torsdag 19 augusti 2010

BLEKBLÅTT I KÖKET

Nu har jag målat klart alla ränder,
som blev som stora ramar. Bröt den
blå färgen med mycket vitt så dom
blev jätteljusa. Har två till målade
på väggen mittemot.

Lampan är flyttad, flyttar man runt
lite känns det som nytt.

Gardinerna är sydda av vitt skirt
tyg. Skickade efter från Ellos, delade
ett 5-metersklipp på mitten.

Långa längder som slutar i en liten
hög på golvet. Har ju ingen vovve
nu som trasslar in sig i tyget.

Istället för och ställa in mina fina
koppar från Dommo by Gawor i
ett skåp så har jag dom i en korg.

Korgen står på matbordet i vardags-
rummet. Alltid redo för fika...

Dynor och kuddar i väntan på och
komma ut lite mer iår. Dessa har vi
i utemöbeln.


Är väldigt förtjust i min svarta kupa,
passar lite överallt har jag upptäckt.
Snart helg igen, tar nog en tur upp
till sjön. Svamp och picnic lockar.
Ha det gott goa vänner
Kramar
AnnaMaria

58 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Hallo vännen !!
Åhhhh du har såå fint så man dör..himmel vad fina gardiner, korgen med kopparna..och den fina svarta kupan !!
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

liven sa...

Heisann!!
gikk jo fint med opplastingen :o)
Et nydelig kjøkken og gardinene var så skjønne!!
Koselig med koppene i kurven her også :o)
Ha en fin dag AnnaMaria.....her ventes visst en ny varm dag :o)

♥ Pia... sa...

Hejsan du lilla vän:).. NU fatter ja vilka ränner du måle!!..Trodde först du måle ranigt på väggera..alltså hela väggen..haha..Men detta vart ju skitsnyggt.. Du är möästerlig på att göra vackert av såå lite..himla romatintiskt det blev...Jg har inte bevär med att hunden trassslar in sej i gardinerna...dää ää någ mer så att damme är det store probleme:) Nu är jag ledig idag och får då ta tag i den där dammhögen som blir över llt.. ha de gött där i vattenhållet ditt..hoppas bara att sommaren återkommer ett litet tag..vill nte ha detta regnet NU.. kram..Pia

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Vännen!
Tack för dina mysiga hälsningar, härligt att börja morgonen med att få läsa så trevliga hälsningar!
Köket blev ju bara hur bra som helst och jag gillar verkligen den blekblå färgen.
I vår hall har vi ju något liknande, lite lite mer blå förståss!

Ha en skön torsdag och ta väl hand om dig.
Kramar i massor.
Marianne

(eddas) sa...

Så kreativt funnet på med rammen malet på veggen...ble jo veldig flott:)
Nydelig både på bordet ditt og runt....
nyt dagen søte du...
eddaKlemmer

♥ Pia... sa...

japp här ser du adressen OCH han har öppet varej onsdag, fredag och lördag..dock inte denna lördag sa han...men det är faktiskt vrt ett besök...mycket grejer...:)

Skogslyckan sa...

!7-tals väggindelningar light..snyggt. Jag håller just på med ett sånt jobb, men med rosengirlanger i fyrkanterna. Vackra bilder!
Kram Pia

cat sa...

Vad fint du har gjort. Det är så somrigt med vitt.
Ha de gott. Catarina

Photo by Maria sa...

Så snyggt du gjort i köket.. Och visst kan man göra lite med det man redan har så som att tex flytta runt lite och vips känns det som nytt..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

sylvia sa...

god morgen vennen.
så vakkert på ditt kjøkken ,kjempeflott det ble med dette sarte blå som ramme på veggen,
å dine gardiner passet så herlig til der.
nydelig som alltid hos deg,
kan tro jeg gleder meg til frk.olsen får inn disse kopper du har på bordet,jeg fikk jo to store kopper i en gave,men kan så godt tenke meg kaffe kopper,de er såå skjønne.
koselig der på ditt bord.
å den kuppel,er så vakker,er på utkikk jeg å ,men ikke lett å få tak i,
ønsker deg fine dager,å en koselig helg.
klem fra sylvia

Mitt hvite hus sa...

Nydelig me d blekblått...og gradinene dine var kjemepfine...

jeg likte så godt kurven med koppeen som står fremme hos deg...

kjekt med en tur på landet... kos deg og nyt dagen.. her blir det en fin dag igjen.:

klememr 0)

Fågel Blå sa...

Åhhh så underbart vackert du har, ser så rpfyllt och fint ut!
Och denna blekgrå fårg var hur fin som helst!
Och vad duktig du är att måla!!!!
Ha en fin dag1
Kram Kathrine

Hannis sa...

Så,så snyggt med ramarna på väggen.
En sån där sak gör ju om ett helt rum utan storrenovering.

Även jag är förtjust i din svarta kupa=))
Läcker kontrast!

Kram Hannis

Hulda sa...

Så skjønt hos deg! Det blå gjorde seg veldig godt. Likte også bildene av putene, lekkert! Ser du også har fått boka Lev Vacert, du har kanskje sett at jeg også har bilder med der. :) Nå skal jeg lenke til deg, slik at jeg ikke må lete for å finne den flotte bloggen din. :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, lite till ska vi väl få sitta ute än. I helgen vankas det lite finare väder här iaf med start idag. Mysigt om man kunde få sitta ute i skymningen med och få tända lite ljus

Kram

Country Hill sa...

Såå... fint det blev med rutorna på väggen måste ha varit ett riktigt pilljobb!
Och gardinerna så fräscha, Ditt kök ser verkligen inbjudande ut.
Skönt med en ledig skrotardag!
Kramar Lena

Maliva`s verden sa...

Hei vennen...jasså du har svingt deg med malingskosten du også;o) Så lekkert det ble med slike rammer på veggen....en god idè å ta med seg videre. Kos deg på landstedet i helgen, neste helg setter vi nesa mot Svanskogen....juhuu

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har!!!!!vad fint det blev med gardinerna kanonfina koppar dom gillade jag.Härligt att ha dom i korgen.Ha nu en skön dag rara du.Kram Rita ♥

Unknown sa...

Vad snyggt, blev lite slottslikt! Visst är det kul att förändra och flytta om. Hemma just nu står allt på samma ställe hela tiden, börjar bli tråkigt men jag vet inte vad jag ska ändra.
Din svarta kupa skulle jag vilja ha....
Blev sugen att lägga på en stor duk på mitt bord också nu, den har varit duklös hela sommaren. Tack för inspirationen!
Ha det gott i stugan:)
Kram Anna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men oj oj såå himla fint.. med dessa målade ramar de var så gulligt o alla dina saker.. så så fint massa kramar sussie

Marita sa...

Å vilka underbara bilder du bjuder på!!! Så fint du har gjort!! Himla gulligt att ställa kopparna i en korg på bordet...den iden måste jag nog härma...den svarta kupan är ju bara så underbar!!! Du är så otroligt duktig på att göra vackert omkring dig så lyckas du även att fånga det vackra på bild, man riktigt känner hur mysigt det är hemma hos dig!!!
kram, Marita

Matilda sa...

Hej! Vad fint du har det!
Underbara bilder för att få inspiration.=)

Kramar, Matilda♥

Tulipa sa...

Hej!

Vad snyggt det blev med målningen! Ser superproffsigt ut! Har du gjort det på ett par ställen i rummet?

Fint med gardinerna och kopparna i en korg, och så den svarta kupan förstås, den är riktigt häftig!

Lycka till med svampplockningen!

Kraam Mariette

Lyckoslanten sa...

De blekblåa ramarna är ju jättefina och större än jag trodde från första bilden! Jag tycker det är snyggt när skira tyg samlas i en hög på golvet och en korg ska jag skaffa till mitt porslin i uterummet med!
Tänka sig att det blir helg i morgon! Även jag ska plocka svamp då! Ha det! ♥

Birgitta sa...

Hej! Har du alltid så fint hos dej? Det skulle aldrig gå här med 3 katter som går ut och in som de själva vill och dessutom 2 hundar som hårar ner och kommer in med smutsiga tassar.
Dessutom lägger jag min tid i vävstugan. Skulle behöva en liten piga ibland.
Men i morron tar jag ledigt för en 2-dagars resa till Östergötland med trevliga vävdamer för att hämta inspiration och lite avkoppling.
Önskar dej en riktigt skön helg på ön.
Kram birgitta

Gugis Pärlor sa...

Fina ränder du har gjort. Färgen bryter fint av mot det vita. Kul ide att ställa kopparna i korgen på bordet. Och din fina kupa gör sig så bra överallt. Verkligen tjusig!

Lycka till med svampplockningen!

Kram Gugi

Hanna sa...

Så fint det blev i ditt kök och vackra koppar.
Kram
Hanna

Lilla Lycksta sa...

Hej AnnaMaria!
Vad urläckert! det blev med den ljusblå färgen. Åh korgen med de vackra kopparna, vilken fin idé och den svarta huven är jätteläcker. Låter härligt med svamplock och picknic. Ha en riktigt trevlig helg.

Kram Camilla

Louise sa...

Så vackert och vilsamt för ögat!! Gillar enormt dina koppar och den svarta kupan!! Skön helg!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så fint med lite färg..i lagom dos..snyggt att rama in tavlor och annat i rutor..Har du även målat bordet?..

Gardinerna blev också fina..och som sagt..hundfritt är nog ett måste ;(..hihi..

Jag gillade idéen med koppar i korg! Den kommer jag nog att göra något av1
tack för inspiration!

ha en fin helg!! Kramis Sanne

Sussi sa...

Hej!
Så fint du gjort, det blev en Gustaviansk stämmning i rummet...Vackert! Och den svarta kupan bryter av allt det vita på ett jättefint sätt.
Den lilla änglarelieffen du har på väggen...hjälp vad söt den var! Har du gjort den själv?

Lilla hjärtat sa...

Så fint det blev med det blåa!!! Kopparna är jättefina, perfekt att ha framme så man kan fika när som helst!!
Önskar dig en skön helg.
KRAM A-K

Crinoline sa...

Hei,vennen.Så flott det ble med rammer.Jeg trodde du malte striper på veggene.Serviset du har i kurven er nydelig.Likte også godt de tynne gardinene på kjøkkenet.Hos oss har vi lift fordi benken går litt inn under vinduet.God helg til deg.Klem

Lissboden sa...

Det ser ut att bli jättefint i ditt kök. Jag som tycker om blått gillar förstås den svala känslan som blått framkallar.
Det ser jättefint ut i ditt vardagsrum med kopparna framme.
Ha en mysig helg på ön!
Många kramar från Maria

årstidens bästa sa...

Som alltid visar du sååå mycket fint.
Tack för att du alltid delar med dig.

Svampskogen.
Låter härligt,ska nog oxå ta en tur i helgen.

Kram från Dalarna

Vintage House sa...

Hej
Så himla fint det blev, gillar verkligen din kupa. förstår att den passar in överallt..
Lycka till i helgen och hoppas ni hittar en massa svamp..
kram
sandra

Norregård sa...

Så fint du har det!! Jag bara älskar din svarta kupa, avis;o)
Ha en underbar Helg i din oas!!

Kram Malin

Fröken Tindra sa...

Vad fint det blev! Lugnt och stilfullt.
Vet du vad? I mitt fall är det inte att katterna trasslar in sig i gardinerna på golvet som är problemet utan att gamlingen gärna kör in huvudet och ja, kastar upp, i högen. Äckligt va?! Vad trött jag blir... Inte så fräscht att berätta kanske men jag kunde inte låta bli när du nämnde långa gardiner. =0)
Ha en skön fredag och helg!
Kram!

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev med ramarna på väggen! Smart att ställa kopparna i en korg på bordet, bra att ha till hands vid fikadags och vackert att se på. Bara älskar din svarta kupa där på bordet! Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Anki

Rose Garden Malevik sa...

Ja du har verkligen mkt fint :)
Håkan

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vad fint det blev!!

Gillar din coola svarta kupa:)

Ha en sköön helg Vännen!

Kram Jenny

Vita Falkens Lantliv sa...

Vad fint, kul ide med "ramarna" målade så. Den svarta kupan var väldigt fin:)

Kram Susanne

Annika Christensen sa...

Hej gulliga du!
Fint som vanligt när man tittar in här.
Lycka till i tävlingen.
Annika

Älskade pion sa...

Vad fint du har gjort det där hemma,duktiga du.;)Ha en riktigt skön helg vännen. Kramar Ulrika

Margareta sa...

Så vackert med målningen och lampan och gardinerna....
Mysigt med kopparna på den fina korgbrickan.
Kupan är så läcker.Mycket fint på en gång.

Lycka till i svampskogen!
Kram Margareta

Unknown sa...

Oj, vilka mysiga stunder ni ska ha där i vinter! Det blev jättefint!
Ha det gott,
Charlotta

Huset vid ån sa...

Hej vännen!

Så fint o mysigt du har gjort nu till hösten.
Din svarta kupa är så läcker, en sån där favoritsak som man aldrig skulle tröttna på......Trevlig Helg o Lycka till i svampskogen! Kram Therese

n o r d i n g å r d e n sa...

Blekblått, helt enkelet bedårande! Vacker huv/kupa och dukning!! Mari.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Men vad roligt det låter med svampplockning.Hoppas ni hittar riktigt mycket.
Gillar ditt nystylade kök,fräscht med blekblått.Visst blir det lite som nytt om man flyttar om,ett billigt knep.
Vacker svart kupa,det vill jag också ha.
Trevlig helg
Kram Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh viliken härlig kupa du har! Såg en i nysilver hos en antikhandlare häromsistens, men den var för dyr för mig... tyvärr. För den var också så fin...
Och kopparna i korgen var ju en jättebra ide! Nära till hands när det är dags!
Kram
Marie

livet på utanäs sa...

På tal om trassla in sig i gardinerna så gjorde en av mina katter det i den mest fina skira gardin jag haft. Stora hål och klösmärken längs hela härligheten ...

Det är då man håller sig för skratt ...
Ja,a men gjort är ju gjort =)

Ha nu en toppen helg !
Kram Sussi O

LantlivsAnette sa...

Halloj..ingen fara..det där om min blomma...hii..hii..jag vet ju att den heter så där konstigt !!!
Kraaaam Anette

Sussi / Sussinghurst sa...

Det blev meget meget fint med de lyseblå striber på væggen - og - jag är också förtjust i din svarta kupa ;-)

Anonym sa...

Herregud vad kommentarer Du får, ja Du.... Du är verkligen en blogg-prinsessa på egna & goa meriter samt kvaliteter!!!

Hoppas Du har märkt att jag norpat en kaffekopp i Din korg, och inväntar nybryggt kaffe med varm mjölk i. Hoppas däremot att Du inte märker att jag under besöket norpade det SVARTA locket, genom att diskret lägga det i min bigga väska!!

Tack för kommentar kring mina Wabbishästar, men jag tror Du missuppfattade mig. Jag kommer bara att sälja MINA, dvs. den wabbisen som var överst på inlägget. De andra dalahästarna var från Karins 'egna stall'.

Säg till om Du vill reservera en, det finns en kvar vid namn Sibylla & hon har nummer 4! Sibylla är en chabby lady med hög svansföring!

LAV

Agneta

Lilla Rummet sa...

Jättefint du gjort i köket. De är roligt när man kan flytta runt de man har och förändra utan att man måste köpa nytt hela tiden.
Gardinerna är jättefina.
Ha en härlig helg och fin kommande vecka.
Kram Britt

Hobbykällaren sa...

Flytta runt saker är ju ett smart sätt att få det lite "nytt" utan extra utgifter;) Fint med det milda blåa till det vita också. Får verkligen hoppas att man får sitta ute några gånger till. Ha en bra helg. Kram Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev med de målade "speglarna" på väggen. Vilken fin ljusblå färg. Du har så fint i ditt kök, tycker din kristallkrona är vacker. Den svarta kupan är jätteläcker. Och vad trevligt med korgen med de vackra kopparna i, det känns välkomnande att se dem, jag kan tänka mig både påtår och tretår=)

Ha det så gott!
Kram,
Regina

Viola sa...

Blev verkligen så himla fint med dina blekblå "ramar" hoppas du har en skön helg, här har det ätits kantarellsmörgås till lunch, bland det godaste jag vet, ha en fortsatt skön helg, kram