torsdag 28 februari 2013

PÅSKFÅRET OCH ROSA ROSOR

 Påsk om en månad, så nu kan man börja planera
lite.

 Har köpt små blekrosa rosor av Sofia som har Sofias
Bod. Idén med och sätta rosorna i riset är Sofias.

 Perfekt för mig som är allergisk och inte kan ha riset
i vatten så det slår ut blad och blommor.

 Riset och fåret är början på vår och påsk
pyntningen.

 Fåret hittade jag hos danska Fröken Anker.

Fåret är helt klätt med ull, och han ser så snäll ut
när han luktar på blommorna.
Kram och hej
AnnaMaria






73 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Villen härlig Ide att ha rosor i risrt.
Vilket härligt ljus rosa ton i dom.

Och fåret var ju så Fin ! Tänk att det är bara en mpnad kvar till påsk :)
Nu går det undan....

Ha en härlig torsdag ! Snart helg igen !

Kram från mig

Meta sa...

Det var verkligen ett sött får.Det har kommit in en körsbärskvist hos mig.Igår hade vi 9 grader varmt Hääääärligt, man kan nästan se hur snön smälter här.I min fotoblogg har jag en bild på hur snön smälter på en parkering i Hjo igår.
det var så härligt och jag blir så glad att slippa all snö snart.
Ha en fin torsdag.
Kram Meta

årstidens bästa sa...

Godmorgon!

Ja, visst närmar sig påsken. Härligt tycker jag, själv har jag redan tagit in både ris, ägg och lite fjädrar.

Sååå fina rosor du köpt.
Ha nu en toppenfin helg.

Stor kram
Linda

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Det var allt ett fint får!
Vackert med rosorna, den där blekrosa nyansen är en favoritfärg.

Men, så fort det går! Snart påsk!
Den här veckan har kunderna börjat fråga efter påsksaker så till nästa vecka kommer dom fram, tycker inte om att börja för tidigt, varken med påsk eller julsaker i butiken. Vi är alltid sist i stan med det. Men när kunderna börjar fråga tätare o tätare då får man ju ge sig...

Önskar dig en skön helg trots att det vackra vårvädret tydligen inte ska fortsätta.

Kram Anncathrine

Fågel Blå sa...

Vilka bilder helt underbara,gillar fåret så myckkkkkkkkkkkkkkket!
Och så fina blommorna var,, vill också ha!
ler!
Önskar dej en fin dag
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad rar han ser ut fåret, snälla ögon och mjuk vit ull...rosorna är jättefina och vilken trevlig idé att sätta dem i riset till påsk. Tänk att det är påsk om en månad, tycker att det inte var länge sen det var jul.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

MINA TVÅ HEM sa...

Rosor i riset en skojig ide`.
Fåret är sött, ja nu kan man planer till påsk redan, vips så är den här.
Trevlig torsdag åt dej!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Winkel's Crazy Ideas sa...

Åh så hyggelig påskedekorasjon, den var helt nydelig, både påskesauen og rosene! Tror kanskje jeg låner ideen med rosene siden det er litt allergi her i huset også :-). Ha en fin dag :-) klem Pam

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen fina du ! :)
Tack för din Goa Hälsning !
En tips till dig ayt dom säljer just denna ugnen nu på IKEA för jätte billigt :)
Den var ju aldrig dyr från början heller men nu är den billig ! :)
Bara en tips ;)
Ha en solig torsdag !
Den sista i februari:)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad fint du har pyntat!! Så söta rosor, passar ju jättebra i riset.
Täcket är som en dröm:)).
Ha en fin dag vännen.
Kram Maria

Hannis sa...

Vilka ljuvliga rosor!
Och odödliga=))
Sånt passar mig!

Hoppas att du får en fin helg/Kram Hannis

Annas röda stol sa...

Underbart får!!! Det var ju käckt att ha rosor i riset, fint blev det. Åh dina täcken värmer gott. Ha en trivsam dag. Kramar Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina du..
Men vilken underbar idé med blommorna som man kan pynta riset med :)
Ska nog kika in hos Sofia och se vad mer hon hittat på :)
Visst är det härligt med marsmånad snart och inte alls långt till påsk :)
Ha det så fint idag.
Kram på dig
Jessica

Vardag och flärd sa...

Ja, nu går det fort till påsk och det är en fin helg även om man pyntar sparsamt, ljuset, blommor och lite ris är tillräckligt - och ett vackert får. Jag har tittat efter ett liknande får, hade ett sånt som barn men jag älskade sönder det, får kolla hos Fröken Anker.
Ha en riktigt härlig helg!
Kram Eva

LantlivsAnette sa...

Nämen såååå himla fint alltså !! Du är så duktig på att pynta så där fint !! Och tack för påminnelsen om Påsken, jag hade liksom glömt att den kommer snart...nu måste jag planera lite pynt jag också..
Kraaam Anette

Anne på landet sa...

For en koselig vår/ påskepynt!
Sååå lurt med rosene på grenene.
Og den lille fellrypa så ut som den alltid har bodd ditt hus.
Så vakker og fredelig...

Helg i morra Anna Maria .
Nyt den.
Klem fra Anne

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselige bilder , med søte ting. Fåret er kjempenydelig og så fint det ble med roser i riset ! Fin dag til deg !

Hos Jorunn sa...

Hei! Det var en veldig god ide å feste rosene på riset, det ble utrolig fint!! Og fåret ditt er jo sååå skjønn, den likte jeg :)) Ha en flott dag, klem fra Jorunn

helle sa...

Så irriterende det må være at have allergi, jeg går ud fra at man lærer at leve med det og kaster medicin i halsen når det er værst?
Men åh, hvor er fåret fint og ser bare sødt ud når det snuser rosernes "duft" ind!! Ideen med blomster på grene er enkel, Kathrine fra Fågel Blå har sat tørrede pæoner på en buket kviste fra haven, det ser også fint ud!

Hav en god dag ven!

Kram Helle

FruNeroLindström sa...

Så söta rosor. Har några liknande hemma i skimrande beiget.
Mysigt med när man inte kan låta riset dekorera sig självt.
Ja, påsken är tidig i år ja, så nu häller det att börja fundera lite på hur man vill ha det.

Hoppas du får en härlig och soligtorsdag. Kram Malin

Johanna | Tillvaron.se sa...

Sicket sött litet får. Superfint placerat på den lille pallen/bordet med riset.

Sofia sa...

Ja, där kan han ( hon? ) sitta och dofta på rosorna..... =)
Super fint ihop!
Kram kram
Sofia

lisashus sa...

Åh, så ljuvligt, vårlikt!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så sött litet får .Underbar bukett bara så himla fint med rosor och riset.Du är så himla duktig.Ha en skön torsdag och en mysig helg.Kramar Rita ♥

Tidevarf sa...

Så ljuvligt AnnaMaria, du ger så fin inspiration.

Hoppas solen skiner på dig idag.
Kram
Anneli

Anonym sa...

Kort no.2 är det klass på!!!

Kenneth.F

Le petit jardin sa...

Så fint påskris, med rosa rosor....rosorna var verkligen bedårande och bra för dig som är allerisk. Fåret var också så charmigt

Kram kajsa

It's me sa...

O so lovely !!! Anna Maria !!...spring is just round the corner ...yeah !!!...xxx...xxx..

Anki sa...

Så fint, den rosa färgen är ljuvlig och det passar så bra ihop med fåret!
Trodde solen skulle kika i morse, men den vandrade nog nån annanstans:)

Ha en bra dag Stumpis!
Goa kramen!

Stolpås Gård sa...

Så fint med ett påskfår!
Jag har 15 tackor som väntar på att bli klippta innan påsk ;)
Så sött och smart med rosorna där till riset :) tror jag härmar :)
Kramar Sussi på Stolpås

Queen of Kammebornia sa...

Du gör så fint och jag blir så inspirerad!

Anki sa...

Kikade oxå på påskliljor till mina zinkhinkar, men dom är fulla i is så jag får väl hacka ur det först:)
Sitter vid dottern dator och den bara bråkar med mig...lääängtar hem, fniss!

Kramen!

OddStyle.dk sa...

Fine billeder og smukke farver. Jeg bliver ALDRIG for gammel til at elske rosa og hvid sammen :-)

Stort kram herfra

Bente sa...

Ja du AnnaMaria hvem er det som lukter på blommorna? Vårfølelsen kommer når jeg ser på bildene dine. Mine påskeris står aldri i vann. Det er fine med pynt på uten utrprunget løv synes jeg.
Første del av påsken blir hos venner på fjellet i dere nydelige hytte. Så vil vi ha lukten av salt sjø på vår sjøbu. Da er det vår!

Photo by Maria sa...

Sött med rosorna i riset =) Och fåret är jättegulligt..

Kram Mia

STENLYCKA sa...

Vilket läckert får, vill haaa...
Rosorna var så söta tror jag skall titta in till Sofias bod och beställa några.
Ja snart är det påsk och i morgon går vi in i vårmånaden Mars. Härligt!!
Ha det gott vännen, njut av solen som jag hoppas även strålar på dig denna torsdag!
Kramar Raina

Geli sa...

Hello dear AnnaMaria! What a beautiful spring decoration! I love your sheep! It' s so cute and with the roses - very dreamy! I wish you a lovely weekend! With love, Geli

Nette Cecilia sa...

Vackert med rosorna ,fåret passade ju också bra in ,kram Nette

KKvinneblogger sa...

Nydelige roser og får :)

Helens Universum sa...

Vilken jättefin idé , med vackra rosor i riset!
Kram Helen

Sirpa sa...

Hej! Vilka fina bilder, vårliga! Söt får! Ja, snart påsk, vart flyger tiden! Önskar dig en skön torsdag!
Kram Sirpa

Fullblodsekologen sa...

Vackra bilder och så fiffigt med blommorna på riset. Ha en skön kväll/Annelie

Lövkojan sa...

Det där var en jättefin idé, kanske kan jag ändå ha påskris i år då med fyra katter:)
Vilka härliga vårrosa toner och fåret är verkligen rart!

Ha en fin helg, kram Marie-Louise

Tinas bo sa...

Vad vackert med rosor i riset!! :)
och fåret är ju sååå gulligt...

Underbara bilder!!

Jag pyntar ju aldrig till påsk, men jag tycker det är såå kul att se hur fint man kan göra - som du!! :)

Kraaaam Tina

Black Iris sa...

Det där var riktigt fiffigt och fint blev det också..

Maidi

Jenny sa...

Har sett flera bloggare som tagit in ris nu, jag tycker det går lika bra att ha det utan vatten! Själv tänker jag försöka driva fram lite blomster på körsbärskvistar, ibland lyckas jag ibland inte.

Kram,
Jenny

Things and Thoughts sa...

Very lovely and easy to make ? !

Mor Inger`s hus sa...

Så fint med roser i påskeriset, og det lammet er jo bare sååå koselig.

:) Inger

Lite hi sa...

N Y D E L I G :)

Kos deg videre!
Klemmer fra Lite hi

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria

Sikke smukke billeder, du viser.

Pas nu på, at fåret ikke får dårlig mave af alle de fine blomster.

Ha det så fint
Birgitte

Jenny sa...

Vad fint! Bra idé med rosor i riset sådär:)

Ha en trevlig fredag AnnaMaria!


Kraam Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder.rosorna är verkligen fina
De skulle jag kunna tänka mig. Inget vatten i riset här heller
Ha en riktigt skön helg

liven sa...

Kjempeskjønne bilder hos deg AnnaMaria!
Leit å være allergisk når vi går mot den fineste tiden på året. synest synd på dem som reagerer på pollen, og går med snufsende neser på den tiden.
Ønsker deg en fin helg...og nå er det vår :)

Mycket annat & lite betong sa...

Så vackert med rosorna i riset! Och det lilla fåret, jättegulligt.

Kram Agneta

Frida sa...

Hej AnnaMaria!
Vilket gulligt får, och så fint med rosorna i riset, det hade nog inte jag kommit på. Låter fint med påskliljor, men man får hålla koll på minusgraderna. Jag såg penseer i dag, blev så glad, men det är nog lite tidigt att plantera dem utomhus.
Hoppas du får en härlig helg!
Kramar Frida

G:a Affären sa...

Jag tor jag är den 56:e som gillar ditt inlägg, jag kan förstå det!
Fåret är verkligen så fint och verkar vara ganska stort. Jag gissar att grisen är sur nu...!
Rosor i riset, vilken härlig idé och så fint ihop med täcket, så inspirerande bilder.

Ha det gott och kramar!
Cia

Nyanser av vitt sa...

Åååååh såna måste jag verkligen också köpa. Mannen är hyperallergisk. Ha en underbar fredag
Kram

Villa Hasselbacken sa...

Fint och praktiskt med rosorna. Vi har en son i huset som blir tokallergisk om jag sätter riset i vatten så jag brukar ha utan vatten men med vippor. Detta var ju något nytt...
Köpte fina nya ägg på ICA igår så det kanske blir dom i år.
Kram Lena

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilket guligt litet får! Ser verkligen snäll ut! Jättefina rosa rosor, för en rosälskare som mig...

Kram och ha en fin helg!
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilket guligt litet får! Ser verkligen snäll ut! Jättefina rosa rosor, för en rosälskare som mig...

Kram och ha en fin helg!
Petronella

Hajan sa...

sÅ JÄTTEFINT dU HAR I DIN BLOGG,DET
ÄR SÅ MAN FÅR VÄLDIG LUST ATT
SJÄLV BÖRJA PYNTA, HAR HÅLLIT IGEN
ETT TAG, DET HAR VARIT SÅ MYCKET ANNAT. mEN NU SKALL PÅSK-KÄRINGARNA
FRAM OCH PÅSKHARAR, SÅ NU SKALL GUMMAN OCKSÅ FIRA.

KRAM/ HAJAN

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har gjort med blommorna på kvistarna!!!
Härligt stilleben ;)))
Jaa snart är det påsk...herregud vad fort det går!
Kram och trevlig helg!
Bia

Anonym sa...

Que preciosas rosas y que elegante oveja, un adorno exquisito!
Un placer pasar por tu sitio siempre, abrazos!

Te deseo un hermoso fin de semana, con todo cariño!
......... , . - . - , _ , ....... ..
......... ) ` - . .> ' `( .......
........ / . . . .`.. . . .. ........
........ |. . . . . |. . .| .........
......... .. . . . ./ . ./ ...........
........... `=(.. /.=` ...........
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................. || _.-'| ..........
............. , _|| .._, / .........
....... , ..... ..|| .' ..............
.... |.. |.. , . ||/ ...............
, ....` | /|., |Y.., ...........
... '-...'-._....||/ ..............
........ >_.-`Y| ...............
............. , _|| ..............
............... ..|| ..............
................. || ..............
................. || ..............
................. |/ ..............
...................................
Cristina

LOPPISLIV sa...

Så sött med de rosa små blommorna. Här hemma sätter vi inte heller riset i vatten, maken är allergisk :-) Ha en toppefin fredagskväll!! Kraaaam Paula

promenader på landet sa...

Visst är det härligt att påsken närmar sig, det känns så vårigt och mysigt! Ha det gott och vackra bilder! Kram från vännen Maria

Johanna Stålros sa...

Ojojoj vilket fint får, han har det fint där bland rosorna;) Kram

Anno 1924 sa...

Søtt lite får:) Skoddene er helt fantastiske!!
Ønsker deg en herlig helg!:))

Lilla Majken sa...

Det går så fort nu, hinner inte med i svängarna. Så sött får och söta små blommor. Du har fått till en riktigt fin header igen.

Ha en bra helg. Kramar Therese

Sirpa sa...

Hej! Tittar in och vill önska dig en skön lördag kväll!
Kram Sirpa

katha´s kortmakeri sa...

Så fint får nog plocka fram mina har dem liggande i en påse sedan några år när vi dekorerade mosshjärtan till alla helgonsdag i butiken.
Ha en fin kväll!
Kram Katha

Avslutat konto sa...

Vad gulligt får! hih.. och tänk att dina kvistar gror rosor! Det gör inte våra här.. dock fick jag in lite kvistar som slog ut i löv och de fick våra stora långöron att njuta av! Lite grönt i förtid för dem.

Ha det gott, trevlig helg!
Kram Linnea

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej min vän.
Nu är jag ut och småbloggar igen. Hoppas allting är bra med dig.
Du fortsätter att göra dina gudomligt vackra bilder och stilleben. Det är så behagligt och vackert i ditt hem. Täckena är fina, och fåret mysigt.
Rosorna på kvist är helt underbara. Ha en fin helg.
Kram Zara

Draffin Bears sa...

Dear AnnaMaria,

How gorgeous your little sheep is smelling the pink roses.
Happy weekend
hugs
Carolyn