära syskon. Det är ett långt avstånd.
Jag jobbar från sö tre nätter och sen så !!


Nej nu ska jag ta hand dom små trollen och Lilla Ida har sin vän här som har sovit över här.
Vi ska åka till Mini Zoo som vi har i närheten... :)

Ha det gott du fina bliggvännen ! Kram från Mig !

Ps....har du kvar T åt mig ? ;)

Johanna Stålros sa...

Vilken snygg tavla och vila fantastiska färger......Ha en fin dag vännen. Kram

årstidens bästa sa...

Ååååh!
Jättefint ju.
Godis är jag väldans bra på att äta... ;)

Semester guuud så skönt. Snart är det min tur oxå...

Kram
Linda

Annas röda stol sa...

Vacker !! Tavla, ja kanske den gör sig ännu bättre i en annan ram :) Godis är ju inte fel och ännu bättre i en vacker skål. Ha en fin dag. Kram Anna

Angela sa...

lika fint som alltid <3 och jag känner en djup avundsjuka ;-)

Jag hoppas att du får en jätte härlig semester!

sv: tack, jag försöker hålla de strikt och de funkade. Jobbigt bara att börja om igen. Men efter att ha pratat med hans pappa så lovade han att försöka hjälpa dom dagar han kan (vi lever inte tillsammans) så jag hoppas vi får rutin snart.
kram kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så flott tegning da ! Masse fine farger og bamse er jo heldig som har hele godteri posen i fanget ! Fin dag til deg og god ferie ! Klem

Jenny sa...

Så fin Sibylla, förstår att du fastnade för den, röd som den är och allt. Ha nu så härligt på din semester, själv har jag bara en vecka kvar efter den här.

Kram,
Jenny

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tycker verkligen om din tavla!
Så fin, passar så bra in hos dig!

Önskar dig en UNDERBAR semester

Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Läcker tavla tycker jag....och färgen tilltalar mej ;))...blir nog bra med ny ram också;)
Ha en trevlig och varm semester!!!
Kommer du att blogga då ??
Kram bia

Bitte sa...

Hej gulliga du!

Vilka vackra bilder av tavlan, den passar perfekt hemma hos dig. Jag tror att den kommer att bli jättefin med en gammal ram! :-)

Tack snälla för att du länkade till mig och för att du alltid skriver så fint om butiken *kram*. Vad bra att du gillade godiset :-).

Jag har blivit lite krasslig sedan jag kom hem från Gotland, det var väl någon av alla som hostade och kraxade på flyget på hemvägen som har smittat mig :-(. Idag har jag inte gjort många knop utan mest legat. Nu kan jag i alla fall titta på Ernst :-).

Vad härligt att din ledighet börjar nu, ha en underbar semester! :-)

Många kramar
Bitte

promenader på landet sa...

Önskar dig en toppen bra och skön semester!! Kram från vännen Maria

Frida sa...

Den tavlan passar ju perfekt hos dig :), så fin. Och pastellgodiset ser väldigt gott ut :)
Hoppas du får en riktigt skön semester!
Kram Frida

Ett ögonblick sa...

En liten snabbvisit...
Klart att Sibyllan skulle hamna hos Dig!! Hon är som gjord för att "bo" hos dig. Skulle nog kunna bli läckert med en bred ram!

Hoppas att Du får en riktigt, riktigt fantastisk och skön semester! det ser ut som att det blir bättre väder nästa vecka också:) vi håller tummen!

Ha det gott!!
kram Lisa

Hajan sa...

Då får jag önska Dig en härlig semester, det är du välförtjänt av.
Tavlan kommer att bliva ännu vackrare med en eram som passar till.


kram

Snäckskalsdalen. sa...

Sommarmaten i paviljongen i förra inlägget ser så god ut, så ska maten vara om sommaren.
Du har verkligen lyckats med den nya sommarfärgsättningen i ditt hem och godiset är ju verkligen pricken över i:et!!
Sibyllan var vacker, underbar tavla och klok kvinna.
En bra start på semestern önskar jag!
Kramar

liven sa...

Heisann
Så flott dette bilder var, og herlige farger du viser!

Ønsker deg en fin julimåned AnnaMaria
Stor klem!

Lallbacken sa...

hej annamaria.
vilken jättefin tavla! och allt annat du visar också :)) idén med att klistra upp ikeakorten ska jag nog härma efter tror jag ;)
ha nu en jättefin semester med lata dagar!!!!!!!
mia

Unknown sa...

Så fin tavla du köpt AnnaMaria och jag tror den skulle bli ännu finare med en ram utan paspatau.
Den salladen du visar i förra inlägget ser gudomligt god ut. Du är en klippa på både mat och foto sen att kombinera det får ju det hela att se ännu läckrare ut.
Skönt med semester, vi har ju haft en vecka nu som vi spenderat i ett kallt och mulet Båstad men vi har ändå haft mysigt fram till igår då tre av oss fyra började känna sig hängiga och idag blev det hemförd men stora tjejen nerbäddad i bilen i hög feber.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Fröken Tindra sa...

Ja, undrar varför den tavlan hamnade just hos dig?! ;0) Passar ju jättebra!
Och godis ser så himla läckert ut i färgerna. Och är det gott också så...
Ha en skön helg! Och semester vad klart!
Kram på dig!

Villa Björkenäs Backen sa...

Önskar dig en Skön Lördag ! Och fortsättning på helgen....
Jag njuter av den i en sån miljö som du också skulle uppskatta ! :)

Ha det gott ! Fina du ! Kram från Mig

Lilla Rummet sa...

Den tavlan passar så bra hos dig, helt i din stil. Är jättefin.
Godiset ser så läckert ut med pastellfärgerna och är säkert lika gott som det ser ut,

Ha en skön helg och en skön semester.
Kram Britt

Magia da Inês sa...

Muito lindo!!!
°º✿✿ Bom fim de semana!!!
°º✿ Tudo de bom!!!!
º° ✿♥ ♫° ·. Beijinhos do Brasil.

Lövkojan sa...

Vilken vacker teckning och snyggt att hon är tecknad i rött!
Underbar godis, som en inredningsdetalj:)

Hoppas du får en fantastisk semester, kram Marie-Louise

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilken vacker tavla!
Hoppas du har en fin sommar!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Hermoso cuadro de cálidos colores, una entrada maravillosa!
Te dejo un fuerte abrazo.