söndag 18 juli 2010

HÄNG MED UPP TILL SJÖN.

Är hemma en sväng, tvättar och
klipper gräs. Visar lite bilder från
vår sommar, häng med....

Växlande väder, allt från det värsta
åskoväder jag varit med om till
strålande sol.

Är det fint väder är vi mycket på
bryggan, är ofta minst blåsigt
där.
För blåser det gör det, har inte
provat eldkorgen än tex. Är rädd
det ska blåsa iväg flagor som
brinner.

Plockar kantareller, dessa fotade
jag i skogen (14/7). Vi tar båten
och kikare och åker ut och letar.

Istället för staket på en uteplats har
vi tjocka rep. Passar bra i den här
miljön.

Såna här rep är bra till mycket, och
jag tycker dom är fina. Lite svåra
och få tag på bara.

Har dukat upp smörre-bröd på den
gamla ekan, träffade ju så många
danskar då kom jag på att det är gott.
Duken kommer från Maria på
Och en lille smakar gott till!
Semestern fortsätter, ska bla. ta
en tur till Norge.
Nu hoppas vi på sol och fina dagar.
Vi hörs
Stor kram
AnnaMaria


50 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh, vilka härliga somriga bilder.
Underbart. Svensk sommar är det inget som slår.
Vad fint med rep istället för räcke. Mycket tjusigt.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Nina sa...

Åååååå vilka underbara bilder. Dethär är sommar! Kram!!!! Nina

Helen sa...

Vilket härligt sommarställe ni har vid vattnet. Verandan med rep runtom var så fin med fin utsikt. Smakfullt uppdukat med smörrebröd och den lille, precis som det ska vara på semestern.
Vi har också en underbar semester och sommar som vi bara njuter av. Det gäller att ta vara på allt. Ha en fortsatt fin semester.
Kram/Helen

Fågel Blå sa...

Åh så ljuvliga bilder!
Vad mysigt det måste vara att ha ett sånt fint ställe attt åka till!
Och att längta till på vintern!
Härliga somriga bilder från ditt paradis!
Ha en fin fortsättning på semestern!
Kram Kathrine

Rose Garden Malevik sa...

SOMRIGT :)
Håkan

Anonym sa...

Livsnjutare där, underbart laidback är ordet! Fina fina bilder som vanligt! Tack för Din kommentar!

Agneta

Anonym sa...

Det ser verkligen helt underbart ut och jag tycker jag kan andas sjöluften.

Kram Linda (Jolin)

Margareta sa...

Det var mycket sommar i dina bilder.Härliga kantareller och goda mackor,man nästan känner lukten av alltihop.Härligt!

Ha det fortsatt bra!
Kram Margareta

Anki sa...

Hallå goding!
Japp, den funkar...det var liite oroligt nu när jag skulle in på din blogg *fniss*, men du ser det gick det med!
Guud så mysigt ni har det...precis lika vackert som hemma! Himmelska bilder! Jag har oxå plockat kantareller i "min" skog utanför knuten, det är lite bekvämt att ha det så nära, hihi!
Ha det nu så gott på ön, simma lungt och bara njuuut!

Gosekramen!

liven sa...

Heisann!!
Så flotte bilder her hos deg!!
Ser ut som det er fint selv om været er skiftende!!
En slik ring kjøpte jeg i Strømstad i fjor sommer...min er blå!!
Den har jeg selvfølgelig på mitt sommersted! Der har vi også brukt rep som listverk :o)

ha fine dager AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Lovely! Du har verkligen en kanonmiljö runt dig! Underbart vackert och fina detaljer och god mat och allt, allt, allt.....njuuut!
Vilket fint bröllop ni var på!
Agneta kramar

Lilla Lycksta sa...

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på. Smörrebröden ser underbart goda ut. Ha det gott på ön.
Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så herlige sommer bilder Anna Maria..

dere har virkelig en perle ved sjøen..

vi var litt rundt Vættern i sommer...så sjarmerende mange steder... men det er det jo rundt Vænern også..

ja jeg er bare så glad i sverige...

så nydelig gave brudeparet fikk..
sikker t en flott bryllup..

klemmer =)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

jisses så fint ni har det där ute!!Ser så mysigt ut nere på bryggan...Älskar vatten och drömmer om en egen brygga!!

ha en fortsatt bra sommar!! Kramis Sanne

Lyckoslanten sa...

Så skönt du verkar ha det! Gillar repstaketet, helt perfekt lösning där! Det finns inget bättre än att få sitta på en brygga! Njut nu av den kommande sommarveckan! ♥

♥ Pia... sa...

Tjena !..Jo du nu har jag gjort en utflykt igen:)..Himmel såå mycket roligt det bara finns alltså.. Jag tipsar dej gärna om Lappskojs i en kvarn i vår stads utkant samt en till liten utställning strax brevvee.. och inte minst Brunsberg..Country Antique
http://countryantiquesblog.blogspot.com/ Oj där gick min hjärna igång igen:).. skulle dricka kaffe i kvarnen som låg strax bredvid där ..men kaffet va slut!..blev en tekopp iställe.. Men jag träffade Mia....rummet för välbefinnade där utanför..ooooo jag blir så himla glad den männskan gör mej GLAD:)..ska se om jag kan göra ett inlägg idag oxå..om allt:)..ha de gött..och nu glömde jag..mysigt DU hade det hos dej då...superfint..
kram..Pia

Skogslyckan sa...

Oj oj vad mysigt det ser ut... vi sticker också till Norge vecka 31. Ha en bra fortsättning på ledigheten! Kramar Pia

Fånga dagen sa...

Jag säger bara mmmmm. Vad gott det ser ut med din semester. Smörrebröd och sen såg jag snaps mums.
Jag önskar dig en fortsatt skön semester för nu sticker vi iväg en tur också
Stor kram Lena

Hanna sa...

Fina sommarbilder.
Kram
Hanna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så härligt ni har det!
Gott att du får koppla av och bilderna är så underbara så jag kan nästan känna hur det är alltså.
Kan tro att du inte gääääääärna åker därifrån *ler*
Ha det fortsatt gott nu!
Kram på dig!
Mia

Livet på Vestergård sa...

Underbart härliga bilder! Jag förstår att ni trivs där.
Ha en fin resa till Norge!
Kram Kicki

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Så ljuvligt det ser ut på eran ö! Ni verkar ha det så skönt och semestermysig, precis som det ska vara när man har det bra. Jag skulle gärna vilja smakat på dina smörre-bröd ser så goda ut.
Ha en fortsatt bra semester och ha det gott i Norge!
Kram Raina

Line fra huset på landet sa...

Så koselig det ser ut:)Likte veldig godt serveringsbrettet ditt og "rekkverket" av tau/rep. Det kledde miljøet liksom ;)

God tur til Norge :)
Klem fra Line

Unknown sa...

Vad härligt ni har där ute, men jag är inte avunsjuk på åskovädret!
Här har det åskat också men inte så farligt. Kul att åka till Norge, vi ska till Skåne och sedan en liten dagsutflykt till Danmark. Har inte kommit iväg någonstans ännu så det ska bli skönt med lite miljöombyte. Det är så skönt att komma hem sedan....
Kram Anna

Unknown sa...

Vilket underbart paradis ni har! Och särskilt en sån här sommar som vi har i år! Njuter, njuter...
Ha det fortsatt semestergott,
Charlotta

Bitte sa...

Hej goa AnnaMaria!

Tack för din fina hälsning hos mig! Den gjorde mig jätteglad :-).

Vilka härliga bilder du visar från er stuga, jag älskar den marina stilen så jag tittade både en och två gånger på allt fint du har där.

Vad skönt att du har semester ett tag till, det är avkopplande att bara pyssla på i lugn och ro. Här är det jättevarmt och soligt, men i natt regnade det som bara den. Som tur var kikade solen fram igen i morse :-). Hoppas den fortsätter att skina på dig resten av semestern!

Jag är på språng igen :-(. Jag har tagit på mig att jobba en vecka och åker söderut på tisdag, till Småland närmare bestämt. Men den här gången blir jag i alla fall inte borta så länge, det är skönt att vara hemma också känner jag :-).

Många kramar till dig!
Beatrice

Mys och hemtrevnad sa...

njuuuuuter med dig....kramis semlan

Helena, The Swenglish Home sa...

Vilken fantastiskt vacker blogg du har! Detta inlägg är förföriskt sommarläckert och jag känner doften av hav ända hit till England... Kul att titta in hos dig - lekfullt och läckert!
Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Mot nya äventyr ! sa...

Så jättehärliga sommarbilder !!
Fantastiskt fin bricka du har ditt smörre-bröd på !
Ha en fin tur till Norge !
Kram , Helen :0)

Britt sa...

Du är nog den förste jag hör som plockar kantareller med hjälp av kikare från en båt...:-)

Ska nog testa dettta.;-)

Fortsätt njuta!
Kram Britt

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken dröm att ha en sådan vacker stuga att vara i på sommrarna. Låter så mysigt när du beskriver hur ni har det därute...

Smörrebröd var ingen dum idé! Snabbt och enkelt, passar superbra i sommarvärmen.

Mys vidare nu vännen!

Kram/ Anna

Ett ögonblick sa...

Friska fläktar...härlig natur...vatten...god mat, det lyser semester för mig:)
Hoppas ni får en lika härlig tripp i Norge, detta fantastiska land...min barndoms semesterresor...

Sommarkramar lisamaja

PS. Vi har också hittat kantareller och njutit några gånger, mmm...

Lissboden sa...

Hej Annamaria!
Vilka underbara bilder! Det ser som vanligt helt fantastiskt ut på ön och stugan är så fin ser jag på dina bilder. Vad snyggt det är med repet som staket. Det passar utmärkt vid sjön.
Kul också att du får användning för den blå duken. Den passar ju också fint till vattnet:)
Må så gott och ha en fortsatt underbar semester på ön!
Många soliga sommarkramar till dig från mig

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart ställe ni har!!!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

[ c o y o t e ] sa...

VILKA SKÖNA SOMMARBILDER!! SER SÅ HÄRLIGT UT ATT FÅ SITTA DÄR.. VILKEN KÄCK BOJ MED..
KANTARELLERNA SKA VI BARA INTE TALA OM VAD GODA DOM SER UT.. MÅSTE UT!

HA DET RIKTIGT GOTT! OCH HA EN TREVLIG TUR TILL NORGE!

KRAM MIA

Pilo sa...

Vilka fina foton och roligt med repen. Det ska jag komma ihåg.

Fröken Tindra sa...

Vad mysigt du har det vid stugan Jättefint "staket"! Ha nu fortsatt sköna dagar!
Kram!!

Hobbykällaren sa...

Vad härligt ni verkar ha det vid stugan, närhet till vatten är ju en dröm. Jättefina bilder. Vädret har ju varit väldigt varierande i sommar, men det är väl det som är charmen, man kan sitta inne och mysa med gott samvete om det är busväder nån dag. Ha en bra dag. Anna-Karin

Bella sa...

Åååh, vilka ljuvliga bilder du visar!! Vilket härligt och vackert sommarställe ni verkar tillbringa sommaren på :)

Ha det gott i värmen

Kram Bella

Vit som snö sa...

Hej AnnaMaria.
Det är verkligen sommar i dina bilder!!!
Det måste ju vara en oas utöver det vanliga. Repräcket tycker jag var en perfekt detalj, som så mycket annat i det du visat oss.
Låter som att du har en fin semester. Min startade idag med sol o värme, har tillbringat dagen med bad:) Och en tur till Norge blir det för min del också. Mysigt!
Så du gillar också skytte! Vad kul!
Såå trevligt det hade varit med en (fredlig) duell:)
Ha det gott! Kram Cilla

Viola sa...

DU...när kan jag komma..ser ju bara helt underbart ut och här är ätes det ofta under sommaren det ofta smörrebröd till lunch, han en fin sommardag, KRAM

Patricia sa...

Åh vilka härliga bilder, så vackert!!

Mmmm...smörrebröden ser goa ut..lillen kan jag vara utan, är inte förtjust i snaps... =)
Åh så gott med kantareller, tänkte jag skulle ut o leta någon dag jag med... =)

Ha en fortsatt skön sommar!!
Kram Patricia

Loppe sa...

Sommer-fantastisk !!

Perfekt maritim sommerstemning...

Ha en fortryllende skøn sommer

Elzie sa...

Härliga bilder. Och det där med smörrebröd lät inte helt fel.
Hoppas du fick en fin tur till Norge.
Kram Elzie

Country Hill sa...

Åh Du goaste AnnaMaria vilket paradis Ni har helt underbart! Och så vackert Du alltid gör, Din goda smak syns alltid i Dina vackra inlägg.
ha nu en underbar semester och tack för Din goa kommentar hos mig,
Massor av varma sommarkramar!
Lena

Älskade pion sa...

Vilket paradis ni verkar att ha,blir lite avis.;) Jättevackra bilder,som vanligt. Må så gött vännen.Bamsekramen Ulrika

Viveka i Bläckhornet sa...

Sommar, sommar, sommar!
Dina bilder ger en härlig känsla som man blir glad av.
Hur mås det?
Har själv gjort ett nytt inlägg efter en tids uppehåll. Känns jättebra att vara på gång igen:)

Har kikat igenom massor av dina inlägg som jag missat och vilken inspiration du ger. Tack snälla för den!

Ha en fin dag min vän

Kram Viveka

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud vilket ställe ni har, vilken veranda, vilken utsikt! Så snyggt med detta marina i stugor, rep och livbojar, den var snygg, var har du hittat den? och vilken ljuvlig dansk gorumetbricka du dukat upp, underbara sommarbilder! Mari.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej AnnaMaria.
Å dina fina Ö bilder, gillar dem så, så enkelt och så fridfullt ni har det, men du har så rent och fint ändå.
Härlig bild med tyget i blåsten, det blåser sannerligen hårt, klokt att vara försiktig med elden, de har ju varnat på Tv.
Jag skulle gärna äta där i fiska luften, jätteläckert och inbjudande.
Hoppas ni får lagom bra väder.Man känner sig nog rätt så utsatt när det går våldsam åska på en Ö.
Kram Zara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga, ljuvliga sommarbilder som jag blir så glad av! Å vad jag kommer att bläddra tillbaka till alla våra sommarbilder i vinter, för det har varit precis en sån sommar som jag minns att min barndoms somrar var.

Ha det så fint i vårt vackra grannland Norge!
Kram,
Regina