söndag 27 maj 2012

PELLIS-SLÄPP

Under förra veckan var det dags för
pellis-släpp, nu har vädret verkligen goat
till sig och pelargonerna får vara ute
dygnet runt.

10 ljusrosa kostade 159:- på Konsum (Mårbacka
hade gått på 790:-) med det priset kan man frossa.

Har planterat i olika zinkbyttor.

Fyra hänger på trappräcket.

En vårblomma som jag planterade i andra krukor, vet
inte vad dom heter men dom blommar vidare.

Fika till trädgårdsfixaren.

Och sen vattna, vattna.....
Och lyssna på Loreen, ett sånt fantastiskt uppträdande
och seger igår.

Mina vita mysbrallor är lika fina i sommar, tunna
kläder känns bra nu, i fredags hade vi 30 grader.
Kram och grattis alla mammor.
AnnaMaria







59 kommentarer:

Tina sa...

Jag o pellisar går inte ihop, det är bara så!
Fina planteringar du har, nu går det åt en del vatten!

kram i solen!

Levindas Värld sa...

Underbara, underbara pellisar! Jag frossade i rosa och vita pelargoner i fredags och har även jag flera zinkbaljor samt zinkhinkar som de ska få pryda! Väldigt bra pris du lyckades fynda pellisar för! Själv kostade mina 20:-/st vilket jag tycke var ett rätt schysst pris också :) Ska köpa lite mer jord och lecakulor idag så ska här planteras lite mer!

Vackra zinkkrukor och baljor du har!

Önskar dig en fin dag!

Hulda sa...

Fantastisk sommerinnlegg! Pellisene kommer til sin rett i sink. Vakkert! Falt for bildet av stolen, teppet og koppen. Nydelig. Hos meg er det også mange pelliser i full blomst.

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

You must be enjoying summer and being able to wear light clothes. I love all your pretty flowers, the light pink geraniums are gorgeous.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan!
Ja Malte var saknad igår.
Men så roligt att träffa så många goa vänner.
Underbara pellisar.
Mina är planterade,men köpte en ny låda igår så nu behövs fler rosa!!!
Ha en fin dag!
Kram Katha

LOPPISLIV sa...

Underbara pellisar, vackraste sommarblomman ever :-)) Så mysigt i din trädgård!!

Ja visst var det härligt igår när Loreen tog hem segern, vilken lycka!!

Ha nu en toppenfin söndag!
Kram Paula

lisashus sa...

Så många vackra pellisar och vilket bra pris! Nej, jag satsar också på de lite billigare utomhus!
Så fint de står i dina zinkkärl!

Visst är det ett härligt uteliv nu när sommaren fullständigt exploderar!
Ha en härlig pingstdag!
kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Så fina. Dina bilder är så somriga och vackra och visst har vi ett helt underbart väder nu. Ha en fin Mors Dag vännen.
Kram Agneta

Ett ögonblick sa...

Vackra ljusrosa pelargoner...det är verkligen somrigt och underbart till zinkfärgen. Den lilla mörkare rosa växten är en Saxifraga, som jag älskar. Var rädd om den i vinter så kommer den tillbaka nästa år också.
Det ser svalt ut i din trädgård, lummigt och grönt, härligt med sittplats under trädet, perfekt för en gofika!!

Hoppas Du får en lat och skön Mors Dag.
varma kramar Lisa

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Koselig blogg du har. Slenger meg med som følger her jeg. Ønsker deg en fin dag !

Anki sa...

Jag hade oxå pellis-släpp i veckan, jag har försökt sansa mig i år så det blev inte så många, ler...
Lovely bilder som vanligt vännen!
Önskar dig en fin Mors-dag!

Goa kramen!

Anki sa...

Åh tack för tipset...Jag brukar koka sockerlag med lime, sen mixar jag med hallon och is å på med "priten"...sååå gott!
Ska testa din variant oxå för blodapelsin låter mums!
Å du, glöm inte stövlarna om du ska ut i buskarna!

Kramen stumpis!

Snäckskalsdalen. sa...

I det här vädret kommer nog pelargonerna igång fort som bara den och så ser jag att det fläktar lite i din klänning, eller så har du gjort som dom gör på scenerna numera, satt dit en fläkt!!! Det är ju så skönt med värme och en liten vindpust nu och då gör susten! Jag har aspar utanför fönster och dom prasslar så härligt.
Agneta kram

G:a Affären sa...

Härliga trädgårdsbilder, pelargoner tillsammans med zink är oslagbart.
Smart att köpa ljusrosa istället för Mårbacka. Sist jag köpte pellisar blev det små plantor av just Mårbacka och jag har blivit lurad! Nu när de börjar blomma ser jag det...! Inte kul när det är ett par mil att åka för att byta så de här får duga.
Vårblommorna tycker jag är jättefina!
Kram, /Cia

Vitspets sa...

Underbart vännen så duktig du är ...
Kram Karina

Tinas bo sa...

Vad härligt det ser ut!!!
Sommar-Sverige!! :0))

Jag ringde 10 ggr för Loreen!! :))
Helt underbart att hon vann en sån jordskredseger!!
Vilken begåvning, vilken röst!!
Har hennes låtar på min mp3!!

Ha en fin Mors dag!
Kramar Tina

Lilla Majken sa...

Det var verkligen ett bra pris och vad vackra de är i din fina trädgård. Jag måste inhandla några jag också.

Grattis till dig med! Kram Therese

It's me sa...

Beatiful day...beautiful post....oww the weather is so great !!...love from me....xxx..

OlgaA sa...

Ha en fin Morsdag!!!
Kram/Olg@

Unknown sa...

Hejsan AnnaMaria!
Härligt nu när man kan plantera ut sommarblommorna. Tyvärr blev det inget med övervintrade pellisar iår så det får nog bli några billiga varianter här oxå. Dina var ju väldigt fina.
Hoppas du haft en fin morsdag och så även kväll.
Kram Ing-Britt

Ingela sa...

Visst är det synd att Mårbacka är så dyra men.....dina du handlat ser SÅ fina ut - kunde inte varit bättre om de var Mårbacka!

Visst är zink fint - det framhäver verkligen dina blommor!

Och du, tvätt på tork i trädgården - ljuvligt!!

Ha en fin kväll!

Patricia sa...

Ja det var ett riktigt fynd för pellisarna och härlig ljusrosa färg .. =)

Här har det med fått komma ut pellisar i trädgården .. äntligen .. =)

Må så gott i värmen!
Kram Patricia

Liten Bod sa...

Så fint det blev! Jag har också börjat ösa på med pelargoner i vitt och rosa :) Kram Tina

Sallys hus sa...

Åå vilka ljuvliga bilder!

Pellisar är allt storfavoriter.
Jag har ju lyckats övervintra rätt många i år...men det tar ett tag innan de börjar blomma.
Vad fint du har det överallt och fikastunden ser så mysig ut att jag förmodar att ni satt där lääänge!
Vilka härliga byxor....sånna skulle jag också vilja ha..;)
Grattis till dig också fina AnnaMaria
Kram Katarina

Blommiga Rutan sa...

Så härliga trädgårdsbilder du bjuder på!
Har också planterat ljusrosa pelargoner i zinkbyttor, det är så vackert ihop.
Här har vi också haft ett underbart väder dock inte så varmt som 30 grader tror jag, kanske 25.

Önskar dig en bra vecka
Kram Anncathrine

PS Tack för att du länkat om vår tävling!

Frida sa...

Vilka underbara pelargoner, jag älskar den blomman har ju jobbat med pelargonodling i några år. Ändå har jag inte tröttnat på den. Ser härligt ut att sitta där och fika. Må så gott! Kram Frida

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj
Ljuvliga Pellis-bilder!! Zink är läckert!

Har firat en fantastisk morddag på landet!!
Kram Monica

Den där Marie sa...

Vilka ljuvliga pelargoner, och till ett superbra pris! :)

Kram Jonna

Margareta sa...

Härliga pelargontid!!!
att frossa i blommor ger tillfredsställelse.Det är nog den ljuva sommartiden som börjat.
Fina bilder som inspirerar och glädjer.

Kram margareta

Hemmavid sa...

Underbara härliga sommarbilder!

Här verkar sommaren ha tagit en paus. Underbart väder i slutet av förra veckan och i helgen - men imorse blåste det kalla vindar och nu regnar det lite..

Ha en fin måndag!
Kramen Jenny

Annes vita rum sa...

Så fint du har det;) och vilket pris! så billigt! Kram/Anne

Viola sa...

Sommarkänsla när man äntligen får plantera sina älskade pellisar..vilken helg vi haft..tänk så många härliga människor man lär känna gm bloggen, ha en fin vecka, kram

Anne på landet sa...

Åååå, jeg elsker pellis.
Og du har plantet dem så vakkert.
Synes det passer så godt med zink og pellis.
Hos oss koster en kr79.- Så vi er ikke så heldige som deg, nei :)

Nyt siste fridagen og varmen.
klem fra Anne på landet.

årstidens bästa sa...

Det är verkligen underbart med pelargoner och jag håller med dig om priset på Mårbackan, men vacker som en dag är den..

Vilken snygg skottkärra sen...

Kram
Linda

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Virkelig flotte bilder, AnnaMaria! Herlig pelliser.. har noen her også :) flott teppe og kopp i hagen! Klemmer til deg!

Anonym sa...

Så fint du planterade pelargonerna.
Nu kan man bara njuta av all blomsterprakt.
Har själv köpt dessa pelargoner.
Ha det bra
AMS

Elsa och Helena sa...

Så fint med zink och rosa tillsammans och vilket toppenpris på pelargonerna!

Sådana där svala vita byxor skulle jag också behöva, nu har värmen kommit med råge:)

KRAM Helena

Mycket annat & lite betong sa...

Oh, har du redan haft pellis-släpp!
Mina övar fortfarande för utelivet. Men snart så...

Trevlig kväll!
Agneta

helle sa...

Tillykke med Grand Prix sejren til jer ovre i Sverige, det var fuldt fortjent, fin sang og fint show! Jeg forstår ikke hvordan I kan præstere det ene hit efter det andet, år efter år!? Flot..

Ville simpelthen ikke kunne se forskel på en Mårbacka, Dronning Ingrid eller andre sorter pelargonier, så det er bare om at hjemføre dem så billigt som muligt, præcist som du har gjort AnnaMaria!

Håber du vil nyde de sidste glimt af pinsesolen, her vil vejret formentlig skifte til køligere vinde fra imorgen!

Kram Helle

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för underbara sommarbilder!
Mårbacka är fina, men dessa var ju jättefina till ett bra pris:-)
Jag gillar också zink, det är så fint till vita, rosa och lila lavendel.
Ha det fint!
Kram Susanne

Bente sa...

Jeg er veldig glad i pellargonier. Mårbacka eller Dronning Ingrid er favoritt. Har ikke fått plantet noen ennå for jeg har vært på bloggtreff i Italia. Der hadde jeg regn og ikke varmt, hjemme i Norge 25 - 30 grader.
Pinsen derimot hadde vi på Rorbua i deilig vær.

Bente

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så skjønne bilder!
Mine pelliser har også fått komme ut, får bare håpe på varmt og fint vær:))
Likte så godt dine superfine krukker
med vakre lys røde blomster.

Chubby Chieque sa...

Hej söta AM,
Wow... nu gäller det (för tillfälligt) §;-) det kallt igen men vi försöker va glad iaf.

Absolutely, cozy! Älskar blommorna medan solen skine på dem.

Hoppas du hade en underbar helg och en fortsätt skön vecka.

Kram,
/Chie

Vida sa...

så fina pellisar..ser underbart ut att i fint väder kunna plantera och fixa i trädgården;)) fina bilder och så läckert täcke i läckra stolen;))

Vidasommarkram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder!!! Mina pellisar har inte fått komma ut ännu...nu får de nog vänta på nästa omgång med varmt väder...

Det har varit en fantastisk helg, sååå underbart och njutfullt.

Önskar dig en fin tisdag!
Kram,
Regina

www.InWhite4You.se sa...

Hjälp vad kommentarer du fått. Men det kan jag förstå - Helt UNDERBARA bilder på Pellisarna du hittat och planterat.
Kram Lena

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ha ha ha Nu förstår jag.. var tvungen att gå tillbaka och kolla vad jag skrivit, hi hi..

Riktigt så farligt var det inte!! Men jag har i och för sig gjort slut på många myggor under helgen!Så en och annan har mist livet..

Kram Monica

gamla skolan sa...

Jag har också släppt ut mina pellisar !! Så fint du har planterat dom , jag gillar verkligen blommor i zink , kontrasten mellan det råa och romantiska !!!
Kramar // Susanne ♥

Sofia sa...

Hallå!
Grattis till dig också så här lite i efterhand!
Så underbart med många Pelargoner, kan man aldrig få nog av!!!
Jaaaaa så roligt att Loreen vann!!!
Hon är så duktig!
Ha det gott nu...
Kram Sofia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

MEN vilket fantastiskt fyndpris!! förstår jag det att du slog till!! Och så fint du har gjort med dem sen!

I lördags var man allt bra stolt över Loreen och att vara svensk!! Härligt!!

Kram Sanne

STENLYCKA sa...

Ljuvliga pellisar!!! Är så roligt att sätta ut de första.
Idag är det inte lika härligt väder som det var i helgen vi har haft regn på förmiddagen och väldigt kyligt.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Raina

Johanna Stålros sa...

Vilka underbart fina pellisar du har!!! Mysigt värre hos dig. Kramar

liven sa...

Nydelige pelliser...og så fint i hagen din!!
endelig kan man sette dem utendørs :)

ha en fin uke annaMaria

Jenny sa...

Härligt med pelargoner, jag köpte ett par nya häromdagen, sorter jag haft förut som... försvunnit.Såg fina på Konsum jag med men det blev inte av att köpa då, ångrar mig nästan nu, hade ju kunnat köpt ett helt fång jag med.

Kram,
Jenny

Livet och vardagen sa...

så vackert med rosa i zink!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Vilka fantastsika priser ni har där! Idag gjorde jag en hel del fynd på nya Hornbach som öppnat i veckan (byggmarknad, ung som K-rauta) De hade 3-liters krukor med perenner för 69:- Jag köpte en massa roligt t ex stockrosor, prydnadsgräs mm. På vägen ut såg jag vagnar med fina billiga pellisar, men jag hade inte plats med mer grejer.
Fnisssss, Pellis-släpp nog det roligaste ordet jag sett på länge:-))


Jag har kort utlottning om du är sugen, fina väskor.

Ha det gott, kram H.

Fågel Blå sa...

Åhh så härliga bidler du visar!!
Låter härligt med pellissläpp!
Här planeras det hej vilt och varje sekund är dyrbar,, hinner inte med bloggandet just nu!
Ha en fin dag
Kramar Kathrine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ett fantastiskt bra pris på pelargoner, och då kan man verkligen frossa, som du säger ...
Det har varit härliga dagar, men nu är det kallt igen. Usch, hoppas värmen snart kommer tillbaka.
Kram
Marie

Ewa`s Galleri sa...

Vilka underbara bilder,Jag har släpt mina pelargoner fria nu med
Gillar verkligen bilden med fikat
ha en skön kväll