torsdag 26 maj 2011

BOKEN SANSELIG SOMMER

Börjar med och gratulera Franciska Munck-
Johansen till en underbar bok, det här har du
gjort strålande bra. Omslagets foto är taget av
rosmannen Håkan.


Har fotat några sidor i boken, en är från Hanne
med bloggen Hannes dagbok. Hanne har en gud-
omligt fin blogg, har ni inte besökt henne gör det
nu!



Ljuvliga sommarbilder i boken från Thelma
Louise. Scrolla ner i hennes blogg och kolla
17 maj firandet, wow!



Och bilderna från Kristin/HelleK ger den där
härligt fina sommarkänslan. Boken är full av
såna här fina foton, många tagna av bloggare.



Att få ha med några bilder i denna bok känns
overkligt, jag är så stolt och glad.



Nu hoppar jag över från boken till vår träd-
gård....



Häcken blommar så vit och fin just nu.



Försommar när den är som bäst.



Gräset klippte jag igår, här var det inte ny-
klippt.


Blev många foton idag, hoppas inte ni tröttnat.
Men jag försöker skriva mindre när jag vill visa
många bilder.
Ha det gott och håll i hatten när ni går ut
Kramar
AnnaMaria






68 kommentarer:

Draffin Bears sa...

Dear Anna Maria,

The books are gorgeous and have seen them on some of the other blogs. I can see I may need to buy one.
I love the photographs of you outdoors, looks so lovely at your place. the hat is pretty.

Happy Thursday
Hugs
Carolyn

Draffin Bears sa...

Hi Anna Maria,

I just saw where I was trying to write HAT or chapeau and it seems to have translated it into something else.

Hugs
Carolyn

Lyckoslanten sa...

Den boken borde man få ha och grattis till din delaktighet! Jättefina bilder från trädgården!
Ha en underbar dag! ❀

liven sa...

Kjempefine bilder fra hagen din! sommerstemning hos deg :o)
Og boken er nydelig....

ha en fin dag AnnaMaria :o)
Klem!!

Anonym sa...

Hej Anna Maria!!!!
Så fina bilder av boken!!!!
Jag gillar dina bilder också så fina, på stylingen av stegen!!!!
Och en liten bild av dej, så kul!!!!
Jag har problem med blogger kan inte göra några inlägg,,, och heller inte kommentera!!!
Försöker här igen med att vara anonym!!!
Ha en fin Dag!
Kramar Kathrine

Malin's Hus sa...

Det ser ju ut som en toppen bok. Vilka fina bilder du visar från trädgården!


me like!!!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Livet på Vestergård sa...

Den boken känner jag ju att jag vill ha :) Så roligt att du får ha bilder med där!
Ha en fin dag.Kram Kicki

the shed sa...

Fantastiska bilder i underbar bok!
Du platsar solklart i den då du alltid förmedlar stämning och tar stilsäkra bilder här på bloggen.
Trädgårdarna står i full blom nu, såå vackert.
De sista dagarnas blåst har dock farit hårt åt mina blommande träd...

Ha en skön dag! kram Tina

Mia Maräng sa...

God morgon!
Åh vilka fina bilder. Grattis till medverkan i boken. Den måste jag bara köpa. Allt är så fint ute nu så nu får man passa på och njuta.
Kram Mia

Anonym sa...

Nähe det gick inte att logga in i dag heller=( Kommenterar anonymt men det är Vitt hus med svarta knutar här!

Kan tänka mig att det är en bok som ger massor av inspiration. Framsidan och de bilder du visar väcker ha-begäret=)

Underbara bilder från din trädgård, nu önskar man att tiden stillade sig lite.

Önskar dig en fantastisk dag!
Kram,
Regina

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så kul att din bild är med i en sådan underbar bok. Härliga trädgårdsbilder du visar. Ha en riktigt bra dag. KRAM

Anonym sa...

Du ska vara stolt och glad!!
Sträck på ryggen över att dina vackra bilder är med=))

Jag njuter!

Kram Hannis

Det går inte att logga in verkar det som...

Marias Hörna - Njut av livet sa...

En sådan underbar bok...blir ju helt sjuk :) Bilderna är ju helt sagolika ♥ I like. Skall nu surfa in på dom olika bloggarna du rekommenderar. Ja här har det blåst jösses. Tvp trasiga krukor i trädgården bla. Men idag verkar det bli lugnt och fint. Kramar Maria

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Vilken underbar bok, bilderna får en att drömma sig bort :)
Du visar så mycket fint från din trädgård också, visst är det en underbar tid nu när allt växer och doftar helt underbart:)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Rummet för välbefinnande sa...

Boken ser underbar ut. Men, jag förstår att dina bilder kom med för de är sååååå fina!
Ska bli så kul imorrn. Vad tror du om 11. Blir det bra? Maila mig om ny tid annars bara så ordnar vi det.
Ha en fin dag!
KRAM!

Frøken Anker sa...

Bogen er fantastisk flot. Vi sælger den i butikken.
Dine billeder fra haven er så yndige og nostalgiske. Tak for inspirationen.

klem

tinajo sa...

Jättefint ju - så klart vi inte blir leds! Boken ser ju spännande ut också. :-)

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅååå bara så underbar bok.Bara så himla mycket fint.Sträck på dej nu att du medverkar i en sån underbar bok.Ha nu en skön torsdag rara du .Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

God Morgon Vännen !

Vilken härli bok och så mycket fina bilder du visar...
Fina bilder från din trädgård med :)

Hoppas att du mår bra !
Ha en fin dag !

Kram Sirpa
från villabjorkenasbacken.blogspot.com

H elle K sa...

Herlig ebilder fra hagen og tusen takk for at du viste bilde fra min hage!!! herlig bok , ha en strålende helg og kos deg i hagen. Klem Kristin

Anonym sa...

Vilken vacker bok...det är ju snart Mors Dag...;)
Känn Dig stolt! med dina vackra foto och ta åt Dig äran, Du ÄR ju duktig!
Maleviks omslag är ju inte fy skam...tänk vad bloggarna leder till mycket...
Vackra försommarbilder från Din trädgård!!! en så´n trappstege vill jag ha bredvid mitt äpple och Astrakanen.
Jag har fortfarande problem med blogger och kan inte kommentera, gör det som anonym och hoppas att det funkar.

Ha en fin helg!
kram lisamaja (Kärt och blandat)

Älskade pion sa...

Underbara bilder vännen.....vad duktig du är.;)Så roligt att du får ha med dina bilder i den fina boken,GRATTIS!!!!Ha en fin dag.Kram Ulrika

Kerstin sa...

Boken står høyt på ønskelisten ja :) Virkelig lekre bilder du viser idag. Så innbydende :)
Ha en fin dag!
Kerstin

Lilla Vrån sa...

Sommarbilder=Ögongodis som jag aldrig kan få för mycket av.
Såg att vi har likadana hattar du och jag:)
Kramar//Carina

Anonym sa...

Åh ! Verkar vara en fantastisk bok !!
Dina bilder är minst lika vackra och jag tröttnar aldrig på dom !
Har försökt att lägga kommentarer hos dig på ditt förra inlägg , men det funkade inte , hoppas att det går nu !
Kramar // Susanne ♥ den gamla skolan

Patricia sa...

Många härliga bilder du visar, verkligen sommarinspiration .. =)

Ha en underbar dag!
Kram Patricia

Anonym sa...

Hej
Fantastiska bilder och verkar vara en underbar bok.
Härligt vackert i din trädgård...
kram sandra
http://vintage-house.blogspot.com/

sylvia sa...

hei vennen,
gratulere så masse, har den boken jeg å, den er så vakker, det er så gøy siden det er såå mange "kjente " der. dine bilder er vidundelige.
ja alle, en bok å anbefale masse.
å du fortsetter å vise oss nydelige bilder
så vakkert arrangert.
du er så flink, nyter.
ha en fin dag .
klem fra sylvia

Villa Carl Larsson sa...

Klart du ska vara stolt och glad, Grattis :) Boken verkar helt ljuvlig. Kan man få för mycket inspiration någonsin?? Jag undrar det jag.. det finns så mycket i inredningsvärlden. Gäller bara att kunna sålla för jag har en tendens att vilja ha allt haha. Snart har jag ett hus att fylla upp med saker. Det ska bli skoj.

Kram Josefin

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Ohh vilken ljuvlig bok..Men din trädgård såå fint du har det..massa kramar till dig

Ullis sa...

så många vackra bilder!! Roligt att få tips om nya inspirerande böcker.
Ha en fin dag!
Ullis

Frøken Anker sa...

Hej AnnaMaria

Tak for tippet. Andre blogger har også været så søde at tippe mig det med ''fluebenet''.

Hav en dejlig dag :-)
Birgitte

Vilmas Hus sa...

Grattis! Va roligt att få vara med i en sån fin bok! Den måste jag önska mej!

Ha en härlig dag!
Kram Charlotte

gamla skolan sa...

Bara provar igen ! Kram Susanne ♥

gamla skolan sa...

Jag gjorde som du sa och nu verkar det funka ! Tack vännen ! Kraamar // Susanne ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till att du är med i den fina boken! Och för många bilder kan man inte få, tycker jag. Fina bilder kan säga mer än en massa ord.
Och tack för tipset om att klicka bort inloggningen, hittills så......
Agneta kram

pernilla sa...

herrejösses vilken vacker bok! Älskar sådanna blädderböcker! Får inte nog!

Så fina bilder du visar!

Kram pernilla

Anonym sa...

STORT GRATTIS till dig, vilka fina bilder du fick med i boken. Ha det gott AMS

Thelma Louise sa...

Hei:-) gratulerer så mye med boken. Bilder og bloggen er sååå fine å drømmne seg bort i :-) tusen takk for hyggelig omtale om min blogg her:-) jeg kommer innom deg igjen. Vil gjerne se mer. Nå er jeg på vei over grensa lik sverige der mine bilder i boken er fra:-) klem

Thelma Louise sa...

Til sverige. Mobilbloggging ikke alltid like lett:-)

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj!
Åh,ännu en vacker bok som väcker habegär.
Ser fantastiskt ut.
Dina bilder blir man inte trött på,så härligt det ser ut i din trädgård.
Må så gott
Kram Anette

Änglarnas hus sa...

Wow! Vilken bok!..Nu har du allt gjort mig sugen..Jag kan tänka mig att du har med en del fina bilder ifrån er ljuvliga ö..

Din trädgård hade också kunnat passa in!

Ha det bäst! Kramis Sanne

Angels & Roses sa...

Boken är underbar, vilka bilder. Den måste man nog köpa. Vilken underbar trädgård du har. tack jag ljusa kök är underbart och det känns så fräscht nu. Kram

Hem & Drömmar sa...

Inte tröttnar jag på dina fina bilder :). Du är en skicklig fotograf.
Verkar vara en väldigt fin bok med många fina bilder.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Hei snille <3

Blir helt blyg av dine fantastiske ord om min blogg og du vet jo at beundringen er gjensidig!! Tusen takk gode du!

Stoooor klem fra Hanne!

Trøbler litt med google så det ble en anonym kommentar i dag:)

Birgitta sa...

Hej! Testar att kommentera hos dej.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej igen! Så fina bilder du har nu igen. Ser så somrigt ut.
Önskar dej ett skönt veckoslut.
Kram Birgitta

Lissboden sa...

Hej AnnaMaria!
Oj, vad många som tittat in hos dig och kommenterat.
Inte så konstigt med tanke på vilka fina bilder du visar från den vackra boken. Håkan är fantastisk på att visa oss sina rosor.
Vad roligt att du är med i boken med en bild från ön, grattis!!
Det ser väldigt fint ut i din trädgård också.
Må så gott och ha en fin helg!
Kram från Maria

Johanna Stålros sa...

Verkligen fantastiskt ljuvliga bilder, den boken måste jag titta lite närmare på! / Johanna

LOPPISLIV sa...

Ohhh en sån vacker bok, ser underbar ut. Ljuvliga bilder här inne hos dig också, stråhatten är ju så söt, en sån har jag haft innan...hmmm undrar var jag lagt undan den förnågonstans...hihiii Ha nu en toppenfin fredag. Kramis Paula

Town and Country Gals sa...

AnnaMaria,
How exciting for you to have your photos published in a book, and such a beautiful book at that! Love the cover and the rest of the photos, fabulous! Your photos are so lovely, no one could get tired of looking at them!
Rebecca

Nyanser av vitt sa...

Så himla fina bilder vännen och så kul att du har dina bilder med i den vackra boken. I helgen kommer jag att fixa din klocka. Skäms för att du får vänta så länge men jag har rest så mycket med jobbet nu så tiden räcker inte riktigt till. Ha nu en underbar helg du också.
stor KRAM
Agneta
PS tack för tipset. Nu kan jag kommentera igen. Åtminstone efter några försök. DS

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Kul att med bilderna i boken. Har inte ännu haft chans att kikat i den boken.... Så kul med alla fina trädgårds- och inredningsböcker.

Önskar dig en fin helg!
Monica

Anonym sa...

Nettopp, det er bloggerne som har laget denne boken og IKKE Franciscka ! Synes det er helt urett at hun skal få noen kreditt for dette, hun sitter igjen med pengene fra salget, men det er bloggerne selv som har gjort 90 % av jobben. Lett tjente penger spør du meg, og veldig utnyttende.

Skogslyckan sa...

Det är inte alls konstigt att du fick vara med i den boken! Ditt sommarställe är ju gudomligt vackert, precis som dina foton därifrån. Nu skall jag titta in på de bloggar jag inte känner igen av de du nämnde. Ha en riktigt skön helg och titta gärna in på min maj-dukning om du har tid.
Kram Pia

Freshgarden sa...

Ljuvliga bilder i boken. Inte konstigt att ditt drömställe kom med i boken...det ser så vackert ut.
Tack för tipsen att ta bort boken vid inloggningen, nu fungerar det på de flesta bloggar, men nu strejkar min uppladdning av bilder istället...så irriterande.
Ha en underbar helg,
Kram Britt

Lotta sa...

Såå vackra bilder! Tack såå mycket för tipset. Grattis själv! Var stolt!!!! Kram Lotta

Fröken Tindra sa...

Vad kul att du har några foton med i boken. Grattis! Den ser jättefin ut.
Fina foton från trädgården också. Du pyntar och står i. Mysigt.
Ha en skön helg!
Kram!

Marina sa...

Vilka härliga bilder! Tack för att du delar med dig!
/Marina

Crinoline sa...

Gratulerer,AnnaMaria. Boken ser helt nydelig ut.Vakre bilder fra hagen din også. Nå håper jeg bloggerproblemene løser seg snart.Alle mine følgere er forsvunnet også-Fortsatt god helg.Klem

Lappeline ♥ sa...

Vakre bilder og en flott bok
Ha en fin lørdag
Klem til deg

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Grattis igjen så masse,du har så masse fint og vise..venter på boken ennå jeg??:)
kos deg i kveldinga...
klemklem

lyckobo sa...

Den boken vill jag också haaa,underbara bilder, och speciellt bilderna från ditt sommarställe!!!!!Härliga bilder från trädgården också!
Ha en bra helg!

Anonym sa...

Hej AnnaMaria!
Ser ut att vara en underbar bok! Vad roligt att både du och "Ros-Håkan" är med på ett hörn!

Härliga trädgårdsbilder!

Önskar dig en trevlig söndag!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

Anne på landet sa...

Nydelige bilder du viser Anna Maria!

Og den boken, skal jeg kjøpe og glede meg over når jeg snart får god tid..

Klem til deg fra meg!

vita zara sa...

Hej Vännen.
Jo det finns så många helt underbara böcker, tyvärr så ser jag dem aldrig, här i min lilla värld, och det finns inte tid för att åka in till stan, jag tvivlar på att de alls har dem i min stad, men jag älskar böcker så den dagen............får man väl njuta av dem
Kul att du delar med dig.
Grattis till att just du får vara med, det har du förtjänat AnnaMaria.
Vad fint du fotar i din trädgård, så ljuvliga bilder.
Ha en fin helg.
Kram Zara

It's me sa...

I just wanne say that i like the book very much !!...and i have almost sell them all..!! it is great to see you in it .....love Ria....xxx...

Pierre BOYER sa...

Un très beau sens de l'esthétique...

Pierre