torsdag 3 september 2015

BAKA BRÖD

 Har fått ett ex av boken, Lugn mage med gott bröd
av dietist Sofia Antonsson.

 Bra recept för alla som har IBS. Nu har
inte jag det men en glad mage vill väl
alla ha och det utlovas i bokens recept.

 Alla foton har jag tagit direkt i boken
och det är LAVA Förlag som gett ut den.

 Det här brödet med nötter och blåbär
blev nog min favorit.

 Eller mörka lingonbröd, så gott med brieost!
Jag har inte provbakat utan fantiserar nu.

 Men jag får ta och prova, för det är ju
roligt och baka.....

 Det syns på dom här glada tjejerna
ur boken.

Så alla som vill ha glada magar, här
är boken!
Fin torsdag och helg
Kram och hej
AnnaMaria




26 kommentarer:

Anonym sa...

Luktar riktigt här hihi
Fin bok & tack så ♡-ligt för tipset & fint inlägg!

/Kram

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad skoj med en bakbok ! Tack söta du för tipset är kul att baka .Önskar dej en skön torsdag och helg .Kramar Rita

Fågel Blå sa...

Tack för tipset och måste beställas,
vem vill inte ha en glad mage.
Kramar Kathrine

House and Garden by Bia sa...

Jag bakar sällan, men om jag gör det så blir det faktiskt just matbröd ;))
Bullar och kakor blir det aldrig, för det gillar jag inte, hihi...möjligtvis bullar...det var ju ett bra tips du kom med ;). I går kväll kom vi hem från Side...sol och varmt och bra boende har vi haft, inget att klaga på ;)...idag blir det tvätt som gäller och annat fix...sen kommer bilder från semestern, men först måste jag gallra bland bilderna. Återkommer så fort jag hinner på bloggen...
Ha det gott min vän!
Kramis

Hajan sa...

Jag tyckte om att baka förr, det hörde ju till schemat när
allt var som det skulle. Nu brukar jag bara baka i bland, Det
gick som lättare förut.
Jag får skylla på äldern, men det är jättegott med nybakat
antingen det är bullar eller rägbröd
Tack för tipset

LÁrt de Vivre sa...

Jag skulle vilja kunna baka bröd så där bra och snyggt. Men ibland känns det som tiden inte räcker till. Men en dag ska jag ta tag brödbaket och slå mig själv med häpnad, för hembakat är ju som godast.

Snygga bilder som man bara blir så frestad av

Kram Kajsa

lisashus sa...

Tackar för tipset, särskilt nu när det börjar bli höst och man får lust att baka!
Kram
Lisa

It's me sa...

Yammie delicious Bread ...have a Nice day enjoy love Ria x

Sabelhagens Olivlund sa...

Tack för tipset, vilken fin bok. Jag är inte så van att baka just bröd, men lusten finns:) Ska bara bli frisk först:) Och jag vill gärna ha en glad mage.
Ha det gott
Kram Maria

Rost och rädisor sa...

Ser ju sååå got ut! Ett nöje att baka när det är vackert för ögat också.
Ha det fint
Anette

Giac sa...

Hej Annamaria,
Återigen dina foton börja min dag på en lycklig anteckning. De tranbär bröd ser gudomliga!
Stor kram,
Giac

Unknown sa...

Ser og høres ut som en toppen bok :)

Ha en fin dag

Klemmer Monica

Vardag och flärd sa...

Det är roligt med vackra och inspirerande böcker så man får fantisera. Och det är lätt att bli inspirerad att baka när det är höst och vinter. Ska titta efter boken för bröd som är bra för magen vill man ju ha.
Ha en riktigt fin helg, vännen!
Kramar Eva

Hos Jorunn sa...

Mmmm, de brødene så kjempegode ut!! Det er gøy å bake selv og fint å få en så bra bok man blir inspirert av.

God helg!
Klem Jorunn

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin bok!
Underbart med hembakat bröd, roligt och så härlig doft blir det i hela huset!
Ska kanske ta och skaffa den boken, blir oftast att jag bara gör samma bröd.

Önskar en härlig, skön helg till dig
Kramar Anncathrine

Hannis sa...

Ser ut att vara väldigt snygga bilder i!
Gillar såna böcker även om jag sällan bakar.

Hoppas att du har en fin helg framför dig / Kram Hannis

Mycket annat & lite betong sa...

Jag bakar sällan men det var härliga och inspirerande bilder i boken!

Så vackra rosor!

Trevlig helg!
Kram Agneta

Mittgodastefinaste sa...

Den där boken vore något för mig, min mage klarar inte vanligt bröd!

En underbar helg till dig!

Kram Jenny

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en underbart fin helg!
vilken fin bok och så fina bilder
kram fina

Erikslundsliv sa...

Man borde baka mer matbröd, det är ett som är säkert! Kul, gott och nyttigt!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Meta sa...

Nu var det länge sedan jag bakade bröd. Det har mest blivit bullar och kakor till sommarens alla fika stunder. nu till hösten hoppas jag komma igång med bröd igen det är så roligt och gott att prova sig fram bland alla smaskiga recept.
Tack för tipset
Kram Meta

Anonym sa...

Ser både gott och nyttigt ut!
Ha en trevlig helg!

HWIT BLOGG sa...

Den måste jag kolla upp! Har en krångelmage och bröd är INTE vad min mage gillar (trist när man tycker en god macka är supergott!)
Tack för tipset!
Kram till dig,
Titti

Annika Christensen sa...

Jag borde baka mera men jag gillar inte disken som blir. Sedan äter jag inte så mycket bröd utan mest knäckebröd och knappt det heller längre.
FAst boken ser superfin ut.
Allt gott
Annika

Helena sa...

En glad magen ger ett glatt leende. Vackra och inspirerande foton ser den också ut att ha. Fin lördagskväll till dig! Kram, Helena

G:a Affären sa...

Tack för det tipset, nu skulle det vara skönt med extra värme från en varm ugn. Det är svalt inne men värmepumpen får vila ett tag till. Det är bara att kavla upp ärmarna!

Kramar /Cia