söndag 5 februari 2012

VINTAGE INTERIÖR BLOGS OCH DANSA MOT VÅR

Jag vill dansa mot vår hade jag ett inlägg som
hette i februari förra året också.


Danse mot vår är en jättefin norsk visa, där
har jag lånat meningen.




Det är nu i kylan som vårtankarna blir
ivrigare.



Teaterkikare från Tradera och korsett från
teaterns kostymförråd.



Tåspetsskorna har jag köpt hos Mia Maräng
och Mia säljer fortfarande balettskor så fort
hon får in.



Jag är ingen ballerina, men......



Kjolen kan jag dansa in våren i snart.






Norska Hanne och Mia har startat ett
samlingsställe för interiörbloggare
Vintage Interiör Blogs. Och jag är stolt
medlem från starten i fredags. Kika in!
Kram och hej
AnnaMaria








76 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Underbara bilder!!!

Kram Mimmi

Tina sa...

Jag har också gått med där, även dansen hade jag velat vara med i..
Längtar efter lite lättare kläder och känna den ljumna vinden mot kinden. Såg inne hos Mia att hon hade så fina tåspetsskor, så fina!!

KRAM till dig

STENLYCKA sa...

Godmorgon AnnaMaria!
Ja det behövs verkligen en dans för att våren skall komma, särskilt de här dagarna när det är så kallt. Vi behöver nog också dansa för att hålla värmen för här visar termometern på -20 grader.
Men dina bilder förmedlar underbar vårkänsla och det värmer mitt hjärta. Din bilder är som alltid ljuvligt vackra!
Ha en bra söndag!
Kram Raina

Johanna Stålros sa...

Så fina saker som triggar igång fantasien och drömmarna- tack vännen! Kram

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Så vackra bilder!
Blev sittande och drömde om våren en lång stund...
Kom abrupt tillbaks till verkligheten när maken kom in i köket och sa, idag är det 19 minus.
Den lilla teaterkikaren är så söt och kläderna och skorna, vackra som en tavla.
Tack för tipset om den norska bloggen, ska kika in där nu.

Önskar dig en riktigt skön söndag.
Kramar Anncathrine

Hem & Drömmar sa...

Dansa in våren är vi nog många som drömmer om nu :).
Vackra bilder på vackra saker, din teaterkikare är verkligen fin.
Önskar dig en bra dag vännen.
Kram Ing-Britt

Millygarden sa...

kul att få se en teaterkikare..sån har man skymtat i favofilen pretty woman!

Vackra bilder.

Önskar dig en skön Söndag!
Kram Marina

Lilla Lycksta sa...

Vi är allt många som längtar till våren nu. Vackra bilder. Ha det gott!

Kram Camilla

sylvia sa...

hei,
ååå så vakkert min venn,
ja vi danser mot vår,
enig med deg,den sangen er kjempevakker,
ha en fin søndag,
vet du vi har fått snø i england å,10cm å litt kaos.
klem fra sylvia

Alvas hobby sa...

Skjønne bilder!!
Helt fantastisk farge på din kjole, me like!
Ønsker deg en fin søndag,kos deg masse:)

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder som vanligt söta vän. Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Mitt Måleri sa...

Lika vacker som en ballerina är du i alla fall :) otroligt fina bilder och dom får mig att längta såååå efter lite värme och vår..
ha en skön kommande vecka
kram pia

gamla skolan sa...

Så fina bilder , med härliga detaljer !!! Ja , jag vill också dansa mot vår :) Önskar dig en fin Söndag !
Kramar // Susanne ♥

liven sa...

Nydelige bilder....og jeg lengter også etter vår.
snøen kom og her er kaldt.....

Kjempefin ny blogg, jeg må få lagt den i bloggrollen også :)

ha en fin søndag AnnaMaria
Klem fra meg!

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej AnnaMaria
Men herregud vilka underbara bilder....
de e klart vi ska dansa mot våren :)
å missa nu inte.......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...
redan 95fina bloggar med
VÄLKOMMEN
Håkan

Elna sa...

Härliga bilder och längtan efter vår spirar nog hos oss alla.
Jag är helt förälskad i din bild på nallarna som sitter på en gunghästen *ler*.

Kram

Anne på landet sa...

Mmmm, vakre ilder som appellerer ti dans...jeg danser gjerne sammen med deg mot våren - og tar den hjertelig imot:o)

Ha en strålende søndag Anna Maria.

Klem,klem.

Änglarnas hus sa...

"Att dansa in våren" var ett ljuvligt citat jag gärna tänker mig in i!!

Wow vilka härliga vardagsrumsbilder du visade oss i förra inlägget!! Såå himla hemtrevligt och personligt!!

Ha en fin avslutning på helgen nu!! Varmkramar ifrån sanne

G:a Affären sa...

Jaa nu dansar vi mot våren och gärna med dina vackra bilder! Som du kanske vet slår även mitt hjärta lite extra för teatervärlden, det här tilltalar mig mycket!
Önskar dig en fortsatt fin söndag,
/Cia

It's me sa...

Beautiful post !!...i hope it will be spring verry soon....it is so so so cold here .....love Ria...xxx...like the color of your new skirt.....xxx

Hulda sa...

Så romantiske og vakre foto. Nydelige ballettsko. Så skjønt du har satt sammen bildene også.

Likte godt bildene fra stuen hos deg. Herlige møbler du har!

Norrfrids Eija sa...

Här är våren totalt bortkopplad i -30 gradiga kylan...det är lååååångt kvar innan det börjar tina känns det som! Men oliiiidligt vackert,, precis som ditt inägg idag! Ska genast kika in hos Vintage Interior blogs
Kram Eija

Hem Ljufva Hem sa...

Hej
Härliga vårliga bilder.
Gillar din korsett och din kjol är sååå fin.
Fick hem en kjol från USA till min skräddarbyst och jag önskar jag kunde bära den själv,är så vackert med lite böljande kjolar,fotsida kjolar och du är så fin i din...
Kramiz.

Hem Ljufva Hem sa...

Bidde visst upprepning ;))

Vintage House sa...

Hej
så härliga bilder och visst känner man våren i dem....
ha en mysig söndag
kram
sandra

Bodil Brink Morse sa...

Vilka fina bilder, underbar kjol.
Man längtar efter vår och sommar nu, det känns så avlägset.
Ha en underbar söndag!
Kram Bodil.

Snäckskalsdalen. sa...

Nu vet jag ju att balettskorna inte är dina, men jag frestas ändå att se dig dansa Svansjön eller nåt sånt i den svepande vackra kjolen. Fast det går nog lika bra med dina fina stövlar, dom är så läckra!
Hjälper det att dansa vårdansen, tro? Fast dagarna går fort nu och månaden är kort!
Agneta kram

Livet och vardagen sa...

vacker kjol!! Men än kan våren vänta lite, jag tycker vädret nu är härligt!

Tre Tanter sa...

Så skirt och ljuvligt vackert!

kram 3 tanter

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så vakker kjole.. nydelig! Ballettsko er så søte.. har et par selv og :) skal bli rå deilig med vår.. lengter :-) klemmer

Fågel Blå sa...

Så vackert jag drömmer mej bort!!!
Suck!
Ha en fin Kväll
Imorgon är det vardag igen!
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder och visst längtar vi alla efter att få dansa in våren...vackra kläder du visar i helt underbara färger...

Önskar dig en skön avslutning på helgen och en fin början på den nya veckan!
Kram,
Regina

LOPPISLIV sa...

Härliga bilder, och de i förra från ditt vardagsrum är ju bara helt ljuvliga, så himla fint du har det!!
Våren känns långt borta just nu men dansa kan vi väl göra ändå :-)) den kommer nog fortare då..hihiii

Kraaaam Paula

Livet på Vestergård sa...

Härliga bilder!
Kram Kicki

Kristina sa...

Vilka fiiina bilder! Det här med korsetter, ballerinaskor, teaterkikare mm får helt klart pulsen att öka. Det är så fint! Har tyvärr inget av det själv så jag njuter av dina bilder! Blev också medlem idag på VIB, så kul!
Önskar dig en fin vecka"
Kram Kristina

helle sa...

Det bliver jo med meget stil du kan danse foråret i møde, (får man ikke helt ondt i tæerne af at tænke på dem i en tåspidsdans? - ja faktisk ondt helt oppe i nakken) jeg kan godt huske at have set corsagen før men kjolen er ny og smuk...tror jeg! Det er mere komfortabelt at anbringe tæerne i solide stølver, som du også har gjort.

Vintage interiør blogge, det lyder ikke som noget andet end hvad vi normalt blogger om, så det skal vi jo være med i!

Hav en fin aften, søde AnnaMaria!

Kram Helle

Anki sa...

Hej Stumpis!
Åh den där kjolen är så fin, stort vill ha på den! En gammal korsett vill jag ha, eller inte jag men inneboenden skulle den sitta bra på *ler*
Nja, det är allt annat än vår ute...kallt och snöstorm är det här, brrr...

Ha en fin vecka sweetie!
Kram Anki

Hemmavid sa...

Hejsan kära du!

Visst längtar man lite att få lägga undan tjocka vintertröjorna och benvärmarna och köpa lite nya tunnare kläder...

Ballerinaskor är så charmiga tkr jag, skulle gärna vilja ha ett par!

Ska kika in hos Mia och se om hon har några,,
Kramen Jenny

Tinas vita bo sa...

Underbara bilder!!
Och vilken suuuuupersnygg outfit!!!
LOVELY!!!!

ha ne fin söndagkväll
Kram Tina

Vardag och flärd sa...

Din teaterkikare är underbart vacker!
Kram Eva

Gabriella sa...

Då jag var liten hade grannflickan till oss rosa ballerina skor, gissa om jag var avundsjuk och ville börja på balett bara för att få sådana. då jag sen fick informationen att man bara skulle få ha vanliga skor i början tyckte jag inte att det var värt det, får väl köpa mig ett par nu när jag tjänar egna pengar♥
Kram Gabriella

Anki sa...

Hihi, ja du är dina söndagar trogen du Stumpis!
Jag är på väg ut nu och här snöar det...och blåser ganska bra så det blir ingen lång prommis nu! Morden i Midsommer är ju kl 8 så det blir att sprinta, hihi!

Goa kramen!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oh va underbara kläder du visar.. Ja guu va man längtar till våren nu..Åh den där bloggen måste jag med gå med i.. tack för tipset.. kram sussie

Lilla Majken sa...

Så fint och visst längtar man till våren nu men jag hoppas att snön ligger kvar tills sportlovet är slut.

Kram kram Therese

Helena -Hemma hos oss sa...

Ljuvligt :)
Ska genast kika in där!
Ha en trevlig kväll, kram

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Underbara bilder! Så fint med rosa tåskor:)

Tack för tipset, ska ta o kika in på den norska sidan.

Appropå Mello, tyckte Torsten var bättre än väntat:)

Ha en mysig kväll,

Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Dansar gärna med dig...... :)
Underbara bilder!
Kram Agnetha

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackert, älskar den dimrosa färgen. Fina gamla ting har du hittat också:-)
Klart vi ska dansa in våren!
Kram Susanne

Frida sa...

Härligt inspirerande bilder! Dansa mot våren det vill man verkligen göra nu i vinterkylan, men nu är det inte så långt kvar.
Må så gott!
Kram Frida

Patricia sa...

Det låter härligt att få dansa in våren .. tycker det är dags snart .. =)

Du tar så mycket fina bilder och arrangerar dem så fint .. du har öga för det där med att fota .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Anette Willemine sa...

For noen herlige bilder, AnnaMaria!!
Kan formelig kjenne stemningen!
Den sangen er jeg også veldig glad i! Den er vakker!

Ønsker deg en fin start på en ny uke!

Klem,
Anette Willemine

Fånga dagen sa...

Oj min gud vilken vacker kjol, du ser säkert ut som en dröm i den, vill också ha. Fast det gör sig väl bara på prinsessor förstås.
Jag önskar dig en underbar vecka tjejen.
Kram Lena

Älskade pion sa...

Där ska jag absolut kika in.;)Vilka underbara bilder du visar,det är som att kliva in i en annan värld.;)ha en bra start på din vecka goa bloggvän.Kram ulrika

Sofia sa...

Hej!
Vilken vacker ballerina- klännig!
Fin att bara ha hängande framme...
Har också ett par rosa ballerina skor, det var väl en liten dröm att bli just ballerina när jag var liten. Men så blev det ju inte...
Kika in till mig om du vill, har just nu en liten utlottning av några gamla rostiga beslag .....
Kram Sofia

Jenny sa...

Interiörbloggarna ska jag kika in hos :)

Ja, nu dansar vi mot vår, det blir eventuellt afrodans ikväll, jag får tänka på våren då. Mina kläder är förstås inte lika vackra, men det funkar att få energi ändå ;)

Kram,
Jenny

brudeblogg sa...

Ja, la oss pynte oss i vakre kjoler og danse mot vår! :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga kläder du har! Jag undrar var jag gjort av mina ballerinaskor... Kanske borde ta fram dem igen. Inte för att jag har använt dem, nejnej... Men i dekorativt syfte har jag ju använt dem förstås.
Kjolen var jättehärlig och det var snygga färger ihop.
kram
marie

Ingmarie sa...

....Glöm nu inte långkalsongerna under den häftiga kjolen!!Haa!!


Kramen på sig i vårsolen!(här minus 10)

Uttan sa...

Jag dansar gärna med dej även om jag e lite stel i lederna.
Underbara bilder klart man kan ta en sväng men inga balettskor även om de är så gulliga.

Kram!

Torparlycka sa...

Oj oj tänkt om man kunnat dansa i de balettskorna ;) Nåväl vad är väl en bal på slottet, alldeles alldeles....
Kram A

vitaspets sa...

Vilka underbara bilder och vilken härlig färg på kjolen ...
Kram Karina

Gugis Pärlor sa...

Dansa mot vår... vad fint och mycket sanning bakom där ;O) Glädjeskutt hör våren till i härliga pastellfärger!

Kram Gugi

Frøken Anker sa...

Din nederdel er rigtig skøn, og farven er bare så smuk.
Jeg havde på fornemmelsen, at du er en lille dansemus!!!

Hav en dejlig ny uge
Klem

Viola sa...

Skulle gärna vilja se dig i denna vackra kreation...i helbild :) själv ska jag visa blåsan som inköpts för helgens bröllop:) ha en skön kväll, kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej AnnaMaria.
Underbar kjol att dansa in våren i.. Ju kallare och råare det är desto mer drömmer man sig bort till våren.. Varma tänkar om grönt gräs o knoppar i alla träd o blommor..
Men vi är i allafall på väg dit :))
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

♥ årstidens bästa ♥ sa...

Åhhhh vilken underbar kjol.....

Ha en fin dag.
kram
Linda

Hannis sa...

Jag bara blev kär!
I kjolen, teaterkikaren och korsetten.
Helt underbara!

Kram Hannis

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej vännen !

Vilka fina bilder... hoppas att du mår bra...

Ha en fin vecka !

Kram

Linneskåpslycka sa...

Vilka vackra bilder:)
Härlig blogg med massor av inspiration:))

Har en utlottning hos oss, gå gärna in och kika;)

Ha en fin dag.
Kram

Fröken Tindra sa...

Härliga foton! Och fin kjol att fira vårens ankomst med fram över.
Kram!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaMaria!
Så pampigt det ser ut i ert vardagsrum, väldigt smakfullt.
Ja,visst vill man dansa mot våren.
Tycker den kunde komma lite snabbare.
Önskar dej en finfin vecka.
Kram Anette

Pysselpalatset sa...

oh, så vackert... älskar denna smutsrosa färg.... teaterkikaren... to die for... uj uj uj så avundsjuk jag är... kram jeanette

Linneskåpslycka sa...

Kul att du vill vara med i vår utlottning:))
Önskar dig lycka till;)

Kram

Huset på landet sa...

Underbara kläder och teaterkikaren är så söt! Det är härligt med de ljusa dagarna nu, men brrr så kyligt. Tar nog ett tag innan det blir vår, men det går i rätt riktning ;).

Ska kika in på sidan du tipsar om!

Kram, Nicole

Elsa och Helena sa...

Hej AnnaMaria! Så vackert och vilka ljuvliga färger! Ja, nu vill vi dansa mot våren, det håller jag helt och fullt med om:)

Ha en skön kväll, kanske i din vackra kjol! KRAMAR

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja dansa mot våren är en underbar tanke just nu. Så härliga bilder...♥
Kram Maria